vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#49


See User information
Dom sa att det var förstört! Jag lärde mig en gång att aldrig spilla tid på idioter. Varje gång jag brutit denna min princip har jag blivit gruvligen tillrättavisad. Det är totalt meningslöst att försöka få upprättelse för något som helst i Sverige, skadestånd tycks inte ingå i vår kultur. Därför mosar jag mina motståndare senare om jag träffar på dom med byxorna nere!
Men jag vet att det finns seriösa skribenter, som du och min idol Janne Josefsson...

Posted on: 2010/6/4 15:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#50


See User information
Hehe, vet inte om jag nånsin fått bevisa att jag är seriös skribent/reporter. Man sitter fast i mallarna och kan sällan slå sig fri från dem. Roligt nog lyckades jag i alla fall sälja in ett reportage till en tidning som ifrågasatte kristna kyrkors olika symboler. Dom verkade ta det som "trevlig helgläsning". ;)
Janne Josefsson är oftast en klippa, värre är det med TV4:s Kalla Fakta-redaktion...

Vad var alltså förstört? Medlemsregistret? Eller just beviset på DITT medlemskap? Helt otroligt!

Posted on: 2010/6/4 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#51


See User information
Jag tror att det var a-kassan som inte ville bekräfta mitt medlemskap när jag gick över till ett annat fackförbund. Jag har ju min leg som bevis! Men det är längesedan nu, och jag har för tid och evighet klassat Sjf i samma kategori som alla andra förrädare och "ödleälskare". Men som alla andra troll kommer dom att spricka den gången deras dag gryr, tro mig! Den kommer...

Titta bara på hur ointresserade dom är av sitt eget intresseområde nämligen grundlagen om yttrandefrihet och tryckfrihet! Det är som om domare skulle vara ointresserade av rättegångsbalken!


Posted on: 2010/6/5 9:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#52


See User information
Dags o göra en facebook grupp?

Det är ju där alla hänger nu mer!

Behövs bara en tydlig rubrik med för alla tröga sovande svenssons.

Posted on: 2010/6/5 19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#53


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag tror att det var a-kassan som inte ville bekräfta mitt medlemskap när jag gick över till ett annat fackförbund. Jag har ju min leg som bevis! Men det är längesedan nu, och jag har för tid och evighet klassat Sjf i samma kategori som alla andra förrädare och "ödleälskare". Men som alla andra troll kommer dom att spricka den gången deras dag gryr, tro mig! Den kommer...

Titta bara på hur ointresserade dom är av sitt eget intresseområde nämligen grundlagen om yttrandefrihet och tryckfrihet! Det är som om domare skulle vara ointresserade av rättegångsbalken!



Ja, deras a-kassa är nåt helt annat än själva fack-kansliet! Jag har varit tvungen att gå till högsta hönset där för att lära handläggarna vad som gäller. Jag fick i alla fall rätt till slut.

Japp, deras ointresse för frågor som borde vara högintressanta är frapperande.

Posted on: 2010/6/6 3:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#54


See User information
Ok, vilka röstade för nu då? Vet någon?
Marietta De Porbaix-Lundin och de andra samma gamla skurkarna som vanligt?
(FRA-lagen, ledningsrätt för trådlös kommunikation mfl...)

Posted on: 2010/6/6 6:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#55


See User information
Dom var ju inte där! En proposition som manglats genom alla utskott och remissinstanser och ligger klar antas vanligen utan debatt. Därför måste man vara ute åratal i förväg och vi skulle ha reagerat innan man tog Lissabontraktaten. De största motståndarna till den var östeuropeiska ledare som Kaszcynski och hur det gick för honom vet vi ju alla.

Regeringen kan från i höst regera med "dekret" och från en dag till en annan införa vilka lagar de vill som gäller ögonblickligen.

Onekligen praktiskt må jag säga! Och "den tredje statsmakten (pressen)" kan fortsätta att hårdbevaka tv:s nöjesprogram och såpor.

Allvarligt talat, jag hade innerst inne aldrig förväntat mig att behöva uppleva något sånt här igen efter 1980-talets kaos. Avbrott i sändningarna varje gång något känsligt visades, intervjuer med speakerröster pålagda och så vidare. Detta är straffet för att man inte lyssnade på oss kritiker då!

Det är samma kretsar som ligger bakom. Den gången var målet på sikt att föra in Sverige i EU. Sverige täcker halva den gamla frontlinjen mellan Öst och Väst genom Europa och det gör vi fortfarande men vi är också sensationellt godtrogna och agerar kanske som en kil in i något som skulle kunna bli ett växande motstånd inom EU nu när vi fått både president och utrikesminister.

Posted on: 2010/6/6 9:24

Edited by Asgeir on 2010/6/6 9:49:23
Edited by Asgeir on 2010/6/6 9:52:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#56


See User information
Nä!Dom käkade pizza och var bakfulla?

Posted on: 2010/6/6 9:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#57


See User information
Förmodligen efter en hårdnatt med grogg drickande över blockgränserna ute i skörgården i bastu byggd olovligt nära stranden =)

Posted on: 2010/6/6 9:55
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#58


See User information
Eller en het träff med sina kramiga killkompisar viskande goseord i bastun

Posted on: 2010/6/6 9:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#59


See User information
Jag är INTE homofob men jag är trött på partiledare som dansar på gatorna i pridefestivaler men inte ens tänker tanken att låta sånt som Lissabonfördraget framläggas för folket i ett referendum!

Posted on: 2010/6/6 10:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#60


See User information
De skyldiga bör hängas ut. Vafan, går det inte att få den infon någonstans?

Posted on: 2010/6/6 20:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#61


See User information
Det gäller att få in detta i valrörelsen, det krävs ju ett upprepat beslut med val emellan om man nu inte lyckas trolla bort det också. Och för att inte stöta sig med tänkbara sympatisörer måste vi akta oss att göra detta till en parti eller höger/vänsterfråga. Detta gäller demokratin rätt och slätt. Men till skillnad mot en direkt omröstning behöver vi inte lägga ner pengar på en egen valrörelse utan det räcker att uppmana folk att lägga sin röst där grundlagsändringen inte är beslutad fullt ut. Så må det partiet få våra röster.

Posted on: 2010/6/6 21:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#62


See User information
Jodå, visst har det tröskats igenom:
"13 § Beslut om ärenden som slutdebatterats den 27 maj
KU19 En reformerad grundlag
Punkt 6 (Folkomröstningar)
Yrkanden:
1. utskottet
2. utskottets förslag med den ändring däri som föranleddes av bifall till mot. 2009/10:K235 (m)

Kammaren biföll utskottets förslag med acklamation.

Övriga punkter
Kammaren biföll utskottets förslag."


Acklamation är "bifallsrop". De har hojtat ja, och sedan klubbas det igenom.
Grejen är ju att vi inte kan veta vilka som sagt ja.

Jag skriver om det här:
http://severkligheten.blogspot.com/20 ... att-andras-sa-du-vet.html

En annan som uppmärksammat det hela:
http://www.hayekinstitutetsverige.com ... dlagen-en-viktig-not.html


Posted on: 2010/6/6 23:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#63


See User information
Man blir inte förvånad över nånting längre - man kan lika gärna sudda ut den sista lilla bilden man har av att Sverige, eller Scandinavien för den delen, skulle vara ngn sorts undantag i västvärlden där vi minsann "värnat" ngt om folks välbefinnande.
Den nuvarande regeringen har tagit gamla göran persson sossarnas tänkande och lagt i högväxeln för att få Sverige att bli lika skuldsatt och privatiserat som landet USA där det mesta härstammar ifrån.

Det är inte svårt att se vart den här typen av politik inom det kapitalistiska tänkandet kommer att ta oss.

Posted on: 2010/6/7 8:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#64


See User information

Posted on: 2010/8/16 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#65


See User information
Jo, HCA, det är just det som är det lustiga. Du skrev ju:

"Acklamation är "bifallsrop". De har hojtat ja, och sedan klubbas det igenom. Grejen är ju att vi inte kan veta vilka som sagt ja."

Men riksdagen var ju tom och dom som var där skrek nej, det var en moderat riksdagskvinna som avgick i samband med detta och miljöpartiets språkrör Eriksson som beklagade att det var tomt i salen och sa att detta verkligen borde debatterats. Det är detta man kallar acklamation!

Jag tror fanimej att jag flyttar till Kenya, dom har just haft en folkomröstning om samma sak.

Visserligen skall saken tas upp igen i höstriksdagen men då kommer mediafokus att ligga på de otroliga regeringsförhandlingar som kan bli följden av valresultatet om det liknar Facebok-omröstningen!!!!!

Posted on: 2010/8/16 18:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#66
Länken i topic fungerar ej längre.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#67


See User information
Quote:

qwerty123 skrev:
Länken i topic fungerar ej längre.
Kan vara för att den artikeln ropade varg...

Posted on: 2010/8/17 16:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#68


See User information
Jag vet inte men jag tänker hela tiden på Napoleon. Han tog ju makten 1799 efter diverse ändringar av grundlagen på kort tid och överraskade bråkstakarna som i många år dragit omkring skränande i gatorna genom att helt sonika sänka dom med en kanonsalva.

Kanske taktiken att släppa fram mängder av idioter och sedan göra rent hus är det vi ser...

Posted on: 2010/8/17 16:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#69
någon kanske borde uppdatera wiki lite?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_grundlagar

tidernas största kupp sker mitt framför våra ögon!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riksdagen ändrar grundlagen
#70


See User information
Ja regeringen utför en tyst KUPP bakom ryggen på folket.

Posted on: 2010/9/25 20:17
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS