vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Venus Project i Stockholm Lördag

See User information
Hej

Finn det någon/några som tänkt sig att sprida info i samband med föredraget vid Clarion hotell på Lördag den 24:e?

http://tvpsweden.eventbrite.com/

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2010/7/22 23:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Venus Project i Stockholm Lördag

See User information
Han är ju galen som leder projektet, och dessutom jobbar för NWO.

Jacque Fresco är galningen som inte tror på kärlek, är racist och är bara ute efter $$$$$$.

The Venus Project Offers Anecdotal Verbal Masturbation That Make People Sleep

http://www.youtube.com/watch?v=UNOtZwKcn_Q

Jacque Fresco Comes Out Of The Racist Closet

http://www.youtube.com/watch?v=OQ501HbhEXE

Posted on: 2010/7/24 10:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag gick in och kollade av ren nyfikenhet. Hade vägarna förbi, men gick inte in då jag hade annat för mig.
Det var en föreläsning med ca 250-330 deltagare, dvs smockfullt för den lilla aulan det var i.
Kunde inte dela ut några flyers tyvärr.
Nån annan som var där men gick in?

Posted on: 2010/7/24 15:13

See User information
Vi var där ett gäng och minglade lite, men gick ej in förutom en som ville höra lite vad som sas. Synd att vi missade dig, Metaphor! Det kanske dyker upp en kort rapport om föreläsningen, får se. Cirka 300 pers fick han som var där också det till.

Posted on: 2010/7/24 16:48

Anonym
En vis klok man med list så kan vi ändra samhälet på lång sikt!

See User information
Det är knappast Venus Project som är lösningen, men Zeitgeist Addendum berättar ändå lösningen. Vi måste förstå.

Posted on: 2010/7/24 18:06

Anonym
vist men hur gör vi jag funderar på att med list arbeta mig uppåt i politikens koridorer!

See User information
Quote:

wox skrev:
vist men hur gör vi jag funderar på att med list arbeta mig uppåt i politikens koridorer!

Det kan du inte. Det är så mycket nepotism i maktens korridorer.
Men försök gärna.

Posted on: 2010/7/24 19:42

See User information
Quote:

wox skrev:

hehe, det kommer du inte att vara ensam om då...

Resized Image

Posted on: 2010/7/24 19:46

Anonym
Det kan jag visst men det skulle var bra mycket lättare om det var ett listit vaken gäng! som samarbetade med all kunskap som finns på VAKEN!!

See User information
Är det någon som verkligen tror att Venus Proj´n blir en maktfaktor av något slag? Det går tämligen fort för den vakne att genomskåda ärkekommunismen. With or against.

Är Venus Proj en tankesmedja bundet till FN och Bilderberg etc?

Posted on: 2010/7/25 9:32

See User information
Jobbar ZzzZ för NWO ?

Är Therold bunden till FN och Bilderberg etc ?

Posted on: 2010/7/25 14:31
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information

Posted on: 2010/7/25 20:00

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Jobbar ZzzZ för NWO ?

Är Therold bunden till FN och Bilderberg etc ?

Du brukar posta smartare saker än så här Icehorn.

Indirekt ingår väl de flesta människor i all skit för vi påverkas, men som aktiv part är frågan en helt annan. The Venus Project är en tydlig tankesmedja som jag tror är i stark beroendeposition med NWO.

Posted on: 2010/7/26 4:58

See User information
Quote:
nick skrev:

Den här artikeln kan ha svaret..

http://kristofferhell.org/2010/06/zeitgeist-ett-illuminativerk/

Nej, den innehåller mest personliga åsikter från en enskild individ utan någon faktamässig grund. Då kan jag lika gärna posta länkar till positiva artiklar - men det skulle fortfarande vara individers åsikter.

Jag hade bemött artikeln om jag känt att det varit värt min tid.

Quote:
Therold skrev:

Du brukar posta smartare saker än så här Icehorn.

Indirekt ingår väl de flesta människor i all skit för vi påverkas, men som aktiv part är frågan en helt annan. The Venus Project är en tydlig tankesmedja som jag tror är i stark beroendeposition med NWO.

Vill du vara smart ? Svara på nedanstående då...

Vem inom NWO sponsrar The Venus Project ?

Varför ser vi inga program om projektet på bästa sändningstid ?

Posted on: 2010/7/26 10:56
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Vem inom NWO sponsrar The Venus Project ?

Kanske ingen stor finansiär idag. Behövs kanske inte. Jag är inte intresserad av fakta i detta läge (känns långsökt att jaga detaljer, faktiskt). Skulle det visa sig att Rothschild lagt hand på TVP så må vara hänt. Det förändrar inte min syn på TVP.

Quote:

Varför ser vi inga program om projektet på bästa sändningstid ?

Världen är inte mogen den sidan av NWO ännu. Det är ultrakommunism när NWO delat in världen i styrande och lydande. Den propagandan sänds på bästa sändningstid en ovacker dag om saker och ting fortsätter att gå å pipan.

Ibland får man gå på känsla. Ibland får det räcka.

Posted on: 2010/7/26 13:29

See User information
Quote:
Jag är inte intresserad av fakta i detta läge (känns långsökt att jaga detaljer, faktiskt)

Jäklar alltså. Om det här är representativt för den genomsnittlige kritikern lär ni ha problem.

Quote:
Världen är inte mogen den sidan av NWO ännu

Intressant inställning med tanke på hur alltfler sällar sig till den växande skaran av Zeitgeist-anhängare. Kan det rent av vara så att folk faktiskt är trötta på det monetära systemet som sätter människor i andra hand ?

Eliten vill inte se någon social utveckling som frigör människor från skatteslavande och som tar bort elitens egen kontroll av resurserna och det vinstintresse som de lever på. Pengar kommer att finnas kvar så länge den gruppen får råda.

Posted on: 2010/7/26 16:47

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Jäklar alltså. Om det här är representativt för den genomsnittlige kritikern lär ni ha problem.

Icehorn, Jag förstår inte riktigt? Du och jag har ungefär lika många inlägg på forumet. Så är inte du en del av detta du kallar "ni" lika mycket som jag, och alla andra här?
Eller kanske det är så att Therold är lika lite "vi" som du är ?
Bara en tanke i all vänlighet.

Quote:

Icehorn skrev:
Intressant inställning med tanke på hur alltfler sällar sig till den växande skaran av Zeitgeist-anhängare. Kan det rent av vara så att folk faktiskt är trötta på det monetära systemet som sätter människor i andra hand ?

Eliten vill inte se någon social utveckling som frigör människor från skatteslavande och som tar bort elitens egen kontroll av resurserna och det vinstintresse som de lever på. Pengar kommer att finnas kvar så länge den gruppen får råda.

Jag har tänkt ganska mycket på TVP:arnas agenda och kollat in dom ett tag nu. Det går fort. Ganska många hoppar på tåget. Kanske inte alla har gjort sin research lika väl som många av oss här? Faran blir att många av dessa blir lättduperade och förförda av hela grejen. Problem-reaction-SOLUTION...Heureka.
Hur var det i Tyskland på 30 talet tex? Arbeit macht frei.
Jag tror det finns många nyttiga idioter just nu i Zeitgeiströrelsen, precis som många i miljörörelsen, vars nobla intentioner kanaliseras till fel saker i politikens onda värld.

Posted on: 2010/7/26 23:55

See User information
Quote:
metaphor skrev:

Icehorn, Jag förstår inte riktigt? Du och jag har ungefär lika många inlägg på forumet. Så är inte du en del av detta du kallar "ni" lika mycket som jag, och alla andra här?
Eller kanske det är så att Therold är lika lite "vi" som du är ?
Bara en tanke i all vänlighet.

Med "ni" menade jag iofs de som kritiserar TVP och TZM - oftast utan att ens ha tagit reda på vad som verkligen sägs. Jag ser ju ännu så länge inga inlägg som behandlar sakfrågorna.

Quote:
Jag har tänkt ganska mycket på TVP:arnas agenda och kollat in dom ett tag nu. Det går fort. Ganska många hoppar på tåget. Kanske inte alla har gjort sin research lika väl som många av oss här? Faran blir att många av dessa blir lättduperade och förförda av hela grejen. Problem-reaction-SOLUTION...Heureka.
Hur var det i Tyskland på 30 talet tex? Arbeit macht frei.
Jag tror det finns många nyttiga idioter just nu i Zeitgeiströrelsen, precis som många i miljörörelsen, vars nobla intentioner kanaliseras till fel saker i politikens onda värld.

Dessa anhängare är vanliga människor därute. De möts inte på femstjärniga hotell bakom en mur av poliser. Vem som helst är välkommen att bidra med sina kunskaper.

Det känns konstigt att man på Vaken.se av alla ställen tycks ha glömt att elitens framtidsvärld bygger på ännu mera av det monetära konsumtionssamhället, världsvaluta, en global polisstyrka, världsbeskattning samt en världsregim dominerad av bank- och finansintressen.

The Venus Project presenterar ju raka motsatsen till ovanstående.

Posted on: 2010/7/27 1:06

See User information
Här sitter Zeitgeist Sweden med J. Fresco och äter på Burger King:

Resized Image

:D

Posted on: 2010/7/27 6:24

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Det känns konstigt att man på Vaken.se av alla ställen tycks ha glömt att elitens framtidsvärld bygger på ännu mera av det monetära konsumtionssamhället, världsvaluta, en global polisstyrka, världsbeskattning samt en världsregim dominerad av bank- och finansintressen.

The Venus Project presenterar ju raka motsatsen till ovanstående.

Elitens framtidsutopi är precis som the Venus Projects. Problemet är att dom måste göra sig av med 5,5 miljarder "useless eaters" först.
Skräckväldet, med mer av allt ont, är riktat mot oss, folket, för att bli av med oss som inte tänker spela med.

Posted on: 2010/7/27 11:37

Anonym
Metaphor: Du skulle ringt mig! Jag var också där med andra från vaken.

---------------------
Till alla:

Tänk på att enskilda debattörer i forumet representerar INTE vad vaken.se står för. Vill du lära dig mer om vaken.se, så ta del av det material vi presenterar under fliken "Studera". Tänk på att skriva på ett respektfullt sätt. Samarbeta istället för att motarbeta!

Jag möts då och då av personer som har läst saker i forumet på vaken.se och låter vissa postningar från privata skribenter representera deras bild av vaken.se. Sådant är både mycket tråkigt och fullständigt felaktigt. Tänk på det!

See User information
Jag tror inte att att eliten skulle ha något emot en värld enligt TVP. Det viktigaste för dem tror jag är central kontroll. Om det sedan är pengar, kapitalism eller kommunism eller TVP som fixar detta spelar ingen roll.

Posted on: 2010/7/27 14:04
Sanningen skall göra oss fria!

See User information
Hej!

Vad har The Venus Project att erbjuda som inte är bra?
På vilket sätt kopplas det till NWO?
Är TVP ett bättre eller sämre alternativ till dagens samhälle?

Tyck till. Jag sj tycker att TVP låter som en bra ide.
Jag söker kunskap och förståelse...

Posted on: 2010/7/27 16:30

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper