vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
Thomas Bodström kräver nu att Beatrice Ask avgår på grund av detta utspel. Eller tar tillbaka sitt uttalande.

http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=152708573

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man ska absolut inte behöva avgå bara för att man hade en svag stund och fick för sig något galet... det betyder att politiker inte vågar göra eller påstå någonting i framtiden. För de vill ju inte bli av med jobbet...

Så att tvinga henne att avgå pga detta enskilda utlåtande skulle inte heller vara rätt.

Jag vill egentligen prisa henne för att hon vågar ställa frågan till sin omgivning! Det är få politiker som vågar ta tag i känsliga ämnen.

Att hennes lösningsförslag var knäppt är en annan femma, det är sådant vi har demokrati mot. Att inte sådant kommer igenom och sätts i praktik.

Posted on: 2010/3/22 23:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bra sagt, från en blogg:
Landet där inte ens barnen är oskyldiga.
Beatrice Ask senaste två utspel att del helt bortse från lagrådets kraftiga kritik av lagen om att testa småbarn för knarkbrott utan målsmans tillstånd och nu att man skall skicka hem lila brev till misstänkta - ja misstänkata - köpare av sex gör att jag idag kräver hennes avgång.

Vi kan inte ha en justitieminister som givit upp oskuldsspresumtionen och anser att alla är skyldiga till motsatsen är bevisat.

För ytterligare visa på hur dåliga justitieministrar vi i Sverige har fått lida av under senare decennier så går Thomas Bodström ut med kravet att Justistieministern Beatrice ask skall avgå eller ta tillbaka de andra uttalandet. f.d. justitieministerna som gav oss datalagrinsdirektivet där alla förutsätts vara potentiella stor-brottslingar och var med och tog fram planerna på FRA-lagen.

Det är ungefär som om en bedragare kräver en förskingrares avgång. Både Beatrice Ask och Thomas Bodström är båda lika skyldiga till att föra Sverige närmare ett samhälle där ingen längre är oskyldig - inte ens barnen.

Posted on: 2010/3/23 0:01

See User information
okej, det var mer i bagaget... då förstår jag bättre vad som händer.

Tack, det var som du sa, "bra sagt".

Posted on: 2010/3/23 0:12

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Bra sagt, från en blogg:
Landet där inte ens barnen är oskyldiga.
Beatrice Ask senaste två utspel att del helt bortse från lagrådets kraftiga kritik av lagen om att testa småbarn för knarkbrott utan målsmans tillstånd och nu att man skall skicka hem lila brev till misstänkta - ja misstänkata - köpare av sex gör att jag idag kräver hennes avgång.

Vi kan inte ha en justitieminister som givit upp oskuldsspresumtionen och anser att alla är skyldiga till motsatsen är bevisat.

För ytterligare visa på hur dåliga justitieministrar vi i Sverige har fått lida av under senare decennier så går Thomas Bodström ut med kravet att Justistieministern Beatrice ask skall avgå eller ta tillbaka de andra uttalandet. f.d. justitieministerna som gav oss datalagrinsdirektivet där alla förutsätts vara potentiella stor-brottslingar och var med och tog fram planerna på FRA-lagen.

Det är ungefär som om en bedragare kräver en förskingrares avgång. Både Beatrice Ask och Thomas Bodström är båda lika skyldiga till att föra Sverige närmare ett samhälle där ingen längre är oskyldig - inte ens barnen.

Vilken blogg undrar mitt nyfikna jag!? ^^)

See User information
Quote:

Lejonhjarta skrev:

Vilken blogg undrar mitt nyfikna jag!? ^^)

Ingen som jag följer, hittade den i samband med dn.se´s artikel om ämnet:
http://kunskapssamhallet.se/blog/2010 ... e-ens-barnen-ar-oskyldiga

Posted on: 2010/3/23 7:14

See User information
Den färglada Asken får sålunda hädanefter personligen symbolisera misstankens kulör lila som varande hela svenska folkets Tant Gredelin!

http://karlskoga-kuriren.se/asikter/l ... ar-ask-blev-tant-gredelin

(Kallas det inte för instant karma?)

Posted on: 2010/3/23 7:37

Anonym
Tant Greddelin... LOL kissade nästan på mig här nere i Småland ^^)

See User information
Sånthär är bara till för att föra diskussionen i helt fel inriktning. Frågan borde lyda ifall man borde legalisera sexköp och det borde man givetvis eftersom nu är det kriminella gäng som har hand om prostitution vilket är både farligt för hororna och torskarna och staten förtjänar inte en cent på det, utan tar bara en hel massa polisresurser. Prostitution är lagligt i många europeiska länder, inklusive Tyskland och Österrike. Staten får in en hel del massa skattepengar och så vitt jag vet så finns det nog inte fler sexköpare i tyskland eller österrike än resten av europa. Enda skillnaden är att man vet hororna inte sprider könssjukdomar och man vet de har frivilligt valt att jobba som horor och inte offer för människohandel.Andelen som röker kannabis i holland är lite under medeltalet i europa, trots holland är enda landet där kannabis är lagligt och kan köpas i affär. På samma sätt så tror jag inte legalisering av prostitution eller droger kommer att öka vid legalisering. Kanske i början, men på lång sikt avtar det. Jag ser folk som är emot legalisering som skenheliga hycklare...

Man har prövat spritförbjud runt över hela världen på 1900-talet och det ökade endast konsumtionen i varenda fall. Österrike har ingen åldersgräns på sprit och spriten är jättebillig och kan köpas dygnet runt och starksprit säljes till och med i gatukiosker, men trots det så är supande ungdomar ett betydligt större problem i sverige. Försök fundera på det en stund och fundera igen ifall förbjud och överlåtande av ett av världens lönsammaste business till svarta markanderna är enbra ide ;)

Posted on: 2010/3/23 17:04

See User information
Vaaa!! Vill du ta bort "coolhetsfaktorn" på alla olagligheter genom att legalisera det??? Det skulle ju innebära att vi fick ett trevligare samhälle!!! Usch!!! (ironi) Det skulle innebära att bara "töntar" tog droger och köpte sex, de coola gängen skulle börja med något annat olagligt som gav dem status...

Posted on: 2010/3/23 17:38

See User information
...som att tänka utanför fållan, spy ut koldioxid, inte vara på facebook, aldrig ha läst Henning Mankell-böcker, ladda ner film och musik, äta för mycket godis innan man går och lägger sig (och inte borsta tänderna), Skippa vacciner och fluor(och snart ännu mer olagligt,skydda sina barn från det). Tro på konspirationsteorier som är knäppa, inte ha ett fast "riktigt" jobb etc.

Posted on: 2010/3/23 17:55

See User information
Quote:

MegaKungen skrev:Enda skillnaden är att man vet hororna inte sprider könssjukdomar och man vet de har frivilligt valt att jobba som horor och inte offer för människohandel.

Vågar man hoppas att du inte menar det där?

Posted on: 2010/3/24 8:27

See User information
Kan man inte ha nåt slags roterande system där alla som vill köpa sex även får tillhandahålla sin röv med jämna mellanrum. Lite samma koncept som alla politiker som röstar för krig får skicka sina söner till fronten först

Posted on: 2010/3/24 8:38
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Ask gör en pudel om sexköp

See User information

Posted on: 2010/3/24 11:01

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper