vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Här övar Försvaret på att döda svenskar
#1


See User information
http://www.friatider.se/svensk-militar-ovar-pa-att-doda-svenskar

Svensk militär trappar upp sina insatser – på svensk mark. Efter riksdagens första beslut om grundlagsändring gör man inte längre någon hemlighet av vad man tränar inför. Krig mot olika politiska grupper – men inte i Afghanistan utan i Sverige.

”Protestgrupper med internationella kopplingar är missnöjda med Sveriges åtaganden och planerar aktioner och sabotage. Det var scenariot när Hemvärnet – nationella skyddsstyrkorna övade på att skydda viktiga byggnader och broar i Stockholm.”

Så beskriver Livgardet den övning som genomfördes i början av juni månad. Det var alltså inte något fjärran utlandsuppdrag det tränades inför i centrala Stockholm. Istället var det ovanligt tydligt att det var Sverige som var den tänkta krigs-skådeplatsen och hotet var inte längre ryssen eller tysken – utan svensken eller nysvensken. Vad det är för protestgrupper med ”internationella kopplingar” man syftar på är oklart.

En viktig milstolpe är den grundlagsändring som genomförs i samband med riksdagsvalet där regeringen får utökade befogenheter att sätta in militär. Försvarsmakten har förgäves motsatt sig idén om att militär makt används till något annat än att bekämpa en yttre fiende. I samband med riksdagsvalet blir grundlagsändringen trots Försvarsmaktens invändningar ett faktum och politikerna kan därmed kalla in soldater som komplement till polisen för att bekämpa ”protestgrupper”.

Posted on: 2010/6/7 14:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#2


See User information
härligt, det blir fina tider framöver även i den här delen av världen!

jag längtar redan :D

Posted on: 2010/6/7 14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#3
Synd att man använder hemvärnet till detta...

Skrev om detta i min tidigare expressenblogg men man har tagit bort just detta inlägg pga att jag skrev att jag tycker hemvärnet är nåt av det finaste svenska vi har etc och hela inlägget handlade om att jag hoppas att det svenska bonnförnuftet ställer hemvärnsmännen på folkets sida om det skulle bliviti martial law i Sverige vid massvaccineringen i Sverige nu i höstas... men detta har som sagts tagits bort...

http://blogg.expressen.se/stopnwo/entry.jsp?messid=533588


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#4


See User information
Byfånenfråndala
Du använder ju en bloggportal, tidningar och företag måste ha en ansvarig utgivare som inte vill ta skit när du skriver saker i deras system. Så allt i deras system har de rätt att ta bort hur de vill, när de vill.

Skaffa ett eget system där du kan blogga om allt du vill. Du blir då personligen juridiskt ansvarig och kommer inte censureras... Kostar inte alls mycket att ha en 2000kr dator surrande i källaren med webbserver på.

Posted on: 2010/6/7 20:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#5


See User information
Försvaret borde kunna informera om den analys de gjort som ger resultatet att detta scenario är det mest nödvändiga att öva inför just nu...

Posted on: 2010/6/7 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#6


See User information
Och folk är så jävla dumma så de ställer upp på det också.
Bara därför fungerar deras system. På grund av alla som gör sina jobb eller gör sin s k plikt!

Posted on: 2010/6/8 6:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#7


See User information
Sommaren 1985 genomfördes en stor "Kuppförsvarsövning" i Stockholm och stora delar av stan kontrollerades plötsligt av militären. Det fanns soldater på alla viktiga platser redo att kolla legitimationer och gripa utsedda personer. Stridsvagnar stod uppställda överallt.

Inom mindre än ett år kom så

KUPPEN!!!

28 februari 1986

Fram till denna dag hade vi i Stockholm ett välkänt "militärt fredsforskningsinstitut" som drevs av israeliska "experter". Det försvann senare hastigt och lustigt. Guillou skrev i nån av sina böcker om hur en svensk agent, (Hamilton), hade dödat fyra israeler i en eldstrid i Sverige. Det skulle vara kul om Guillou talade ur skägget nån gång, han sitter inne med betydligt djupare kunskaper om åttiotalets historia än någon annan har jag en känsla av.

När det gäller anklagelserna om att han skulle ha haft kontakter med KGB så måste jag säga att de enda ryssar man träffade utanför Sovjet på den tiden alla var KGB-agenter. Det gör det ju ganska enkelt att sy ihop en anklagelse.

Detta är inget skämt, även om jag skämtar ibland. Detta gäller även andra östeuropeer i varierande grad. Ett av villkoren för utresa för exvis polacker som ofta besökte Sverige var just att man avgav rapport vid återkomsten.

Det är nog fler än Guillou som talat med östagenter... skall vi mellan tummen och pekfingret säga... två miljoner?

Posted on: 2010/6/8 7:37
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#8
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Jag har läst igenom propositionen och kan inte hitta någonting som tyder på detta. Tvärtom vill de öka rättigheterna för folket och skydda folk i större utsträckning.

http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=37&dok_id=GX0380

Posted on: 2010/6/8 9:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#9


See User information
öka rättigheterna hur då? genom att ta bort dom?.. militären har inget på svenska gator att göra, är sverige nazist tyskland?.

Vad tror du kommer hända om BIS, IMF tar full kontroll över världens ekonomi och FN sätter upp en världsregering och förbjuder vapen?. tror du vanligt folk och vapenägare kommer att acceptera det?. såna här lagar ser till så att eliten har ett försvar när folk blir förbannade och inte vill bli rånade på deras rättigheter och pengar längre och gör så att folk som borde vara på vår sida och som kanske är våra grannar går emot sitt eget folk.

Posted on: 2010/6/8 13:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#10


See User information
En socialdemokratiskt riksdagsledamot tolkade den nya grundlagen som att militär nu kan ställas under polisbefäl. Anledningen till detta var nödvändigt var terrorattackerna i New York, London och Madrid.

Posted on: 2010/6/8 14:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#11


See User information
I Fria Tider idag kommenterar någon de uppflammande gatustriderna i stockholmsområdet med att den nya grundlagen ger möjlighet i framtiden att sätta in militär mot eldpåsättande och stenkastande ungdomar.

Eftersom vi är notoriskt konspirationssökande måste man nu fråga sig om det kan vara så att en del av de här upploppen har sk. "agents provocateurs" i sina led.

Om inte polletten ramlar ner kan jag visa vad jag menar genom att påpeka att väldigt många glasmästare heter Steen i efternamn (hoppas att inte någon här känner sig träffad, haha). Men om dom har dåligt att göra kan en sten lösa alla problemen.

Vad skulle polisen göra utan brott? Vad skulle läkare göra utan sjukdomar? Vad skulle militären göra utan krig?

Posted on: 2010/6/9 7:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#12


See User information
Vilka uppflammande gatustrider? Är det någon stad som varit förskonad från extrema kravaller så är det väl Stockholm?

Posted on: 2010/6/9 9:14

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#13


See User information
var det inte kort efter dödsskjutningarna 1931 som lagen kom till att militären inte för sättas in på svenska gator - och nu vill man riva upp det igen.


Posted on: 2010/6/9 9:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#14


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Vilka uppflammande gatustrider? Är det någon stad som varit förskonad från extrema kravaller så är det väl Stockholm?


Citat ur Fria Tidningen:

SvD:s femtenyhet – efter något skvaller om Zlatan i Barcelona – lyder såhär: ”Två gripna för upplopp i Rinkeby”. Nyheten kommer från TT och det finns stor anledning att lägga märke till det mediala maktspråket. I själva verket brinner det i hela Storstockholm – ett bankkontor, en idrottshall och en skola har redan brunnit ned. En polisstation har attackerats och SL har ställt in trafiken i stora delar av staden.

Posted on: 2010/6/9 10:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#15


See User information
Quote:

KingX skrev:
var det inte kort efter dödsskjutningarna 1931 som lagen kom till att militären inte för sättas in på svenska gator - och nu vill man riva upp det igen.



Jo dom skedde när arbetarna protesterade mot att bolaget Korsnäs-Marma bedrev rovdrift på flera län genom att äga både hamnarna, järnvägarna, skogarna, kraftverken och pappersbruken och hela tiden pressa arbetarna genom att skapa förluster i en gren av verksamheten så att de kunde flytta vinsterna mellan de företag som ingick i koncernen. Samma tänk som de internationella bolagen tillämpar.

Intressant nog har ägarna till tidningsföretaget Metro, Tele2/Comviq och TV3 med avläggare hämtat sitt ursprungskapital just genom att sälja av stora innehav av Korsnäs-Marma. Det finns alltså en "röd tråd" från Ådalen -31 till mediamogulerna ur familjen Stenbeck.

Nu kommer förstås ni alla att tro att jag är kommunist. NEJ det är jag inte, jag är något så farligt som en omanipulerbar sanningssökare och sviken småborgare!

Posted on: 2010/6/9 10:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#16


See User information
ja jo har allt koll på händelsen där, men vart lite osäker på när lagen kom till, men har för mig det var mkt kort tid efter den tragiska händelsen.

och så kom det här jämrans ordet kommunist fram igen också - är det verkligen så stor risk att bli kallad kommunsit här bara för att man inte är en hårt slitande kapitalist slav? kan man inte bara vara en människa som gillar medmänsklighet, miljötänk och djurvän?

Posted on: 2010/6/9 11:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#17
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Kom gärna med citat ur propositionen som säger det ni befarar. Eller litar ni blint på Fria Tider?

Posted on: 2010/6/19 17:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#18


See User information
de antaganden som görs i denna tråd avseende svenska militärens likgiltighet när det kommer till att avrätta sina egna medborgare är bra mycket mer skrämmande än att en övning har ägt rum.. fatta att det är ni med rädslan som har problemen.. ge mig en enda modig soldat framför tio rädda små vakenanvändare och jag lovar er att han besitter mer sunt förnuft än er alla tillsammans.. fy fan för att sitta här i tråden och anta det värsta som vissa gör.. vältrande i oro och rädsla på hög nivå.

ni pratar om hypotetiska incidenter baserade på er rädsla.. således är erat beteende bekräftat... medans det ni fantiserar om fortfarande bara är i fablernas värld.. så vem är det som man ska vara mest rädd för här egentligen? svenska soldater som övar att stoppa stadskupper - eller små tomtar på ett internetforum som antar att de kommer bli avrättade? jag skulle tippa på att det är dem med paranoida symptom som behöver åtgärdas först. sen kan vi reda ut vad militären har på schemat.


Posted on: 2010/6/19 18:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#19


See User information
aybabtu, låter lite som om du själv är soldat, skulle inte förvåna mig.. Speciellt som du höjer soldater till skyarna med din mening :

"ge mig en enda modig soldat framför tio rädda små vakenanvändare och jag lovar er att han besitter mer sunt förnuft än er alla tillsammans"

Pinsamt! Dessutom så är dom flesta inte rädda för dessa scenarion snarare tvärtom.. Det är inte rädsla som vi visar det är vaksamhet.. Du vet väl att tyranner/korrupta politiker genom tiderna alltid använt polis och militär mot sin egna befolkning..

Posted on: 2010/6/20 6:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#20
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Det militära har alltid tränat i stadsmiljö. Svårt att se denna proposition skulle göra någon skillnad.
Ingen som kan komma med ett citat ur propositionen som påvisar det ni befarar?

Då tycker jag tråden kan låsas och slängas. Jag har frågat samma sak ett flertal gånger, men alla litar blint på Fria Tiders propagandamaskin.

Här är länken till propositionen igen http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=37&dok_id=GX0380

Posted on: 2010/6/20 11:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#21


See User information
Militären har anor sedan hedenhös och kan en massa psykologi om hur man skapar gemenskap i en grupp. Den militära traditionen är mycket aktningsvärd. Det är därför f.d militärer i långa tider har varit uppskattade inom näringslivet som chefer för olika projekt.

Det är också klart att samhället måste ha en beredskap mot rena pöbelupplopp. Viktiga funktioner som sjukhusakuter, kärnkraftverkspersonal, brandkår och liknande bara får inte utsättas för attentat.

Men vi omvärderar löpande praktiskt taget allt som ansetts som samhällets grundvalar.

Och dessa omvärderingar går tämligen likadant till: man gör tvärtom helt enkelt. Ingen analys, inga betänkligheter, bara vänd upp och ner på alla resonemang.

När jag fick min egen positiva uppfattning om Sveriges försvar hade det som uppgift att värna Sverige mot en yttre fiende och att skydda vårt lands oavhängighet.

Men nu är det tvärtom (förstås!). Order hämtas utifrån och man står emot dem som vill värna om vårt lands oberoende och självbestämmandet!

Kanske det är så kära vänner, att krig inte vinns av de tappraste soldaterna, utan av de största fegisarna. De som är så fega att de inte har råd till några förluster...

Posted on: 2010/6/20 19:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Här övar Försvaret på att döda svenskar
#22


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
När jag fick min egen positiva uppfattning om Sveriges försvar hade det som uppgift att värna Sverige mot en yttre fiende och att skydda vårt lands oavhängighet.

Men nu är det tvärtom (förstås!). Order hämtas utifrån och man står emot dem som vill värna om vårt lands oberoende och självbestämmandet!


Väl skrivet (och tack förresten för det du skrev i gästboken).

Det som måste begripas av alla som vill förstå är att konstellationerna av nationer är på väg utför. Det första som blir globaliserat är ekonomin och sedan syr man ihop dessa trådar till en gemenskap som i sin tur betyder att man måste ha internationell polis för att hålla koll på kriminella företeelser, och varför inte då internationell militär? De som vill ha en globalisering ser inte svenskar, tyskar eller finnar - det är småfolket och civilister, och är man soldat tar man order oavsett om det är en tysk, svensk eller finne.

Det som byggs upp idag, förutom centalt reglerat finansiellt kommunistsystem, är just en synkad militär över nationsgränserna. Se bara på Irak och Afghanistan. It all starts here. Det handlar inte längre om konflikter mellan två länder utan nu går man samman i enorma allianser.

Afghansk militär skjuter säkerligen afghaner. Detta motiveras utifrån: "vi skjuter terrorister". Just det. Inte tyskar, svenskar eller finnar utan terrorister.

Hörsamma detta.

Posted on: 2010/6/22 7:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS