vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Samtal med gudarna...

See User information
Jag har ingen aning vad jag har skrivit eller vad ni har skrivit till varandra eller till mig, och helt ärligt är det inget jag behöver veta, eller tar som någon som helst sanning för mig.

Det har blivit uppenbart för mig att en annan person i min närhet har försökt sno över mig till hans tro, vilket har orsakat en konflikt i mig. Dock verkar denna konflikt leda mot sitt slut och min ursprungliga tro kommer sakta men säkert tillbaka.

Han försökte de klassiska undernäringsknepen och lite usel hjärntvättning som motverkas av mina egna försvarsmekanismer och min egen tro. Så den person som har blivit lurad är tyvärr inte jag utan en vän. Han glömde dock en viktig sak (att jag inte alltid lyssnar på honom) och hans hjärntvättning blev aldrig komplett, vilket har inneburit att han helt enkelt inte har lyckats.

Vad min tro innebär är inget som jag vill dela med mig av eller delge. Men eftersom det var så många svar på den här tråden tänkte jag att jag skulle ge en uppdatering.

Posted on: 2010/7/20 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det finns inga gudar. Allt är bara inbillning av någon/något som vill ha makt att styra andra helt enkelt.

Posted on: 2010/7/21 0:27
Vs lbh pna ernq guvf, gura lbh ner n trrx
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

rex_scania skrev:
Det finns inga gudar. Allt är bara inbillning av någon/något som vill ha makt att styra andra helt enkelt.

Det är bara som du tror.

Så talar en som tror den tänker själv... men egentligen är en indragen troende till den förhärskande religionen science, med dess medspöken kommunism, ateism, humanism mm mm.

Om man säger att gud/gudar inte finns så måste man även säga/tro att man själv inte finns.

Vanföreställningar och vantro råder.

Posted on: 2010/7/21 0:44

Edited by gatlopp on 2010/7/21 1:02:28
Edited by gatlopp on 2010/7/21 1:03:18

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper