vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Väldigt intressanta människor ger väldigt mycket pengar!

See User information
Hej alla,

Nu händer det grejjer.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/milj ... -skanka-halften-1.1148847

Ska bli väldigt intressant att se vilka stiftelser och fonder som får alla de pengarna! Gissar på klimat och befolkningsminskning, men så kan jag vara lite konspiratoriskt lagd också...

Posted on: 2010/8/4 20:06
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Väldigt intressanta människor ger väldigt mycket pengar!

See User information

En av dom är Oprah...

500 000 000

Posted on: 2010/8/4 20:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Man ser tydligt att "uppvaknandet" slår på dom oxå... Det är "natures way, or the high way".

Posted on: 2010/8/4 20:20

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

Man ser tydligt att "uppvaknandet" slår på dom oxå... Det är "natures way, or the high way".

Vad menar du?

Posted on: 2010/8/5 0:20
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information

Jag menar kort, att det är naturen som driver på... Och går man emot naturen... loosar man alltid, förr eller senare.

Posted on: 2010/8/5 13:57

See User information
Quote:

Jag menar kort, att det är naturen som driver på... Och går man emot naturen... loosar man alltid, förr eller senare.

Jag förstår inte vad du i sammanhanget avsåg med "uppvaknandet". Vad är det och hur menar du det hör ihop med att eliten ger pengar till tex Gates fond?

Vad menar du med att "naturen" driver på - vad har det att göra med att de ge pengar?

Posted on: 2010/8/5 17:11
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
Varje organism försvarar sig själv, även planeten, naturen. Man måste jobba för att hålla gräset borta, så fort man slutar jobba på det så växer det upp och tar över. Samma sak gäller människan och dess natur, som alla andra arter. Lär apor att leva på ett annat sätt, lämna dom sedan, dom återgår förmodligen ganska snabbt till dess natur, och dess naturliga möjligheter att överleva. Igen, samma sak gäller människan. Just nu lever vi med hjälp av "the human mind", och den är begränsad, "all knowing" e bättre...

Allt smittar, ger någon en summa pengar till behövande utan att denne har blivit tillfrågad så gör andra likadant. Förvisso så spelar det roll hur man använder pengarna, men det är ändå en gärning som är positiv.

Din egentliga natur som människa driver på... Vi lever fel... Någon har lärt oss leva fel...

Posted on: 2010/8/5 17:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag är behövande, jag vill kunna realisera mina drömprojekt jag funderat på sedan 10 års ålder. Behöver bara runt 300 000 kr...

Posted on: 2010/8/5 18:47

See User information
Tack iwarrior för det fina svaret. Ja, ingen går väl oberörd av vad som händer. Sedan är väl valet vad man väljer att göra, men om man motsätter sig "naturen", kommer man få det tufft efterhand.

Vi har motsat oss med ett onaturligt levene, vart har detta tagit oss och vart är det på väg? Detta "uppvaknande" enligt mitt förstånd inte undanhållen någon, men vi har ett fritt val att låta naturen ha sin gång, "go with the flow". Att sedan några snorrika kommer på en idé att ge bort sina surt förärvade pengar på ett sådant här sett, var nog inte så vanligt för 20 år sedan...

Personligen har jag börjat se jag som vi, med utgångspunkten från en mänsklig vinkel. Sedan vad jag kallar natur, innefattar det nog långt mer än vad vi vanligtvis menar.

Allt detta verkar för mig passa samman på ett sätt, som passande nog inte går att förklara, men jag har börjat se saker och händelser som pysselbitar, som i alla led passar in i den bilden. Nog är det lite skumt ibland, men nog tusan passar det in.
Även i detta ser jag "mönster", vilket helt klart pekar på vart vi är på väg mot. Som en sak kan jag säga, är det något som behövs nu, är det positivitet. Vi har en hel del "gupp" att genomgå, innan det blir bättre. Och det är inte i huvudet jag tänker då, intuitionen spelar en stor roll.

Fred!

Posted on: 2010/8/5 19:15

Anonym
@pingubenji: Såg just en annons: 200.000kr för en ödsligt belägen bonngård utanför Orsa hehe.

See User information

Skulle vara intressant att dra samman några med delning på antalet laxar för en gård, är övertygad att det finns billigare ställen än 200 lax.

Posted on: 2010/8/5 22:07

See User information
Quote:

Tack iwarrior för det fina svaret. Ja, ingen går väl oberörd av vad som händer. Sedan är väl valet vad man väljer att göra, men om man motsätter sig "naturen", kommer man få det tufft efterhand.

Vi har motsat oss med ett onaturligt levene, vart har detta tagit oss och vart är det på väg? Detta "uppvaknande" enligt mitt förstånd inte undanhållen någon, men vi har ett fritt val att låta naturen ha sin gång, "go with the flow". Att sedan några snorrika kommer på en idé att ge bort sina surt förärvade pengar på ett sådant här sett, var nog inte så vanligt för 20 år sedan...

Personligen har jag börjat se jag som vi, med utgångspunkten från en mänsklig vinkel. Sedan vad jag kallar natur, innefattar det nog långt mer än vad vi vanligtvis menar.

Allt detta verkar för mig passa samman på ett sätt, som passande nog inte går att förklara, men jag har börjat se saker och händelser som pysselbitar, som i alla led passar in i den bilden. Nog är det lite skumt ibland, men nog tusan passar det in.
Även i detta ser jag "mönster", vilket helt klart pekar på vart vi är på väg mot. Som en sak kan jag säga, är det något som behövs nu, är det positivitet. Vi har en hel del "gupp" att genomgå, innan det blir bättre. Och det är inte i huvudet jag tänker då, intuitionen spelar en stor roll.

Fred!

Det finns inget "uppvaknande" utan sömngångeri. Fantisera gärna vidare inom New Age.

"Tack vare Bill Gates..."

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=124730#forumpost124730

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=144413#forumpost144413

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=70499#forumpost70499

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=67361#forumpost67361

"Allt detta verkar för mig passa samman på ett sätt, som passande nog inte går att förklara..."

Så passande att det inte går att förklara. Jag kan hjälpa dig på traven:

1) Vänd på "tänket".

Tror du verkligen på att personer som Oprah och Gates råkar vara där dom är och gör vad de gör, utifrån att vara någon slags välgörare för andra?

Så fungerar nu inte tillvaron.

/novax/Drklot...

Posted on: 2010/8/5 22:41

See User information
Enkelspårigt... Det finns fler än bara Oprah och Bill Gates som är rika i denna värld.

Sovandet har också pågått länge, och håller på att förändras, till lite mer "med och vaken".

Posted on: 2010/8/5 22:50
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Har ingen aning vem du citerar, men det får stå för den/dom.

"Det finns inget "uppvaknande" utan sömngångeri. Fantisera gärna vidare inom New Age."

Dessa "labels"... Min uppfattning är inte fantasi, är relativt övertygad att dina inte är det heller... Så vänligast bespara mig dessa argument, fyller ingen funktion.

"Tror du verkligen på att personer som Oprah och Gates råkar vara där dom är och gör vad de gör, utifrån att vara någon slags välgörare för andra?"

Nix, men nog måste du medge att det händer saker? Inget av detta var ens tänkvärt 15-20 år sedan? Och det bara eskalerar.

"Så fungerar nu inte tillvaron."

Skulle gillat tillägget ... "ännu". Nej, vi är inte där än, men ser tydligt att det är dit vi är på väg...

Har en motfråga, anser du dig vara "uppvaknad" eller "medveten"?
För mig finns en enorm skildnad här, men vill bara fråga dig om hur du ser på det.

Posted on: 2010/8/5 23:01

See User information
Quote:

Har ingen aning vem du citerar, men det får stå för den/dom.

"Det finns inget "uppvaknande" utan sömngångeri. Fantisera gärna vidare inom New Age."

Dessa "labels"... Min uppfattning är inte fantasi, är relativt övertygad att dina inte är det heller... Så vänligast bespara mig dessa argument, fyller ingen funktion.

"Tror du verkligen på att personer som Oprah och Gates råkar vara där dom är och gör vad de gör, utifrån att vara någon slags välgörare för andra?"

Nix, men nog måste du medge att det händer saker? Inget av detta var ens tänkvärt 15-20 år sedan? Och det bara eskalerar.

"Så fungerar nu inte tillvaron."

Skulle gillat tillägget ... "ännu". Nej, vi är inte där än, men ser tydligt att det är dit vi är på väg...

Har en motfråga, anser du dig vara "uppvaknad" eller "medveten"?
För mig finns en enorm skildnad här, men vill bara fråga dig om hur du ser på det.

"Har ingen aning vem du citerar, men det får stå för den/dom."

Det stod i artikeln i DN.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/milj ... -skanka-halften-1.1148847

Du kommer nu inte undan att du har "lanserat" att Gates och hela denna extremt evil grej hör ihop med att de har fått något som du tycker hör ihop med vaken/uppvaknande.

Jag vill nog påstå att du sover djupt.

Posted on: 2010/8/5 23:31

See User information

"Du kommer nu inte undan att du har "lanserat" att Gates och hela denna extremt evil grej hör ihop med att de har fått något som du tycker hör ihop med vaken/uppvaknande.

Jag vill nog påstå att du sover djupt."

Jag hoppades i min enfaldhet att vi var förbi sådan här dynga... Men tji fick jag. Kan vi inte bättre än såhär?

Vi får väl se, som den blinda ekonomen sa till den döva politikern.

Posted on: 2010/8/5 23:43

See User information
Quote:

Jag hoppades i min enfaldhet...

Om du slutar att vara enfaldig och "hoppas" så slutar du nog automatiskt att vara New Agare och dörrvakt för det, vilket verkar vara din mission på vaken.se - det verkar så hela tiden, och ditt usernamn ger det beskedet.

Posted on: 2010/8/5 23:54

See User information
Återigen ett påhopp på person, istället för tråden eller dess topic...

Jag måste nog säga att hela denna framtoning förklarar nog mer om dig, än om mig.

Tänker inte påbörja nån pajkastning på sandlådenivå med dig.

Tack, men nej tack. Du får helt enkelt leta efter någon annan att trilskas med, om det är det som tilltalar dig.

Posted on: 2010/8/6 0:01

Edited by Avatar on 2010/8/6 0:25:12

See User information
Är det verkligen nån som tror att dessa personer GER bort dom här pengarna av ren godhet? Man blir inte rik idag genom att vara en god person, utan av att vara ett riktigt svin.
Detta är bara ett PR-knep. Det är säkert några som hakar på och faktiskt skänker pengar för att verkligen hjälpa till men huvuddelen av dessa pengar kommer att slussas via stiftelser och fonder på ett sätt som gör att de som skänker inte blir av med en krona. De kan faktiskt t.o.m tjäna pengar på att ge bort pengar, även om det låter sjukt. Det handlar om skatterabatter och annat.

Kanske gör pengarna nån nytta, kanske inte. Vi får väl se.

Posted on: 2010/8/12 3:41
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
Skoj om det smittar av sig... Kan dock göra mer skada än hjälp om dom hamnar på fel ställe. Så de e gött o ha ett öga öppet på uvecklingen...

Posted on: 2010/8/12 3:54

See User information

Ja, det har ju uppkommit sådan fakta om underliggande "skattefritt" och omfattningar på benämningar på investering. Så nu myntas att ge om till att behålla en tråd för återbäring... Åter trumman medier ut en vinklad bild... Tråkigt.

Har stort hopp till människor, men ibland slår den fel... Vi får se vart det här mynnar ut till.

Posted on: 2010/8/12 17:32

See User information
Intressant att det är Clas Svahn som skriver DN-artikeln. Han vet mycket väl om grejs kring NWO och Skull & Bones. Synd att han inte nämner det i samma veva :)

Posted on: 2010/8/13 7:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper