vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
Quote:

Orion skrev:
Hur ska du finna en lögn, i något du inte vetat om existerat? och vad tror du egentligen du är din wiki & mimi torsk... Du passar väldig bra till profilen 25 graders människa.

Jag vet vad wiki är, men vad är mimi?
Helt ärligt tycker jag du borde kolla wiki lite för att hämta grundläggande kunskaper om saker och ting. Allt som står där är inte sant, men det ger ett hum om hur saker och ting ligger till, dvs en bra livlina för dig som svammlar på för full hals och tål inte att bli ifrågasatt...
Står det på wiki det jag säger, betyder det att vi är på ganska grundt vatten. Du tillåter liksom inte diskussionen att nå ett djup.

Kalla mig för en 25:a du, som jag ser det är det bara ytterligare trams ihopfantiserat av dig. Så fort du inte förmår att svara på något ska du börja tramsa med nedsättande termer.
Försök att fatta att just detta beteende visar att du inte har något på fötterna.

Jag tycker dock du fungerar väldigt bakvänt, eftersom en 33:a enligt dig alltså skulle vara någon som sväljer allt du säger.

Du har inte besvarat en enda fråga i den här tråden.

Försök att besvara denna iallafall...
Varför skulle judarna gömma bokstäver från det grekiska alfabetet, när deras heliga språk är hebreiska?
Och varför skulle de inte referera till Eva som Chava, som hon heter på hebreiska? Eva, eller Heva är en latisnsk översättning ifrån hebreiskans Chava. Kort sagt... Varför gömmer de inte saker från sitt eget språk?

En bonusfråga jag ställt ett par gånger också:
Varför vill judarna att man ska plocka isär en symbol som för dom symboliserar just hur den inte går att plocka isär?

Kan du svara på dessa frågor kan vi fortsätta diskussionen, eftersom just detta är ganska grundläggande saker som i sig raserar hela din tes.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det var mycket kloka ord du skrev pingubenji .

angående punkt 8. Det finns inte många hänvisningar till de grejer jag visar, eftersom det handlar om avkodning av symboler som bär på hemlig budskap. och dessa försöker jag lösa på olika sätt, jag blandar astronomi,matematik,geometeri, alfabet och allt annat för jag vet att allt detta har använts när dessa symboler skapats.

Jag har inga förutsatta bestämmelser när jag finner en sak heller,utan den brukar chocka mig själv först också.. bland annat davidsstjärnan och bokstäverna som blev när man delade på den, det var verkligen inte vilka bokstäver som helst att man behöver tänka, man såg klart och tydligt Adam Eva, och sen vet man bakgrunden till religionen och Adam och Evas berättelse vilket förstärker den ännu mera.

ni kanske också vet att frimurare i sverige exempelvis inte kan tolka sina symboler på rätt sätt, de har fått en helt annan förklaring till de, endast höga enstaka illu grader får veta de riktiga symbolernas handlig, budskap och hemligheter.

Jag vill allas bästa och jag försöker fylla min lucka så gott jag kan från mitt håll och bidrar med det som jag kan, om jag ljuger för er så ljuger jag för mig själv också. Men som jag skrivit innan så ska jag inte posta mera om sådana saker. då slipper det bli fight trådar.

Hur ni än har sett på det hela så har ni ändå bara fått en till bild av hur ännu en annan kan se på saker och ting och hur han tolkar olika saker, och ni har sett många såna redan, och som ni kommer troligen se många många fler av...

Quote:
Varför skulle judarna gömma bokstäver från det grekiska alfabetet, när deras heliga språk är hebreiska? Och varför skulle de inte referera till Eva som Chava, som hon heter på hebreiska? Eva, eller Heva är en latisnsk översättning ifrån hebreiskans Chava. Kort sagt... Varför gömmer de inte saker från sitt eget språk?
Det var tyvär inte judarna som kom på berättelsen om Adam och Ava, däremot var det de som förvrängde bilden av de.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Det var tyvär inte judarna som kom på berättelsen om Adam och Ava, däremot var det de som förvrängde bilden av de.

Du svarar inte på frågan, eller rättare sagt - Ditt svar trasslar bara till det ännu mer för dig.
Nu är ju gamla testamentet skrivet på just hebreiska.
Varför skulle judarna då vilja skriva ut deras namn med det grekiska alfabetet och inte heller med deras hebreiska namn?

Dessutom får jag genast en ny fråga...
Hur har judarna förvrängt bilden av Adam och Eva? Varför ens ta upp dem i sin symbol då om bilden ändå har förvrängts...?

En annan sak jag just kom på...
Om det nu mot all förmodan skulle vara så att du har rätt... Dvs att judarna valt att skriva Adam och Evas namn i sn symbol. På grekiska alfabetet och inte sin egen heliga skrift och att använda sig av Evas namn som det översatts till latin, med en symbol som just symboliserar judendomen att den inte kan/får plockas isär...
So what liksom?

Vad skulle vara så sensationellt med det om det nu skulle varit så?

Ytterligare en sak angående Davidsstjärnan.
Du har sagt den ger summan 42, eftersom uddarna representeras av de siffrorna på en klocka...

Nu är det bara så att uren som man hade på den tiden, dvs soluren, inte alls hade timvisarna skalenligt placerade i en cirkel, utan de såg mer ut så här:

Resized Image

När urtavlor blev symmetriska vet jag faktist inte. Min gissning är dock på 1300-talet när de första mekaniska uren uppfanns.

Edited by computerror on 2010/3/14 4:36:21
Edited by computerror on 2010/3/14 4:39:17

See User information
Jag tycker det är intressant och gillar att du tar på dig någon sorts uppgift att lösa gåtor. Kanske blir du den nye Leonardo Da Vinci? :)

Jag vill mer än gärna ta del av dina kunskaper och vad du kommer fram till för lösningar. Däremot har jag ett tajt livsschema så om jag skulle börja hänge mig själv till symbolik, geometri och matematiska lösningar vill jag gärna vara lite mer intresserad. Om du hjälper mig mer på den fronten med att vara mindre hemlighetsfull så får du gärna det.

Kan tänka mig att du av det mystiska hemlighetsmakeriets anledning kanske har stora avslöjanden som för en del kanske är svåra för vissa att bära. Men värt att komma ihåg i egna studier är att om du själv har blivit chockad och haft svårt att tackla vissa svar bör bolla svaren med andra; kanske din hjärna har spelat dig ett spratt för att du vill passa matematiken in utifrån din frågeställning, alltså att du arbetar utifrån kontexter så som många forskare gör när de försöker anpassa vetenskap med teori.

Quote:

Orion skrev:

Jag vill allas bästa och jag försöker fylla min lucka så gott jag kan från mitt håll och bidrar med det som jag kan, om jag ljuger för er så ljuger jag för mig själv också. Men som jag skrivit innan så ska jag inte posta mera om sådana saker. då slipper det bli fight trådar.

Hur ni än har sett på det hela så har ni ändå bara fått en till bild av hur ännu en annan kan se på saker och ting och hur han tolkar olika saker, och ni har sett många såna redan, och som ni kommer troligen se många många fler av...

Quote:
Varför skulle judarna gömma bokstäver från det grekiska alfabetet, när deras heliga språk är hebreiska? Och varför skulle de inte referera till Eva som Chava, som hon heter på hebreiska? Eva, eller Heva är en latisnsk översättning ifrån hebreiskans Chava. Kort sagt... Varför gömmer de inte saker från sitt eget språk?

Posted on: 2010/3/14 7:27

See User information
Quote:

Orion skrev:
Hur ska du finna en lögn, i något du inte vetat om existerat? och vad tror du egentligen du är din wiki & mimi torsk... Du passar väldig bra till profilen 25 graders människa.
Resized Image

Länk till bilden

Den sista människan/hu-man där är en hel fysisk sådan. Bara en människa.

Posted on: 2010/3/14 10:33

Anonym
fortfarande inget svar på frågorna...

See User information
Quote:

computerror skrev:
När urtavlor blev symmetriska vet jag faktist inte. Min gissning är dock på 1300-talet när de första mekaniska uren uppfanns.

Vilken fantastisk bild! Associerade genast till denna:

Resized Image

Posted on: 2010/3/14 12:57

See User information
Det kan vara fascinerande, d.v.s fängslande att hålla på så här och leta särskilda tecken och tal överallt.
Men om man inte deltar i en internationell konspiration, letar efter en gömd artefakt eller dyl. vad ska man egentligen med denna kunskap till rent praktiskt som en lekman på området?
Om det inte är mer än att rita bilder och visa andra, liksom att dela ut flygblad bara för att bjuda in mer folk till att dela ut mer flygblad och info och bjuda in mer folk, ad infinitum.

Posted on: 2010/3/14 13:38
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag vet, ville bara lätta upp stämningen lite =).
Jag verkar själv vara något av en äldre själ.

Quote:

computerror skrev:
Quote:

alarik skrev:
Du låter som en bitter gammel göbb när du sitter där och mummlar computerror! Han erkände ju ;) :D:D:D Inget personligt ;)
Ville bara han skulle förstå jag inte har någonting emot honom, utan bara reagerade liksom.

Jag ÄR en bitter gammal gubbe. Åtminstone själsmässigt. En urgammal själ bor här som är trött på ungsjälarnas rackartyg.

EDIT: Sedan är jag hjärtligt trött på att bli påhoppad för att folk sprider lögner och jag ställer dom till svars för det... Har gjorts både av Micro och jumalauta i denna tråd.

jumalauta bad dock om ursäkt, vilket egentligen inte behövs. Vad som behövs är att vi gemensamt rensar ut lögner.

Posted on: 2010/3/14 17:39

Anonym
Quote:
Du svarar inte på frågan, eller rättare sagt - Ditt svar trasslar bara till det ännu mer för dig. Nu är ju gamla testamentet skrivet på just hebreiska. Varför skulle judarna då vilja skriva ut deras namn med det grekiska alfabetet och inte heller med deras hebreiska namn? Dessutom får jag genast en ny fråga... Hur har judarna förvrängt bilden av Adam och Eva? Varför ens ta upp dem i sin symbol då om bilden ändå har förvrängts...? En annan sak jag just kom på... Om det nu mot all förmodan skulle vara så att du har rätt... Dvs att judarna valt att skriva Adam och Evas namn i sn symbol. På grekiska alfabetet och inte sin egen heliga skrift och att använda sig av Evas namn som det översatts till latin, med en symbol som just symboliserar judendomen att den inte kan/får plockas isär... So what liksom? Vad skulle vara så sensationellt med det om det nu skulle varit så? Ytterligare en sak angående Davidsstjärnan. Du har sagt den ger summan 42, eftersom uddarna representeras av de siffrorna på en klocka... Nu är det bara så att uren som man hade på den tiden, dvs soluren, inte alls hade timvisarna skalenligt placerade i en cirkel, utan de såg mer ut så här:

Jag kan kort sagt error att dig kan jag inte hjälpa dig med nåt,e eftersom du inte ens verkar kunna grunderna för vad hebreiskt -grekisk alfabet är för nåt, och var dess utrsprung kommer ifrån... det låter från dig som att hebreiskan är det äldsta av alla.. hehe

Sen så borde du ha lite hjärna kvar att veta varför man inte kan skriva på ren hebreiska i en symetrisk form. då skulle de ändra på symbolen också isåfall..

Jag slösar inte mera tid där då måste jag ta mig ner till din grad, och jag vet inte riktigt var du ligger och var du uppgraderad dig.... vi har nog inte gått samma skola.

däremot får du en bild jag fann idag, som inte är gjort av mig utan hålls av illuminaterna... jag slutar svara på denna tråden och jag postar inga mer symboliska saker.

Resized Image

Edited by Orion on 2010/3/14 19:17:41

See User information
Quote:

Orion skrev:

När jag löste exempelvis 42 gåtan, räckte med att jag såg denna bilden...

hehe... "löste"... och vilken "gåta"...?

Annars trodde jag att det kanske var jag som tände ett litet ljus för dig kring "42" här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=149014#forumpost149014

33 blir bara som en människa, inte en upplyst ("människa"). Inte en genom kultivering upplyst person = en budda.

Det är ännu inom "chi fick du", de fem elementen, det jordiska, samsara, inte kultiverat tillbaka ut ur de fem elementen.

Det fattas 9 till 42... (du är på väl xtas?)

Saknas kanske (spånar: bindu) vingar och krona:

Resized Image

Edit: Se "fågeln" nere i hörnet, och jämför med bilden du postade orion från hinduismen, den hade väl också en påfågel i det hörnet.

Det finns ibland mycket i en bild, som man kanske inte tänker på kan vara av en speciellt vikt,men som inte är därav en slump eller utan anledning..

Posted on: 2010/3/14 18:44

Anonym
Quote:
Annars trodde jag att det kanske var jag som tände ett litet ljus för dig kring "42

hehe sorry men långt ifrån... däremot är jag tacksam att du kunde bidra med de ytliga betydelserna av 42. men det är inte i närheten av hur ni kanske tror om den, det är såååååå mycket mer bakom den och har mycket mer med oss allihopa att göra, och vad gäller hela livs formen..

Quote:
Edit: Se "fågeln" nere i hörnet, och jämför med bilden du postade orion från hinduismen, den hade väl också en påfågel i det hörnet.

Det stämmer mycket väl, nästan identisk fågel i den Hinduistiska bilden med och också på just den högra sida....

coolt att du kunde koppla ihop de på det sättet och det visar också att dina ögon verkar vara väldig skarpa. :)

Edited by Orion on 2010/3/14 19:13:09

Anonym
Det började med att du - Orion, ansåg att 42 hade koppling till Messier Object 42. Denna nbuloasa kallas populärt för Orionnebulosan, men detta visste du inte och försökte göra narr av mig att jag skulle sagt fel. Jag föredrar dock att kalla saker vid deras riktiga namn och inte vad dom kallas.

Resten angående 42 tycks du förresten ha hittat på efterhand, för egentligen har du inte sagt så mycket mer än referensen till Orionnebulosan, men det är tydligt att det är just denna som är viktig för dig, eftersom du nu valt att kalla dig för Orion.

Du har som sagt inte sagt någonting annat om 42 förens efteråt att andra gjort det, så jag är ledsen, men din trovärdighet är noll.

Det verkar som om du mest är ute efter att andra ska ta reda på saker åt dig för att sedan bara lungt säga att du redan visste detta, gräv vidare...

Har du lust att bemöta min fråga om hur Daviddstjärnan kan symbolisera 42 efter klockan, fast de urtavlor vi har idag först kom till, förmodligen, under 1300-talet och såg tidigare ut som på bilden i detta inlägg:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=149578#forumpost149578

Du får hemskt gärna besvara frågorna i det inlägget också, då jag frågat de fyra-fem gånger nu utan svar.

Anonym
Quote:
Det började med att du - Orion, ansåg att 42 hade koppling till Messier Object 42. Denna nbuloasa kallas populärt för Orionnebulosan, men detta visste du inte och försökte göra narr av mig att jag skulle sagt fel. Jag föredrar dock att kalla saker vid deras riktiga namn och inte vad dom kallas.

haha är du psykopat eller vad fan verkar vara ditt problem... vet du om att jag varit amatör astronom i 9 år. och detta vackra objekt är den första man studerar på vinter tid...

Du är en skratt retande 24:a jag råkade gradera dig lite högre innan...

Om 42 har jag dessutom skrivit artikel för mer än 6-8 månader sen när jag just fann att den verkligen hade med Davidstjärnan att göra och de 3 pyramiderna, three kings..... sen har det bara blivit större och större.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
haha är du psykopat eller vad fan verkar vara ditt problem... vet du om att jag varit amatör astronom i 9 år. och detta vackra objekt är den första man studerar på vinter tid...

Du är en skratt retande 24:a jag råkade gradera dig lite högre innan...

Om 42 har jag dessutom skrivit artikel för mer än 6-8 månader sen när jag just fann att den verkligen hade med Davidstjärnan att göra och de 3 pyramiderna, three kings..... sen har det bara blivit större och större.

Men svaren på frågorna då Orion?

Och varför sa du då att jag trodde något Messier Object hade med saken att göra i samma andetag som du sa det hade med Orion att göra?

Det är märkligt att du först nu säger du skulle varit amatöastronom helt plötsligt.

Det du skrivit för 6-8 månader sedan har du inte redovisat här... Kunde ju vara jätteenkelt att bara publicera en länk till detta verk.

See User information
computerror skrev:
"Det började med att du..."
"Resten angående 42 tycks du..."
"Du har som sagt inte sagt..."
"Det verkar som om du..."
"Har du lust att bemöta min..."
"Du får hemskt gärna besvara..."

På citaten kan man se att computerror är desperat efter svar.. alla meningar innehåller ett "du" eller en fråga.. dvs dualism och uppvigling.. även många projiceringar och stor osäkerhet.. computerror.. varför måste du göra så att alla trådar handlar om dina personliga intriger? kan inte folk bara få tycka som de gör? dessutom är det ingen annan än du själv som saknar trovärdighet på vaken.. det vet alla.. så sluta försöka dra ner andar till din låga nivå..

så fort någon har en annan åsikt än computerror så kan man ge sig fan på att det blir flamewar.. hur många av vakens trådar ska du förstöra med ditt privata skitsnack och vältrande i åsikter hit och dit? du är ju helt fast i dualismen.. totalt totalt fastklistrad i ditt ego.. tvärfast i tanken om att någon vet och en annan vet inte.. ett så kallat rätt/fel-tänk.. nästan alla på vaken inser detta utom du..

VARNING TILL VAKENS ANVÄNDARE: COMPUTERROR ÄR EN EXPERT PÅ ATT UNDVIKA ÄMNET OCH VÄNDA OCH VRIDA PÅ ALLT. DISKUSSION MED HONOM LEDER INGEN VART.. HAN VILL BARA LURA NER ER I MENINGSLÖSHETENS HÅLA DÄR HAN SÄLV BEFINNER SIG.. HAN ÄR ENSAM OCH RÄDD..

Posted on: 2010/3/14 19:33

Anonym
Quote:

kalashnikitty skrev:
computerror skrev:
"Det började med att du..."
"Resten angående 42 tycks du..."
"Du har som sagt inte sagt..."
"Det verkar som om du..."
"Har du lust att bemöta min..."
"Du får hemskt gärna besvara..."

På citaten kan man se att computerror är desperat efter svar.. alla meningar innehåller ett "du" eller en fråga.. dvs dualism och uppvigling.. även många projiceringar och stor osäkerhet.. computerror.. varför måste du göra så att alla trådar handlar om dina personliga intriger? kan inte folk bara få tycka som de gör? så fort någon har en annan åsikt än du så kan man ge sig fan på att det blir flamewar.. hur många av vakens trådar ska du förstöra med ditt privata skitsnack och vältrande i åsikter hit och dit? du är ju helt fast i dualismen.. totalt totalt fastklistrad i ditt ego.. tvärfast i tanken om att någon vet och en annan vet inte.. ett så kallat rätt/fel-tänk.. nästan alla på vaken inser detta utom du..

Hörru lilla kissekatten.
Jag ställer frågor, vilket är brukligt när någon publicerar så mycket strunt som Orion. Märkligt hur ni från vakensucks alltid rusar till hans försvar. Fiendens fiende eller?

Tänk så ofta du börjat använda ordet "projicera" efter att jag påpekat att det är just detta du gör.

Orions teorier innehåller så många brister och luckor så det läcker som ett såll... Därför ställer jag mina ganska avgörande frågor.

Har någon en annan åsikt än mig tar jag gärna en diskussion med vederbörande för att förstå dennes åsikt. Tyvärr brukar detta ofta resultera i att motparten börjar kalla mig en massa saker. Precis som du gör nu... Saker helt tagna ur luften.

Men du kanske inte fattat varför det heter "DISKUSSIONSFORUM"?

Ska jag ta ditt påhopp som om ni från vakensucks står på samma nivå som Orion? Dvs mellanstadiegeometri...

EDIT1: Provokatören på detta forum är du, lilla kissekatten. Precis vartenda inlägg från dig är en plovokation, mest mot mig, men även emot andra... Så jag är hemskt ledsen att behöva säga det... igen...
Måste bli tjatit för dig att höra det, men du projicerar.

EDIT2: Jag förstår att fråkor man inte kan svara på är för den okunnige provocerande, men detta är ett Internetforum. Jag förstår inte vad som är så hemskt med att jag ställer frågor?
Eller jag förstår... Du vill bara provocera som vanligt.
Var inte detta ditt första nick här på vaken? "provoceramera"?

Edited by computerror on 2010/3/14 19:58:50
Edited by computerror on 2010/3/14 20:01:08

See User information
Quote:

Orion skrev:
haha är du psykopat eller vad fan verkar vara ditt problem...

..sa den upplyste!

Orion, tror du att du vinner respekt för din egen person eller får större gehör för det du delger oss, när du sjunker ner till den beteendenivån?

Posted on: 2010/3/14 19:40

See User information
Redigerat av mig TeBe, pga osakligt, personliga påhopp samt helt offtopic!

Posted on: 2010/3/14 20:02

Edited by TeBe on 2010/3/15 8:15:19

Anonym
För att inte vara partisk så tar jag även bort ett svarsinlägg av Computerror.. /TeBe

Edited by TeBe on 2010/3/15 8:16:24

See User information

Posted on: 2010/3/14 20:20

Edited by TeBe on 2010/3/15 8:16:39

Anonym

Edited by TeBe on 2010/3/15 8:16:59

Anonym
ok

See User information

Posted on: 2010/3/14 20:57

Edited by TeBe on 2010/3/15 8:17:57

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper