vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Kabbala?

See User information
Jeg har studerat lite sjamanisme (samisk) och i det perspektivet ær det många krafter, men ingen krafter ær enbart "onda", och alla kan hitta på "onda" ting, dvs. det ær inte dualisme. Så ær det ochså i tarot egentligen, ondskap blir dær definerat som sjukdom eller grådighet, frykt er egentligen grådighet på trygghet... Det samma med enagrammet; allt kan slå ut oheldigt eller heldigt, helt avhengigt av oss sjælva och hur vi samarbetar med skjebnen. Ochså i buddismen, enhver karma ær en provning, och nær man har uppnått ett visst nivå har man frigjort sig från karma.

Posted on: 2010/1/18 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"All mystik tenderar att sluta i en stor illusion. Man börjar helt enkelt tro på det man vill tro på. Vill vi veta den gemensamma sanningen eller vill vi leva i våra egna bubblor?"

All mystik är ett brett område, menar du något specifikt?
Vilka menar du dessutom? Eller menar du bara dina egna fruktlösa försök att frammana något mystiskt i din källare eller gå runt i turban tills du blir upplyst?
Det är ju inte mystiken som föranleder att tro vad man vill tro på, det är att göra sig av med ingrodda tankar och sin uppfostrans idéer som föranleder det, vad man än kallar det.

Folk kan börja tro på allt möjligt från den nihilistiska grundpositionen, även renodlad materialism.
Den gemensamma sanningen, den absoluta sanningen, jag tror att den existerar bortom den här flyktiga världen och jag vill uppnå en direkt upplevelse av den likt många mystiker menar att de vill.
Hur slutar det i en stor illusion?

Kanske någon absolut sanning inte ens existerar men vi vill tro på den så vi "skapar" den genom att sanktionera varandras sätt att betrakta världen och delar upp oss i grupper av "otrogna/deluderade" och "rätt troende" som kan se samma sanning som vi.

Om jag börjar tro på den absoluta sanningen för att jag vill tro på den och den "verkligen" finns bortom min egna uppfattning så har jag ju ändå valt att vilja tro på den världen som är bortom illusionen.

Det låter som att du resonerar från att det finns en tro som är sann, oföränderlig och på något sätt oantastlig medan du syftar till att mystiker väljer att tro vad de vill tro på som något som inte är sant.

Sen menar ju vissa kabbalister att det inte är något mystiskt med deras vetenskap, att det är väldigt raka rör och bara flummiga och/eller okunniga människor skulle anse det vara mystiskt.
Likt magi inte är övernaturligt enligt magiker utan bara en konst och vetenskap som behandlar osynliga variabler som producerar synliga resultat vilket för den oinvigde och profane verkar "övernaturligt/mystiskt/magiskt".
Jämför med att råka på en isolerad stam ute i djungeln och visa dem en dator så tror de kanske att den är "magisk" och att du är en gud.

Vetenskapen vi har idag var för 1000 år sedan inget annat än mystiska galna idéer i någon profets eller magikers visioner, ändå är den ingen illusion konstigt nog.

Definiera vad du menar så vi kan slippa vidare hårklyverier.

Posted on: 2010/1/18 17:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Truthprevail skrev:
Dina kabbalist dogmer och luciferianska ritualer som även utövas av frimurarna tillhör den ovanciterade klassen.

Vilka ritualer man utövar kan vara nog så individuellt. Vill du så kan du göra en satanisk rit utifrån vad helst du önskar. Man kan m.a.o. vanhelga vilket mysterium man så vill om man anstränger sig. Kunskap är inte av ondo likväl som sökandet efter förståelsen inte är det.

Quote:
Är du en frimurare eller är du en kvinna under 40 år?

Ingetdera. ..och nej, jag har inget behov av att överbevisa dig i vad Koranen lär ut. ..men har du något du vill visa mig ur koranen som du vill diskutera i förhållande till t.ex. kabbala så kan jag givetvis tänka mig att stå till tjänst.

Posted on: 2010/1/18 18:28

See User information
Har tagit mej igenom d mesta.
Men är inte klar med mitt mini projekt och jag har fortfarande inte riktigt fått svar på mina frågor( som jag nog inte kommer få) men jag har fått lite bättre inblick... fortsätt gärna droppa länkar om ni hittar nåt nytt och/eller intressant

Tackar :)

Posted on: 2010/5/22 15:42
El pueblo armado jamás será aplastado!!

See User information
Quote:

Zack skrev:
Någon som kan ge bra info om Kabbala?

Har sökt runt lite på nätet men känner att jag inte riktigt förstår vad det är.
Kom också över Michael laitmans blog och tycker han verkar väldigt farlig eller iaf skum på en negativt sätt. www.laitman.se

Vad tycker du är det som är skumt med Michael laitmans???

Posted on: 2010/7/12 13:19

See User information
Nedan följer länkar till bokförlag och återförsäljare där kelippot/sefirot och andra esoteriska grenar i enighet med den vänstra handens väg behandlas.

http://ixaxaar.com/
(Dock finns böckerna ofta tillgängliga på annat håll.
Googla först. Ixaxaar tenderar att sälja böckerna dyrare.)
http://www.ouroborosproduktion.net/#

För LHP-anhängaren (Den vänstra handens väg), men naturligtvis även för övriga intresserade, rekommenderas nedanstående:

Professor Thomas Karlssons verk "Kabbala, kliffot och den goetiska magin".
Rekommenderas djupt till den som önskar erhålla en mycket god kunskapsbas inom området, men rekommenderas även till den mer insatte. Skriven ur ett multispektra med flertalet traditioner och kulturella pendanger inkluderade. En ny och utökad upplaga med ytterligare kapitel och sigill inkluderade släpptes nyligen av Ouroboros Produktion.

Författarens esoteriska sällskap Dragon Rouge
http://www.dragonrouge.net/swedish/allmant.htm

Posted on: 2010/8/16 16:50

See User information
Michael laitmans kabbala.

Förlitar sig på att en handfull människor måste styra andra.

Hans egna ord ( Människor måste styras av andra).

För mig är det uppenbart att ingen har upplevt gud.
När man insett allt är ett talar man inte sådär, man lägger inte vissa framför andra såsom så många gör.

Allt detta är kalle anka ni kommer inte hitta högre sanningar på nätet.

Studera hjärtat och väck anden och följ vad den visar er och förlita er inte på någon annans intuition.

Det finns en historia om en munk som blev tillsagd : Lär inte nunnorna i klostret på bergen för dom håller allt hemligt.

Det första munken gjorde var att ta sig till klostret och lärde nunnorna.

Han köpte även ett berg för djuren att beta på.

Så fungerar ett rent hjärta, håller inget hemligt.

Man kan inte bli renare genom att tvätta sig i andras smuts.

http://www.youtube.com/watch?v=uMYWMQ9UXdo&feature=related

Som det står skrivet evigheten finns i människans hjärta.

Ni underskattar vad ni redan bär på.

Posted on: 2010/8/16 17:50
Resized Image

See User information
Titta inte på andra eller utom er titta på vad finns inom er så upptäcker ni vad som finns utom er.

Följ er själva.

Posted on: 2010/8/16 17:56
Resized Image

Anonym
Man kan även se det som att man delar med sig av insikter & kunskap till med människor det styr på så sätt jag och jag blir lärd av andra så det styr även mig behöver inte vara negativ snarare posetivt
finns det någon här som varit i kontakt eller är medlem i sällskapet?

See User information
jag blir lärd av andra så det styr även mig

Om det funkar för dig så, men det tvekar jag man kommer långt på.

För allt har sin tid och sin process.

Man kan inte säga till andra gör si och gör så.

Därimot kan man lära andra att väcka sig själv och lära sig energiprinciper men det hjälper en ändå inte komma längre än vad man naturligt ändå gör.
För allt har sin tid och sin process.

Posted on: 2010/8/16 19:02
Resized Image

Anonym
Man kan inte säga till andra gör si och gör så säger du hmm man kan även se det ur perspektivet att jag verkligen vill någon annan väl på så sätt har jag en god intent men det är en kännslig balans gång om jag exp har stark kärlek till någon som uppenbart gör sig själv illa så vill jag hjälpa henne så att hon kan må bättre kan ta det ett steg till vi mår bägge två dåligt av det om man har stark empati och exp medialförmåga då jag blir påvärkad av denna negativa energi!

See User information
Ja,, du har rätt..

Viss man kan hjälpa men om personen inte vill hjälpa sig själv kan man inget göra.
Allt måste få ha sin tid.

Man bör heller inte pressa någon till något eller lära folk mer än dom kan lära för vart dom står i nuet det kan slå över eller så slår dom dig som tack senare pga oförståelse.

Om du ser en persons anpassning och rot till osämjan kan du förklara vad denna själv inte ser och varför den uppstått , lära personen inse sin egen anpassning genom sin och andras processer.

Det bästa man kan göra med människor som mår dåligt är att lära dem vakna genom att lära dem inse sina egna processer.
Lagra överföra producera =orsak & verkan anpassning = tankarna en produkt av anpassningen därav uppfattningen därav handlingarna = känslorna eldens flammor.

I universum är regeln balans men inte i människan där hittar man inte den balansen och få förstår eldens natur eller dess uppkomst.

Allt som kommer i ens väg läggs där av hjärtat som ett prov.

När dom sen inser sig själva kan dom själv fråga sig eller dig om råd och hjälp.

Ja att meditera mycket och bygga känslighet är inte lätt i detta samhälle , man får hålla sig isolerad.

Att meditera till högre grader är inte heller lätt då systemet är anpassat till att inte ge dig sinnesro genom att bombadera med konstgjorda intryck och man tvingas lätt förflytta sin uppmärksamhet utom sig själv, gör man det för länge förlorar man känsligheten och hetta byggs upp i kroppen tills dess att man får börja om igen.
Och vi västerlänningar spenderar knappast år i rad med att meditera.

Men man lär sig sina läxor och att vara i sig själv så man inte gör samma misstag igen.

Man får kultivera det man kan få tid med att kultivera, när man inte har tid får man bygga en grund så man får denna tid.
Hålla kvar så man kan släppa taget.

Lustigt.

Posted on: 2010/8/16 19:39
Resized Image

Anonym
bra skrivet instämmer det är svårt i bland att se på när man vet att man kan hjälpa men maindcontrol har många ansikten på vägen till vakenhet o empati. peace

See User information
Om personen mår känslomässigt dåligt.

Om du helar från hjärtat.

Om du har tagit dig tid kan du känna var blockeringen ligger när du tänker på personen eller var det finns oro eller underskott då ni är en i tomheten och hjärtat.

Ofta är det någon av energicentrum som strular.

Du kan lösa blockeringar genom att lägga vänster han på överkropp och höger han på roten och led vita ljust igenom vänster hand neråt mot höger hand och öppna kanalerna i personen. Men hjärthealing blir man oftast trött av.

Detta kommer göra dig trött, det kommer ochså låta dig ta personens energi in i dig själv därför måste du sen lösa upp den hos dig själv om den fastnar vilket kan vara en högst dålig resa om du har otur.

Jag undviker hela folk som är för dåliga med denna metod eller så gör jag bara lite i taget.

Om du har anden med dig och hela med låt det yttre flödet ta med sig personens dåliga energi ner i marken, det kan skapa en obalans i dig själv men när anden helar från huvudet ner kan man ofta lösa upp blockeringarna som fastnar i en själv med händerna.

Hela inte dom som inte är beredda att bli helade det kan bli en chock för hela deras frågeställning.

Du kan hålla personens händer och be denna släppa taget in i dig och du ner i marken, eller genom att låta det cirkulera genom dig, detta är dock ochså andehealing.

Om du är ren och stark i hjärtat kan du använda anden till att hela på avstånd genom se denna sprida ljuset över pesonen.

Eller på avstånd byta energi med människan genom att låta sinnet med hjärtat styra den ner i marken och genom nästa person.

Det finns flera olika metoder men jag föredrar och låta personen försöka förstå sig själv och healing kommer alltid i sista hand i första hand råd och fårståelse.

Det är alltid bra och spendera tid med att rena sina egna centrum efter en session osv.

Välsigne.

Posted on: 2010/8/16 20:08
Resized Image

Anonym
ahh är med dig har inte så mycket att tillläga utövar dessa kunskaper på mig själv dagligen även på folk jag möter i vardagen men då gör jag det diskret genom min aura det blir oftast en reaktion så dom ej vet vad det kom i från eller vad det är dom känner.

See User information
*Jo det blir ju oftast så , man vill ju alla gott ; )

Välsigne er alla.

Posted on: 2010/8/16 20:28
Resized Image

Anonym
Tack det samma
En fråga till dig shen du värkar inte välkomna denna drakenergi som mycket handlar om att bemästra svart enerig villket innebär stor makt självkännedom och omdöme i balans och även röd energi basen? givetvis behövs det balans i fullt spektrum för att uppnå detta.

Edited by wox on 2010/8/16 20:50:59

See User information
Lol ,, Andarna har smeknamnet Eldrake för mig.

Jag var Zakaria (Sakarja) i ett tidigare liv)

Jag heter Mikael Davids tjänare zachary , Asaf är min guide och min vän

Min lott var att hantera den röda draken och det har varit min lott i livet , det såg jag redan innan jag föddes in i denna värld.

Dock har vi alla genomgått många olika liv.

På gott och på ont.

Inte har det varigt lätt inte.

Posted on: 2010/8/16 21:05
Resized Image

Anonym
hee du och jag har samma insikter väg som sakt inte är det lätt alltigt men som jag brukar säga det måste ordna sig skulle vara kul om vi träffas i framtiden vilket verkar högst troligt

See User information
Ja rotens energi var inte lätt att hantera och komma underfund med med dess kanaler.

Alltid unberbart trevligt och möta en gammal själ

Jo min vän det verkar väldigt väldigt troligt.

Ett steg i taget ; )

Posted on: 2010/8/17 17:11
Resized Image

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper