vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dokumentär - The Disappearing Male (2008)

See User information
http://www.archive.org/details/TheDisappearingMale-CBC

The Disappearing Male

"We are conducting a vast toxicological experiment in which our children and our children's children are the experimental subjects." Dr. Herbert Needleman

The Disappearing Male is about one of the most important, and least publicized, issues facing the human species: the toxic threat to the male reproductive system.

The last few decades have seen steady and dramatic increases in the incidence of boys and young men suffering from genital deformities, low sperm count, sperm abnormalities and testicular cancer.

At the same time, boys are now far more at risk of suffering from ADHD, autism, Tourette's syndrome, cerebral palsy, and dyslexia.

The Disappearing Male takes a close and disturbing look at what many doctors and researchers now suspect are responsible for many of these problems: a class of common chemicals that are ubiquitous in our world.

Found in everything from shampoo, sunglasses, meat and dairy products, carpet, cosmetics and baby bottles, they are called "hormone mimicking" or "endocrine disrupting" chemicals and they may be starting to damage the most basic building blocks of human development.

Posted on: 2010/5/15 12:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dokumentär - The Disappearing Male (2008)

See User information
kan även vara som så lätt att naturens egna små lagar, där evolutionen ingår, sätter hårt mot hårt mot den allt mer ökande populationen på jorden. Vi är så extremt ur fas med resten av arterna på den här jorden så blir inte direkt förvånad att sånt här sker heller.

Posted on: 2010/5/25 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

KingX skrev:
kan även vara som så lätt att naturens egna små lagar, där evolutionen ingår, sätter hårt mot hårt mot den allt mer ökande populationen på jorden. Vi är så extremt ur fas med resten av arterna på den här jorden så blir inte direkt förvånad att sånt här sker heller.

Allt är lagbundet, och är inte inom stor/lite-skala... men visst har du rätt, om man ser det som att man är ur fas i sig själv i relation till sin sanna natur/kosmos lag/kriterier/egenskap - pervo rules, se på HBT-pervon, som det genenererade tänket söker koppla ihop med "kärlek". Så ska man tänka att det är då inte sker i evolution, utan som jag nu säger för 350 gången... devolution.

Posted on: 2010/5/25 17:54

See User information
devolution är ett ord ingen vill veta av, ingen vill se att vi går baklänges med hur vi idag beter oss som art i det stora hela.

ska förövrigt kika in den där dokkisen iaf, verkar intressant.
Antagligen finns det en koppling av det de tar upp, som du nämnde i all hast i ditt första inlägg och att vi är ur fas helt o hållet också.

Posted on: 2010/5/25 18:35

See User information
kikade på den här igår igen men en kompis, den är verkligen informativ och man blir väldigt sorgsen när klimatmöten och annat helt och hållet slösas bort på att argumentera om den minst problematiska av utsläpp.
Fast mitt lidande går mer till andra arter än oss själva, vi har på sätt och vis tillåtit att det blivit så här och särskilt idag har man ett stort ansvar som människa att inte stödja dessa företag - ingen kan komma och säga idag att det inte går att komma runt dem, det finns till och med ett flertal företag som helhjärtat går in för att lansera 100% miljövänliga produkter så det är bara att börja fasa ut det dåliga och ta till sig av det hälsosamma.

Posted on: 2010/6/6 13:05

See User information
Jag tror att jag har sett den här på svenska.

Den döende mannen var titeln då. Mycket informativ film och tar upp miljöförstöring som känns både mer akut och viktig än giftgasen co2.

Posted on: 2010/6/6 14:53
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Jag skulle vilja påstå att det inte behövs någon NWO-plan för att minska populationen (aktuellt ämne just nu här i forumet). Vi människor är dumma nog att göra det själva genom att inte testa nya uppfinningar tillräckligt mycket i laboratorium innan vi låter miljoner människor äta skiten.

Det gäller allt från bekämpningsmedel till läkemedel och plast-bestick/flaskor.

Vi litar för mycket på företag som utvecklat något nytt häftigt och blir allt för hypnotiserade av deras marknadsföring.

Samma sak sker just nu med genmanipulation. Vi släpper ut nya arter som parar sig med de andra i naturen utan att testa det 50-100 år i laboratorium först och se vad som kan hända.

Men jag är för utveckling, bara inte dumdristig utveckling.

Men det är ingen fara. Vi har en majoritet på jorden som inte har råd att köpa dessa produkter (exempelvis bekämpningsmedel). De sitter i sin åker och odlar naturlig mat hela dagarna. Så i värsta fall blir det en ny marknad med friska spermier från dessa isolerade områden. (Genpoolen skulle krympa, men vi skulle överleva som art)

Posted on: 2010/6/6 15:09

See User information
Nu är juh saken den att du inte behöver köpa produkten för att få de här ämnena isig, jag bryr mig föga om populationen minskar på jorden, det är den enda punkt jag kan tycka NWO har rätt i, att vi är för många människor i förhållande till balansen mellan människa och andra arter.
MEN det hör inte till tråden, saken är den att de hittar dessa ämnena i andra arter än oss själva det tycker jag e det mest jävliga - det påverkar så mkt mer.

Absolut har man inget emot utveckling, men det här e inte utveckling det här är systematisk terror mot allt levande.

Det är intressant att de har sina klimatdebatter och snackar om CO2 när de borde prata om alla de här redigt giftia ämnena som de slänger ut på planeten och som jag antar de inte har några som helst planer på att ta bort.

Posted on: 2010/6/7 8:15

See User information
Det är nästa generations arvsynd, för att vi frossade för mycket på kunskapens träd, kunde aldrig få nog av den där utvecklingen, så "god" den är

Käka vidare! "Kunskap är Frihet!"

Posted on: 2010/6/8 1:18
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
det är snarare som så att utvecklingen stått still de senaste 20 åren tack vare oljan då det monetära är utformat som så att så länge ngt bringar in mer pengar än det kostar o lägga ut så spelar det ingen roll om produkterna som blir av den är ovänliga för planetens helhet eller inte, detta sotar vi för nu och hade vi haft en sund värld som tänkt på helheten hade vi använt våra kunskaper till att exploatera och driva fram hållbara saker som inte förstör varken för oss eller ngn annan art.

Posted on: 2010/6/8 2:31

See User information
Ok, så du sitter och skriver på en sleten sån här ungefär?

Resized Image

Kan berätta att om 11 år kommer du uppleva något mycket dramatiskt, oroa dig inte, det är bara inledningen på något mycket värre.
Men även i er tid har ni väl kärnkraft, DDT, freon m.m eller?

Posted on: 2010/6/8 15:43
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
ungefär nått i den stilen, datorn jag använder e ngt ngt nyare.. den har bara en 13 år på nacken, men så är det, den gör det den ska.
och precis som du säger kärnkraft, freon mfl idiotiska och förlegade produkter finns kvar då tekniken står still, all teknik som kan innebär ett snöpligt slut för det monetära systemet köps upp, patenteras med hiskeliga priser. Ja allt för att dessa inte ska leta sig ut till "vanligt" folk

Vad jag menade med att tekniken står still är tack vare oljan och att vi lever i ett monetärt system där fiktionella saker som pengar går för liv så har våra produkter inte utvecklats nånting de senaste 20 åren till ett dugg positivt - det har till och med blivit sämre genom åren då man tjänar mer makt inom det monetära systemet på att tillverka sämre hållbarhet på produkter och givetvis ej-miljövänliga detta krävs ingen raketforskare för att förstå sig på.

ok, jag väntar med spänning på din framtid då, jag hoppas det monetära systemet inte är en del av den iaf för då kan man lika gärna skjuta sig nu - fast då har arterna utöver människan en röst mindre på jorden och det vore förargligt.

Posted on: 2010/6/8 21:04

Edited by KingX on 2010/6/8 21:28:29

See User information
De som följer sina impulser utan eftertanke kommer gå under inom en snar framtid, det är vad jag tippar på.
De som kan frigöra sig från begären kommer överleva.

Om det ligger något i det här med att vi genomgår en "reningsperiod" är ovanstående vad det syftar på i min mening.

Sen är alla gifter och sånt i atmosfären bara yttre tecken på människans kollektiva sjukdomstillstånd, vilket är rotat i människans själ.

Posted on: 2010/6/9 3:41
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
de finns där för vi släpper ut dom ja och anser du att vi har tillräckligt mkt tid för att låta det fortgå eller ska vi så gott det går försöka bromsa detta tills nu människan finner din upplysning så kanske vi fram tills dess kan skapa produkter som INTE inverkar på vår miljö.. är det för mkt att begära av oss som art?
Att vi ska sluta främja lidande och död för alla invånare på den här planeten?

Jag tycker hela tiden det bara handlar om "oss" du/ni glömmer bort att vi delar den här planeten med en rad olika andra arter av varierande storlekar som också lider pga våra idag hijackade impulser till och med du själv sitter juh med ngn form av dator och skriver på detta forum och du verkar stödja aktivdemokrati som vill tillämpa datorisering inom valsystemet för att främja enklare valdeltagande, av vad jag läst iaf - är det för mkt begärt då att denna datorteknologi är 100% miljövänlig istället för som idag fylld med gifter?

Posted on: 2010/6/9 9:07

See User information
Go ahead, har ingenting emot att sluta producera gifter, trodde du verkligen det?

Bara att jag poängterar likt andra här om och om igen att om man verkligen ska göra upp med problemen måste man gå till botten med det, blicka inåt.
Allting annat som begränsar sig till yttre saker; Kamp därute utan inre reflektion, köpa miljövänliga prylar utan att förstå vad som orsakar miljöförändringarna, demonstrera, gapa högst etc.
Allt det där innebär bara att skjuta upp problemen.
Det som begränsar sig till yttre fenomen och kamp kommer bara städa upp några ytliga symptom tillfälligt och eventuellt förvandla dem till andra problem, grundorsaken till allas problem står fast; Människans karma.
Den kan alla och envar bara ta itu med på ett individuellt plan.

Posted on: 2010/6/10 18:26

Edited by Xtas on 2010/6/10 22:25:05
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
ja absolut har du en poäng där, men jag tror inte på att man bara ska söka inom sig själv och tro att man löser hela problematiken - sedan angående o köpa miljövänliga produkter så jag vill tro att folk som köper dessa produkter är medvetna om varför de köper dem - och det e skillnad på miljö produkter och miljöprodukter idag också.

Att köpa en idag klassad miljöbil är ex. enligt mig inte att göra ngn skillnad överhuvudtaget, då tillverkningen av bilen och dess bränsle fortfarande görs på ett vis som innebär miljöförstöring.

En kombination av både yttre och innre faktorer känns som den enda lösning vi kan gå, att människan hittar en balans som art mellan att bli en del av eko-systemet igen samt fortfarande kunna nyttja de kunskaper vi har tagit med oss genom åren på ett sunt och förnuftigt sätt och för att hitta fram till de sunda "produkterna" om en ska utrycka sig så - håller jag om att din innre sökan spelar en väldigt stor roll - hela vägen till eko-systemet igen.

Posted on: 2010/6/13 11:52

See User information
Om du söker alla problem inom dig själv, uppmuntrar andra att göra det med, alltså ber dem söka inom sig på egen hand, inte anklagar dem.
Om alla gör detta uppriktigt, tror du det skulle finnas problem med oljeläckage och krigande makttoppar, girighet, ilska, avundsjuka och allt lågt och smutsigt du ser därute?

Om du däremot börjar med att tänka politiskt, att lagar ska igenom och att folk inte behöver fatta, eller att de kommer fatta efteråt och bättra sig i enlighet med en yttre lag, att du börjar utifrån och in är det bättre?
Kommer det inte finnas bara massa brottslingar då? Som inte vill se sin del i problemet, som menar att lagen ställer till det för dem och de inte kan följa den för att den står i vägen för deras begär?
Istället kanske dessa personer hade tänkt annorlunda om man hade riktat samhällsförändringen till att inverka på individens förhållningssätt till sig själv och sina egna tillkortakommanden när det gäller att fungera i en grupp, prestera ordentligt och vara tillfredsställd med att inte alltid nå upp till sina förväntningar.

Ja nu är de ju definitionsfrågor om man kan räkna uppmuntran till inre sökande hos andra människor som en yttre påverkan, kanske det kan det. Men det syftar att gå direkt på problemet. Vissa saker som sägs med större kraft än jag skriver dem här har också större makt att angripa problemet direkt.

Nu är ju jag å andra sidan engagerad i politik, men jag håller inga illusioner om att mänskligheten kan räddas om den inte vaknar upp till att förstå problemens grundorsaker. Dessförinnan kan politik egentligen inte ha någon effektivitet i att uppnå mål som kan tillfredsställa alla, eller åtminstone de flesta. Människor måste bli mer medvetna om sin egen roll i att skapa sitt eget öde och hur delad glädje blir dubbel glädje innan de brukar verktyget AD på ett klokt vis.

Posted on: 2010/6/24 0:08
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper