vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fungerar EMR blockers?

See User information
Bland annat Kevin Trudeau rekomenderar starkt man skaffar EMR blockers (Electro magnetic radiation) till mobilen och att detta tar bort nästan all strålning och även EP2 som ska enligt honom blocka elektromagnetiska vågor såsom sådana som kommer från tv, monitorer etc. Finns det någon sanning till detta?

http://www.ependantdeal.com/

Posted on: 2010/7/12 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fungerar EMR blockers?

See User information

Posted on: 2010/7/12 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man ska vara försiktig med vad man sätter sin tilltro till.

Posted on: 2010/7/12 18:29

See User information
Om du blockerar mobiltefonens signaler (strålningen) så får den inte kontakt med basstationen och tappar således täckningen.
Sen kan man hursomhelst inte göra det med en sådan amulett, det är ren och skär BS.

Posted on: 2010/7/12 20:58

See User information
Det är inte så lätt blockera signalerna. När mobiler var något nytt kom också mikrovågsugnarna på marknaden, ungefär samtidigt.

Även mikrovågsugnar sänder ut en strålning lik den som mobilen har som bärvåg.

Jag gjorde då experimentet att slå ett nummer på mobilen och slängde snabbt in den i mikron och stängde luckan (givetvis startade jag inte).

Ringsignalerna gick fram trots att den låg inne i mikron som ju skall sluta tätt om sin strålning av samma slag.

Det gick även att ringa till telefonen inne i ugnen.

Jag införskaffade då en strålningsmätare och det visade sig att inuti ugnen var det ungefär sex enheter, medan det högst får läcka ut 1,5 till 2 enheter utan hälsorisker vid användning av ugnen.

Mobilens antennstyrka var 0,45 enheter, jag har testa flera och dom ligger runt denna styrka.

Hur i hela friden kan den svaga strålningen från mobilerna gå rakt igenom och den starkare från mikrons eget element stanna kvar???

Posted on: 2010/7/13 7:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det här är en fråga som följt mig ett tag.

Kunskapskanalen för 3-4 år sedan sände något intressant. Var amerikanska militära forskningspengar som finansierade ett forskningsprojekt i Holland där man byggde upp filter (datorkomponenter) som skulle balansera vad antennen emitterar. Efter intensiv forskning kom forskarna fram till att man kunde modulera strålningen till avsevärt lägre grad med bibehållen kommunikation.

En av forskarna pratade sedan om hur mobiltelefonindustrin lagt locket på, mer eller mindre så. Anledningen till detta är åtal som mobiltelefonindustrin har hängande över sig där de i åratal sagt att det inte finns någon farlig strålning från telefonerna. Om de nu skulle anamma en modulator blir det per automatik ett erkännande om att det visst var farligt...

Sökt på nätet efter just den dokumentären/inslaget men hittar inte det. Kunskapskanalen har sänt andra grejer om mobilstrålning men de berör inte inslaget jag såg.

Posted on: 2010/7/13 8:15

See User information
Har oxå sett en dokumentär om mobilstrålning och dess farlighet. Där så framgick det att forskare hittat bevis som tydde på att strålningen var farlig.

Ett par från Danmark hade då skapat en produkt som man kunde sätta in i mobiler för att göra om strålningen till ofarlig för människan. Men eftersom själva mobilindrustrin inte vill erkänna något om strålningens farlighet så används inte produkten, precis som Therold skriver.

Det var någon svensk dokumentär tror jag som hette något som "mobilstrålning, är det farligt?" eller "är mobilstrålning skadligt?" om jag inte minns helt galet.

Har för övrigt en bekant som arbetat med att reparera mobil telefoner under några år och då provringde han alltid mobilerna för att testa om de funkade. Han slutade efter 3år för att han fick kronisk huvudvärk på den sidan som han höll mobilen mot örat.

Han är övertygad om att mobiler skapar "problem".

Posted on: 2010/7/13 9:41

See User information
Vad jag förstått så ska mobilstrålning stanna vid grejjen som man man fäster vid mobilen och inte därifrån stråla vidare till hjärnan. Dock så förstår jag inte hur detta skulle funkka i praktiken. Kevin Trudaeu är ju bekant i nwo kretsar och hans radioshow e ju i praktiken en kopia av alex jones, men fokuserar sig på hälsa lite mera och så gott som allt han säger tycks vara legitimt, så har nog lite svårt att förstå hur han kan rekomendera nån sånhär märkvärdig produkt.

Posted on: 2010/7/13 17:28

See User information
Om strålningen från mobilen skulle "fastna" i mojängen skulle inte mobilen fungera... Då skulle mobilen bara försöka kompensera genom att sända ut mer strålning för att nå fram med signalen till basstationen.

Dålig strålning från mobilen till mast => mer strålning sänds ut från mobilen...

Det är på samma sätt mindre bra att prata i mobil i faradayburar* såsom buss, tåg, bil. Då strålar mobilen mer för att nå fram med signalen.

*En faradaybur är det som ska hålla strålningen inne i exempelvis en mikrovågsugn. Det är också det som gör att bilen är den säkra platsen när det åskar.

Posted on: 2010/7/14 8:11

See User information
Men det brukar väl finnas ett trådlöst nät inuti tågen och många bussar att ansluta sig till?

Posted on: 2010/7/14 9:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Jo, men det kostar skortan om jag mins rätt. Men det är helt klart bäst rent strålningsmässigt.

Men de flesta orkar inte krångla, de fortsätter använda sin "trådlöst internet"-pinne som inte ansluter till tågets nät.

Posted on: 2010/7/14 11:36

See User information
Jag tycker det är konstigt som fan att man inte kan hitta nått på google eller andra sökmotorer om den dokumentären jag skrev om tidigare. Inte heller kan man hitta nått om att mobilstrålning ska vara skadligt. Nästan som att det blivit blockat från internet eller nått. hmm...

Men så är det väl, pengarna styr. Google har väl oxå en prislapp.

Iaf om den där Danska uppfinningen gjorde på något sätt så att strålningen fortfarande fanns kvar men att den var positiv istället för negativ för oss människor. Man tog alltså inte bort strålningen utan man ändrade den så att den blev mer "naturlig" för oss människor. Så tolkade jag det som iaf..

Posted on: 2010/7/14 21:02

Edited by Zin on 2010/7/14 21:27:53

See User information
Av en ren tillfällighet råkar jag ha boken som ligger till grund för hela frågeställningen i min bokhylla (The body electric av Robert O. Becker, M.D., and Gary Selden). Om du är väldigt intresserad och bor inom mitt revir eller vill betala frakt kan du få låna den.

Posted on: 2010/7/14 22:17

See User information
Klarar man av den jobbiga färgsättningen på torrentsidan kan man läsa boken på datorn... (usch vad jag ogillade sajten)

länk till jobbig torrentsajt

Posted on: 2010/7/14 23:55

See User information
Riktigt intressanta experiment måste jag tillägga. Jag visste att ben växte baserat på elektriska spänningen. Och nu vet jag att spänningen skapas på piezoelektrisk väg. (Har för mig att jag läst detta förut, men nu blev det repeterat.)

pdf:er är sköna, det går att söka igenom alla sidors text på sekunder...

Frågan är då om muskler växer till sig med samma teknik. Att ström med rätt vågform på rätt plats genom muskeln stimulerar till tillväxt*... då kanske det inte är muskelstressen man vill åt, utan den ström som bildas i muskeln när den stressade muskeln försöker återhämta/läka sig efter träning, kanske är läkningssvullnaden runt muskeln som skapar olika spänningar på lämpliga punkter.

* Då menar jag inte den brutala lösningen att tvinga hela muskeln till rörelse genom elchocker... En liten spänning på exakt rätt punkt/yta i muskeln borde vara effektivare...

Men jag misstänker att de som läst mer i ämnet redan vet hur "en" cell fungerar, men inte hur man kan få "många" celler att samarbeta mot samma mål på ett praktiskt sätt... (har som sagt läst detta i vetenskapliga skrifter förut)

Men jag hittade inte det som skulle relatera till elektromagnetisk strålning för just vår konversation. Är det något speciellt du tänker på eller helheten? (att elektromagnetiska fält påverka cellernas tillväxt och avsaknad av tillväxt)

I så fall ser jag inte hur en amulett skulle kunna påverka strålningen som sker genom ben och muskelvävnad i kroppen.

Posted on: 2010/7/15 7:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper