vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Anonym
Person /= man/människa/kvinna
Hej!

Del 1:
Har funderat en del. Jag dvs man/människa behöver ej betala skatt.
Personen dvs på mitt ID-kort betalar skatt. Så jag kan välja. :)
Peronen på mitt ID-kort är inte jag. Det är en avbild dvs en påhittad person.

Kolla länken, det gäller även oss i Sverige
http://www.youtube.com/user/xSavant

Del2:
Då kan jag starta ett företag och utnämner mig till statist dvs en PERSON med utan utbilning som blir filmad av övervakningskameror utan mitt samtycke dvs PERSONENS fritid. Alltså jobbar PERSONEN under PERSONENS fritid dvs då kan man debitera övervakning per timme och antal kameror man passerar.
Mattematik:
SL i Stockholm till jobbet: 12 kameror x 500 kr = 6000 kr
Per månad: 120 000kr.

Stim pengar! :)

Del3
Skapa din egen självdeklaration, allt du gör och du skapar äger PERSONEN. DVS när företaget får din signatur går de i kontrakt med dig!

menola - tänk i nya banor.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Person /= man/människa/kvinna

See User information
And God created man in he's own image!

Skämdes sedan för den han verkligen var, och satt på sig ett yttre!

Man kan inte vara ett medborgarskap, man har ett medborgarskap, tills den dag man inte väljer att vara med borgarna längre.

Man är registrerad, man är inte registreringen.

Enda problemet jag ser är att resa in och ut i andra länder. Det fungerar också bättre i länder som står på Common law, vi har Civil law i Sverige.

Länder som följer Common law är, Canada, USA, Autralien, Uganda, Kenya, Indien med flera; http://en.wikipedia.org/wiki/File:LegalSystemsOfTheWorldMap.png

Må gott, bra tråd...

Posted on: 2010/8/9 23:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Frågan är hur välkommen man är i Sverige när man avsäger sig sitt medborgarskap. Och hur välkommen är man förresten någon annanstans i världen?

Jag har hört talas om folk i USA som försökt leva på sådant vis, men att det än så länge har det funkat lite halvdant, men jag tror det kan vara något inom en snar framtid, när fler folk är villiga att lämna det nuvarande systemet.

Kom även ihåg att så länge vi använder deras pengar så är vi fortfarande kvar i spelet. Grunden i själva själva slaveriet är ju banksystemet. Så det är viktigt att en medvetenhet kring pengarsystemet sprids för att vi ska kunna skapa ett nytt samhälle.

Posted on: 2010/8/10 1:09

See User information
Quote:

menola skrev:
Hej!

Del 1:
Har funderat en del. Jag dvs man/människa behöver ej betala skatt.
Personen dvs på mitt ID-kort betalar skatt. Så jag kan välja. :)
Peronen på mitt ID-kort är inte jag. Det är en avbild dvs en påhittad person.

Kolla länken, det gäller även oss i Sverige
http://www.youtube.com/user/xSavant

Del2:
Då kan jag starta ett företag och utnämner mig till statist dvs en PERSON med utan utbilning som blir filmad av övervakningskameror utan mitt samtycke dvs PERSONENS fritid. Alltså jobbar PERSONEN under PERSONENS fritid dvs då kan man debitera övervakning per timme och antal kameror man passerar.
Mattematik:
SL i Stockholm till jobbet: 12 kameror x 500 kr = 6000 kr
Per månad: 120 000kr.

Stim pengar! :)

Del3
Skapa din egen självdeklaration, allt du gör och du skapar äger PERSONEN. DVS när företaget får din signatur går de i kontrakt med dig!

menola - tänk i nya banor.

OK! Blir roligt att se hur det går för dig ang Företags startande!

Vad är stegen?

Posted on: 2010/8/10 9:02
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Man är registrerad, man är inte registreringen.

Hahaha det var bra sagt.

Det är som omdömmesnotarier.

Skrivs oftast av självhatiska människor negativt gentemot dig och får dig och framstå som en idiot, tills dess att personen umgås med dig eller du hamnar i kontakt med någon annan som läst papprena och dom inser att inget stämmer.

Liksom vems omdömmen och notarier, snacka om att man har utvecklat ett system som går ut på att sätta sig över andra?

Man kanske ska söka politisk asyl i ett annat land och skriva då i sin ansökan, jag söker politisk asyl för att jag saknar människovärde i mitt eget land där jag för nuvarande är medborgare.

Dom fyra sista siffrorna i personummret säger ju allt.

När man skulle införa detta stämplingsystem på grekland blev det kaos (Folk visste bättre än så).

Många länder utomlands är det fortfarande så när man söker jobb att du får frågan kan du jobbet vill du visa dina färdigheter.

Men i sverige är det ge mig ditt personummer.
Gud nåde då om du råkat i händerna på en tjänsteman som vaknat på fel sida av sängen ,är korkad eller bara hatisk.
Då får du en journal med skitsnack som nästa tjänsteman läser och utgår ifrån och mot slutändan har du en historia som är meterlång med hatiska eller omedvetna människors lögner.

Hade jag varigt arbetsgivare själv hade jag reagerat motsatsen dvs hade jag sett negativa omdömmen om en person hade jag fattat att denhär personen måste varigt väldigt självständig och Otraumatiserad som inte velat sig gå i hjärntvättsledet.

Så länge någon annan kan göra karriär på dig genom sitt skitsnack.
Så fungerar det i detta land, därför dom infödda är så rädda och hamna i klorna på myndigheter.

Finns många människor som fått sina liv förstörda pga detta.

Posted on: 2010/8/10 16:10

Edited by Shen on 2010/8/10 16:25:48
Resized Image

See User information
Ja, på sätt.

Jag undrar om vi har det som i USA, där du kan ta nuffror från ditt födelsebevis (Pappret du hämtar från församlingshemmet då du fixade ditt första ID kort) och ringa till börsen för att se hur du ligger i kurs? Och att det är precis mot den personen du får brev med STORA BOKSTÄVER där ditt namn står.

Jag undrar jag, vi har ju implementerat all annan skit från Amerikat... Så indirekt är du TVÅ personer...

1. Den biologiska, fria människan. 2. Den statligt/bankligt ägda och den ekonomiskt bundna.

Posted on: 2010/8/10 17:02

Anonym

Anonym
ID-kort är en avbild av dig men trots allt två olika ting.
Människa och ID-kort. De är inte bundna till varandra!

Kortet är inte integretat med dig och vise versa!

menola

See User information
I många länder har man inte folkbokföring i egentlig mening och det går bra ändå. I Tanzania lever folk åtminstone på landet utanför storstäderna lika fritt som fåglarna. Man vet knappt vilket år man är född. Ofta är familjen ett relativt begrepp, det hela liknar Kalle Anka och brorsönerna en hel del. Barn och "orphans" är närmast synonymer.

Psykiska åkommor som vi lider av i förfärlig omfattning här i Väst är nästan okända och inskränker sig till nåt enstaka s.k. "stolpskott"!

Det finns inga som sitter och håller sig fast vid köksbordet inne i husen, inga som skär sig i armarna eller svälter sig, inga som springar omkring nakna med ögonen på skaft, inga som försöker likna "Skriet" fyllda av existentiell ångest.

Istället är det fullt av glada enkla människor med en positiv inställning till livet och en stor empatisk förmåga.

Och när dom spelar upp till fest svänger det mer än om tusen symfoniorkestrar. Jag anser att det är här vi västerlänningar har nåt att lära...

Posted on: 2010/8/12 7:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Fullt riktigt.... Skillnaden mellan Västvärlden och Afrika syns t.ex när dom börjar dansa, som Eddy Murphy visade i RAW, den vite ser ut som ett fruset skelett när den skall dansa, Afrikanarn får det att se coolt ut och kan verkligen "get the beat" o groova.

Må väl

Posted on: 2010/8/12 12:52
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

Ja, på sätt.

Jag undrar om vi har det som i USA, där du kan ta nuffror från ditt födelsebevis (Pappret du hämtar från församlingshemmet då du fixade ditt första ID kort) och ringa till börsen för att se hur du ligger i kurs? Och att det är precis mot den personen du får brev med STORA BOKSTÄVER där ditt namn står.

Det är så det är i USA alltså? Hur vet du det? Vilken börs pratar du om? Kan jag hitta dessa värdepapper på Bloomberg eller Yahoo finance? Hur går man tillväga för att köpa/sälja? Ger värdepappret några kassaflöden eller vad tjänar man på att inneha det?

Tror du på vad som helst som påstås till mystisk musik?

"I'm just asking questions."

Posted on: 2010/8/12 21:35

See User information

zpz2,

Om det är mystisk musik, så kanske... men hjälper kanske och undersöka lite.

Här är en, men är inte från det jag fått reda på det. Finns många (jagade precis upp den för att visa, men inte dom sakerna jag sett). Det är flera bla Jordan MAxwell som säger detta och fler där till.

http://www.youtube.com/watch?v=q6j9wuI6znU
http://www.youtube.com/watch?v=f8O_flYaRe0

Har även vänner som testat det det som bor i usa.

Skulle vara intressant om vi i sverige har implementerar detta.

Någon som har ett födelse attest eller personbevis till hands?
Har ingedera, annars skulle jag testat detta för länge sedan.

Fred

Posted on: 2010/8/12 22:20

Edited by Avatar on 2010/8/12 22:41:49
Edited by Avatar on 2010/8/12 22:50:18

See User information
Quote:

zpz2,

Om det är mystisk musik, så kanske... men hjälper kanske och undersöka lite.

Här är en, men är inte från det jag fått reda på det. Finns många (jagade precis upp den för att visa, men inte dom sakerna jag sett).

http://www.youtube.com/watch?v=q6j9wuI6znU

Av det jag kunde uttyda där så pratade de om en börshandlad fond utgiven av Deutsche Bank som investerar i terminskontrakt på metaller, och som investerare köper för att få en investering som följer värdeutvecklingen på metaller.
http://dbfunds.db.com/dbb/index.aspx

Helt orelaterat till ett födelsecertifikat.

Quote:
Okej, han går till Fidelitys hemsida. Fidelity är en stor fondförvaltare som förvaltar främst aktiefonder, ett företag motsvarande t.ex. Robur, SEB Fonder, Catella etc i Sverige. Om du inte är bekant med vad en aktiefond är så går det ut på att investerare genom att köpa fondandelar får en andel i en aktieportfölj som förvaltas av ett bolag, i detta fall Fidelity, som tar en förvaltningsavgift för denna tjänst.
Att just den där fonden har fått nummer 72 i Fidelitys system har inget att göra med att det råkar stå 072 på något födelsecertifikat.

Jag kan tillägga att Fidelitys fonder handlas inte via någon börs, man köper och säljer andelar direkt av Fidelity (eller via någon mäklare som vidarebefordrar köp/sälj-ordern till Fidelity) till ett pris som motsvarar värdet av fondens innehav beräknat vid en viss tidpunkt.. Fonden är ej börs-handlad på det sättet att den handlas mellan köpare och säljare på en börs, Fidelity ger helt enkelt ut nya andelar när fler vill köpa, och andlar försvinner när folk säljer.

Här ser du vad fonden "Fidelity Select Leisure" som han hittade investerar i:
http://content.members.fidelity.com/mfl/composition/0,,316390707,00.html?refpr=mflib_com01

(hm, länken fungerade inte så bra här)

Det är konsumentbolag som dessa:
MCDONALDS CORP
STARBUCKS CORP
YUM BRANDS INC
WYNDHAM WORLDWIDE CORP
CARNIVAL CORP PAIRED CTF
WMS INDUSTRIES INC
MARRIOTT INTERNATIONAL INC A
STARWOOD HTLS & RESRT WRLDWIDE
LAS VEGAS SANDS CORP
DARDEN RESTAURANTS INC
Quote:

Har även vänner som testat det det som bor i usa.

Skulle vara intressant om vi i sverige har implementerar detta.

Någon som har ett födelse attest eller personbevis till hands?
Har ingedera, annars skulle jag testat detta för länge sedan.

Fred

Posted on: 2010/8/12 23:02

See User information
Quote:

Det är flera bla Jordan MAxwell som säger detta och fler där till.

Jaha, och varför tror du på det? Har du själv kunnat verifiera att det stämmer? Tror du på vad som helst som sägs?

Posted on: 2010/8/12 23:33

See User information
Ok, kanske var dåliga exempel... Men är övertygad att det går Goo... ixquick-a det för mer... OKi, lägger lite mer energi för att påvisa/förkasta detta.

Uppskattar dock ditt underbara kritiska tänkande.
Det gör jag verkligen, ingetbashande utan konkret och konstruktiv duskusion! Tack!

Nu varesig kommer jag inte ihåg alla ställen jag sett, men låt oss nysta lite i det. Har inte heller grävt för djupt i hur det kan ligga till här.

Men nog är det troligt att varje medborgare har en beräknat värde i alla möjliga beräkningr av tillväxt mm, men frågan kvarstår om det finns ett "mätvärde" på var och en under resan?
Med detta i beaktning, kanske man kan luska vidare i det!?
(Har jobbat som tjänsteman och det mäts ta mig fan överallt under resans gång mot resultat, i en helsikes massa led och djup, så varför inte i statens affärer)

Innan jag börjar, borde vi kanske se om det är möjligt alls.

Så, en person... (Nu är väl wiki inte så optimalt, men...)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Person
Quote:

Inom juridiken är en fysisk person en människa, medan en juridisk person är en organisation som kan erhålla rättigheter och ikläda sig skyldigheter, till exempel ett bolag, en förening, en stiftelse eller ett trossamfund."

Så, kanske Juridisk person kan säga om det är möjligt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Juridisk_person
Quote:

Juridisk person är ett juridiskt begrepp för en sammanslutning, som har egen rättskapacitet, det vill säga kan förvärva rättigheter och ikläda sig skyldigheter

Kikar vi på "rättskapacitet"
Quote:

rättssubjekt redan i sin egenskap av människa. Lagen ställer vanligen upp vissa villkor för erkännandet av ett särskilt bildat subjekt, till exempel aktiebolag, vissa föreningar och så vidare, som rättssubjekt.

Ok, om jag tolkar detta rätt, säger detta inte att det är så, men ger utrymme för det. Så det är varken ett ja eller ett nej.

Inget direkt napp där, även om detta inte ger svar på om det är så, utan kan det vara så. Som jag tolkar texten, varesig bevisar det nått, men utesluter inget heller. Borde egentligen gått rakt på lagboken, men för den grundligheten borde det även tas i aspekt hur den förnärvarande praktiseras (vilket oxå varierar).

Så... Låt oss nysta vidare.

Skickar en fråga rakt till Skatteverket... Återkommer med svar.

Under tiden jag jagar på svar, postar jag ett inslag till. Vet inte om du känner till denna man.

Lite bakgrund av Jordan Maxwell
http://www.youtube.com/watch?v=bFXdCH--Gjo

Snack forum:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread429166/pg1
(Åsikterna här får stå för dessa personer...)

Posted on: 2010/8/13 0:28

Edited by Avatar on 2010/8/13 0:46:21
Edited by Avatar on 2010/8/13 0:50:53
Edited by Avatar on 2010/8/13 0:51:57

See User information
Haha, bara en notis... Har du sett vad banken har för logga??

https://www.fidelity.com/

Vilket fall, lustar vidare...

Men det finns en jäkla massa om detta för USAs del på nätet...

tex
http://www.investorsiraq.com/showthre ... by-our-federal-government

Dock har jag sett att posten man får själv i detta landet, skiljer sig i i mottagarfältet. Kolla på det nästa gång... Om alla är i STORA BOKSTÄVER eller små.

Hmmm, tål att luskas vidare på.

Posted on: 2010/8/13 1:01

Edited by Avatar on 2010/8/13 1:19:00

Anonym
Mycket intressant. Sök mer...! Någon kollar lagboken!

menola

See User information
menola. ses 4:20 och diskutera någon gång?

intressant tråd förövrigt. hade inte febern varit så påtaglig hade jag orkar läsa allt.

Posted on: 2010/8/13 12:25

See User information
Fick svar från Skatteverket idag... Vad som är enormt skumt med detta svaret är på vilket sätt som hänvisar mig och vart... Varför har inte skatteverket svar på denna frågan??? Inte ett ord om Skatteverket har det eller inte, utan en snabb hänvisning till Banker...

Quote:

Hej,

Jag är Svensk medborgare, född i landet och har en fråga jag vill ha besvarad.

Inom det Amerikanska banksystemet kan du få via ditt birth certificate redapå hur du som person (fysisk/juridisk eller annan, vet jag inte vad lagen säger) har ett värde och eller en ställning i rikets-, annan ekonomi, alternativt börsen.

Detta är bevisat i USA och har även fått det bekräftat av vänner som själva gjort förfrågningen.

Nu är min fråga: Om vi har detta system (I denna form eller annan) Hur söker jag denna informationen om mig som medborgare? Hur går jag tillväga för att få fram detta? Under vilket namn går detta?

Jag är medveten om att våra liv som medborgare är kalkylerad i tillväxtprognoser mfl, men vill ha ett mer ingående svar på om det finns ett sådant mätverktyg mellan födelse och död.

Tack på förhand och ser fram emot ert svar.

Och så svaret;

Quote:

Hej!

EDIT: (Klippte ut reklam för att göra en poll om förbättrad service)

Nu till svar på din e-postfråga:

Om det finns något liknande i det svenska banksystemet rekommenderar jag att du hör med din bank. Om du vill veta vilka personuppgifter som Skatteverket behandlar om dig kan du skicka in en underskriven begäran om information enligt 26 § PuL.

Du kan skicka din begäran till det skattekontor som du vill ha information från eller till Skatteverkets huvudkontor. Eftersom begäran ska vara undertecknad måste du skicka den i pappersform.

Se Skatteverkets hemsida :
Personuppgifter hos Skatteverket http://www.skatteverket.se/4.18e1b10334ebe8bc8000620.html
Med vänliga hälsningar

Ingrid EDIT: (Klippte ut efternamnet)
Skatteverket,
Servicejouren

Servicejouren svarar på allmänna frågor om- skatt- folkbokföring- teknik och innehåll på skatteverket.se.

Har Skatteverket ingen koll på vad våra Banker sysslar med??
Lägger man till undran med hur mottagare (Brev) hanteras i USA (Upper/lower case), vilket även vi har i Sverige, blir man mer fundersam.

Och varför har https://www.fidelity.com/
Pyramiden med "the all seeing eye" på sin logga!?

Konspirations knölarna kör jitterbugg för närvarande... Att alla dessa "samband", överallt.

Posted on: 2010/8/13 21:07

Edited by Avatar on 2010/8/13 21:23:20
Edited by Avatar on 2010/8/13 21:24:56
Edited by Avatar on 2010/8/13 21:25:36
Edited by Avatar on 2010/8/13 21:25:54
Edited by Avatar on 2010/8/13 21:29:59

Anonym
Oftast så har varje institution bara koll på sin lilla del i pyramiden
sedan så hänvisar dom till en annan del på så set sliper skatevärket ansvar dom vet oftast inte bättre

See User information
Men det är för tusan Skatteverket jag frågar, inte någon lofers nisse... Som skall ju för tusan stå som grund till det fiaskosystem vi har gällande i detta landet. Och en Bank, som inte har en uns skyldighet att svara på min fråga...

Så kan man inte fråga Skatteverket om dess regelverk och hantering, vem f*n kan man fråga då?

wtf!?

Posted on: 2010/8/13 21:36

Anonym
ja du söka vidare eller vänta oftast så kommer svaret i sinom tid om det är något man värkligen behöver förstå tålamod känner i gen mig i din frustration

See User information
Aaaaarggh, nu blir man ju bara mer bestämd att ta reda på hur detta landet ligger...

Fläskade på med följande svar:

Quote:

Hej igen,

Gäller förtydligande för svar på # (EDIT: Tog ut ärendenumert)USL, frågeställningen är inkluderat nedan.

Jag ber förljaktligen om förtydligande till underiggade svar, detta svar kan jag inte acceptera.
Frågar dig i egenskap av Skatteverkets regelverk och dett system, inte om min privat skyddade information.
I denna frågan, gäller inte skydd om enkild information, utan organet Skatteverkets regelverk och hantering av medborgare.
Är denna informationen hemlig, vill jag även ha svar på att det är så.

Att vidare hänvisa mig till ett en bank, är inte heller att acceptera som svar, då Skatteverket skall stå/hantera för det regelverk banker (Privat eller statlig) kan och får hantera sin verksamhet.

Har Skatteverket vetskap, ingår eller på något annat sätt känneom om detta. Alltså, inte banken... Skatteverket.

Hoppas ni får en riktigt bra dag!
Tackar ödmjukast och ser fram emot ert svar.

Nu j*vlar... Precis vad som behövs för att få mig att gå till botten med snack som detta.

Återkommer med svar...

Posted on: 2010/8/13 22:05

See User information

Hittade en snutt ang. namnet och NAMNET.

Undrar om det är på samma vis i Sverige... Vi får ju det via post, så möjligheten finns där.

http://www.youtube.com/watch?v=XAeqwGPe-y0&feature=related

Posted on: 2010/8/14 1:08

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper