vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Remember that ash cloud? It didn't exist, says new evidence

See User information
Britain's airspace was closed under false pretences, with satellite images revealing there was no doomsday volcanic ash cloud over the entire country.

Skies fell quiet for six days, leaving as many as 500,000 Britons stranded overseas and costing airlines hundreds of millions of pounds.

Estimates put the number of Britons still stuck abroad at 35,000...

http://blacklistednews.com/news-8412-0-0-0--.html

Vet inte om någon har postat det här.

Posted on: 2010/4/27 19:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Remember that ash cloud? It didn't exist, says new evidence

See User information
Mycket riktigt! Jag tror inte heller på att det har funnits någon fara för flygtrafiken pga ett askmoln.Jag tror helt enkelt att det bara har varit fråga om ett steg i att skapa kaos.

Posted on: 2010/4/27 23:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skall det påverka så skall det finnas där, finns det där så borde nåt falla till marken, jag har inte sett ett enda ask korn. Förvisso så bor vi lite längre iväg, men enligt bilder så har askmoln gått här över flera gånger om.

Som vanligt, en massa varningar och tjat, men inget syns.

Varför blir ju då nästa fråga...

Posted on: 2010/4/27 23:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Luft finns inte, vi ser den ju inte :D... (oerhört låg nivå på denna teori, förväntade mig bättre)

Posted on: 2010/4/28 17:51

See User information
Slut blev det på chemtrails och blå fin himmel fick vi.

Mer aska och fler stop på flygplan tack!

Posted on: 2010/4/28 18:59

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Luft finns inte, vi ser den ju inte :D... (oerhört låg nivå på denna teori, förväntade mig bättre)

Teorin att askmolnet var grovt överdrivet, till fördel för ekonomiska intressen? Skärp dig. Tänk lite.

I varje katastrof finns det ett tillfälle att utnyttja. Jag tror det var Kissinger som sa det. Om man dessutom kan skapa lite katastrofer så... (nu säger jag förvisso inte att utbrottet var framkallat) ...men det skulle Kunna vara så.

Syftet var det någon som undrade över.
Säkerligen finns det flera orsaker, men här är en självklar:
www.oneworld.com
Hur många mindre bolag tror ni inte kommer duka under efter det här?

Jag föreslår att alla i framtiden läser alla "varnande/skrämmande" nyheter tvärtom.
Exempelvis:
NU KOMMER ASKAN TILL SVERIGE
=
NU KOMMER INTE ASKAN TILL SVERIGE

See User information
En av kommentarerna till den här artikeln från http://www.dailymail.co.uk/news/artic ... idence.html#ixzz0mCyDiEaT

Har inte kollat upp det själv ännu, men helt klart intressant...

"Co-incidentally, NATO held an air military exercise that same week over Europe . It was called "Operation Brilliant Ardent."

How convenient to have such a large combined exercise, involving several countries, and having the skies completely to themselves!

The exercise has been tipped by some to have been a rehearsal for a possible strike aganist against Iran. The operation was reported as being "abandoned " a few days earlier than originally planned, but with such a free, unhindered reign, they may have accomplished everything ahead of schedule.

The big question is why didnt MSM investigate possible links between the huge exerercise and the similtaneous grounding of all commercial aircraft over Europe's airspace?

- brian wilson, melbourne Australia, 28/4/2010 09:50

http://www.eucom.mil/english/FullStor ... ate-BRILLIANT-ARDENT-2010

Posted on: 2010/4/28 22:15
Frank Zappa

See User information
Ash plane 'finds a lot of muck' in UK airspace
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8626625.stm

Här finns lite bilder på molnet:
http://avherald.com/h?article=42a1e5b1&opt=0
Quote:
Scientists of the technical university ETH Zurich (Switzerland) said after taking measurements of density of the ash cloud above Switzerland, that the measurements confirmed such a high density of ash particles in the cloud, that anyone flying a jet into the cloud would put the airplane and occupants at risk.

A pilot flying a single engine aircraft under visual flight rules overhead northern Switzerland on Apr 17th took a picture (see below) enroute and later reported: "The ash was well visible, as well as noticeable in terms of dust and smell above about 10'000 ft." Watch especially the discolouration of the "blue sky" taken in bright sunshine.

Posted on: 2010/4/28 23:37

See User information
Eeeh, Är det verkligen nägon som tror att flygstoppet genomfördes av säkerhetsskäl? Känn efter med magen nu!

Posted on: 2010/4/29 0:52
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Totalt trams!

Om de inte stoppat flyget och plan fallit från skyn hade ni istället pratat om hur HAARP satt ingång vulkanen för att döda alla som flög i Europa och blabla bla.

Jag bor i Göteborg och hade under några dager askpartiklar i mitt ventilationsfiler. Intressant hur ni tycks vända kosan och tycka att ekonomiska intressen skall gå före människors säkerhet.

Möjligt att man hade kunnat flyga, men man tog det säkra före det osäkra - är det en dålig sak?

För er information kan jag avslöja att det Svenska flygvapnet så sent som för två dagar sedan fortfarande inte tillät flygningar - trots att den civila trafiken var igång.

Anonym
Igår var det åter stop för flygtrafik, både Arlanda och Bromma

flygplats var stängda.

Men det stoppade inte Chemtrial sprutningen i Stockholm, i alla fall inte i det område där jag bor!

Men de har säkert en logisk förklaring till detta.. Om man visste vem man frågar.

See User information
"Jag bor i Göteborg och hade under några dager askpartiklar i mitt ventilationsfiler."

Jupp, jag har hört liknade uppgifter från folk i Gbg-området.

Men betyder det att hela teorin är bara trams?

Posted on: 2010/4/29 20:43
Frank Zappa

See User information
Någon som vet om flygplanen har börjat få flyga igen? väntar på ett paket från england som blivit grymt försenat....

Posted on: 2010/4/30 20:18

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper