vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#49


See User information
Ishtar. Om jag trodde att massinvandring och mångkultur leder till en enad värld, så skulle jag bejaka det. Vem skulle inte vilja leva i en värld full av solidariska, förstående, fredliga och vidsynta människor? Men historien visar att de flesta individer naturligt identifierar sig med de som är ytligt lika dem angående kultur och folkgrupp. Och historien visar att just muslimer har haft en väldigt dominant stil i länder där de har vuxit till sig som grupp. Libanon var exempelvis ett kristet land, som tog emot väldigt många palestinska flyktingar under en period på 1960-talet. Sedan gick flyktingarna samman med islamister och gjorde en fruktansvärt blodig revolution i Libanon. Det är bara ett exempel. Men om du inte gillar att sätta dig in i fakta utan föredrar utopiska fantasier, så kanske det är onödigt att jag fortsätter? Du avfärdar det kanske bara som skräckpropaganda?

Posted on: 2010/5/2 13:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#50


See User information
Asgeir. "Le mot världen så ler den mot dig!"

Du tog Karl XII som exempel på en positiv människa. Så han log alltså alltid mot världen? Ledde inte han ganska många krig? Du kanske menar att Karl XII aldrig visste vem han krigade mot, aldrig visste varför och inte ens visste att han krigade?

Jag tror som sagt också på att ha positiva fokus. Men jag tror inte på att le åt kolonisering av mitt land. Det fanns en italiensk konstnärinna som hade som tes att människan bara är ond om man behandlar henne dåligt. Så här gick det för henne:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2243804.ab

Posted on: 2010/5/2 17:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#51


See User information
Snälla gorilla
Hur kom det att bli "ditt land" när du säger att dina förfäder "barbariskt" snodde det från andra homo sapiens... Är det rättvist att kalla det "ditt"? Är det snarare karma du upplever nu, för att dina förfäder mördade oskyldiga människor? Är jordklotet också "ditt"? Hur kan du avgöra att du har mer rätt till "landet" än någon annan?

Posted on: 2010/5/2 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#52


See User information
Pingubenji. Jag vet inte om jag har skrivit "mitt land" någonstans. Jag vill helt enkelt inte att mitt folk skall bli en etnisk minoritet i detta land, det vore sorgligt för mina barnbarn. Spelar det någon roll vad vi har för filosofiska spelulationer om mitt och ditt, när främlingsmobben står utanför dörren? Vi försvarar väl oss, eller?

Posted on: 2010/5/2 18:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#53


See User information
Quote:

Vanilla_Gorilla skrev:
Jag tror som sagt också på att ha positiva fokus. Men jag tror inte på att le åt kolonisering av mitt land


Om det gäller dina barnbarn bör du leta upp en kinesiska eller indiska och skaffa barn med denna kvinna, så slipper dina barnbarn vara en minoritet... (jag antar att du är en man, blir omvänt om du är kvinna...)

Posted on: 2010/5/2 19:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#54


See User information
Quote:

Vanilla_Gorilla skrev:
Asgeir. "Le mot världen så ler den mot dig!"

Du tog Karl XII som exempel på en positiv människa. Så han log alltså alltid mot världen? Ledde inte han ganska många krig? Du kanske menar att Karl XII aldrig visste vem han krigade mot, aldrig visste varför och inte ens visste att han krigade?

Jag tror som sagt också på att ha positiva fokus. Men jag tror inte på att le åt kolonisering av mitt land. Det fanns en italiensk konstnärinna som hade som tes att människan bara är ond om man behandlar henne dåligt. Så här gick det för henne:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2243804.ab


Grejen med att Karl XII ledde krig var att han var konung. Det var i den egenskapen som han ledde krigen, och det hela började med att Sveriges fiender sammansvor sig och gav sig till att anfalla oss. Att dom sen hoppat på "fel gubbe" visade sig rätt snart.

Han trivdes nämligen förträffligt i rollen som Sveriges konung...

På kort tid blev han kändis i hela Europa.

Massor av barn rymde hemifrån och trupperna följdes alltså av stora skaror av ungdomar som ville se sin hjälte. Inför varje slag brukade han springa framåt en bit och sedan kasta sig på knä och slänga upp armarna i en bön för Sverige. Alla barnen gjorde då likadant...

