vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Samtal med gudarna...

See User information
Jag har pratat med många av gudarna som finns och kan nog säga att en stor del av dom inte riktigt kommer med sanningar.
Det finns en del som hjälper men väldigt många som har egna intressen, många verkar vilja påverka en att ändra på sin person för att bättre behaga dom på något sätt.

Det bästa jag har kommit fram till att man kan göra är att ta det lugnt och vara sig själv. Det finns många korrupta gudar eftersom en stor del av mänskligheten är korrupt och många av de grundtankar som finns i samhället är korrupta vilket gör att många av gudarna är det. Jag har nu reducerat antalet gudar till ett fåtal som hjälper mig, och kastat bort många som gör konstiga saker, jag resonerar och samtalar bara med dom som låter mig vara mig och som hjälper mig i min personliga utveckling.

Det finns även gudar som tycker att man ska förena sig med andra personer, men det är inget att eftersträva, eftersom att förena sin själ eller liknande med andra gör det bara lättare att göra det ytterliggare gånger och det kommer i slutändan leda till att endast en gud kontrollerar alla, som några slags zombier eller liknande.

Nirvana sjunger även om detta om någon lyssnat lite på texterna och hans samtal med gud.

Jag har iaf varit i ett "gudomligt mönster" och vandrat runt i några veckor där allting löst sig och saker och ting bara klickat på ett sätt som det aldrig gjort tidigare, detta kanske har något att göra med att mitt empatisinne har utvecklats så att jag numera kan se själar samt ibland se vad folk tänker på, dock är det en lite jobbig "gåva" att ha som jag försöker lägga lock på, då jag numera har extremt svårt att besöka platser med mycket folk.

Allting verkar hända samtidigt, jag vaknar upp och det är extremt många gudar som pratar med mig. Alla säger olika saker och vissa verkar försöka lura in mig på olika spår, så det har varit en svår tid. Just nu försöker jag bara vara hemma och göra saker som jag är bekant med.

Ett tips om någon är eller hamnar i samma situation är att ta det lugnt och försöka göra bekanta saker, lita på dom som stått dig nära tidigare och glöm inte kärleken till dom. Akta dig för folk i din närhet som verkar ändra personlighet, då människor verkar vara en sak som gudarna använder för att kommunicera och övertala samt ändra öden för andra människor.

Många verkar tycka att man inte ska påverka saker själv, inte säga åt folk vad dom ska göra osv. Mitt råd är att glömma allt sånt skitsnack, en mycket vis flicka sa till mig en gång. Det är personen som lyssnar som bär ansvaret för sakerna som han gör. Att inte tänka så gör ju att man accepterar sig själv och andra människor som någon slags zombie utan fri vilja.

Det finns många som inte tror på den fria viljan, mitt råd är att tro på den. Det finns inget sämre än att erkänna för sig själv att man inte har en fri vilja, den fria viljan är det enda vi som individer har utan den är vi bara brickor i ett konstigt spel.

Ett till tips är Ensam är stark, men vänner kan ge stöd och kärlek ett plank att bolla känslor och tankar med.

Ta inte andras ord eller dina egna tankar som sanningar, ifrågasätt dom hela tiden, är dom inte logiska eller är dom felaktiga enligt din egen person, kasta bort dom. Då är dom troligtvis inte dina egna eller från någon gud som har en egen agenda.

Många gudar verkar också som vanliga människor vara väldigt impulsiva, så ta det lugnt dom första gudarna som reagerar är troligtvis dom som är impulsiva dom har då också lättast att vara korrupta eftersom impulsivitet och korruption går hand i hand.

De gudarna som står på din sida är dom som tar det lugnt låter dig vara dig själv och som hjälper dig försiktigt och långsamt. De gudar som inte dömer dig är dom som du vill ha som vänner. Akta dig om gudarna börjar döma dig, då har dom troligtvis någon egen agenda.

Sen verkar det även finns många andra olika krafter i världen som är med och påverkar människan. Många av dessa krafter är korrupta liksom människan för de som sitter högst upp i dessa krafter är dom som strävar efter makt, och eftersom makt i sig är en korrupt tanke gör det att det hela blir lite jobbigt när man tänker efter.

De flesta grundtankar i samhället är korrupta om man tänker efter hur de fungerar, makt, lag osv allt som samhället grundar sig på är korrupt från början. Och om det är en sak vi lärt oss om korruption är det att korruption leder till mer korruption.

Det finns flera olika sätt att se på saken med fel eller korruption, ett sätt är om alla tänker på samma sätt finns inte fel eller korruption, men om alla tänker på samma sätt finns ingen variation och existensen blir meningslös.
Ett annat sätt att se på fel är att vissa fel kan man acceptera men man måste komma ihåg dom så att man inte bygger vidare på felaktigheter, anledningen till detta är för att skapa variation då variation är liv eller kärlek. Kärlek är i sina grundläggande beståndsdelar liv, och liv är variation/kaos/vågor eller vad man nu vill kalla det.

Så ja de flesta gudarna som har makt är korrupta... tänk på detta när ni har samtal med dom eller er själva beroende på hur ni ser på saken. Försöka anpassa så att ni har ett tankemönster som begränsar eller förhindrar korruption.

Beskriv i en bok precis hur ni är som person så att ni kan hitta tillbaka till er själva om det skulle behövas, spara den på ett säkert ställe.

Men det är iaf krig där ute, kom ihåg det...

Posted on: 2010/6/16 2:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Samtal med gudarna...

See User information
Det är inte gudarna som är korrupta, det är människorna som missuppfattar dem. Lättaste sättet att missuppfatta gudar på är att kultivera flera läror, istället för en.

Slutsats:

Du kommer inte komma till högre nivåer än så här i din egen lärda kultiveringsmetod och förblir förvirrad och utan räddning. Du har blivit lurad av Futi!

Posted on: 2010/6/16 9:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Rösterna i huvet är inga "gudar". De som ligger bakom de miljoner kanaliserade böckernaa i New Age-bokaffärerna är inga gudar... de kan kalla sig vad som helst; Gud, gud, ängel, ärkeängel si eller så, guide hit och dit, Ashtar Command, uppstigen mästare ZZ. Det är sjukt. Inga gudar talar till människor.
Allt i kosmos avviker, det är Devolution, och gudar är inte och talar med de som är i karantänen här som fd människor. Bara dåliga saker kommer in i de förvirrades huvuden. Men det kan glittra och orden kan vara så fina... folk köper böckerna... "Samtal med Gud" osv etc m fl.

De som följer de där rösterna i huvet ruinerar sig, för de ger inte utan anledning, det blir ett utbyte. Dags att ge upp Seilon?

Posted on: 2010/6/16 9:59
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
Även om gudarna ville och kunde prata med en människa med otrolig potential att stiga uppåt skulle den inte göra det med risk att falla nedåt själv. Skulle du själv Ralekk öppna din mun för att försöka vägleda någon som ändå kanske inte klarar det, och riskera att själv falera efter så lång tid att nå din himmel?

Posted on: 2010/6/16 12:03

See User information
gatlopp

varför ställer du den frågan till mig? ge upp med vad?

mvh
seilon

Posted on: 2010/6/16 19:03

See User information
Quote:
Det finns flera olika sätt att se på saken med fel eller korruption, ett sätt är om alla tänker på samma sätt finns inte fel eller korruption, men om alla tänker på samma sätt finns ingen variation och existensen blir meningslös.

Enligt kabbalah som jag börjat intressera mig för så är alla människor en och samma själ, Adam. Denna själ har delats upp i en massa delar, och varje del av Adam har en egen längtan.
Denna längtan är olika former av begär. Begären formar hela våran värld. En del av adam vill veta hur det är att vara ett offer för tortyr, medans en annan del vill utforska hur det är att vara den som torterer. Detta är kanske ett dåligt exempel, men detta gäller alla mänskliga uttryck, och begär.
Målet med denna process är enligt kabbalah att Adam skall kunna gå från ett fysiskt stadie till ett andligt. Och det är en av skaparen given process för att kunna utvecklas till att bli mer lik honom.
När människor världsvitt blir medvetna om det andliga band som finns mellan oss, och förstår våran plats och vart allt är på väg (ja - posetiv utveckling är oundviklig!! skaparens vision går inte att undkomma) så är det ett gott tecken på att tiden är nära för nästa steg.
Men hela mänskligheten måste genomgå processen tillsammans. Och det är egentligen drivande själar som dig Seilon som kommer driva på den utvecklingen.
Detta uttalande finns det faktiskt vetenskapliga belägg för. Effekten kallas billigt "the 100 monkey effect".
(forskare lärde ett antal apor att göra i ordning sin mat på, detta efterapades* sedan av en större grupp apor som hade individuella sätt att lösa matproblemet på. Men efter ett tag så visade det sig att apor på en avskiljd plats (en ö) använde samma teknik. Mat-tekniken hade alltså på ett mystiskt sätt spridits till denna ö. Forskare konstaterade att det fanns ett samband, och att det har att göra med att om ett flertal individer beter sig likadant, så tar andra efter - även om de aldrig varit i närheten av varandra.)

Posted on: 2010/7/10 12:25

See User information
Quote:

alarik skrev:
Även om gudarna ville och kunde prata med en människa med otrolig potential att stiga uppåt skulle den inte göra det med risk att falla nedåt själv. Skulle du själv Ralekk öppna din mun för att försöka vägleda någon som ändå kanske inte klarar det, och riskera att själv falera efter så lång tid att nå din himmel?

Om individen har så gott självförtroende så att den låter sig kallas för en gud... då borde det ju faktiskt logiskt att kommunicera med lägre stående varelser som är i behov av gudar. Det är en symbios, för utan våran fantasi och våra begär skulle gudarna behöva livnära sig på annat sätt... många av dem skulle förmodligen inte ens vara medveta.
En gud är medveten, och gör som den förväntas göra. Litar man inte på den, får man det bekräftat. Ger man den tilltro är den trogen. Men dessa tycker jag inte är förtjänta av titeln "gud"
Personligen tycker jag att det är en mycket opassande titel att sätta på andeväsen. De är inte gudar - de är individer som fyller sin funktion i helheten. Det finns bara en GUD, och denna ger tummen upp åt allt vi än kan komma på!!!!!

Ni måste börja förstå att mänskligheten alltid kommer finnas i en eller annan form, så vad som än händer med våran civilisation spelar ingen roll för Gud. Men det finns extremt många andar som trivs här, och runtomkring oss... vi delar på samma space. Jag tror att symbiosen kommer bli mer påtaglig och att det kommer medföra mycket personligt ansvar för alla människor som då lever.
Vi är så små och omedvetna om hur allt funkar, så om alla andeväsen gav alla sökande respons hade vi redan haft kaos i samhället.
Så man kan genom det här se hur världledarna försöker sammanfoga mänskligheten i ett och samma tankemönster. Detta är det inget egentligt fel på. För det behövs, men som individer tycker vi inte om att behöva ta hänsyn till andra delar av mänskligheten. För att vara individ behöver vi åsikter om andra för att kunna identifiera oss själva.
Det gäller att lyfta medvetandet, och inse att alla har rätt till sin läggning, och inse att hur illa vi än tycker om det - så är det till vår fördel i slutänden..

Quote:
Skulle du själv Ralekk öppna din mun för att försöka vägleda någon som ändå kanske inte klarar det, och riskera att själv falera efter så lång tid att nå din himmel?

vad spelar det för roll vad ralekk skulle göra?? han är människa!! Du tänker utifrån ett mänskligt jordiskt perspektiv.. vilket aldig kommer få dig att förstå. Du kan inte sätta dina egna egenskaper på en "gud". Om något så är det tvärtom.. men det kommer aldrig klicka för dig om du har en mänsklig utgångspunkt i dina tankar om andevärlden.
Dessa andar lever i en plats utanför våran tidsuppfattning. Även om de vet att personen som är mottaglig för budskapet inte kommer nå sina personliga mål, så kommer alla personer i närheten av den sökande och frågvise individen påverkas på ett eller annat sätt. Denna påverkan kan vara den ursprungliga meningen med att anden lyssnade till människan, och även gav svar.

Posted on: 2010/7/10 12:36

Edited by HuMaHuMHuM on 2010/7/10 12:58:11

See User information
Och ingen av Er vet egentligen vad som är 100% sant, däremot så kom jag att tänka på en annan sak, tankefrihet och religionsfrihet.

Hur Världen uppfattas av var och en är unikt och personligt, man äger sin egen uppfattning till 100%. Delar man med sig av den så är det upp till var och en att ta åt sig eller inte, tro eller förkasta. Blir man vilseledd av någon som knaprat stora mängder flour så blir man, samma sak vad det gäller alkohol etc.

Det skulle vara trevligt om alla fick dela med sig, utan att bli attackerad, skulle i så fall kunna sprida sig och så infann sig respekt mellan varandra, grunden till ett fredligt samhälle.

Värsta hotet mot mänsklighetern är att den tvingas tycka lika om allt, och uppfatta världen på samma vis, urs va tråkigt.

Vi lever i ett paradis om vi bara vill, och kul skulle det vara att få lyssna på alla uppfattningar etc. Vem som snackar på insidan av skallen spelar ingen roll, det är ändå verkligt vare sig orden kommer ifrån en själv, grannen eller någon Gud.

Peace!

Posted on: 2010/7/10 13:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
varför "gudarna" luras är för att de inte egentligen är gudar som någon nämnt redan. jag har haft samma upplevelser tidigare, tex sett vad folk tänker på, och det var ett resultat, som jag tror, kom för att jag drog till mig dessa interdimentionella varelserna, att ha som medarbetare. men varje gång gick det ner i spiralen.

new age är babylon mystery school omskriven till "kärlek", av bla helena blavatsky, alice bailey och alesteir crowley. dem alla tillbad lucifer och gjorde sjuka ritualer för att framkalla dessa varelser. crowley kanaliserade sin bok the book of the law genom en av dessa varelser inne i pyramiderna i egypten, och gjorde en skiss på hur varelsen såg ut, en greyskull alien. i mörkret i en pyramid. detta indikerar på att aliens inte är materiella varelser från yttre rymden utan interdimentionella varelser som ljuger om att dem kommer med skepp från yttre rymden. sedan lärde han om alienteknik till hitler och födde en dotter som idag heter barbara bush.

inom islam kallas dessa varelser jinns. det är interdimensionella varelser som lever med oss fast vi kan inte se dem. vi är förbjudna att ta kontakt med dem och dem är förbjudna att ta kontakt med oss. vilket betyder att de som tar kontakt med oss är olydiga små rackare. och om de är olydiga kan vi också anta att de har egoistiska avsikter med sin kontakt. dem kan också ta olika skepnader för att vilseleda oss eller för att få med oss på deras skådespel. och det smartaste skulle ju faktiskt vara att säga att dem bara vill hjälpa oss, då litar vi ju antagligen på dem. men i slutändan har vi blivit utnyttjade av dessa djinns/fallna änglar.

vad alla dessa dokumentärer som ska avslöja new world order och deras satanistiska anda avslöjar ofta deras en liten del av deras metoder. vad de sen i slutändan gör istället för att varna och avslöja dem är att göra tittaren sjäkv intresserad av dessa metoder som kabala, new age, mysticm, shamanism, aliens osv. då har de ju helt plötsligt gjort motsatsen till vad dem säger sig göra.

det finns en väldigt logisk orsak till varför alla som ska lära sig forna metoder måste först ingå en initialisering och en "utbildning" innan man ens får börja uttöva. men genom dokumentärerna börjar vi forska lite på nätet och kanske några böcker med instruktioner, utan någon egentlig förkunskap. detta kan väldigt lätt leda till desillusion, religiös psykos, en tro att man är gud osv osv. jag känner en som öppnade sina chackran utan guide och han är nu helt lost i sitt eget huvud och har "varelser" som styr honom, han kan inte prata sammanhängande, rättar folk efter varje mening, tror sig veta vad som händer efter döden och vet bara bäst fast han inte kan förklara något. många av de "vetenskaper" som man börjar intressera sig för genom dokumentärerna innehåller att dra till sig dessa djinns.

om hur magin lärdes ut, och masstolkningar om att solomon var en "frimurare":
http://www.youtube.com/watch?v=GoOHigwRTII&feature=related

om "alien abduction" och new age budskapet. aliens är inte externa varelser som kommer från andra system som hollywood och amerikans media, tex zacharias sitchen, jordan maxwell och den där tredje nissen jag inte kommer ihåg namnet på nu. en dokumentär om hur sk aliens ljuger för oss.
http://www.youtube.com/watch?v=Ff3JGUEPCDg

ett litet klipp med citat och kopplingar mellan new age och mystery babylon:
http://www.youtube.com/watch?v=WWzKnZFKF7s

Posted on: 2010/7/17 15:36

See User information
Evigheten finns i människans hjärtan.
Den är gränslös.
Andar finns av många slag.

Posted on: 2010/7/17 15:47
Resized Image

See User information
jag funderar också på hur man ska kunna bli av med new world order ifall man inte förenar sig med andra? vi måste förenas, så som jag ser det så är det största problemet. att folk blir sina egna gudar och tar avstånd från mänskligheten och skapar en egen bubbla av verklighet att leva i. att förena sina själ med andra är det enda alternativet om man vill uppnå någon slags ändring.

det finns redan En gud som styr allting så varför inte förena sig med den istället för att vilseledas av hundra andra som manipulerar och som egentligen inte leder en någonstans. dem människor som idag konverterar av egen vilja, hur är dem zombies? man hittade ju till slut det som själen befriades av, det var ingen som påtvingade dem att anta tro, right? man måste skilja på hur människor med makt utövar sin roll i religionen och vad själva religionen står för. jag har en fri vilja att undersöka bäst jag vill och ta reda på allt. men man kan inte slänga sig in i vad som helst för det kan skada en själv. därför kommer ansvar in i bilden. vissa saker bör man avstå ifrån på¨grund av logiska anledningar. tex i väst så unnar man sig ofta saker. ena dagen dricker man kaffe, andra käkar en sockerfylld kaka, så kommer helgen och man dricker sig full. då har man inte unnat sig utan skadat sig själv. samma sak gäller dem olika andliga lärorna. man kan inte bara börja utöva något genom att bara börja utan förberedelse. det kan sluta väldigt illa. självklart kan alla tro och utöva på ett sätt men det kan också bli farligt med tex chakra och metoder som öppnar upp olika slags portar utan förberedelse är vad jag menar.

Posted on: 2010/7/17 16:10

See User information
För att vara säker.
Bemästra hjärnan först och inse anpassningen för att vara säker, för att när man väl börjar dirigera energi med tanken måste man inte vara förvirrad då kan man skapa dåliga resor och dra till sig dåliga energier..
När man startar sin resa genom hjärtat så visar ens ande det som behöver visas.
Därför kommer allt i tid och ordning.
När jag började meditera sa min guru till mig.
Kultivera hjärtats flöde och du kommer lära dig av dig själv anden kommer visa dig och vägleda dig, det är det enda du behöver kunna.
Sedan dess upptäckte jag heliga anden och många oändliga förmågor.
Jag har stött på diverse olika andar av olika slag.
Men jag håller med dig att det yttersta ljuset har bara en källa ,det vi vill kalla för gud.
och en del av det ljuset finns i allt.

Därav blir allt ett.

Inget undgår bevittnas av anden.
Gud ser allt som man säger ochså ; )

Man bör försöka leva så rent mot templet det går.

Attach file:

Link only for registered users

Posted on: 2010/7/17 17:09
Resized Image

See User information
Oj oj, och svampsäsong som precis har börjat ...

Posted on: 2010/7/19 12:55

See User information
Eller krampsäsong.

Allt som finns inom finns utom.
Allt som påverkar finns redan , det som finns inom reagerar på det som finns utom.

Människan är en liten kemisk fabrik ; )
Det gäller och hålla arbetarna nöjda genom att förstå dem.

Posted on: 2010/7/19 17:19
Resized Image

See User information
HuMaHuMHuM skrev:
Quote:

Detta uttalande finns det faktiskt vetenskapliga belägg för. Effekten kallas billigt "the 100 monkey effect".

Blanda inte in BS såsom science, då mister man lätt ev. trovärdighet man har...

"the 100 monkey effect". - det var också fel, jag (novax) har flera gånger debunkat det där falsariet.

Posted on: 2010/7/19 19:46

See User information
På vilket vis är 100 monkey effect fel, det finns lika mycket bevis på att det fungerar som att det inte fungerar!

Det som bör nämnas i samband med detta är att människor på Jorden lärde sig att göra eld samtidigt, på alla kontinenter!

Peace

Posted on: 2010/7/19 21:05
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Vissa fixar att känna efter och gå inom sig själv, och hitta saker som andra inte gör. En del kan klara en lögndetektortest 100 gånger samtidigt som dom påstår att dom har snackat med en bäver, ett träd eller en buske. Vi upplever alla världen annorlunda och olika, dessutom så tror jag att en del är mediala och kan fixa mer med "aka new age liknande" saker, och andra inte... ( Alla kan inte väva )

Hur man än vänder och vrider på det, är upplevelsen där, så är det sant, kan då heller aldrig bli fel.

Verkar vara en del som är rädda för "new age" liknande saker, vad nu det är... Synd, att se eller höra saker som kanske inte finns där fysiskt är en kunskap/gåva eller möjlighet, vet inte hur jag skall lägga fram det.

I flera tusen år så har man pratat om Gudar, andar, känslor inom sig själv och växter som har Aura's etc, flera hundra tusen människor i flera tusen år kan inte ha fel! Helt omöjligt!

Peace!

Posted on: 2010/7/19 21:13

See User information
Quote:
Verkar vara en del som är rädda för "new age" liknande saker, vad nu det är... Synd, att se eller höra saker som kanske inte finns där fysiskt är en kunskap/gåva eller möjlighet, vet inte hur jag skall lägga fram det.

Det är nog inte de olika fenomenen som folk ryggar sig bakåt för, utan konceptet New Age, att blanda massa skolor till en kaotisk soppa. Vad spelar det för roll om man kan tala med ett träd eller går ur sina kroppar vid kvällstimmen? Man irrar runt på massa småvägar som inte leder någonstans medan man sitter på tågstationen och väntar på att "SJ" ska leverera universal kärlek. Det tåget kommer inte.
Kultivering i en genuin skola är det enda rätta.

Posted on: 2010/7/19 22:38
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Det finns en vits med att uppfatta världen hmm, andligt... Så fort man ser det andliga i allt som lever så ökar också ens respekt för det, nåt vi inte har överflöd av i dag. Samma sak gäller Gudar och andra liknande saker, så fort man känner att nåt är med en, så skräper man sig...

Tar man sig själv enligt vetenskapens värld så förstår man också att man inte bara är en, utan 2... "having said that" som David Icke ofta gör, rösten i huvudet som många har är kanske det andra jaget.

Se Aura's i växtlighet kan väl inte bli att irra runt, det leder väl ändå till mer uppskattning... Det är inte att irra, att inte respektera nåt är att irra i min värld...

Skit vart, må gott...

Posted on: 2010/7/19 22:56

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
På vilket vis är 100 monkey effect fel, det finns lika mycket bevis på att det fungerar som att det inte fungerar!

Det som bör nämnas i samband med detta är att människor på Jorden lärde sig att göra eld samtidigt, på alla kontinenter!

Peace

Om det finns bevis för att det inte fungerar så vet du ju. Begreppet i sig kom från något som var tokfel - ändå fortsätter New Agare på spåret.

Gjorde upp eld samtidigt... den berömda apeffekten... hehe... bra svampår i år?

Posted on: 2010/7/20 1:14

See User information
Myten avslöjas, i reeepris, men vad hjälper det. Om ett år kommer samma komaister att skriva om den hundrade apan ändå.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66488#forumpost66488

Där som DrKlot - till och med min "hund" Krypto skrattar åt det.

Komaismen har nu nått sådant djup så att till och med ärkeVoFfare kan nyttjas för att debunka zzömngångare, det är makalözzt:

http://www.vof.se/pdf/fv/1986-12-s32.pdf

Posted on: 2010/7/20 1:51

See User information
Ja vi tror alla så olika saker, så det lär komma Bush anhängare om nåt år också, fortfarande...

Frågan är hur vi alla skall komma överense om vi inte kan respektera andras tro och vetskap!

Posted on: 2010/7/20 2:14

See User information
Quote:

iwarrior skrev:

Frågan är hur vi alla skall komma överense om vi inte kan respektera andras tro och vetskap!

Är det det som är frågan?

Om man vänder på det så blir frågan hur var och en ska bli sann mot sig själv, återvända till sin sanna natur = livets mening.

Komaismrörelsen vill alltid fokusera på de där "andra".

Tex du har inte med "andra" att göra.

Varför tala om "respekt"? Du låter pk.

Vakna.

Posted on: 2010/7/20 11:12

See User information
Hmm, hehe! !eheh ,mmH

Vänd på det här, NaturrutaN

Posted on: 2010/7/20 11:29

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper