vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The insider letter 2
#1


See User information
Free will: Vi erbjuds alla val, och dom flesta är dåliga, dom bra får vi leta efter! Det finns en poäng i att tvinga människor att välja rätt, istället för att bara ta det som "dom" säger att man skall ta.

The truth is out there in parts: Som sagt, godbitarna finns där, men man måste leta efter dom, välja dom själv genom egna studier och egen tanke.

MEN!
Jag kommer fram till samma slutsats alla gånger!

För det första: Genom att man skapar och lägger fram dom dåliga valen så skapar man också något som inte skulle ha funnits där från början. Lämnade man människan ifred så skulle den säkert leva i fred, jag kan inte se något annat, krig har det varit nog av för länge länge sedan!

För det andra: Precis samma sak som the Insider säger att dom gör med oss, så gjordes också med dom, dom fick en fråga och ett val, vill ni ta er an denna uppgift, och dom sa ja, och gjorde bort sig lika mycket som alla oventande gör bort sig, man skall inte ta sig an order, man skall endast ta hand om sig själv och sin familj med sin egen tanke.

Som jag skrivit någon gång förut i nån tråd, det sägs att vi behöver lära oss något enligt the Insider, men han glömmer också samtidigt att det är kanske dom som skall lära sig att inte välja och styra över oss, naturen har sin egen gång, och hur människan fungerar opåverkad av Illuminater och annat vet vi inte, troligtvis så blir det fred i stora lass, för vem vill egentligen kriga, det behöver man samordna ordentligt.

Insidern säger att vi behöver lära oss, jag tror att det är dom!

Sen om man skall hålla samma regel som med allt annat, vända på allt, Insider säger då, We do it because we Love you = We do it because we hate you.

Höger vänster, svart vitt, upp ner, ja hur det egentligen ligger till kan jag ju inte svära på, men nåt säger mig hela tiden att Insidern dyker upp för att just säga det där, så att en del lugnar sig så att dom kan fortsätta!

Vad tror ni som läst och funderat på det där och dom breven?

Posted on: 2010/4/12 18:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#2


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Free will: Vi erbjuds alla val, och dom flesta är dåliga, dom bra får vi leta efter! Det finns en poäng i att tvinga människor att välja rätt, istället för att bara ta det som "dom" säger att man skall ta.

The truth is out there in parts: Som sagt, godbitarna finns där, men man måste leta efter dom, välja dom själv genom egna studier och egen tanke.

MEN!
Jag kommer fram till samma slutsats alla gånger!

För det första: Genom att man skapar och lägger fram dom dåliga valen så skapar man också något som inte skulle ha funnits där från början. Lämnade man människan ifred så skulle den säkert leva i fred, jag kan inte se något annat, krig har det varit nog av för länge länge sedan!

För det andra: Precis samma sak som the Insider säger att dom gör med oss, så gjordes också med dom, dom fick en fråga och ett val, vill ni ta er an denna uppgift, och dom sa ja, och gjorde bort sig lika mycket som alla oventande gör bort sig, man skall inte ta sig an order, man skall endast ta hand om sig själv och sin familj med sin egen tanke.

Som jag skrivit någon gång förut i nån tråd, det sägs att vi behöver lära oss något enligt the Insider, men han glömmer också samtidigt att det är kanske dom som skall lära sig att inte välja och styra över oss, naturen har sin egen gång, och hur människan fungerar opåverkad av Illuminater och annat vet vi inte, troligtvis så blir det fred i stora lass, för vem vill egentligen kriga, det behöver man samordna ordentligt.

Insidern säger att vi behöver lära oss, jag tror att det är dom!

Sen om man skall hålla samma regel som med allt annat, vända på allt, Insider säger då, We do it because we Love you = We do it because we hate you.

Höger vänster, svart vitt, upp ner, ja hur det egentligen ligger till kan jag ju inte svära på, men nåt säger mig hela tiden att Insidern dyker upp för att just säga det där, så att en del lugnar sig så att dom kan fortsätta!

Vad tror ni som läst och funderat på det där och dom breven?


"Lämnade man människan ifred så skulle den säkert leva i fred, jag kan inte se något annat, krig har det varit nog av för länge länge sedan!"

Du pekar på några andra... därute, utanför dig själv, kanske eliten... har du då alls förstått grundpoängen i vad tex Insider skriver?

Vem ska lämna vem i fred?

Vill du bli lämnad i fred, ingen ska peka mot dina dåligheter?

Ingen vill ge upp...

Alla vill ha, men inte ge upp...?

Vad skulle det vara enligt för kosmisk lag/princip?

Vi är här för att vi vet överhuvudtaget inte vad "fred" är, utan krigar mot vår/kosmos egenskap/natur.

Det därute är en följd/återspegling av det.






Posted on: 2010/4/12 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#3


See User information
TÄnk istället hur vi alla skulle vara om vi inte programerades i skolan, ta bort allt skit som dom skapat och se sen vad vi skulle vara för nåt.

jag säger sen inte att det är så här, så lugn i stormen. Vi är inte så dåliga heller, vi kan om vi bara vill, och det vill dom flesta som inte låtit sig lära sig tänka som dom! Man lär ju inte barn att tänka själva, utan vad dom skall tänka!

Finns en del på forumet som hela tiden säger, se på dig själv först eller liknande. Jo visst kan man det, men det finns en vågskål, skulle låta dumt att börja alla inlägg med, Ok, jag är sämst, kan ingenting, o har ingenting att säga för jag är inte bättre än någon annan.

Man behöver inte vara perfekt själv för att ha en åsikt, och kanske en bättre än en själv. Känner igen det som Svenska sjukan, döm dig själv 12 gånger innan du säger något till någon annan! Typ, bryta ner ens eget självförtroende innan man ens får yttra sig...

Posted on: 2010/4/12 19:03

Edited by iwarrior on 2010/4/12 19:33:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#4


See User information
Det finns en poäng med mycket han skriver, men jag tycker ändå att det inte håller hela vägen! Att ta allt det där med hull och hår vet jag inte om jag vill. Med tanke på vilken effekt det har hos vissa så blir man lite fundersam.

Finns många andra som säger likabra saker, en del ännu bättre, men dom får inte samma uppmärksamhet! Då heter det New Age, det han snackar om är New age om nåt i så fall.... Inte allt, men delar utav det!

Posted on: 2010/4/12 19:16
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#5


See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Det finns en poäng med mycket han skriver, men jag tycker ändå att det inte håller hela vägen! Att ta allt det där med hull och hår vet jag inte om jag vill. Med tanke på vilken effekt det har hos vissa så blir man lite fundersam.

Finns många andra som säger likabra saker, en del ännu bättre, men dom får inte samma uppmärksamhet! Då heter det New Age, det han snackar om är New age om nåt i så fall.... Inte allt, men delar utav det!


Jag har inte sett att någon anser att man ska ta Insiders ord rätt upp och ned, eller ta allt. Har du?

Tex jag brukar ofta posta det där om "love", vad jorden är, att de som talar om NWO är de som ser till att det skapas, att det enda man kan "attackera" är sig själv - att det BARA är (inom) sig själv"kampen" är.

New Age talar INTE om de sakerna och det är inte då det kallas för New Age, utan New Age är inom att följa med..., transformation... uppstigning... medvetandeutveckling... oneness och allatillsammanstjosan, alltså aliengrejerna, deras agenda, skapa sin lycka... peka mot andra, förändra andra/det därute... - aldrig om att ge upp det dåliga hos sig själv (= meningen med våra liv här). New Age är inom det som är evil, medans vissa saker som Insider skriver är inom Sanning, och är som nycklar, som man måste utgå från, om man alls vill närma sig ruta ett på vakenplanen. Så skriver Insider också vissa felaktiga saker, han är bara en vanlig person som fattar lite, har viss insikt, men inte alls ser botten... eller "vad det hela går ut på".




Posted on: 2010/4/12 21:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#6


See User information
Det finns dagar när jag tycker att Insiders skrivelser är det mest insiktsfulla jag läst.
Sen finns det dagar när jag mest blir äcklad av hela tänket, då känner jag mest för att göra än mer uppror. Bara för att man känner till och kan förstå vissa esoteriska insikter behöver man inte föras närmare gud. Ju mer jag lär mig och förstår så eskalerar också den inre konflikten.
Jag tror precis som du iwarrior att det är mycket programmering som gör att det föds många onödiga och ganska (ur andligt perspektiv) meningslösa konflikter. Om man ska finna nån mening i detta ställe så är det inte så att vi skulle behöva inkarnera i evigheters evigheter utan att kunna lösa vår uppgift.
Den egentligen enda tanke jag kan stå ut med är att vi är här för att perfektion blev tråkigt, så vi ville testa alla icke-perfekta varianter för att kunna prisa skapelsen(?)



Posted on: 2010/4/13 0:39

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#7


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Det finns dagar när jag tycker att Insiders skrivelser är det mest insiktsfulla jag läst.
Sen finns det dagar när jag mest blir äcklad av hela tänket, då känner jag mest för att göra än mer uppror. Bara för att man känner till och kan förstå vissa esoteriska insikter behöver man inte föras närmare gud. Ju mer jag lär mig och förstår så eskalerar också den inre konflikten.
Jag tror precis som du iwarrior att det är mycket programmering som gör att det föds många onödiga och ganska (ur andligt perspektiv) meningslösa konflikter. Om man ska finna nån mening i detta ställe så är det inte så att vi skulle behöva inkarnera i evigheters evigheter utan att kunna lösa vår uppgift.
Den egentligen enda tanke jag kan stå ut med är att vi är här för att perfektion blev tråkigt, så vi ville testa alla icke-perfekta varianter för att kunna prisa skapelsen(?)


Som du skriver så är det tyck o tänk, då...

Det är dina saker, för Insiders ord förändras ju inte. När är du mer dig själv, vilka dagar... och när är det något i dig som protesterar (inte vill ge upp..., står inte ut över att behöva "dö" bort)?




Posted on: 2010/4/13 0:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#8


See User information
Quote:

sheepdog skrev:
Som du skriver så är det tyck o tänk, då...

Det är dina saker, för Insiders ord förändras ju inte. När är du mer dig själv, vilka dagar... och när är det något i dig som protesterar (inte vill ge upp..., står inte ut över att behöva "dö" bort)?


Jag tror du syftar på egots kamp för sin överlevnad? Det är nog värre än så ska du se, jag vet inte längre vad som är det riktiga "jaget", den där upproriska eller den där förnuftiga, haha.
När jag tänker efter så är den största förnimmelsen jag haft av ett "äkta jag" är i landet mellan dröm och verklighet nån gång på småtimmarna, en helt bektraktande icke dömande och väldigt lugn jagkänsla finns där. En värdighet förnimms också där, liksom befrielsen från "kamp".

Posted on: 2010/4/13 1:28

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#9


See User information
Metaphor, känner igen det du skriver, ibland är det si o så... Ett par nya punkter också som jag får gå o suga på :)

Peace


Posted on: 2010/4/13 4:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#10


See User information
Det ni programmerare glömmer bort är att vi varit programmerade ända sedan dess att kultur och tradition uppstod vilket är väldigt långt tid. Med andra ord har vi från början programmerat oss själva omedvetet till att förstå dess innebörd.

Frågan är om vi inte skulle bli mer djuriska utan programmeringen, likt hur anarki skulle få de flesta att bli giriga och bara tänka på sin egen överlevnad.

Posted on: 2010/4/14 11:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#11


See User information
Hmm, det finns både bra och dålig utbildning! Är också medveten om att programmeringen sitter djupt. Det jag tänker på i samband med god utbildning är människans egentliga funktion och natur, samt dess egentliga omgivning, Naturen och Djuren!

Väldigt få klarar av att leva på/i planeten/naturen, endast i samhället där allt är och blir serverat!

Vad det gäller människans natur så är den studerad i stammar som ej varit i kontakt med vår moderna civilization, där bråkar dom inte, dom vet inte vad mobba är, dom har inget ego, dom är ej deprimerade, dom bara skrattar, leker och lever i frid samt äter och jagar den mat dom behöver för att överleva.

Så fugerar egentligen människan, och den behöver ingen programering för att hålla sig i styr, den behöver leva i direkt kontakt med det som egentligen förder den, då ser den också direkt om handlingarna är rätt eller fel! Är man beroende av älven och det rena vattnet så går man samtidigt inte och förstör den, är man beroende av att djurstammen hålls lagom stor så utrotar man den inte, är man också beroende av varandra för att överleva så bemöter man varandra på ett mycket bättre sätt. Just nu skiter dom flesta i det mesta, med andra ord, fel sort programering/utbildning!



Posted on: 2010/4/14 11:58

Edited by iwarrior on 2010/4/14 12:30:08
Edited by iwarrior on 2010/4/14 12:32:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#12


See User information
Problemet ligger i den teknologiska funktionen i förhållande till människans strävan efter att ha det så bekvämt som möjligt.
Varför människor är gudar och inte djur är för att vi kan göra vad vi vill, vi kan skapa. Men under tiden vi fick det mer bekvämt blev vi mer giriga efter mer bekvämlighet.

Uppfinningar var en gång passion, de som gjorde sånt kallades genier. Men det senaste århundradet har girigheten gått hand i hand med bekvämligheten och det handlar inte längre om att lösa problem utan om att få ha det mest bekvämt, att ha mest möjligheter.

Programmeringen har skapat sig självt och därför måste vi gå ut ur denna skapelse och vända tillbaka MED den teknologiska utveckling vi har. Därför tror jag mer på att förändra sig själv och inte utomstående ting, så som Vakenbyar. Samhället kommer aldrig finna harmoni om inte vi själva finner det.

Utbildning, människors och samhällets påverkan på en, visst. Men om man nu vill ta bort / förändra dessa måste man förändra sig själv för att sedan lära vidare, inte sant?

Posted on: 2010/4/14 13:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#13


See User information
Vad är länkarna till Insiders brev?

Posted on: 2010/4/14 18:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#14


See User information
Quote:

alarik skrev:
Vad är länkarna till Insiders brev?


Här har du själv postat länk till där jag lagt ut det på esnips...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=142163#forumpost142163

Posted on: 2010/4/14 18:41
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#15


See User information
Tack ska du ha :).
Läskigt att se hur man förändras så snabbt bara genom att läsa inlägg för inte ens ett år sedan.

Posted on: 2010/4/14 18:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#16


See User information
Quote:

alarik skrev:
Tack ska du ha :).
Läskigt att se hur man förändras så snabbt bara genom att läsa inlägg för inte ens ett år sedan.


Till det bättre hoppas jag... hehe...

Posted on: 2010/4/14 18:57
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The insider letter 2
#17


See User information
:)

Posted on: 2010/4/14 20:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
18 user(s) are online (18 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 18

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS