vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Anonym
Invisible Empire: A New World Order Defined
#1
Fy fan vilken bra dokumentär av Jason Bermas.

Den hjälper till att knyta ihop säcken - se sammanhangen och "connect the dots". Precis det vi bloggare vill som jobbar mot globaliseringen och den nya världsordningen - att få folk se med egna ögon alla sammanhangen och bilda sig en egen uppfattning. Alla aktivister, bloggare, hemsidor och former av alternativ media borde alla ladda upp denna dokumentär till våra besökare.

En film man kan visa för folk som aldrig nosat på denna stora topic: New World Order.

Jag håller på att i skrivande stund ladda upp dom sista % av hela videoklippet i sin helhet som jag tankade hem från prisonplanet.tv så fler kan vakna upp och intressera sig för viktigare saker än Let's Dance, Rapport, Bingolotto och you name it.

Filmen laddas i skrivande stund upp direkt i min blogg på följande adress: http://byfanenfrandalarna.wordpress.com/dokumentarer/

Ladda ner den - Se den - Sprid den - Kommentera den

Mitt Betyg: 5/5 Stars

UPPDATERING:

Potentiellt sabotage i min blogg inatt och imorse. Muspekaren "fick ett eget liv" och firefox kraschade 3ggr precis vid 97-99% av uppladdningen. Man kan ju bli irriterad för mindre. Som tur är finns den uppladdad hos Youtube :) Så uppladdningen av detta klipp får ta den tid det tar. Se den på Youtube tills dess :)

Vaken.se borde ha den på förstasidan!


Edited by Byfanenfrandala on 2010/4/16 11:01:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#2
Uppladdningen kraschade 3ggr...

SUCK!

Men...

Den finns ju på YouTube :) :) :)

http://byfanenfrandalarna.wordpress.c ... -new-world-order-defined/


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#3


See User information
Har nu sett den på Prisonplanet.tv , otroligt bra måste jag säga.

Framförallt för folk som är helt gröna och knappt hört om den nya världsordningen!

Sprid!

Posted on: 2010/4/16 14:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#4


See User information
Sett hälften nu, instämmer i föregående hyllningar, mycket bra upplägg, lättillgänglig! Ska se klart resten nu..

Posted on: 2010/4/16 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#5


See User information
varför raderade ni mitt inlägg i den här tråden?

snälla lägg tillbaka det för allt var 100% sant.

så många blir hjärntvättade utan att förstå.

inse att det handlar om flerstegstänk här.

det finns inget NWO förutom på pappret.

de vill på så sätt lägga grunden för det.

att bakvägen lura folket mot sig själva.

fåren ska tro att det finns ett sånt hot.

för att sen själva materialisera in det.

Posted on: 2010/4/16 23:23
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#6


See User information
hittade mitt gamla inlägg nu i min egen profilsida.
detta är alltså infon som vaken tyvärr raderar.
hur fan tänker ni egentligen? repostar nu..!!



man använder sig av subliminala budskap.

ex.. "det finns redan ett nwo.. vi är här".

i realiteten existerar I N G E T sådant.

man vill bara att fåren ska agera så.

som om att det finns någon makt.

filmen är alltså mindcontrol 2.0.

Posted on: 2010/4/16 23:25
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#7


See User information
Quote:

supermonkey skrev:
hittade mitt gamla inlägg nu i min egen profilsida.
detta är alltså infon som vaken tyvärr raderar.
hur fan tänker ni egentligen? repostar nu..!!



man använder sig av subliminala budskap.

ex.. "det finns redan ett nwo.. vi är här".

i realiteten existerar I N G E T sådant.

man vill bara att fåren ska agera så.

som om att det finns någon makt.

filmen är alltså mindcontrol 2.0.


Jag vet inte vem du är eller vem som raderade ditt inlägg, men tyckte att det var ett tänkvärt inlägg som inte skulle ha raderats, utan isåfall bemötts. Skäms isåfall admin!!! Kanske det är fredagsölen eller

PS. monkey, du är händelsevis inte en sån därna efekto eller nåt? Det skulle ju förklara saken ;)

Posted on: 2010/4/16 23:34

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#8


See User information
Supermonkey, tänkte på det själv. Filmerna är en upprepningsmetod av sig självt (propagandamaskin), där man accepterar att BEGREPPET New World Order Existerar.

Det är viktigt, och tycker ofta att man glömmer bort att poängtera att det är ett begrepp för en samhällsföränding som SKER. Henry Kissinger förklarar begreppet så. Historikern i filmen säger att olika personer ser begreppet på olika sätt, så poäng för det.

Tycker däremot att denna rörelse bör betrakta begreppet som sådant och inte för något enhetligt, som en stat. För väl då har grunden för Världsstaten laggts och maskineriet är i full gång och slutligen har vi ett nytt samhälle där världen står inför en totalitär världsordning som innefattar det sådana här filmer tar upp.

Posted on: 2010/4/16 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#9


See User information
@Monkey+ alarik. Håller med å det fullaste. Novax har väl indirekt skrikit sig hes om detta, fast ur ett metafysiskt perspektiv.
Vi kanske gör jobbet åt dom? Skrämmande tanke. Ger ordet björntjänst en ny dimension.

Posted on: 2010/4/16 23:59

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#10


See User information
wow tack för den oväntat positiva responsen... trodde verkligen inte nån skulle fatta, speciellt inte efter det raderats en gång... o nu ere plötsligt två st användare som begriper resonemanget. skönt att vissa klarar av att hänga med så här långt ner i spiralen... jag har försökt få vaken att fatta det här "nya" perspektivet i flera månader...

dvs...

vilken funktion har egentligen den här sidan i "infokriget"... tror tyvärr inte administrationen på vaken riktigt har fått sina hjänceller omkring den skada en sån här sida kan orsaka samhället... kunskap är verkligen inte frihet... kunskap är ett vapen... i ett samhälle av flera miljarder individer så kan ett rykte vara allt som krävs för att materialisera händelser...

ps. fick ett skabbigt mail av ThreeOfLiberty i samband med raderingen så förmodligen är det han som håller på... så jävla absurt att han inte är redo för nästa steg i detta astronomiska spel... så jävla bakom att han raderar ett av de mest sanna inläggen som skrivits på vaken... trodde vaken skulle lägga ner sin radering?

Posted on: 2010/4/17 0:10
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#11


See User information
Eliten har blivit avslöjade. Genom sin manipulation har dom tillskansat sig ofantliga förmögenheter. INGET KAN STOPPA DET!

Vi har en liten möjlighet bestämma är vilken väg vi vill gå, allt beror på hur mycket information som når massorna, blir det fascism eller blir det den en fredliga vägen. Den vägen är egentligen utstakad den med, det blir värre innan det blir bättre. Kapitalet kommer att sätta krokben på sig självt och en fascistisk stat kommer till. Det är därför kapitalet måste tyglas innan den förgör sig själv och oss medborgare. Nyckel är av ekonomisk art! I framtiden kommer kapitalism vara förbjudet och ses lika som vi ser på kommunismen idag

Alltså om man gör en sak som flyter på av sig självt utan att man blir störd och vi alla skulle kunna sitta i rävsaxen utan att fatta nått.

Istället börjar val öppnas där man har möjlighet att säga sin mening innan säcken knyt ihop.

Men man skulle kunna säga att det är inte nån Ny Världsordning, utan en gammal som börjar omformas i den nya tiden. /ny världsordning/

Bush sa antagligen är ni med oss eller så är ni emot oss. Det var mycket viktigt tal som var nyckeln till dagens händelser. Det är så man har manipulerat sig in hos alla stater med lobbying och olika hot och jobba med oss för terrorismens skull.

Det som eliten nu hatar är den informationen som sprids, Vaccinationen var ett mycket viktigt steg i uppbyggnaden, man hittade ett sätt att föra världens medborgare ihop till en enda familj tyvärr vart det misslyckat. Och ett enormt vrede och misslyckande från deras sida för den här gången.

Climategate likaså. Ingen kan väll fantisera om att det är uträknat och i vilket syfte? Eliten har ju allt att förlora.

Dock får jag känslan av att det är olika starka grupperingar som jobbar emot varandra i vilket syfte??



Posted on: 2010/4/17 0:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#12


See User information
Tror endel av oss fattat den vinken men alla har vi kommunikationssvårigheter som Novax brukar säga hehe.

Denna hemsida är lite som Egoism, den kan vara bra och dålig.
Att ge en femtilapp till en uteliggare ger honom CHANSEN att köpa mat samtidigt som den undermedvetet får mig att känna att jag gjort något bra. Man får en psykologisk klapp på axeln så man blir positiv.

Fördelarna är att siten belyser viktiga Rubriker vanliga medier inte vågar, vill eller kan ta upp. Något som vår journalistik egentligen ska handla om. Länders myndigheter för korruption är säkerligen många gånger mutade eller får inte titta i filer som det står Top Secret på.

Den kanske viktigast punkten och frågan är: Finns det något internationellt organ som analyserar och granskar Statens och den globala utvecklingen ur ett korrupt och vilseledande perspektiv?

Dags att göra en lista med För och Nackdelar av denna rörelse?

Edit:

Dock får jag känslan av att det är olika starka grupperingar som jobbar emot varandra i vilket syfte??

I syftet att ge folket makten och inte statens infiltrerade demoner.
För mig känns Aktivdemokrati som ett Svenskt exempel. Piratpartiet är bra men för diffust.

Posted on: 2010/4/17 0:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#13


See User information
Man kan inte manifestera nått som har varit på gång under årtionden, Hela världen har öppnats genom internet, länderna har krupit närmre och närmre varandra. Spelar liksom ingen roll vad vi gör eller inte gör det blir one world, one people oavsett om man ber eller inte ber.

Kissinger sa det själv i en intervju att tiden är nu mogen för en världsregering och så är det, speciellt när världens skarpaste hjärnor säger det...

Även att eliten vet att tiden förändras till en ny tid. dom jobbar med tiden och försöker bygga upp en ny plattform för att inte förlora kontrollen. Och då ses det som att en ny världsordning håller på att byggas.

Posted on: 2010/4/17 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#14


See User information
supermonkey. Var vänlig och sök hjälp av någon som kan ta hand om drogskadade individer. du är från vakensucks och ska vara bannad egentligen. du söker konflikter och spammar samma trams om hur vi hjälper NWO. varför ser man aldrig dig starta några trådar med information? finns det inget du vill diskutera? är allt du kan göra att söka konflikt?.

Och alla som säger att det är "skrämselpropaganda" eller något liknande. Hur barnsliga är ni?, fråga er själva varför ni känner att ni blir rädda av ljuden och bilderna/informationen som presenteras, DIN verklighet har inget med MIN att göra, om du känner dig rädd så är det ditt problem. Personligen gillar jag det när man gör det lite "mörkt" då det visar allvaret i det, det är psykopater som har mördat miljontals människor och det är viktigt att förstå allvaret i det, att "skrämmas" är bra.

Att säga att NWO inte existerar är som att säga att solen inte går upp varje morron. Delar av NWO elitens planer är redan på plats, dom är 60-80% färdiga med deras världsordning, så att säga att det inte existerar än är inte korrekt, visst dom har inte det som dom är ute efter, men det betyder inte att dom inte har ett imperie, stora krig har blivit startade i deras namn, dom är otroligt mäktiga.

Posted on: 2010/4/17 0:33

Edited by TreeOfLiberty on 2010/4/17 1:24:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#15


See User information
Fast jag tycker än en gång att ni ska ta med er monkeys statement till kudden i natt. Kontemplera det. Det är värt att stötas en stund, vi behöver ta det här vidare nu. Tycker vi trampar vatten på det mentala planet, alla framgångar medialt till trots. Vakensucksare (gissar jag, vem annars har hållit på i månader?)eller inte, jag går aldrig emot min intuition, och den säger mig att lyssna till detta och fundera på det.

Angående vår framtid så ser jag tyvärr väldigt mörkt på det hela. Hade en obehagligt verklig dröm förra natten, om att det var sant allt detta som säger att detta är "the end times", ingen idé att kämpa emot längre. Allt kommer att gå under nu, även NWO till slut. Läskigt.

Posted on: 2010/4/17 0:34

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#16


See User information
Ja, du såg senast hur bra det gick under Katolska kyrkan. Folket led precis som vi gör. Övervakningen, manipulationen och korruptionen var resultatet av herravärldet. Det är samma nu som då.

Posted on: 2010/4/17 0:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#17


See User information
ThreeOfLiberty..

så du har helt enkelt "bestämt" att NWO existerar? isf är du precis den typen av zombie som de behöver för att skapa tillräcklig synergi för att något som ens kommer i närheten av dessa rykten ska börja existera... ledsen att du bara är en frustrerad unge på nätet vilket du påvisar med dina desperata mail till mig samt hur du raderar inlägg vilka behandlar flerstegstänk på en nivå som du inte ens kan förnimma... vilket är anledningen till att du inte vågar låta mina inlägg vara kvar.. helt enkelt på en för hög nivå för dig... du tror du är långt ute i rymden med dina häftiga googlade teorier om NWO, som de själva la där för att blåsa just såna som dig.



varför tror ni själva att de inte låser in lirare som jason burmas och alex jones??? tänk själva för fan... de är ju perfekta hype-maskinen för att skapa den mystik som de (nwo!?) skulle behöva om de nu vill slå igenom med deras agenda... dessutom tvivlar jag på att slutmålet skulle vara något ens i närheten av vad vissa föreställer sig... det verkar som att vissa avslöjar sina innersta rädslor i deras spekulationer kring vad "makteliten" gör.


Posted on: 2010/4/17 0:35

Edited by supermonkey on 2010/4/17 1:13:13
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#18


See User information
Treeofliberty, dämpa känslorna och tänk förnuftigt. Ta med det till nattkudden och fundera över New World Order som begrepp, det är allt det är. Men det är lika sant ändå :).

Posted on: 2010/4/17 0:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#19


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Angående vår framtid så ser jag tyvärr väldigt mörkt på det hela. Hade en obehagligt verklig dröm förra natten, om att det var sant allt detta som säger att detta är "the end times", ingen idé att kämpa emot längre. Allt kommer att gå under nu, även NWO till slut. Läskigt.


jo jag tycker lika på nått sätt är hela världen som en uppblåst ballong som håller på att spricka. troligtvis är det därför det har varit regelbundna krig genom tiderna för att rensa och bygga upp igen. Krig kanske är en naturlig del för oss krigar vi inte så händer det andra katastrofer. Allt för att rensa, mycket är säkert samlat i våra gener.

Nog måste det hända nått.. vi får se det som naturligt

Posted on: 2010/4/17 0:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#20


See User information
Enkelt utväg.

Posted on: 2010/4/17 0:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#21


See User information
oavsett om nwo existerar eller ej så borde man ju iaf ha rätt att uttrycka sina funderingar kring detta på vakens forum utan att bli censurerad... fan alltså redan tillbaka i denna diskussion? man kunde ju hoppat att vaken hade fattat.. alla måste få ventilera sina åsikter här i samband med nyheter annars är vaken.se bara som viken annan propagandamaskin som helst...

Posted on: 2010/4/17 0:52
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#22


See User information
Quote:

alarik skrev:
Enkelt utväg.


...eller den enda. Där vi står.
Kanske ska detta planet vara lidande. När vi rensat ut dålig karma så får vi återgå till vårt naturliga plan igen, där behöver vi inte kämpa längre.
Bara en tanke. Sov gott kamratskij.

ps. Monkey, tagga ner det där vakensnacket. Ingen orkar höra det längre.
Om du gör offentlig avbön för allt vakensucks skit så kanske du får den respekt du så rättmäteligen skall ha (som alla människor som ändå kämpar, men ändå ack gör fel), för jag tror du är en bra kille som vill väl innerst inne. Men detta om dina vakenutspel är ju också offtopic så jag droppar det.

Posted on: 2010/4/17 0:54

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#23


See User information
re:supermonkey: tycker det är oki med åsiktsfrihet, liksom då kanske sanningen formas

om man inte sabbar rytmen hela tiden... då är det terrorism fast tvärtom liksom...

med det är inte sagt att du har börjat terrorisera...

Posted on: 2010/4/17 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Invisible Empire: A New World Order Defined
#24


See User information
"de" ""nwo"" "leker" "bara" "med" "era" "hjärnor" "och" "när"
"ni" "slutar" "låta" "dem" "göra" "det" "så" "är" "leken" "över".

Posted on: 2010/4/17 0:59
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS