vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

supermonkey skrev:
så länkmästaren.. var är dina referenser till infon från svarta lådan?

Ja vad tror du?
Media har ju rapporterat om vad de som kontrollerat lådan säger.

Var lite realistisk och inse hur flera instanser, oberoende av varandra har kontrollerat innehållet på de lådor de hittat.
Knappast att det är lögner som rapporteras.

Men du sätter din tilltro alltså till bloggsfären? De som sitter hemma och gissar och inte har tillgång till något material alls.
Så kommer man nog nära sanningen... Genom att gissa.

Är det faul play kommer knappast all världens media vara så överens som de är nu.

En snabb analys av det politiska läget länder emellan visar också dessutom hur saker och ting ligger till.

Lech Kaczynski såg det som mycket viktigt att delta vid ceremonin i Katyn. Han samlade därför en delegation av Polens toppskick, eftersom detta var viktigt för honom.
Deras andra regeringsplan var av någon anledning kvar på marken och det misstag som togs var att åka i ett och samma plan. Att gå ifrån denna rutin.

Piloten visste hur viktigt detta var för sina passagerare och försökte landa trots den dåliga sikten.

punkt


Inte ens Lech Walesa tror det är faul play.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Det postades ju en källa tidigare i tråden om att de inte alls va dåligt sikt..

Och vad är det som får dig så anti till att andra vill ifråga sätta det media säger? Hur ska man någonsin komma till botten med något om man bara accepterar det och gör som andra säger? Du vinner inget på att sitta här och trycka ner alla som säger nått annat än dig.

Medias rapportering om 911, mordet på Kenedy, Palme och Lind m,f är också i princip genomgående den samma, men alla dessa händelser finns det frågetecken i.. Menar nu att bara för all media säger en sak så måste det inte stämma.

Rent hypotetiskt nu:
Om dom som styr hela systemet vill utföra ett brott så är det inte svårt för dom att släppa falk info, falska svarta lådor osv osv om dom bara vill. Detta kommer varken gå att bevisa eller motbevisa hur mycket referenser man än har. Så väldigt många behöver inte heller veta allt, alla vet bara sin del i det hela och har antagligen fått en historia berättad för sig som gör att dom inte förstår sin del i det hela, eller så här dom till sidan som ville utföra dådet och kommer då aldrig må dåligt för vad dom gjort. Och vips ligger locket på. Varken jag eller du kan motbevisa eller bevisa något av detta men det är fortfarande möjligt, ut otroligt eller långsökt du än tycker det är.

tillbaks till topic:

Det är ett citat lite längre upp i tråden där en rysk jornalist skriver om att lamporna på landningsbanan va släckta och att radar utrustning som används några dagar tidigare när Potin landade på samma plats var porta när det Polska planet kom. Varför använder man inte dessa saker om det trots allt va väldigt dålig sikt, vilket det tydligen inte helt säkert va.

Media rapporterar vad dom får i pressmeddelanden från regeringar, dvs stor chans att de är propaganda.

edit:

Självklart tror inte Lech Walesa det är nått fuffens. Om han skulle gå ut med att han tror de skulle han direkt förlora hela sin karijär och större delen av allt han äger, och kanske bli mördad.

Om du visste att detta inte är en olycka, men du vet att om du säger något kommer du aldrig mer kunna få ett jobb och kommer förlora hela din familj, vad skulle du göra?
Tänk efter lite nu, de är inga små gangster det handlar om. Om det är ett attentat är det utfört av samma krets människor som skulle bli satta att utreda och döma domen, inte fan är dom väl så dumma så dom isf skulle döma sig själva?!

Posted on: 2010/4/16 22:59
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
det var alltså till 100% klar sikt enligt nån slags flygledning i Ryssland enligt txttv. 100% Klar sikt.



Informatiopn har varit ett skämt sen kraschen bara det borde få folk att dra åt sig öronen.

Desinformation med att säg att det är dimma på alla världens löpsedlar etsar sig in i hjärnan och en eventuell sanning om 100% klar sikt kan aldrig bearbetas.

Mindkontroll av högsta grad även att planet skulle vara skräp. Ett skickligt spel som skulle kunna vara orkestrerad...

Finns för mycket skit som måste förklaras. Det måste ses som ett brott till 100% tills man kan motbevisa om att det var en olycka.

Posted on: 2010/4/16 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

Mini skrev:
Det postades ju en källa tidigare i tråden om att de inte alls va dåligt sikt..
Man såg 300m istället för den sikt som bör vid landning, 1000m

Quote:

Mini skrev:
Och vad är det som får dig så anti till att andra vill ifråga sätta det media säger? Hur ska man någonsin komma till botten med något om man bara accepterar det och gör som andra säger? Du vinner inget på att sitta här och trycka ner alla som säger nått annat än dig.

Jag trycker inte ned någon som säger emot mig. Jag säger bara att jag anser de har fel. De saker jag kommit fram till är detsamma som medias och jag finner inga konstigheter av medias rapportering heller.

Varför tar du det så negativt Mini att jag är av en annan åsikt än dig? Vi har ju varit överens om många saker här på forumet.

Quote:

Mini skrev:
Medias rapportering om 911, mordet på Kenedy, Palme och Lind m,f är också i princip genomgående den samma, men alla dessa händelser finns det frågetecken i.. Menar nu att bara för all media säger en sak så måste det inte stämma.

Fast där anser jag det vara fel, eftersom det sunda förnuftet säger någonting helt annat...

Quote:

Mini skrev:
Rent hypotetiskt nu:
Om dom som styr hela systemet vill utföra ett brott så är det inte svårt för dom att släppa falk info, falska svarta lådor osv osv om dom bara vill. Detta kommer varken gå att bevisa eller motbevisa hur mycket referenser man än har. Så väldigt många behöver inte heller veta allt, alla vet bara sin del i det hela och har antagligen fått en historia berättad för sig som gör att dom inte förstår sin del i det hela, eller så här dom till sidan som ville utföra dådet och kommer då aldrig må dåligt för vad dom gjort. Och vips ligger locket på. Varken jag eller du kan motbevisa eller bevisa något av detta men det är fortfarande möjligt, ut otroligt eller långsökt du än tycker det är.?!

Här har ju både Ryssland, Polen m.fl undersökt informationen med den svarta lådan (Det är iofs inte en, utan flera och de är inte svarta, utan orangea, så man lätt ska hitta dom)
De har hittat tre av dessa färddokumenterare vad gäller Smolensk-kraschen. Oklart hur många det finns totalt.

Quote:

Mini skrev:
Det är ett citat lite längre upp i tråden där en rysk jornalist skriver om att lamporna på landningsbanan va släckta och att radar utrustning som används några dagar tidigare när Potin landade på samma plats var porta när det Polska planet kom. Varför använder man inte dessa saker om det trots allt va väldigt dålig sikt, vilket det tydligen inte helt säkert va.

Jag vet inte om denna information stämmer. Men jag vet att flygplatser kan släcka ned landningsljusen för att tvinga flygplan att landa någon annanstans.
Dessutom är landningsutrustning någonting som finns på planen. Inte hos flygledarna. Det Polska planet saknade tydligen en adaptiv markradar.

Quote:

Mini skrev:
Media rapporterar vad dom får i pressmeddelanden från regeringar, dvs stor chans att de är propaganda.

Men här ifrågasätter inga den informationen de fått. Inte ens polsk media.

Quote:

Mini skrev:
Självklart tror inte Lech Walesa det är nått fuffens. Om han skulle gå ut med att han tror de skulle han direkt förlora hela sin karijär och större delen av allt han äger, och kanske bli mördad.

Heh heh... Lech Walesa är inte precis känd för att hålla tyst om saker han tror. Under kommunisttiden ville många se han död för det han sa.
Detta är nog den främsta anledningen till att de kollat vad han har att säga om saken...

Quote:

Mini skrev:
Om du visste att detta inte är en olycka, men du vet att om du säger något kommer du aldrig mer kunna få ett jobb och kommer förlora hela din familj, vad skulle du göra?
Tänk efter lite nu, de är inga små gangster det handlar om. Om det är ett attentat är det utfört av samma krets människor som skulle bli satta att utreda och döma domen, inte fan är dom väl så dumma så dom isf skulle döma sig själva?!

Lech Walesa har riskerat allt dessa tidigare och jag tror inte han skulle hålla tyst om han såg sitt älskade Polen falla i händerna på dessa onda makter.

Men det spelar liksom ingen roll... Alla är överens och det finns inga som tror på faul play, förutom några bloggare här och var som VILL se en konspiration och attentat i alla världshändelser.

Kolla upp den Ryska journalisten du anger som källa och du kommer att se han skriker "varg" om allt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Vi kommer nog inte mycket längre i detta, du är redan övertygad om att inget är konstigt och är det som gör jag vänder mig mot det.
Just att du värkade helt säker på att de inte va nått attentat redan samma dag som de hände gör att ja blir lite misstänksam, och du har inte gjort annat än försökt överbevisa alla andra i tråden ;)


Du diskuterar lixom på samma sätt som Zink och zpz (vet inte om dom finns här fortfarande?) brukade göra.

De får gå några månader eller år till innan jag bestämmer mig vad ja kommer tro om detta, vill se om det leder till nått först..

Bara att media vart smått kassa i rapporteringen tycker ja säger nått är konstigt.. Menar då att man först ger fel uppgifter om planet och säger att Polska presidenten försökt få piloten att landa när de sen visar sig från dom svarta lådorna att han inte gjort det.
Jag vet att en svart låda är orange btw.. ;)

Har ett allmänt dåligt förtroende till politiker och regeringar i allmänhet så bara för att dom säger en sak tror jag inte på de.
Får se vad de leder till först.


Vet inte så mycket om Lech Walesa, men även han vet nog hur viktigt det är att välja rätt strider..

Det sunda förnuftet säger nått att hos mig än det gör hos dig i denna fråga isf bara ;)

Klart inte Polsk media ifråga sätter, gjorde Svensk media det efter Estonia katastrofen? Det är precis samma sak..

Men vet att planen har egen radar, är isf under all kritik om inte presidentens plan har teknik som i princip är standard på flygplan idag? Och varför släcka ner lamporna för detta planet isf? Är väl inte precis så att man inte vet vem som kom? Och efter 3st inflygningar bör man ha tänt dom igen isf..

Posted on: 2010/4/17 0:37
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

Mini skrev:
Vi kommer nog inte mycket längre i detta, du är redan övertygad om att inget är konstigt och är det som gör jag vänder mig mot det.
Just att du värkade helt säker på att de inte va nått attentat redan samma dag som de hände gör att ja blir lite misstänksam, och du har inte gjort annat än försökt överbevisa alla andra i tråden ;)

Faktum är att min första tanke var just att det var ett attentat, men att jag sedan ändrade mig vartefter.

Quote:

Mini skrev:
Du diskuterar lixom på samma sätt som Zink och zpz (vet inte om dom finns här fortfarande?) brukade göra.

Äh! Bara för att jag säger emot dig? Det där är ett argumentationsfel som kallas "association by guilt"
Skittaskigt sagt!

För att besvara din fråga är Zink raderad, men zpz2 rantar omkring här fortfarande.

Quote:

Mini skrev:
De får gå några månader eller år till innan jag bestämmer mig vad ja kommer tro om detta, vill se om det leder till nått först..

För mig spelar det ingen roll... Händer det någonting speciellt kan det ju vara tal om att man tar tillfället i akt.
När en händelse är färsk kan man få mest information. År efteråt kommer det vara fyllt av vilseledande spekulationer.

Quote:

Mini skrev:
Bara att media vart smått kassa i rapporteringen tycker ja säger nått är konstigt.. Menar då att man först ger fel uppgifter om planet och säger att Polska presidenten försökt få piloten att landa när de sen visar sig från dom svarta lådorna att han inte gjort det.
Jag vet att en svart låda är orange btw.. ;)

Uppgifterna var väl mer att de gick på modellen TU-154 och inte TU-154M Lux som var betydligt nyare.
Dessutom var det väl inte riktigt pressen som sa att presidenten beordrat att landa? Det var ju jag som sa detta.
Fast jag tror ändå pressen var stor på piloten. Han VISSTE presidenten inte skulle godta att landa någon annanstans så de missade ceremonin.
Fast om nu pressen spekulerade i att presidenten beordrat detta har de ju nu rapporterat att så inte var fallet med stöd av den svarta lådan.
Fast faktist... realistiskt sett kan ju presidenten beordrat detta ändå. Jag menar, han ingick ju inte i flygplanets besättning och hade därför ingen mic som kunde dokumentera vad han sa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Quote:

Äh! Bara för att jag säger emot dig? Det där är ett argumentationsfel som kallas "association by guilt"
Skittaskigt sagt!

För att besvara din fråga är Zink raderad, men zpz2 rantar omkring här fortfarande.



Läs igenom tråden å tänk efter på hur du låter i dina svar så förstår du nog varför jag drar den kopplingen. Jag har vart här till å från i många år nu så lärt mig det nästan aldrig är något som är 100% säkert..

Just det modell felet är de ja menar. Även Potin gick ut först och sa att han sagt till piloten, iaf enligt de lilla jag läst änu..

Jag har själv lärt mig hantera stress i pressade lägen där de inte finns någon marginal för fel, antar att även piloten lärt sig detta om han inte va ren nybörjare så tror inte det har med saken att göra. Är väl knappast så dom flyger med så kort tid på sig att dom måste stressa också?

När tiden har gått kan man se vad en händelse har lett till och hur den påverkade andra saker så man då kan få en bredare bild av vad som hände.

Dom har väl mikrofoner som tar upp ljud i kabinen och cockpit också? Inte bara radiokomuniaktion..

Posted on: 2010/4/17 1:17
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

Mini skrev:
Läs igenom tråden å tänk efter på hur du låter i dina svar så förstår du nog varför jag drar den kopplingen. Jag har vart här till å från i många år nu så lärt mig det nästan aldrig är något som är 100% säkert..
Jag kan inte låta på annat sätt... Jag är rak och ärlig och säger vad jag tycker utan att linda in det.

Detta är en bild från haveriplatsen.
Jag vet inte exakt nedslagsplats, men förmodligen någon av de två ställen jag markerat, då det ska ha varit 200 meter ifrån landningsbanan och i ett område med träd.
Platsen kan dock varit norr om landningsbanan också, vilken jag inte markerat.

EDIT: Starkast indikationer har jag fått att det skulle vara vid markeringen jag gjort väster om flygfältet.

Det svarta på bilden skall vara järnväg, men zommar man in på området ser man ingen järnväg där. Inte heller någon större väg, så det video någon postade där man hör pistolskott OCH ETT TÅG (eller lastbil) har ingen relevans, eftersom det varken finns järnväg eller väg i närheten så denna tuta skulle kunna höras...
Klicka på bilden så förstoras den.

Resized Image


EDIT: Kan vi avföra videon helt nu där det sägs de avlivar överlevande?


EDIT: Tydligen har pilotens Ryska inte varit tillfredsställande heller och enligt http://www.PPRuNe.org gäller de inhemska språket på militära flygfält.
Landningsbanan ska ha varit minimal för den typ av flygplan den Polska delegationen flög i.


Edited by computerror on 2010/4/17 3:55:55
Edited by computerror on 2010/4/17 3:57:49
Edited by computerror on 2010/4/17 4:07:23
Edited by computerror on 2010/4/17 4:10:11
Edited by computerror on 2010/4/17 4:10:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Jag har också tittat och inte råder det nån direkt brist på järnvägar i området precis. Dessutom har ju Putin landat där någon vecka innan och om dom har manipulerat landningsljusen sedan dess så har man ju ändrat grundförutsättningarna för att landa ett plan, terrängen stämmer ju inte överens med kartan, liksom. Piloten gjorde ju FLERA landningsförsök innan han tydligen satte ner planet på måfå. Den enkla anledningen till att det hörs ett tåg är förmodligen att planet kraschade nära en järnväg!

Dessutom tycks 34 passagerare "försvunnit" på något sätt. Hur förklarar du det? Det var 132 när de startade men 98 när de störtade...

Jag tycker att detta luktar "illuminati" och människooffer lång väg! Har du aldrig hört nåt om tankebanorna hos dessa "övermänniskor"? Dom är rätt lika urreligionerna faktiskt, vill man ha man tusenlappar offrar man en duva. Vill man ha miljoner offrar man en get. Vill man ha miljarder offrar man människor...

Jag har kanske blivit lite miljöskadad av att umgås en del personer i Afrika. Men för en van "maganga" är det ovan sagda självklarheter.

Posted on: 2010/4/17 7:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Ber om ursäkt för påhopp, men det är känslan jag får bara.

När ja zoomar in änu mer genom googel eart kan man se att det som ser ut som skog på din bild är väldigt gles skog eller åkermark med mycket träd och fult med små hus.

Men vist kan man se järnvägen, fast den ligger inte precis på det svarta sträcket, zoomar man in i staden där stationen antagligen ligger så man den och kan sen följa dom väster ut. Dom går först lite under den svarta linjen och delar sig en bit snett nedanför, typ rakt ovanför där ån böjar kroka sig.

Här ser man stationen:
54°47'50.78"N
31°55'36.78"O

Men de låter mycket närmare med tåget i videon än vad det är till järnvägen om dom kraschade till vänster om banan, vilket jag också trodde dom gjort.

Om det nu inte är så att dom kraschade i skogen till vänster om där järnvägen delar sig? Den skogen ser mer ut som den på filmen, men va fan gör dom där borta isf?!

Kolla vid:
54°47'33.19"N
31°55'36.78"O

Jag är också lite tveksam till filmen, men vid 44sek när han vänder sig snabbt om så ser man något kantigt, kan de va tåget eller en lång byggnad? Finns det förresten inga officiella uppgifter om var dom kraschade?

Vet inte hur bra höjd mätaren i googel eart är, men enligt den kan man se att landnings banan ligger ca 250m över havet, men skogarna runt där dom kan ha kraschat ligger mellan 20-30m lägre! Så fel kan väl inte deras höjd mätare visat?

Edit:

här ligger en liten dunge:

54°49'43.64"N
32° 2'54.87"O

Där kan man också se en avlång kantig byggnad likt den i filmen från youtube (södra kanten av dungen), platsen är på samma höjd som landnigen också. Så jag satsar nog på att det är där dom gick ner. Det går en bilväg genom östra kanten av dungen men ser inga tågspår.. Dock är bilden från 2007 så dom kan hunnit bygga en.

Posted on: 2010/4/17 8:39

Edited by Mini on 2010/4/17 9:04:19
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Enligt uppgift kom dom polska journalisterna med ett annat plan som landade på flygplatsen strax innan och satt och väntade. Kanske det inte är samma flygplats ens? Om verkligen planet störtade några hundra meter från landningsbanan måste det ju ha skett mer eller mindre inför ögonen på de polska journalisterna. Har dom fått munkavle? Skulle dom ha lämnat platsen i panik och bara försvunnit springande mot Polen? Eller har dom slått ihjäl dom med spadar och grävt ner dom precis som offren i Katynskogen?

Posted on: 2010/4/17 8:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

Asgeir skrev:
Jag har också tittat och inte råder det nån direkt brist på järnvägar i området precis. Dessutom har ju Putin landat där någon vecka innan och om dom har manipulerat landningsljusen sedan dess så har man ju ändrat grundförutsättningarna för att landa ett plan, terrängen stämmer ju inte överens med kartan, liksom. Piloten gjorde ju FLERA landningsförsök innan han tydligen satte ner planet på måfå. Den enkla anledningen till att det hörs ett tåg är förmodligen att planet kraschade nära en järnväg!

Men det FINNS ju ingen järnväg i området.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Här är ett fotoalbum med ett gäng bilder:

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5460739341125857778

Läs tråden på PPRuNe om ni vill fördjupa er:
http://www.pprune.org/rumours-news/41 ... ernment-tu154m-crash.html

Posted on: 2010/4/17 11:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

Mini skrev:
Men vist kan man se järnvägen, fast den ligger inte precis på det svarta sträcket, zoomar man in i staden där stationen antagligen ligger så man den och kan sen följa dom väster ut. Dom går först lite under den svarta linjen och delar sig en bit snett nedanför, typ rakt ovanför där ån böjar kroka sig.

Här ser man stationen:
54°47'50.78"N
31°55'36.78"O

Men de låter mycket närmare med tåget i videon än vad det är till järnvägen om dom kraschade till vänster om banan, vilket jag också trodde dom gjort.
De koordinater du angav pekar rött ut i en skog iofs med två utmärkta järnvägsspår runt sig. Dessa järnvägsspår ligger alldeles för långt bort för att höras så tydligt i kameran.
Jag tycker vi kan sluta prata om järnvägarna då de inte är relevanta. Ingen järnväg går i närheten av nedslagsplatsen.
Med det menar jag att man inte skulle kunna höra ett tåg som tutar på så nära håll i en video.

Quote:

Mini skrev:
54°49'43.64"N
32° 2'54.87"O

Där kan man också se en avlång kantig byggnad likt den i filmen från youtube (södra kanten av dungen), platsen är på samma höjd som landnigen också. Så jag satsar nog på att det är där dom gick ner. Det går en bilväg genom östra kanten av dungen men ser inga tågspår.. Dock är bilden från 2007 så dom kan hunnit bygga en.

Detta är ju inte ens i närheten av nedslagsplatsen, då Planet störtade 200m väster om flygplatsen.

Jag har laddat upp en ny bild nu.
Det röda krysset markerar de koordinater jag hittade på någon sajt som angav detta till olycksplatsen. Dock finns det inga träd där, så jag har gjort ett blått kryss där det finns träd och som också ligger 200m ifrån flygfältet.
Ibland skiljer det sig lite, beroende vilket kartprogram man tittar i.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Poängen med tågljudet är att kanske den förmodade nedslagsplatsen är felaktigt angiven. Var är de polska journalisterna?

Posted on: 2010/4/17 12:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Quote:

computerror skrev:
Detta är ju inte ens i närheten av nedslagsplatsen, då Planet störtade 200m väster om flygplatsen.

Nej, de störtade öster om flygplatsen, på inflygning mot bana 26 (dvs i riktning ca 260 grader).

Kolla på bildgalleriet jag länkade.

Och här är en högupplöst bild på platsen:
http://www.flickr.com/photos/digitalg ... magery/4515204703/sizes/o

Posted on: 2010/4/17 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

zpz2 skrev:
Nej, de störtade öster om flygplatsen, på inflygning mot bana 26 (dvs i riktning ca 260 grader).

Kolla på bildgalleriet jag länkade.

Och här är en högupplöst bild på platsen:
http://www.flickr.com/photos/digitalg ... magery/4515204703/sizes/o

Ok. Då var uppgifterna helt fel från sajten jag fick koordinaterna ifrån. Detta ligger dock nära en väg och det kan vara en brandbil man hör i bakgrunden.

Det är ju också minimalt med träd i inflygningsbanan från det hållet och haveriplatsen väldigt nära denna plats.

Om piloten höll en rak kurs det vill säga.

Området är ju faktist ansat, så träd i inflygningsbanan tagits bort.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Då kanske vi kan gå vidare. Vart har de polska journalisterna tagit vägen. De anlände en stund innan i ett annat plan som startade från Warszawa. Det hade inte funnits plats till dom i presidentplanet. Dom satt alltså en bit därifrån och gäspade när allt hände????????? Och iddes inte gå ut och se vad som hänt?????????? Och nu är dom hemma igen och nanar kudde?????

Dessutom hade planet 132 passagerare när det lyfte. Jag stavar till det: Ett hundra trettio två. Det fanns emellertid 98 omkomna. (Nittio-åtta). Det fattas alltså 34 (Trettio-fyra) för att räknestycket skall gå jämnt upp.

Borde inte det finnas delar som vingar eller sånt liggande på marken. (Men obs! detta är bara en fråga från en helt oinsatt i flygolyckor)

Posted on: 2010/4/17 15:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Quote:

computerror skrev:


Detta är ju inte ens i närheten av nedslagsplatsen, då Planet störtade 200m väster om flygplatsen.

Jag har laddat upp en ny bild nu.
Det röda krysset markerar de koordinater jag hittade på någon sajt som angav detta till olycksplatsen. Dock finns det inga träd där, så jag har gjort ett blått kryss där det finns träd och som också ligger 200m ifrån flygfältet.
Ibland skiljer det sig lite, beroende vilket kartprogram man tittar i.

Resized Image


Vet det och skrev också att de inte stämmer isf.

Den sista platsen jag gav kordinater till känns mest dom den på filmen iaf, den ligger strax ovanför östra änden av banan. Zoomar man in mycket ser man att det är fullt med små gårdar i dom områden du markerat.

Posted on: 2010/4/17 15:32
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Quote:

computerror skrev:
Då var uppgifterna helt fel från sajten jag fick koordinaterna


En normal person hade nu insett att så även inträffar i andra fall.
Dvs ta din os-medalj i länkbajsande och stoppa upp den i anus.
Vaken blir mycket bättre om man håller sig till förstahandsinfo.



Posted on: 2010/4/17 15:38

Edited by supermonkey on 2010/4/17 16:07:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Så ja, lugn och fin. Den här händelsen är ju nog för att utlösa ett världskrig. För övrig har jag inte sett en enda flik av nåt askmoln, men all flygtrafik är ju inställd.

Redan det är ju tämligen uppseendeväckande, det är ju ideliga vulkanutbrott nånstans och jag har aldrig hört om att de stängt hela norra halvklotet förr...

Kan inte nån som bor i Karlstad smyga bort och titta om de har extra nattöppet på Räddningsverket eller SMB eller vad det heter?

Det är väl de som svarar för beredskapsnivåer och sånt nuförtiden...

Man kollar hur många bilar som står på parkeringsplatsen, helt enkelt.

Få bilar, inga problem, massor med bilar, problem. Inga bilar: Katastrof!

Posted on: 2010/4/17 16:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Håller med asgeir, jag tittar ut på en nästan klar himmel och undrar?
Har sett ett otal program i mina dar om vulkanutbrott, bla ett om hur ett isländskt utbrott på 18oo talet nånting gjorde att hela england, och delar av frankrike till och med, låg insvept i en illaluktande dis. Folk trodde armageddon hade kommit.
Ska kolla upp det när jag orkar, det är ju ändå lördagkväll nu...

Posted on: 2010/4/17 17:08

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Nu handlar de dock om många väldigt små partiklar, typ stendamm, inget rent moln, dom ska också ganska högt upp..

Stämmer det va ett utbrott vid samma vulkan under början av 1800-talet, det höll på i ett år den gången, men måste väl ha med hög/lågtryck m,m att göra om man kan se dammet samt vilken typ av damm det är.

Men vad har det med denna tråden att göra?

Posted on: 2010/4/17 17:34
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

supermonkey skrev:
En normal person hade nu insett att så även inträffar i andra fall.
Dvs ta din os-medalj i länkbajsande och stoppa upp den i anus.
Vaken blir mycket bättre om man håller sig till förstahandsinfo.

Det lustiga är ju att jag inte fick koordinaterna från en officiell källa, utan från en blogg... Som för övrigt hävdade det var ett attentat.
Jag var dum i min enfald att tro åtminstone denna information var sann... Men ack så jag bedrog mig.
Men du har rätt... Man ska inte sätta alltför stor tilltro till bloggar i såna här fall, då de bara spekulerar. Jag har sagt detta själv tidigare.
Hade du brytt dig om att läsa tråden hade du sett att jag inte grundat detta på vad media sagt, utan sunt förnuft.
Media har dock bekräftat vad jag sagt.

Så tyvärr din pajas, du siktade dig som vanligt in på mig, men missade grovt. Precis som du gör varje gång... Din lilla tandlösa chihuahua.

Det är förresten också ett roligt fall av projicering... Jag har flera gånger kallat er på vakensucks för chihuahua och detta projicerar ni tillbaka på mig i form av begåvningsreserven Cojones.

Ni kan inte komma på någonting själva.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
185 user(s) are online (185 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 185

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS