vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Alex Jones dissar sportfans
#1


See User information

Posted on: 2010/3/25 0:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#2


See User information
HELT RÄTT.....det e helt sjukt när det kommer till sport!!!jag tycker om sporter men fotboll i sverige hockey har gått för långt!!!har så många vänner som e helt besatta

Posted on: 2010/3/25 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#3


See User information
Haha, den mannen har verkligen sina ljusa stunder

Posted on: 2010/3/25 1:20

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#4


See User information
Sport är äckligt har sluta att titta på skiten.


Posted on: 2010/3/25 1:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#5


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Sport är äckligt har sluta att titta på skiten.


Jag började aldrig, hehe... Jag föddes immun.

Posted on: 2010/3/25 2:06

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#6


See User information
Sport är reptilhjärnan i full aktion. Kultur ska det dras in på, men till sport finns hur mycket pengar som helst.

Posted on: 2010/3/25 7:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones dissar sportfans
#7
Håller med Network. Jag växte upp med föräldrar som sysslade med fotboll, handboll, bandy osv osv... Jag var alltid tvungen att följa med överallt och mina egna behov åsidosattes. Som tur är lärde jag mig läsa väldigt tidigt och kunde sitta på läktarn och läsa.
På den tiden fanns det dessutom bara två TV-kanaler och sport var viktigare än barnprogram.
Nä... FY FAN FÖR SPORT. Den sabbade min barndom.

Jag förtydligar också det Network säger genom att säga att det är ju just reptilhjärnan de vill ska vara aktiv och att det just är därför så mycket sport visas. Värst tycker jag det är med all denna ultimate fighting och k1 osv. Det är rena rama gladiatorspelen som liksom i det gamla Rom användes för att föra bort blickarna från politiken. Dessutom imponeras våra ungdomar av detta och blir både avtrubbade och våldsamma...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#8


See User information
haha ja Alex är lite rolig ibland trots han extremt jobbiga kristna vridna syn på allting! men han har sina moments

Posted on: 2010/3/25 11:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#9


See User information


Citat:
greensparrow skrev:
Sport är äckligt har sluta att titta på skiten.
av metaphor den 2010-03-25 02:06:59
Jag började aldrig, hehe... Jag föddes immun.




Lyckost dig blir riktig avis, jag vakna ganska sent i mitt liv så jag plåga till och med min son med massa tvångstankar som om att åka skridskor med ishockeyklubba och sånt, stakars barn...


Posted on: 2010/3/25 12:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#10


See User information
Visst, sport kan skapa distraktion, mind-control elititiskt tänkande, kapitalistiskt tänkande, sexistist tänkande, objektivfiering, splitring inom samhället, mm.

Är du medveten om falluckorna är det inget som hindrar dig ifrån att njuta av sport.

Sport kan i sig också vara en konst, alla människor äger inte mental intelligens utan men mer praktisk/motorisk sådan. Sporten är en form av konstnärligt uttryck för vissa människor.

Det finns lika många typer av intelligens som det finns människor.

Personligen gillar jag både fotboll och MMA. Och sån är jag.

Vi är alla olika...

Posted on: 2010/3/26 0:44
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#11


See User information
JAg tittar bara på MMA och landskamper i fotboll och is hockey.

Is hockeyn är ju helt förstörd nu. När man har flera chanser att vinna en final/ semifinal så förstör det ju allt. MEn man tjänr ju mer pengar på det.


Att gämföra MMA med gladiator spel är inte riktigt samma sak.

Fega gladiatorer som högger ner lite dödsdömda och slavar är ju inte samma sak som två personer som möts på lika villkor.


Posted on: 2010/3/26 11:04
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#12


See User information
nu var det förvisso sällan som några Gladiatorer högg ihjäl varandra i arenorna det är juh bara nonsens propaganda som inte stämmer med verkligehten. MMA och Gladiator spelen ligger allt närmare varandra än man kanske vill tycka..De fyller mkt av samma fina funktion också.. göra folk avtrubbade på våld.

Posted on: 2010/3/26 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones dissar sportfans
#13
Det är jävligt märkligt hur folk hellre kan vilja titta på Ultimate Fighting/K1 osv än att titta på en schackmatch.
Det borde för civilisationens skull vara betydligt mer intressant att se intellekt mötas än våldsamheter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#14


See User information
Om du vill titta på schack så är det bara att göra det.

Boxning och K1 etc är inte i närheten lika intressant som MMA tycker jag.

Jag har följt UFC och pride(då det fanns) i 8-10 år. Jag var väldigt skeptisk till det i början. Men när jag såg ett par matcher med en snubbe som kunde sporten och utövade den själv så började jag förstå vad som hände och jag fick en helt annan syn på det.

Ang gladiatorer. Så jag har förstått det så var dom väl mer eller mindre bödlar som skulle verktsälla en döddömds straff? Sen blev det slavar man använde sig av.

spekulation
Det var säkert galdiator mot gladiator för show. Men då ville nog inte dess ägare att dom skulle dö eftersom dom investerade pengar i dom och fighterna var nog ganska ofta uppgjorda
/spekulation




Posted on: 2010/3/26 16:20
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#15


See User information
Füssball macht frei!!!

Posted on: 2010/3/26 18:46
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#16


See User information
"Det borde för civilisationens skull vara betydligt mer intressant att se intellekt mötas än våldsamheter."

UFC har inte så mycket med våld att göra, våld är mer när någon tvingas in i en situation där dom inte vill vara. Alla vet inom sig själva att det är mma dom vill kolla på, det är naturligt att tycka det är spännande. Det är högt tränade personer och ingen blir allvarligt skadad, dom flesta tycker det är kul att bli slagna fram och tillbaka, det är bara visa arm och ben lås som kan göra riktigt ont som inte är lika kul.

Bra matcher i UFC imorron, brukar se dom på söndagen genom mma-core.com. några matcher i månaden som bara varar några minuter gör en inte till en sport galning iaf.

Posted on: 2010/3/26 18:56

Edited by TreeOfLiberty on 2010/3/26 19:19:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones dissar sportfans
#17


See User information
Det bästa var att de ska börja taxera mat i USA. Hur är det här? 12%...

Posted on: 2010/4/1 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS