vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Att undvika sanningskamp?
#1


See User information
Vi står fortfarande inför det problem som så många gånger förut har diskuterats. Som jag ser det så handlar det om mätningar i form av krafter mellan vilken verklighetsbild som stämmer, vilken som är sann.

Hur kan man på ett bättre sätt diskutera och kommunicera så det inte blir en tävling om vem som kan dra det längsta strået?
Hur kan vi lära av varandra på ett bättre sätt och undvika "sanningskamp"?

Posted on: 2010/4/25 2:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#2


See User information
Inse det uråldriga svaret som Gud Jesus krist svarat på för länge sedan.. nu lever människan i förnekelse och dess motsats. Vi ser Zietgiest (satanist) öl på systemet. Och vår ekonomi bygger på antikristen lära.

Ge mig en skillnad på dagens kapitalism och traditionell satanism ideologi.

Jag hoppas ni inser att sanningen är framför era ögon.

Posted on: 2010/4/25 5:54
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#3


See User information
Det jag skrev i tråden "Jüri Linas föredrag" #42 tycker jag pekar åt denna tråds syfte.

Internet är ingen plats för att diskutera. Kort och gott är det så. När man vet vad man skall leta efter, då är nätet bra. Samma gäller för att få uppslag för nya spår att gräva i. Men att mellan parter föra "dialog" är egentligen som gjort för di-monologer (dvs. två monologer).

Posted on: 2010/4/25 12:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#4


See User information
Enligt mig är problemet att de flesta tar sig ingen tid till att lyssna/läsa de som andra säger/skriver.

Min åsikt är att väldigt många av de erkända sanningssökare och whistleblowers är disinfo-agenter i varierande grad. Vilket betyder att vi automatiskt blir disinfo-agenter själva.

Men pga. att många av oss har blivit väldigt kritiska till alla info så kan de inte bara ge oss lögner, utan de måste istället spä sanningen och vrida den. Rena lögner hade de flesta av oss inte lyssnat på.

Så... enligt mitt resonemang måste jag lyssna på alla och solla och sortera medans jag rör mig framåt i infoträsket.

En ganska dålig liknelse jag tror mig ha kommit på.

Är du en tulpan eller en lök?

En tulpan öppnar sig av att solen strålar på den och exponerar sin innersta mitt. Den gör inget mostånd, den vill vara öppen.

För att nå en löks inre måste en yttre kraft skala den skal för skal. Den krävs en viss kraft för att komma igenom ett skal för att sedan stöta på ett nytt.

Som sagt det är ingen jättebra liknelse.




Posted on: 2010/4/25 15:14
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#5


See User information
Jag gillade din liknelse, jag känner mig nog som en tulpan.

Posted on: 2010/4/25 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#6


See User information
"Jag gillade din liknelse, jag känner mig nog som en tulpan."

Enligt vad jag har läst av det du skrivit verkar du vara en tulpan Alrik.

Kul att du gillade den

Posted on: 2010/4/27 20:16
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att undvika sanningskamp?
#7
Att undvika kamp gör man genom att inte kämpa. Håller man fokus på att behålla balansen och ägnar sig åt objektiva studier så dyker absoluta sanningar upp om man har rätt förmåga till att avfärda alla andra varianter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#8


See User information
Tvekampen är vårt påtvingade mentala staff. Det blir så befängt då ingen och alla har rätt. Då blir frågan: Varför diskutera. Varför inte bara leva? Vi tycker si eller så. Grattis! Men vad btyder det? Inget. Därför att det är helt ointressant. Dock kan det i våre förlorade hjärnor uppfattas som viktigt eller intressant.
RaymondD: Rätt! Sanningen finns och den kommer till dig om du väntar in den. Ibland får man vänta länge.

Posted on: 2010/4/29 1:04
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#9


See User information
Quote:

Karsten skrev:
Varför diskutera. Varför inte bara leva?


Just därför har du mindre än 200 inlägg trots att du varit med ett tag. Det är lite av ett kvalitets- och friskhetstecken.

Den bjuder jag på :)

Posted on: 2010/4/29 12:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#10


See User information
Håll dig lugn och sansad, kalla aldrig motståndaren för si eller så.
Bara peka ut vart du anser logiken brista.
Sen kan du ösa på med massa länkar hit och dit som du anser stödjer vad du säger. Som man alltid gör.

Posted on: 2010/5/16 5:18
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att undvika sanningskamp?
#11


See User information
Respektera att att andra har en annan åsikt.Men framför allt ACCEPTERA att DU kan ha fel!!!

Posted on: 2010/5/16 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS