Vakencorner
|
Upprop för Rebell Robban och hans son!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1112 "Rebellrobban är en av Stockholms profiler inom den fria musikvärlden. Vi möter honom som tunnelbanans psykolog vid Slussen där han numer är ett accepterat och omtyckt ansikte. Rebellrobban har en son som är 6 år. Sonen är omhändertagen av socialtjänsten då Robban inte anses lämplig som vårdnadshavare. Sonen är placerad i fosterhem i en grannkommun till Stockholm och Robban får träffa honom sex gånger om året – i bästa fall. Villkoren för Robban är att han inte tar med sig någon på besöken, att han tillåter sig bli kontrollerad och iakttagen av tjänstemän när han umgås med sonen. Han får heller inte säga vad han till sin son…som att han längtar efter honom och vill att de en dag skall kunna bo tillsammans. Den advokat som Robban haft hittills kan nu inte göra mer i fallet. Robban har inga pengar och nästa steg är ” Europadomstolen ”. Rebellrobban har aldrig använt droger, druckit alkohol eller levt kriminellt. Däremot är Rebellrobban en person som vägrar att inordna sig i systemets konventioner. Detta får socialtjänsten att säga att Rebellrobban inte kan tillgodose sonens speciella behov. Rebellrobban säger inte nej till stöd och hjälp från samhället, men han vill ha den i sin lägenhet tillsammans med sonen. Du som vill vara med och skriva under för att stötta Rebellrobban gör det så vi kan lämna listorna vidare till socialtjänsten. Jag som drar igång detta är Anne Skåner, sekreterare i Samhällets Styvbarn. I vår organisation är vi många som en gång tvångsseparerades från våra familjer."
Posted on: 2010/3/27 19:12
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Re: Upprop för Rebell Robban och hans son!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fick den av en musikerkollega i förra veckan, så den kanske går varv eller ngt?
Jag kan inte avslöja namnen som jag dessutom såg hade fått samma mail, men den ursprungliga avsändaren skulle jag kunna ta gift på att han har koll på dagsläget. Det är väl inte sådär jättemycket med 71 namnunderskrifter på 2,5 år. Edit: stavfel 771 namnunderskrifter, slant på tangentbordet.
Posted on: 2010/3/27 20:41
Edited by metaphor on 2010/3/27 21:09:59
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tja... det står
"Insamlingen har 774 Underskrifter! Från 664 IP-adresser Referensnummer 1112 Skapades 2007-09-13 . Av medlem i samhällets styvbarn" Min kompis som spelar med Rebell-Robban hade skrivit på den redan då iallafall ![]() Men det är inget att bråka om, synd bara att inte fler skrivit under på 2,5 år. Riktigt sorgligt. Detta speglar ju hur socialtjänsten i princip kan ta ifrån oss alla våra barn, då vi inte fogar oss heller efter samhället. Jag börjar fan undra vad som är bäst... Att uppfostra mina barn till att förstå hur saker ligger till eller att gå på skolans linje för att få dom smälta in i samhället. Det vidrigaste är ju att även de som är vakna ger sig på andra vakna och tom hotar att ringa soc på någon de inte gillar och som har annorlunda uppfattning än en själv. Hur man ens kan kalla sig vaken med ett sånt hot är bortom mig... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har du barn?
Håll tyst då, och ta dom till BVC, muta tanten på något vis. Sätt dem i Waldorfskola. Eller dra utomlands. Eller ha hållhake på Soc på något vis... (kontakter högt upp är inte fel)
Posted on: 2010/3/28 13:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Barnen är statlig egendom precis som du själv, DÄRFÖR kan de ta dina barn.
Googla på British Maritime Law så får du veta varför dina utbetalningar från Försökringskassan, Skatteverket etc alltid står med stora bokstäver etc KARL ANDERS ANDERSSON och vilket samband det kan ha med socialtjänstens omhändertagande...
Posted on: 2010/3/28 13:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
777 underskrifter!
Sjukt land!
Posted on: 2010/3/28 17:38
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Citat:
Robban har inga pengar Problemet i ett nötskal. Typ.
Posted on: 2010/3/28 18:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Självklart har jag skrivit på och jag lyfter tråden för att säga att jag mejlat jon som skapat petitionen för att höra om hur det ser ut idag.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Intressant, glöm inte att uppdatera oss i frågan ![]()
Posted on: 2010/3/31 20:20
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej,
läs det kommunistiska manifestet från 1948 så förstår ni både detta tragiska ärende och det mesta fö. som utspelas i dessa dagar. http://theantiterrorist.co.uk/ The Communist manifesto Detta om nåt är ett bevis på att både höger och vänsterblocket har samma uppdragsgivare. Vem behöver representativt " mobbstyre " alias demokrati där 51 % ständigt gör livet surt för resterande 49% Gott folk kan ni se framför er att individer som har och haft sk. förtroendeposter bör istället för protestlistor få chansen till Amnesti Att göra offentlig avbön före ett givet datum och be om ursäkt samt lämna tillbaka det dom orättmätigen stulit av sina medmänniskor , dessutom bör dom ovillkorligen på livstid fråntas sina poster i händelse dom befinns skyldiga i en folkdomstol bestående av 12 jurymedlemmar. Detta bör dessutom sändas offentligt om inte annat så på nätet. Att för egen vinning eller för främmande makts räkning missbruka sin förtroendeställning är inte längre acceptabelt. Passar inte det alternativet så kan ju följande övervägas: prova på rondell, tjära och fjäder sittandes på ett järnvägsräls, för övrig sk. bestraffning kommer Karma att ta hand om. Hävda din födslorätt att leva ditt liv som det behagar dig så länge du inte skadar en annan varelse av kött och blod. Stå på er vänner, sanningen har aldrig varit ett problem bland riktiga människor. Mvh " Nomad "
Posted on: 2010/11/2 10:49
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login