Som sin fältpräst utsåg han en litauisk figur som fick titeln "fältkaplan" trots att han förmodligen var jude! Hans namn var Brenner.

Han vistades knappt i Sverige utan trivdes bäst utomlands.

När Danmark-Norge släppte loss sjörövare och det fattades folk av rätta virket att ta upp den kampen i Göteborg började han strax förhandla med Frankrike om att få värva 3.500 sjörövare från Madagaskar (de var omtalade just då, sin tids "somalier").
Deras främsta egenskap var att de var muslimer, och Karl XII gillade islam efter sin tid i Bender!

En fullständigt häpnadsväckande modern människa, Karl XII!

Men en sådan hjälte får vi väl aldrig mera...

och han log nog när han mötte problem snarare än hängde läpp

Posted on: 2010/5/2 19:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#55


See User information
Etnisk minoritet? Gorillan.

Det är människor du pratar om. Du får nog se lite längre än din rasbiologiska synvinkel.

Posted on: 2010/5/2 19:23
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#56


See User information
Quote:

Vanilla_Gorilla skrev:

Kanske låter tråkigt, men så är det.


Homo Sapiens...
Standarder i alltför många aspekter av livet har tillåtits glida och, varje dag, finner jag mig själv sucka och tänker just detta, "Det är bara inte tillräckligt bra."

Varför inte du packa sina väskor och bege dig till "mamma" Afrika? Det är trots allt, allt du hört talas om dem ständigt klaga på och på och på om.
En lösning jag föreslår är obligatoriskt avslapping för enfaldiga yrkandena.

Din avsikt är irrelevant. Det finns ingen återvändo från denna punkt.

fullbordat faktum ... ... ? Vad sägs om att detta underlättar för gorilla pojken...

Posted on: 2010/5/3 6:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#57


See User information
Quote:

Vanilla_Gorilla skrev:
Pingubenji. Jag vet inte om jag har skrivit "mitt land" någonstans. Jag vill helt enkelt inte att mitt folk skall bli en etnisk minoritet i detta land, det vore sorgligt för mina barnbarn. Spelar det någon roll vad vi har för filosofiska spelulationer om mitt och ditt, när främlingsmobben står utanför dörren? Vi försvarar väl oss, eller?


Det du vill säga är typ fördolt...Det innebär att rasproblemet kommer att märkas genom att fler och fler människor som kommer att vilja tala om den mer och mer. "

Rätta mig...!Om vi väntar mycket längre tid att tala ut om det, kommer det att vara för sent?Tolkar jag detta rätt?

Posted on: 2010/5/3 6:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#58


See User information
Loppet är kört när det gäller lintotts-Sverige och nu får man se vidare framåt. Se hur man kan utforma en gemensam framtid på bästa sätt. Skapa värdegrunder som kan föra oss genom de snåriga tider som väntar. Då är det en dålig idé att stöta ifrån sig människor som inget hellre vill än att samarbeta och bli accepterade...


Posted on: 2010/5/3 7:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#59


See User information
Asgeir. Generellt är det indoeuropeiska folkarvet enormt starkt, inte minst på grund av att det är så genetiskt luttrat genom tusentals år av folkvandringar och överlevnad i strängt klimat. Det där med blont hår tänker jag inte mycket på. Jag är själv mörkhårig. Kan väl vara fint med blont hår, men jag hakar inte upp mig på det.

Och visst är det OK om en och annan assimileras från andra folk än de indoeuropeiska, dessutom har vi en mängd iblandning redan, de flesta av oss. Det relevanta är att den genetiska särprägeln i det indoeuropeiska folket överlever - samt att det etableras en stark folk-känsla i ekologiska byar, där vi lever naturligt och odlar en god gemenskap.

Det finns så mycket splittring i mångkulturens Sverige. Alla skall vara fria "individer". Många lämnas ensamma i kylan om de misslyckas att vara "oberoende" (är de förresten obereonde, bara för att en kapitalist håller dem vid liv för 8 timmars arbete om dagen?)

Våra ledare har övergivit oss till förmån för det globala kapitalets agenda: Massinvandring är till för lönedumpning och ökat utbud av konsumenter/servicearbetare till de rikas nytta.

Vi matas dagligen av media med att vi är de enda som inte får känna folkgemenskap. Vill du känna ilningen av värme i själen, som tanken om folkgemenskap ger? Då får du se Avatar eller något. Du får absolut inte tro att du tillhör ett folk!!! USCH och fy!!! Du är minsann en individ och skall förverkliga dig själv, må du brinna i Helvetet om du inte springer på duktigt i ekorrhjulet eller karriärs-stegen!

Posted on: 2010/5/3 19:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#60


See User information
Applåd till Avatarkommentaren, ganska lustig jämförelse.

Man kan känna samhörighet med en flagga och med en ideologi om de är PK, en måttlig dos av patriotism är tillåtet i vissa sammanhang såsom sport, man får känna samhörighet med social strata eller religiös övertygelse. Man får känna samhörighet i alla dåliga saker såsom sjukdomar och missbruk.
Men man får absolut inte känna samhörighet med andra som ser mer eller mindre likadana ut, som är uppfostrade med mer eller mindre samma värderingar och som sen ett flertal generationer tillbaka talat samma språk.
Man behöver inte ens känna den samhörigheten för att se att något är lurt med hur media vill att människor ska tycka och inte.

Och överallt i såna här trådar om såna här ämnen finns alltid någon som svalt allt som den stora median och allmänt accepterade vetenskapen sagt med hull och hår, att hans förfäder en gång var svarta och att deras förfäder t.o.m. gick på fyra ben och hade svans.
Det kan ju absolut inte finnas någon annan förklaring som inte är "fundamentalistisk"...

På tal om fundamentalism och fanatism kan man ju undra varför den porträtteras som om det enbart är förbehållet marginella politiska och religiösa grupper när det nuförtiden kryllar av individuella, "vetenskapligt" sanktionerade fanatiker utan sammanhängande ideologier, doktriner eller ens sunda världsbilder.

Individualismens ok idag är helt osynligt, otroligt manipulativt och farligt för alla folkslag, framförallt den kaukasiska då vi är tyngst influerade av den.
Du förväntas vara en individ som kan "tänka själv" och vara skeptisk mot allt du ser och hör. Men samtidigt ska du "tränas i skeptiskt tänkande" och lyssna till vad de som grundar dina tankar om individualism säger.
En oxymoron till ism eftersom den är en kollektiv tankeströmning som på ytan säger sig förkasta kollektivism även när den själv innehåller normer för hur individen ska förhålla sig till kollektivet.
Härska och söndra i sitt ultimata uttryck.

Individualismen gynnar ju dessutom överstatlighet och storebrorstänk när den förkastar etik. Lyckas individualismen med att utrota andliga värderingar i samhället och sunt moraliskt leverne har storebror precis den förevändning de behöver för att försätta samhället i en polisstat, djävulskt men genialiskt.

Några tankar för mig, sorry om det var för offtopic.

Posted on: 2010/5/12 1:10
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#61


See User information
Intressant inlägg. Jag finner mig ofta ALLTFÖR kritisk, även inför Mästaren. Hur kan man lätta på trycket, att väga rätt mot fel på den mer detaljerade nivån och inte i den större bilden?

Posted on: 2010/5/12 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Utomjordisk genmanipulation?
#62


See User information
Jag har varit i Kina. Vi har väl ingen industri här? Åtminstone ingen att tala om.

Möjligen växer det trän och är grönt. Dessutom överlever faktiskt andra raser alldeles utmärkt här och inte skottar dom snö heller, det får självplågarna svenskarna göra åt dom.

En hög självuppfattning kan ibland vara ett hinder för verklighetsuppfattningen.

Jag såg engång hur poliserna skottade snö åt christianiterna för att kunna köra in på området. Christianiterna besvärade sig verkligen inte själva, dom lät de överduktiga göra det jobbet åt sig. En var dock så vänlig att han erbjöd en av de svettiga poliserna en kall cola...

Vem hade koll på situationen egentligen? De som skottade snö eller de som gick in för att njuta lite av livet? Vems gener var starkast?

Den som kan leka lite överlever, den som ställer upp i alla väder går under vid en front, den saken har väl bevisats otaliga gånger. Djävulen bedriver sin verksamhet på att alldeles förträffligt sätt när han lyckas lura i nån att de skall offra sig för att de är ädlare än andra.

Själv skrattar jag mest åt mig själv, jag vet hur ödmjuka mina anor är...

Posted on: 2010/5/12 15:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
52 user(s) are online (52 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 52

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS