Vakencorner
|
Video: Disinformation agents of the New Worldly Order (David Icke, Alex Jones, Zeitgeist)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant info här, något att funderar över?
http://www.youtube.com/watch?v=9a8J_u ... feature=player_embedded#!
Posted on: 2010/5/12 16:28
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Re: Video: Disinformation agents of the New Worldly Order (David Icke, Alex Jones, Zeitgeist)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
En dokumentär som heter Kymatica går dock längre och påstår det inte finns ngn ruling elite alls utan det bara är ngt vi hittat på inom oss själva, vi har blivit instängda i våra egna psyken och det monetära systemet leds inte av ngn nu levande människan utan är helt och hållet ett kontrol system vi föds in i från dag 1, i Det existerar enbart inom våra egna psyken det finns egentligen inte fysiskt att ta på och allt vi behöver gör är att helt enkelt sluta följa det så tappar också systemet makten över oss, även dessa bilderberg herrar och världsliga politiker samt diverse stora VDs är lika insnärjda och ovetande om problemet som så många andra, de varken gör mer eller mindre. De är själva hjärntvättade av systemet från dag 1 de föddes
Alla vi som lever idag, som föds idag, föds in i det monetära sysemet här i väst och även på större delar av jorden, det finns knappt ngn yta idag som INTE är befläckat och i ngn form kontrollerat av det monetära systemet, så ingen idag levande bär ansvar för skapandet av det.. men vi är alla fast i det och instängda. Allt som sker med våran art idag sker pga vi alla är instängda, vi tror oss se en fysisk sanning men det är inom våra psyken vi måste titta. Det är enda sättet att bli fri. Det är så det läggs upp i förenklad form, för o få mer insikt bör ni kika på den filmen, men jag tycker mig mer och mer se att den har mer o komma med än jag förste tyckte.
Posted on: 2010/5/12 22:41
|
|||
|
||||
|
Re: Video: Disinformation agents of the New Worldly Order (David Icke, Alex Jones, Zeitgeist)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bill, du har postat många inlägg som handlar om kritik mot AJ, Icke m.fl. på senaste tiden, vad har hänt? Så här lät det inte för nåt år sedan..?
Quote:
Detta är skitsnack, hur föddes maya/inca folket in i ett monetärt system? Det monetära systemet är en konstruktion som är relativt ny med tanke på hur länge människan har vandrat på jorden, så dom som föddes innan detta system, vad föddes dom in i för nåt?
Posted on: 2010/5/13 6:14
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jasså det är skitsnack, så bara din lilla världsbild är den korrekta? du anser dig vara duktig nog o sitta inne på alla svar?
de som föddes in i mayafolkets bojjor föddes in i ett system som, likt vårat slutade med maktmissbruk. det är inte direkt okänt att mayaindianerna var krigiska av sig och ödelade andra grupperingar rakt av o förslavade folk, det visade sig senare vara rätt ödesdigert. Romarriket likaså, och deras system används än idag vilket inte är ngt vidare fint så det monetära systemet måhända fått sina upgrades genom åren men grunden är samma sen lååååång tid tillbaka. Ingen idag styr över det monetära systemet, det styr över oss alla. Du föds in i en position och vaknar du inte upp ur psykosen kommer du aldrig heller ifrågasätta din plats i det, det är som en parasit i våra psyken. och kom ihåg, det här är ingen definitiv "SÅ HÄR ÄR DET" men jag ser inte omöjligheten i det du kan juh alltid ta o kika på kymatica så får du mer insikt i hur filmen är upplagd för jag tänkte inte lägga ut en hel doktorsexamen på att förklara den :P
Posted on: 2010/5/13 9:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mark (Bill Deberg) vill bara röra om i grytan på ett positivt sätt. När jag träffade mark första gången 2006 var han BIG spokesperson for Alex Jones.
Ta ingenting som postas eller skrivs här för hårt. Bättre att reflektera och begrunda och inte bli arga på varandra. Tala med varandra som om ni stod öga mot öga. Det gjorde jag och mark i tisdags och vi blev inte upprörda på varandra. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
KingX, Kymatica och liknande filmer har inga som helst konkreta bevis på att det är som dom lägger fram det, men man kan hitta konkreta bevis på hur det ekonomiska systemet styrs och av vilka..
Dessa filmer handlar ofta om psykologi och blir ofta lite naiva, det som behövs är insyn av vanligt folk i alla stora ekonomiska system, nu centraliseras alla dessa system så en handfull människor får makten, utan insyn av folket! Det bästa man kan göra är att göra sig skuldfri. Sen finns det två val man kan göra antingen skär man ner på sin levnadsstandard självmant eller så kommer man bli tvingad till det genom ekonomisk terrorism av IMF/BIS/EU osv.. Varje individ väljer själv vilket av dessa två val som passar bäst..
Posted on: 2010/5/13 9:51
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
tebe: absolut! men jag ser det som två skilda ting, att det finns i våra psyken stämmer juh faktiskt ändå väldigt väl det måste du ändå hålla med om, vi kontrolleras juh snarare inifrån oss själva än utifrån. Man kan helt o hållet sluta leva på pengar utan o gå under, men viljan finns inte för vi är förslavade till livsstilen, man är inte sugen på att bo på gatan, skogen alla ggr. Men det hade helt o hållet funkat så att säga.
Givetvis ska man kämpa mot ett sådant här system, för det går inte i linje med förnuftet nånstans! det är inte förnufitgt att stödja ett system som hela tiden gör jorden till en sämre plats, det är lättare sagt än gjort dock. Men det vore inte helt fel OM man fick uppleva människans frigörelse från slaviska system och på ngt vis implementera dagens teknik med gamla tiderns levande, alltså att vi blir mer gemensamm igen än mot varandra. För idag känns det som vi drillas allt mer till att bli ovänner, vi ska tycka illa om bidragstagare, vi ska tycka illa om de som har det "bättre" osv osv. Gemenskap bland människor börjar blåsas bort, det måste vi ta tillbaka.
Posted on: 2010/5/13 10:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TeBe har rätt. Kymatica är trams som är gjord av någon flummare bara som inte har studerat NWO.
Ingen elit som styr något? så IMF,BIS, VB och FED bankerna är styrda av sig själva där ser man. "Argumentet" är inte värt att bemöta då det är som att säga att japanerna inte attackerade Pearl harbor.
Posted on: 2010/5/13 11:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
älskar när ordet flummare kommer, även på den här sidan som kallar sig vaken så existerar människor som inte kan tänkas sig tillåta andra djupare meningar finnas till, då är man automatiskt flummare, ett fint litet smutskastar ord som man lärt sig som en god medborgare i det monetära systemet.
Ska du inte slänga ur dig "hasch tomte" och "hippie svin också" när du ändå är igång? "Eliten" som styr idag kunde lika gärna vara ngn av oss här inne for all I care, det är inte förutbestämt i vilken familj man föds upp i. Bara en sådan sak som att 1 spermie av miljontals och det blir du säger en hel del om att den "elit" som idag råder sitter endast där den gör pga de alla är födda inuti det monetära systemet och blivit lärda och födda och programmerade att göra det som nu gör. Hela den gråa massan beter sig precis som de blivit programmerade o göra, därav accepterar de hela processen som idag sker. Sedan "vaknar" många till och tillochmed många påstår att det känns som att vakna ur en psykos, psykos var sist jag kikade en psykologisk sak och inte en fysisk så jag skulle inte vilja slänga bort en film som Kymatica som "En film som ngn flummare gjort" den har sina svagheter sure, men det har varenda dokumentär som idag råder, iaf som jag ser på världen. Nu hoppas jag dock vi alla ser världen lite olika men att vi alla, hur vi än väljer o se världen, ser det gemensamma problemet, vilket idag stavas monetära systemet, för det är ett gigantiskt problem, det går inte i linje med varken miljö eller hälsa, det är ett system som gör att människan som art beter sig som ren o skär cancer gentemot sin host (i vårat fall planeten vi bor på)
Posted on: 2010/5/13 13:20
Edited by KingX on 2010/5/13 14:05:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag svara GÄRNA, fast på en mer TREVLIG ton ; ) (det kan du också GÄRNA tänka på nästa gång, fast jag vet, det kan vara en utmaning när något kommer fram som vi kanske har "problem" med som ifrågasätta våran bild av "verkligheten".
Quote:
1: Nej absolut inte, the thought NEVER crossed my mind, men jag bryr mig mer och mer SÄLLAN om vad andra tänkar på mig. Jag ser det som DERAS business. Vad jag är ut efter är att HJÄLPA mina medmänniskor. På ett positivt sätt. You can QUOTE me on that. 2: Spola till 2:41 och lyssna igen. Det intressanta var efter att jag har lyssnat på Jones sen 9-11 och Icke sen 1994 att de faktist ALDRIG kommer med en lösning till människor de säger är okunniga och måste vakna. Jag hittade denna video i förgår och tyckte det var något precis som jag hade tänkte själv. Nämligen: Alex och David har inte kommit med något konkret LÖSNING till problemmen som de skriker om. Tänk på och läs den igen, och med det (Som Void har nämnt här, att jag har varit mycket PRO Jones) ( är inte speciellt EMOT de hellre) att bägge två KUNDE lätt har tagit sin tid och LÄTT förklarat HUR vi kunde göra. MÅNGA pratar (som de har gjort) om PROBLEMMEN, fast det saknas LÖSNINGAR. Det finns många nu som nästan upprepa vad DE har sagt och säger, som Truth Papagojar, fast det LÖSER inte Situationen aka Problemmen. 3: TÄNK OM. Visst. Är helt öppet för detta, gärna bevisa mig lite med info om eko tomater (jo har hört att tomater kan orsaka problem för människor med Europeisk påbrå, som gluten allergi, vete osv med). Steriliseringar, hmmm... något MONSANTO kanske planera ; ) 4: Jag tycker däremot att det är SKADLIGT med sådanna info, så, jag håller inte med dig om detta. Låter helt knäpp, du verkar stressat ; ) jo jo Ironi, vill GÄRNA undika IRONI isf... 5: Att LÖSNINGEN till NWO är bara en sak (sprida info {eller menade du BARA videos?}) låter naivt och lite farligt när man väl vet lite om Rothschilds och deras handlers och puppets och vad de har, vill och GÖRA nu. Att de måste vara skadade? Hur menar du? Fattar inte... Information can be both a WEAPON or a TOOL. Efter alla åren med MINA personliga utveklingar och insite tycker jag att jag har en åsikt som jag tycker stämmer. Lösningen till en KOMPLEX problem KAN vara enkelt (det brukar vara väldigt destruktivt till helheten) och i kontexten av NWO eller Eliten, så kunna jag inser att en ENKELT lösning skulle vara våldsamt och även KRIG. Två saker jag står helt emot. Vi kan VÄNTA på en lösning där ANDRA göra något som vi kan KANSKE vara med om, eller vi kan försöka göra något varje dag genom hur vi agera (till ex hur man svara på ett inlägg på ett forum). Det är inte SÄKERT att det kommer en lösning genom att sprida information. Eller har du konkreta exemplar på denna på denna NWO nivå du snackar om? Har det för mig att information är bara det: INFORMATION. Att agera, att GÖRA är något annat. 6: Ok! I will. What I see is a danger in that YOU may have fallen in the trap. Perhaps it is simply more COMFORTABLE for you to IDENTIFY (idolize) a few people. You were, like most of us conditioned that way. To idolize. To spectate but never really engage, especially LOCALLY. What I mean is: If we bombard people (particularly NAIVE people) with a TRUTH regarding whats going on (say they see Terrorstorm and even do the research, then watch Icke in Melbourne 2009) there is a HUGE chance that they will feel upset, angry and probably scared. And that is all good and normal really. We SHOULD feel that way. The problem is, that MOST people do not KNOW how to get out of that. We are already conditioned from FEAR programming and EXTERNAL threat propaganda constantly on so many levels, and CONDITIONED to accept it and be DEPRESSED, that depression is probably going to set in. That is, if people accept that truth. Now compare that to giving the "sheeple", as we can refer them too as Jones and Icke often make claim, the step by step DIY guid for Dummies how to DO the change needed. Others can, and have been successful. The Armed forces do. Alcoholics Anonymous does. Any cult or religion does this... its not like its hard to find the info if you have the resources. Which both of them do. But they have ignored this. And I mean the very first steps in WAKING up, activism, financial, social, information, food, shelter CHANGE. Thats ALL the Elite have on us, their only weapons, and as ICKE says they are mostly PSYCHOLOGICAL. But they control the BASIC human needs on the basic levels. The moment you REPLACE them with something USEFUL and better for us, then people will gravitate towards this better option and Voila! No more control. But the "sheeple" still have to go to work, feed families, USE shelter, TRANSPORT themselves...still stuck in the grid. Now there are solutions to all of these things we face now. And yes films are a part of it. To build a house you need information, but show me a nice cozy home without step by step work involved. Go ahead. ; ) You and I can fly a plane, we can READ all about it, perhaps play a few video games to practise, but without the step by step progress of DOING it, of FLYING the plane in all its fundaments, we will go NOWHERE. Jones and ICKE offer none of this. So far anyway. Not that I see. The last 2 Jones films (he produced Bermas') really just recycle what his other films allude, and again offer no solution. Listen near the end of Shadow govt after all has been laid out: "Spread this video, make copies....." THAT WOKE ME UP. Is that all? Well listen Bermas, your films are some of the most downloaded films online, let me suppose, easily, that 75% of people seeing those films have probably looked at others (it is a bit addicting isnt it? Looking at the truth...). So they know its the BANKS, the Corporations, they know the corruption. Yeah thanks, we GET IT ALREADY. OK?!?! So, 100 more films will not SAVE us. It may spread the info more, but to build a better situation for us all there needs to be more. Another metaphor: You go to school, you attend the lectures and do the calculating, but until you can DEMONSTRATE your retention of the information during a TEST of some sort you will NOT get the grade. The TEST is the changing defining moment where you ACT and DO in order (in this case) to meet the requirements of the school, and thus, if you PASS the TEST, your "HOUSE" is built. Without the real work, at the end of the day its all just WORDS my friend, and words will not help us from people, organizations and forces that are ACTING, DOING, CREATING every second of every day on multiple levels AGAINST us and FOR themselves and have been doing this for centuries. thanks for the invite, I hope this clears a few things up. Now, do ME a favour and all of us that are a bit uncertain about Jones and ICKE and FIND their solutions the recommend, their steps to FREE ourselves, to finding the KEY to the LOCK in this PRISONPLANET we live on and how to turn the key, open the door, avoid the guards, release the others and be free. Do that. Convince me. Please. Otherwise, many of us are starting to wonder WHY that empty valuable VOID is not being filled. (not that "void" has to be filled hehe) They claim its all "in our faces, that the truth is right there in front of us" that "The system is complex, cunning and many steps ahead of us"... that "The elite are RUTHLESS evil and INTELLIGENT" or at least the ones they control are....... ok, well with THAT logic, it seems reasonable that most LIVING POPULAR truthers are POSSIBLY gate-keepers- It only makes sense. I never met and do not know either Jones or Icke. I have a very close friend who met and helped ICKE in the 90s for 3 days and said the man is NOT crazy and MEANS what he is say. Though he thought perhaps prone to accepting too much FLUM around him. Do you KNOW them? What does your heart say about this? Is your strong reaction a result of a battle between your heart and mind and its perhaps easier to LASH out at me for openly and honestly suggesting something. Sharing an idea? Would YOU prefer to live in a world like that? Do YOU like it when people lash out at you for even claiming that WTC 7 was brought down by EXPLOSIVES, or that the media is owned by 6 corporations, or that the MONEY families run everything? If so....Keep it up, that what you will get. Its your choice. HERE and NOW (for the rest of your life) BTW, I found that vid on Icke's site. Kram Mark
Posted on: 2010/5/13 14:40
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är nog lite inne på båda sidor. Att människor har kontroll på ekonomin är ett faktum, annars hade inte ekonomi funnits. Att ekonomi skapats är ett faktum, annars hade det ekonomiska systemet funnits. Däremot håller jag med om att "fängelset" finns psykologiskt inuti människans psyke. Att vi vet och förstår att vårt leverne inte är bra, att det inte fungerar. Vad som gör det till ett fängelse är att vi inte kan se utvägen, ljuset i tunneln.
Om du står på stan med ett infoblad och jag som aldrig varit i kontakt med information om hur samhället fungerar och på vilka hemska krav. Självklart blir det som att vakna upp ur en psykos, hela den verklighetsbild man har byggt upp från dag 1 kollapsar. En del tar till en skyddsmekanism och skjuter undan problemet och återgår till sina vanliga liv. Vissa bearbetar informationen, kollar in vaken, läser lite mer och en nypa av alla de tusen som fått informationen blir kvar på Vaken-forum och söker ett svar, en lösning. Vi har ett skapat system, som hela tiden förändras av människor som är mer eller mindre giriga, mer eller mindre korrupta. Tyvärr ärvs positionen, man blir lärd att vara omoralisk FÖR ATT DET KRÄVS att kunna ta svåra omoraliska beslut för att upprätthålla det system vi lever i. Man kan skylla på han eller hon, den sa så och jag ville inte ha det så. Men i slutändan sker förändringen genom att man väljer att leva som ni skrev tidigare; man väljer att försöka förändra verkligheten utanför eller den inombords. Det bästa är en del av båda då man inte kan fatta rätt beslut för utomverkliga hinder fören man förändrat sig själv inombords. På detta sätt tycker jag att många gurus koncentrerar sig ofta på de grundläggande problemen och inte på hur man förändrar problemet, svaret är så klart att de själva inte löst problemet ännu och inte kan hjälpa andra fören dom hjälpt sig själva. Till synes och sist är det en underbar värld fylld av den mänskliga kreativiteten, tyvärr har den blivit grotesk att se på med åren. Dags för en makeover med inspiration från moralen och etiken på insidan. Själv har jag fortfarande svårt att släppa, vi är vana att gå i flock.
Posted on: 2010/5/13 16:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
väl svarat alarik =)
Posted on: 2010/5/13 18:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag håller med dig! Tree of Liberty? ; )
Posted on: 2010/5/13 22:27
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
and focl djur we are! det e juh också desvärre mkt därför alla system som kommit o gått och nu det sjukaste av dem alla, det monetära har så mkt grepp om oss! det är väl inte så många som anser att människan är bäst på egen hand, vi är ett flockdjur som hjälps åt med saker och ting och när vi är frigjorda från ett sinnessjukt system och skulle lägga energi på ett positivt system har jag inte svårt o se att vi kommer också göra positiva saker, lägga energin på ngt som är bra för helheten och inte bara några få som det är idag + det faktum, som jag iaf ser händer här i Sverige, är att vi tillochmed idag håller på att plockas isär, så flock mentaliteten ska försvinna. Vi ska lixom slåss mot varandra för o få ett jobb, vi ska kämpa mot varandra för o få högre betyg i skolan så att vi skjuter ut de som inte hade lika höga betyg när det sen gäller att söka till högskolan ex. Vi ska se ner på alla som har det sämre/bättre i pyramiden och hela den här processen är juh sannerligen negativ ändå läggs otroligt mkt energi på att upprätthålla den.
Det är djupt rotat inom oss alla även om förändring givetvis sker, men förändringen är oftast inom systemet och sällan inom våra egna psyken, vi är redan inslukade såpåass mkt att vi gnäller till ngn vecka eller 2 sen accepterar vi ändå förändringen, som allt som oftast stänger in oss en uns till. Men frigör man sitt sinne, som ändå många i världen gör, shamaner och annat så visst tusan klarar man sig ypperligt utanför det här man ska absolut inte tro annat, men man kanske även e lite rädd o bli själv, för det e aldrig kul o vara själv för länge! Vi kanske skulle satsa på o bygga en eko-by här i Sverige? Få den o bli självförsörjande men vindkraftverk/solceller o annat för o lösa el behovet och sen bara bygga 100% ekologiskt och miljösmart rakt av! ha odlings yta o odla sin egen mat osv och helt enkelt frigöra sig så mkt det bara går, det kan trigga igång massvis med andra människor om ett sådant projekt blev verklighet. liberation army :P
Posted on: 2010/5/14 8:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Anseende, en viktig punkt jag kommit att försöka bli kvitt den senaste veckan. Ett hemskt fasthållande som nöter ända in i själen på en. Även medlidande har jag fått smaka på, min insikt är att ingen tycker om medlidande om de inte vill ha det.
Det svåra med skolväsendet är hur man kan ersätta det. Skolsystemet går ut på att du ska ha en grund inför högskolan för att kunna jobba med något. Har du aldrig studerat Matte, hur kan du då bli Fysiker? Jag tror att man idag lägger för mycket energi på betyg och inte vad målet eller målen med livet är. Man pumpar ut OPEDAGOGISKA lärare som läser rakt ur boken istället för att göra riktiga undersökningar på vilka egenskaper varje människa besitter och vad man har för drömmar som i sin tur kan ge en hjälp på vägen med det rätta jobbet. Att jämföra shamaner med oss är inte rätt väg att gå, även de sitter fast i sitt eget fängelse men i en helt annan verklighet. Sen är det lätt att tro att alla i en Indian by är shamaner, men som oftast är det bara 1 som är Shaman / medicin man / kvinna. Det som skiljer sig är hur de ser på världen, deras är mer positiv och har mer förankring i det andliga. Men det tar dem inge längre bort än Sydamerika i vårt egna universums rum. Jag tror att frihet är bortom detta rum. Du når den inte om du inte letar efter den själv med rätta medel. Låt säga att det finns en eko by i Sverige, allt fungerar jätte bra. En liten marknad med egen sydda kläder, odlad mat, elektricitet och rent vatten. Det är nästan som en moderniserad Indian by. Fortfarande kommer både du och jag ha fasthållanden vi inte kan släppa, fortfarande har vi bojor som vi försöker att slita oss från. Quote:
Posted on: 2010/5/14 9:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TeBe? ; )
Posted on: 2010/5/15 1:30
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
ja vi sitter självklart fast i den människokropp vi har, som alla andra arter också gör. Vi är inte mer värda eller duktigare/sämre än ngn annan art på jorden, tyvärr är på vi tok för lätta att missleda, vilket hänt i modern tid.
Människan har inte alltid levt genom att bete sig som ett svin gentemot sin omgivning! Jag tror inte man behöver gå bortom tid o rum för att finna totalt frihet, för frihet ser olika ut från individ till individ, men idag ger vi inte ens ngn rätten att utforska sitt liv från en bra grogrund. Idag har vi förordningar och reglar o lagar som i nästan alla fall enbart finns för att de inte fann ngn lösning på ett beteende och istället för att försöka finna roten vill de lägga plåster på symptomen. Jag ser inget fel med en indian by som har moderniteter, moderniteter innebär inte kontroll eller ett krav att behöva pengar. Bara en sådan sak som att teknik idag har en livstid på ca 3 månader säger en hel del att vi inte gör värst mkt för att bygga hållbara och bra saker. En eko-by i Sverige skulle vara underbart och få se om man hittade tillräckligt många som verkligen ville skapa sig en ny grogrund för att visa man inte alls behöver slava för sin överlevnad mer än att slava under de få krav vi har. Mat, vatten och klädsel när kylan tar tag. Jag har en känsla av att de allra flesta idag, vad de än väljer o tro på om det är religioner eller om det är atheister som inte tror på nånting alla missar en sak att vi som art faktiskt genom att manipulera oss själva med våra egna system har förlorat kontakten med helheten, universum kort o gott. Det låter säkert jätte "hasch tomte" för många men för mig känns det inte så konstigt, det är inget religiöst enligt mig, det är bara att vi inte längre lyckas se hur vi borde jämställda oss mer med den planet vi lever på och dess egna små lagar som finns. Man kan inte roffa åt sig utan o ge nått tillbaka, vi kan inte behandla djur som produkter och inte tro vi ska behandla oss själva likadant. Det är ändå levande kännande varelser precis som vi är, kan vi inte ens bete oss mot dem, hur ska vi förvänta oss o bete oss bra mot varandra i slutändan? Sedan finns det givetvis undantag, men undantagen är alltid de som slagit sig fri från masspsykosen som arten så snällt följer.
Posted on: 2010/5/15 15:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
King X, jag är med dig på spåret och håller med dig helt och hållet. Vad jag syftar på är att grundproblemet inte blir löst genom att bo annorlunda;
Varför skulle någon bete sig annorlunda bara för att dom inte har pengar längre? Det är inte omvärlden som förändrar dig, det är hur du bemöter verkligheten runt om dig. Jag ser många på detta forum som på många sätt rannsakar sig själva och det är antagligen därför man kommit så långt när det gäller problematiken i samhället; att man ser brister. Men i det stora hela är det inte särskilt svårt att fantisera om HUR ett hus skulle kunna se ut och drivas av vad. Heller är det inte svårt att bygga huset, det är inte svårt att ge sig ann ett sådant projekt. Det svåra är att de flesta människor vågar inte bryta sig ut ur de begär man har idag, man vågar inte ta steget för man vet inte vad som händer härnäst. VAD skulle det innebära att vi lever i en ekoby i 100 år? Omkring liggande saker som boende och försörjning är löst. Vad skulle du då koncentrera dig på att ändra? Är det då de personliga konflikterna uppstår i ekobyn? Är det inte just dessa typ av Onda ting vi ska bli kvitt för att finna frihet och harmoni. Våra mänskliga fel. Är det inte våra egenskaper som speglar samhället och inte tvärtom, att samhället speglar hur vi beter oss?
Posted on: 2010/5/15 15:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag ser inte "mänskliga fel" som ngt fel.. att det uppstår konflikter händer med alla arter.. jag har känslan av att vi höjjer oss lite väl mkt upp till skyarna bara för att vi "har en fri vilja" jag vet inte hur mkt fri vilja vi har..
vi kan välja o leva med naturen eller emot den.. det e de två, sedan givetvis har vi olika intressen osv. men det e juh saker som tilldelas en under ens uppväxt och inga medfödda behov. Att rannsaka sig själv lär väl behövas titt som tätt och är nog ngt man aldrig ska sluta med, för det uppstår säkerligen val i livet oavsett system på det viset. Men jag vet inte, får känslan av att ända sen människan som art blev rädd för döden så har vi också på ngt vis blivit lätta att styra och kontrollera och vi har genom detta börjar göra massvis med dumma val gentemot oss själva och planeten vi bor på. och jag ska kanske klargöra att men eko-by menar jag givetvis inte att vi ska behöva bo annorlunda utan snarare att byn är byggt på ett ekologiskt hållbart vis, ngt som inte städerna kan skryta med idag.
Posted on: 2010/5/23 21:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Var en intressant tråd att läsa, i brottstycken i alla fall.
En lösning förutsätter att det finns ett problem att lösa. Men vad händer om problemet bara försvinner? Ja, då har man inte löst problemet utan bara sett det försvinna. Ibland är det så här det går till. Under mina år med umgänge med hetlevrade veganer var det mycket tal om "lösningar". Givetvis var det "skott i skallen", "bränna ner och förstöra" eller så enkelt som "upplys dem och de kommer att förstå". Kan någon förändra något genom en sådan här aktion? Nej, självklart inte. Enda sätter något beständigt uppnås är att det sker av sig själv. Att konsumera djurlik i industriell skala är att upprätthålla en obalans - på sikt kommer det att bli balans när allt fler inte vill vara delaktig i det som sker. Kan det vara så med NWO också? Ett påtvingande är extra tydligt i Kina med sitt kommunistparti. Där förtrycks individens fria vilja och särskilt behovet av andlig utveckling. Förhoppningsvis är det där nationella kommunismen faller nästa gång. Det blir nog så för där är obalansen som störst. Internationellt sett är det värre för där är NWO mer dold och svår att överskåda. Obalansen är dock ganska klar ändå, där en del svälter och en del andra byter LCD-TV från 34 tum till en med 50. NWO faller när de som blivit utposterade som priviligerade inte längre önskar vara det. Makt, pengar, status. Allt måste de vända ryggen till. Allt utom sanningen.
Posted on: 2010/5/24 5:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Att problem kan försvinna av sig själv är absolut ingen omöjlighet och vad gäller det monetära systemet kan det mkt väl bli som så, att de som gör allt för att upprätthålla makten själva styr in mänskligheten i så mkt sörja att folk helt enkelt slutar upp med att supporta systemet, att det blir på tok för mkt stress och oroande i vardagen att de helt enkelt lägger om på stört
Dina tankar om veganismen där känns igen inom många områden, gemensamt är att alla ser problemet men alla har olika lösningar, jag skulle aldrig förkasta dem heller då de oftast är effektivast i grupp och samarbete för att uppnå som mest impakt, men att det sen i slutändan alltid handlar om majoriteten av människan, den grupp som är mest kontrollerad och lever sina liv i det här vilsna systemet men jag tror givetvis på att man ska "slåss" för det man tror på om en kan bevisa att det du kämpar emot faktiskt påverkar de flesta negativt och bara några få positivt, då finns det ingen anledning och bara sitta på rumpan och "åhh nu gör eliten så, och ahh nu gör eliten detta" ut med dig o kämpa emot dom! då sover en iaf bättre om nätterna sen :P Det här med NWO kan säkerligen fungera på precis samma vis, det tar bara lite tid och det e svårare att nå ut till... jämför du ex. med köttindustrin så vet de flesta om problemen i djurfabrikerna men de väljer och blunda för det och kommer med argument som "men vi måste juh äta kött" för de faktiskt tror det. NWO är det fortfarande massvis med människor som inte ens vet vad det är för nått än mindre vad de gör, därför tror jag att NWO utvidgar sig i sådan fart som det idag gör. Kina är praktexempel på hur det monetära systemet verkligen tar sig form och maximerar sina tentakler på alla fronter. ett styck kommunism inrotat i ett stycke kapitalism och smack så har vi NWO's högborg :D Quote:
Posted on: 2010/5/24 7:37
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login