vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



David Icke Dubbla budskap
#1


See User information
Jag som många här inne har säkert lyssnat på David Icke en hel del. Jag tycker personligen att han är en väldigt intressant man att lyssna på men det är en sak som inte riktigt stämmer.

Han pratar ofta om NWO och hur sinnessjuka och onskefulla eliten är samtidigt som han lyfter fram "law of attraction" från "the secret". Som jag har hört så har "law of attraction" klara samband med new age moment som i sin tur räknas som religionen i NWO.
Finns säkert fler likheter med new age i hans tal.

Om jag inte har tänkt helt fel så värkar det som David Icke biter sig själv i svansen.
Funderingar kommentarer på detta?

Posted on: 2010/8/8 14:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#2
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Från gammal tråd om Icke:


... Icke är lurad vad gäller annat, och som Parsifal är inne på om erfarenhet han haft - han tog örter och gjorde sönder sig energimässigt och fick in något väsen - han som alla inom new age tror det är högt och andligt - det är naturligtvis struntprat. Han lät sig luras - antagligen vill han ha ha mer är vad han är - och har nog som många andra känt sig "tvungen" att få en yta som verkar andlig - och det har han som påbyggnad och är lite bluffig - han la upp det som ett kärleksspår - han är inte dum. Men dum var han som gick på molekylvägen - man kan inget få via genvägar - det man "får" är sämre än en själv - besättelse som vill utnyttja vära kroppar.

Men han är ju suverän och beundransvärd för övrigt, tycker jag.

Lite från David Icke angående New Age

"One of the major expressions of the Matrix program in this reality is what we call Religion, and that's not only Christianity, Judaism, Islam and the others we associate with that term. I also mean the religions we call money, politics, the pursuit of 'success', television, the cult of celebrity and what has been dubbed the 'New Age'. Anything, in fact, that dictates your sense of reality and entraps you in the illusion."


"If you can see through the conventional religions and the pursuit of materialism, the Matrix still has its backstop, the goalkeeper when every other defence has been breached. It is called the 'New Age'."



"Therefore, much of what is communicated through spiritualist mediums and New Age 'channels' is considered more enlightened than our reality and thus to be encompassed, believed or acted upon. We might hear lines like 'test the spirits', but the conscious and subconscious themes are that the 'other side' must know best. On one level this can have validity because they know by the very fact they are communicating with this realm from another one that there are many 'worlds' of existence. But while they may have that knowledge, the overwhelming majority of these communicators are also caught in the Matrix. It is a multi-dimensional system with different software programs for different levels of awareness. The Matrix is empowered by the energy generated by imprisoned consciousness, not only here, but in other dimensions of itself."


"I have seen New Age advocates speak to the earth by looking in turn to north, south, east and west. They have their sacred trees, swords, rods or staffs and their awe of these symbols matches anything you will find in conventional religions. Yet all this is just more illusion."



"When you observe the New Age you see constant parallels with the conventional religions that it claims to reject. It talks a good story about the need to express your own power and not give it away to others, but it is, in blatant contradiction, awash with hierarchy. There are endless 'spiritual masters' in this world and others. As mainstream religions hand their minds to gods and priests, so the New Age bows its head to masters, gurus and other-dimensional communicators. There is the so-called 'Great White Brotherhood' and the fleets of alleged UFOs headed by 'Ashtar Command' who communicate 'enlightenment' to otheir advocates. This is just more tosh to fuck with our heads. The Great White Brotherhood (also known as The White Lodge/The Brotherhood/The Brotherhood of Light) is claimed to be a spiritual organisation composed of those 'Ascended Masters' who have 'arisen from our earth into Immortality'. They could have gone to the 'Cosmic Heights, leaving our brothers and sisters on earth behind', but instead they said they would 'stay and assist'.1 It is said that they have 'transcended the cycles of karma and rebirth and ascended into that Higher Reality which is the eternal abode of the soul'.

This Brotherhood, I learn,.."



"The most profound delusion of New Age thought in my view is the idea that we are 'evolving' though our experience. I can see how it looks that way, but this is the spiritual version of the theory of evolution attributed quite wrongly to Charles Darwin (see And The Truth Shall Set You Free). While the 'Darwin' theory speaks of the survival of the fittest and genetic change triggered by necessity over aeons, so the New Age believes in a cycle of repeating experience in this world called reincarnation, through which we spiritually evolve over the vastness of time. The idea is that we move between the physical earth and the 'spiritual' realms experiencing every life possibility. In doing so, it is said, we learn and evolve spiritually to reach higher vibrations and eventually merge with the One."




"The Brotherhood have technology to mess with the weather and they use it, no doubt about that. But the phenomena I have described in this chapter are the real reason for the dramatic changes in global weather patterns which are becoming more extreme by the month. We have seen nothing yet. As I said, amid great public ridicule in Britain in the early 1990s, enormous changes in climate patterns and extremes of weather are likely in this period, along with geological effects as the Earth restructures herself and prepares her body for the shift in the same way that humans are having to do. We and the Earth are being challenged to synchronise our consciousness and its physical expression with the rapidly accelerating frequencies now bathing the planet. The Brotherhood are seeking desperately to hide these facts by blaming the weather changes on the ‘Greenhouse Effect’ or ‘El Nino’. They know that once people realise that something very different is happening the dominoes will fall and the game will be up. It was the Brotherhood who created the New Age Movement to divert the awakening. The term New Age is the name of a Freemasonic magazine. A mind controlled slave of the American Government, now recovering, confirmed to me that the New Age was launched covertly by Henry Kissinger and others while she was under his control in the 1970s. Whenever I have made these points, New Agers have dismissed the idea because, they say, the Brotherhood would not want the people to encompass a different view of life. No, not in an ideal world they wouldn’t, but this is not an ideal world for them because the energy changes are waking people up. The Brotherhood knew this was coming and what its affect would be. They couldn’t jump in a spacecraft and fiddle with the Sun or go into the centre of the galaxy to switch off the new vibration. Their only alternative was to hijack the awakening consciousness and lead it into another culde-sac, another rules-and-regulations-religion, where it would be no threat to the Brotherhood Agenda. This they have done with the New Age Movement. There are some very sensible and aware people within the New Age doing some great work, but so many others are in denial of what is going on in the world. They are being misled by other dimensional entities, Brotherhood transmissions on the psychic frequencies and channelled communications from the lower fourth dimension. They sit around their candles or wait for an extraterrestrial ‘Ashtar Command’ to come and whisk them off the planet in a spaceship. Ashtar is a Brotherhood concoction and a play on words with ancient deities like Ashteroth and Ishtar, another name for Queen Semiramis. Much of the New Age mentality will not even talk about the Brotherhood manipulation because ‘it’s negative’. Yes it is and it will stay that way until we acknowledge it and change it.

Running away or hovering near the ceiling won’t make a difference. So much of the New Age is not spirituality as change, but spirituality as escapism. It is suppressing and diverting the awakening, not advancing it...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=39811#forumpost39811

/novax

Posted on: 2010/8/8 16:56
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#3


See User information
Han har sprungit runt naken och sagt att han är Gud. I TV! Jag minns faktiskt att det omnämndes i svensk tv när det hände. På sitt sätt förtroendeingivande enligt mitt eget förvrängda sätt att se på saker och ting. Men det lustiga är namnet som praktiskt taget alla uttalar fel. Jag såg engång en amerikan som hette Icke och han uttalade namnet "Icki". Sen hittar man namnet i Bibeln också, det var en som kallades (jag minns inte förnamnet); Icke's son. Han rusade visst in på den blivande tempelplatsen som den förste och fördrev de stackars kananeerna (Palestinas urbefolkning, dom måtte vara världens mest fördrivna folk, antagligen är det mina förfäder, jag känner verkligen för dom).
Men just detta urgamla judiska efternamn ur Bibeln gör mig lite konfunderad över David Icke's person, fast det förmildrande draget att rusa runt naken förstås finns där...

Posted on: 2010/8/8 17:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#4


See User information
Jag har hakat upp mig på en grej när David Icke motsäger sig själv.
Han har flera gånger berättat att han såg en känd person sitta brevid sig, och när Icke hälsade på honom så blev hans ögon helt kolsvarta, ögonvitan också. Och sen säger han att han såg att personen kollade på Icke upp och ner, utan att röra på huvudet.
Frågan är hur han kan se vart personen tittar om hela ögat e svart, även ögonvitan.

Posted on: 2010/8/8 18:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#5


See User information


David Icke är sökare, som så många andra. Det är inte alltid dom får till det "rätt"...

Jag måste dock säga till Davids fördel att han är jäkligt modig att utsätta sig för så mycket föredmjukelse för sin tro på saker.

Vare sig han har rätt eller fel, så är han modig som få skulle klara av i hans ställe. Sedan har han ökat medvetandets gränser hos så många.

Vad gäller law of attaction, så finns det så mycket mer att tala om där. Jag tror att med tiden kommer detta bli mer solklart, men han gör ett grymt jobb att skapa om folk och ge dom ett nytt perspektiv på verkligheten.



Posted on: 2010/8/8 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#6


See User information
hehe tompatomp bra iaktagelse förmåga. =)

Posted on: 2010/8/9 8:19
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#7


See User information
Jag skulle säga: David Icke säger emot sig själv - OM du bara yxigt fokuserar på hans ord.
Om du däremot ser till helheten i hans budskap och även KVANTITETEN vad han lägger fokus på så gör han det inte.
Jag uppfattar helheten i hans budskap ungefär såhär:
Här har ni en massa information om hur världen manipuleras av personer bakom kulisserna som inte har ditt bästa i sina intentioner. Genom att veta om det här så kan du sluta förslava dig själv. Hata inte dom här människorna, dom agerar utifrån sin medvetandenivå och kan inte agera på något annat sätt än dom gör. Informera dig själv om hur du manipuleras och återta kommandot över ditt liv.

Personligen ser jag ingen konflikt i Ickes budskap. Konflikt skulle det vara om han utstrålade hat mot dom här människorna och inspirerade sin publik att göra det också

Posted on: 2010/8/9 9:40
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#8


See User information
Man måste inse att.
Det finns lite sanning i allt.
Därför blir budskapen dubbla trippla fyrdubbla.
Man ska inte förkasta något utan undersöka allt in i minsta detalj och ta tillvara vad som fungerar enligt orsak och verkans lagar och sanningen , förkasta resten som inte fungerar.
Ska du ha en organisation där du rekryterar folk går det inte endast med lögn, så man nystar fram sanningen i lögnen eller lögnen i sanningen.
Tolkning medför ochså problem eftersom människor har sin uppfattning om saker och ting baserat på deras egen
anpassning.
Man kan inte hänge sig och tro 100% på någon annan när man inte ens känner sig själv (eller hur).
Men man kan kritisera vad som inte stämmer dividera och plusa ihop ett och annat.
Känner du dig själv så känner du andra , ibland även bättre än dom själva, så du ser vad som är vad.
Man kan säga som så ochså.
Det oväsentliga är vad som syns mest som väsentligt.
Men man kan fråga sig, är inte detta igentligen tomhet (Kong) allt som vi ser som väsentligt som våra tankar jagar och skapat av vår egen vilsenhet?
Skapar vi inte själva med våra sinnen och känslor.?
Det är en bra fråga när man inser att allt man tänker har en inverkan och påverkan.
Det finns mycket man inte kan styra över med händerna.
Men det finns desstå mera man kan styra över med tankarna.

Det är inte utan orsak man säger livet är en illusion.
Livet är kort men anden är evig, energin är evig.

Om du frågar mig är det esoteriska mer verkligt än det vi uppfattar som verkligt, bara för att den esoteriska metafysiska världen är sublim inför ett otränat sinne innebär inte att den inte existerar snarare är det så den ligger till grunden för vad vi kan uppleva.

Posted on: 2010/8/9 10:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#9


See User information
De som jag känner som har träffat honom har sagt att:

Han är lite flummigt och har tendens att tror på vad hans OMGIVNING säger.

Och att han hade ingen bra argument (då) att inte vara vegetarian.

Han beträttade om hur Människor "farmas" som i Matrix filmerna, och "de" lever av våran NEGO energi.....med läder jacka och läder byxor på sig...

Ok, min vän då frågade honom varför det var så "FEL" när vi farmar djur och äter och klä oss med deras skinn.... det var bara en del av en tydligt process... David hade ingen svar på detta hellre.

Han är en man. På jorden, som lever sitt liv, och verkar gillar förskar...

Posted on: 2010/8/9 16:30
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#10


See User information
Icke är viktig.

Håller med vad GordonShumway skrev.

Posted on: 2010/8/10 21:29
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#11


See User information
Jag har dock aldrig hört talas om att new age skulle vara "nwo" religonen, dock har jag hört icke säga att det är en "fäll-religon" vilket jag också kan hålla med om.


Posted on: 2010/8/10 21:47
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#12


See User information
Terence Mckenna sa (lite löst översatt) Om du inte motsäger dig själv är du inte tillräckligt komplex.
Tro att det ligger mycket i det. Det är med andra ord svårt för en ensam människa att ha hela sanningen.

Jag tycker att David Icke värkar ha mycket att komma med, men samtidigt är hans breda budskap en nackdel eftersom det då lättare kan förekomma felaktigheter.
Han värkar också ha kopierat mycket av vad han pratar om från andra, som "Bill DeBerg" påpekade.

Posted on: 2010/8/11 12:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#13


See User information
Vad jag minns från föreläsningen i Göteborg så sågade han The Secret rätt rejält, nån gång i tredje delen av dagen tror jag. Har för mig att han sa något om att det låg något i Law of Attraction, men att The Secret hade fått allt om bakfoten, drev nästan med det typ "you can have a poster of a Ferrari on your wall and stare at it every day, but you know what, you will not get a bloody Ferrari..." nåt sånt. Nån annan kanske minns mer/vet om det finns med på någon inspelad föreläsning.

Sen kan jag hålla med om att det är svårt att hänga med i svängarna med Icke. Nya boken lär väl vara rätt svårsmält, med månteorierna - men jag ska inte döma ut den innan jag läst den.

Världen behöver Icke, sen kan man analysera i evighet hur många procent av det han säger som är nonsens. The Robot's Rebellion från -94 (-96 på svenska) var nog hans peak, väldigt saklig och täckte mycket kring Bilderberg, Trilaterala kommissionen etc innan detta var allmänt spritt på internet. Lite bortglömt med tycker jag det är att han skrev en tjock bok om 9/11-bluffen tre år innan första Loose Change-filmen (jaja, jag vet att William Cooper var FÖRST innan det ens hade hänt...)

Posted on: 2010/8/11 12:48

Edited by AladdinSane on 2010/8/11 13:09:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: David Icke Dubbla budskap
#14


See User information
Det du stöter på i din vardag är vad ditt hjärta ställer framför dig .
Ibland kan förändringen vara negativ ur ens perspektiv ibland posetiv beror på hur man ser på saken och har för måttstock i verktyget sinnet som i sin tur beror på vad man lärt sig och vad man fokuserat på,dock brukar dom förändringar i längden visa sig vara posetiva (om man lär sig från dem).Annars kommer upplevelsen tillbaks som en 100 ggr hårdare smäll.Därför man säger att även negativa upplevelser kan ge posetiva lärdomar.
Förändring ger framgång sägs det ju.
Gäller vara uppmärksam för vad som läras kan och tacksam för vad som läras kan.
Dock finns alltförmycket konflikter och onödigt lidande överallt.

Posted on: 2010/8/11 19:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS