vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Psykopater, skapar sin egen norm

See User information
En liten, skriven interjuv(rätt så lång) mellan Silvia Cattori(?) och två, endast med förnamn nämnda, personer som jag fann ack så interessant och ögonöppnande - http://www.sott.net/articles/show/148 ... at-Evil-Comes-from-Others

Kanske inte något att ange som källa men, men...

Ta även en titt på

On the trail of Psycopaths - http://www.tamagawariver.blogspot.com/
Där även bra litteratur i ämnet redovisas.

Känns som ett ämne som inte alls får den uppmärksamhet det förtjänar, om det är något ämne vi borde plugga är detta det.

Harä bra!/Rocketbananza

Posted on: 2010/3/25 1:43
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Psykopater, skapar sin egen norm
Jag kan rekommendera en bra bok av psykologen Görel Kristina Näslund med titeln "Lär känna psykopaten".
Den finns även som pocket.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
eller så kan man vara ihop med en livs levande tvätt äkta psykopat, bättre sätt och lära känna en sådan på finns inte! dock ett varningens ord, ni kommer blir trasiga, mkt mkt trasiga!

Posted on: 2010/4/12 17:17

See User information
Eller också så kan man arbeta för Socialtjänsten, eller studera dom!

Posted on: 2010/4/12 17:34
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Quote:

KingX skrev:
eller så kan man vara ihop med en livs levande tvätt äkta psykopat, bättre sätt och lära känna en sådan på finns inte! dock ett varningens ord, ni kommer blir trasiga, mkt mkt trasiga!

Hänt dig också?
Helt klart ingenting att rekommendera...

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

KingX skrev:

Hänt dig också?
Helt klart ingenting att rekommendera...

hehe ja det har hänt mig också! den flickan har numera papper på det tillochmed!
men holy crap jag trodde inte man kunde bli så mentalt nedbruten pga en annan människa! Felet med psykopater är inte att de är dumma, felet är att de är för smarta men smartheten används inte till medmänsklighet utan helt och hållet för egen vinning! de blir som vampyrer som suger livet ur sina nära och "kära"

Quote:

iwarrior skrev:
Eller också så kan man arbeta för Socialtjänsten, eller studera dom!

haha ja det känns som ett säkrare kort helt enkelt, men dock tror jag inte man nånsin kommer få se hela myntet av en psykopats beteende om en inte får dom väldigt nära inpå sig.

Ingen av mina kompisar ex. hade en aning om hur hon egentligen var, så fort vi var i hos ngn eller ngn var hos oss så var allt superfrid och fröjd. Allting sker bakom stängda dörrar lixom.

Posted on: 2010/4/12 20:48

Anonym
Quote:

KingX skrev:
Ingen av mina kompisar ex. hade en aning om hur hon egentligen var, så fort vi var i hos ngn eller ngn var hos oss så var allt superfrid och fröjd. Allting sker bakom stängda dörrar lixom.
mmmm... så manipulerar dom sin omgivning att ta hennes parti. Väldigt lätt för kvinnor, då ingen tror på en man när en kvinna hävdar hon varit utsatt...

Dock är inte psykopat en egen diagnos, utan ingår i vissa personlighetsstörningar. Främst inom Kluster B enligt DSM-IV.
Samma sak med mytomani.

Tyvärr är vårt samhälle idag utformat så psykopater belönas. Åtminstone om de håller sig innanför lagens gränser och det gör de flesta. De psykopater på våra fängelser och psykiatriska kliniker är bara en liten liten bråkdel.
Psykopati är väldigt utbrett...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper