vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Freeman, finns det?
visst kan vi mycket bättre än i dag frågan blir ju vilka fronter man skall välja att jobba på och vilken strategi man väljer personligen tror jag tvp kan bli stort.
Man kan oxå bli enterprenör men det kostar mycket pengar skulle vara guld med en vaken riskkapitalist en jonas birgersson typ.
måste sluta nu det ösregnar och blixtrar här är rädd om datorn åter kommer när det slutat

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Förvånad att dom släpper in henne med ett hemmagjort pass, det är ju trots allt inte hon som bestämmer reglerna. Utan hon som måste anpassa sig till reglerna om hon vill vara med i spelet(samhället).

Men jag tror det är svårt o bli helt fri från samhället. Man betalar väl t.o.m skatt om man t.ex äger mark. Sen får man inte bo i skogen längre än 1 natt på samma ställe osv. Men finns väl mycket bättre länder än Sverige om man vill vara helt oberoende av systemet.

Posted on: 2010/8/16 13:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En man förklarar ingående systemet i början på följande ljudinspelning. Snackade om passet, får hoppas det kommer mer senare.

The Strawman Illusion - The Matrix Revealed
http://video.google.com/videoplay?doc ... 574574871930&hl=sv&emb=1#

Posted on: 2010/8/16 14:44

See User information

Hittade en organisation om Freemans...

http://worldfreemansociety.org

Reggade mig, samma username som här.

Posted on: 2010/8/17 21:37

See User information
Robert Menard's cunning plan. Cool kille det där. Han har varit igång i många år nu och hans sätt att behandla detta prob på är ganska underbart... Lugn o fin!

Posted on: 2010/8/17 21:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Visst är det, vackert att se att detta håller på att börja rullas ut över hela världen... Och inte bara USA och Kanada...

Kollar upp EUs (Embarisingly United) och vad dom har för lagar och tjaffs...

Här är: CHARTER OF FUNDAMENTAL RIGHTS OF THE EUROPEAN UNION
http://www.europarl.europa.eu/charter/pdf/text_en.pdf

Bra o spara eller/och printa ut. Kanske lägga in på dasset, så har man något intressantare att läsa är innehållsförteckningar på olika flaskor...

Posted on: 2010/8/17 22:59

See User information
Ummh...?

http://www.allabolag.se/2021003831
Once omsättning... 1000 - 4999 tkr

http://www.allabolag.se/2021002742
Omsättning: 1000 - 4999 tkr

http://www.allabolag.se/2021003062
Omsättning: 50 000 - 99 999 tkr

http://www.allabolag.se/2021000795
Omsättning: 5 000 000 - 9 999 999 tkr

Posted on: 2010/8/18 6:59

Anonym
försöker du räkna ut statens omsättning har kolat ca 1000 miljarder om året omsätts
http://www.regeringen.se/sb/d/13071/a/143845

men dom statliga företagen omsätter mindre dok är artikeln från 2002 blir inte riktigt klok på dom olika uppgifterna
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/art ... s-storsta-foretagare.html

Folkmängd sverige.
9 373 379/1000 000 000=106.6851132 miljoner äger jag

See User information

Quote:

106.685.113.2 SEK

Mmmmmm... Undrar om man kan leva på den räntan...

Damn... Det är ett par jorden runt resor med all inclusive... Eller med egen kryssare...

Posted on: 2010/8/18 10:39

Anonym
hee det lär räka med räntan funderar på att meila Fredrik rainfelt och fråga hur jag går till väga för att sälja min aktie jag är ju delägare i staten ab

See User information
Ja, kanske man kan köpa sig lite mark och skapa en egen stat?

Min egna lag som gäller där...

"Kejsare Avatar" på stadsbesök i Stockholm...

Då ska vi snacka om "Land of the free", inga jä*la banker eller sådan sk*t... Bara omtanke och ditt värde är du och det du gör till din nästa.

Posted on: 2010/8/18 10:53

Anonym
Har funderat på det jag oxå

See User information
Mmm vi är alla inne på samma spår.

Det är en plan helt klart.

Frågan är vart man ska köpa mark för att inte sluta upp som Waco Texas så fort man har blir ekonomiskt oberoende från staten?

Posted on: 2010/8/18 11:09
Resized Image

See User information

Kanske lägga samman o göra en NWO... D.U.(M).B.S...

Heh, man får ju gratis jordvärme...

Posted on: 2010/8/18 11:21

See User information
Quote:

Om du vill räkna andel per person ska du väl ta 1000 "miljarder" delat med befolkningen. Det är ungefär samma andel som det du betalar i skatt.

~106685 kr med din siffra på befolkningen om jag räknat rätt på antalet nollor i miljard.

Eller är jag helt fel ute?

Posted on: 2010/8/18 19:53

Anonym
Du har rätt snurrigt med så stora tal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Biljon

See User information
biljon är som du läste på sidan inte samma som miljard... (på svenska i alla fall)

Posted on: 2010/8/18 20:43

See User information
Quote:

wox skrev:
försöker du räkna ut statens omsättning har kolat ca 1000 miljarder om året omsätts
http://www.regeringen.se/sb/d/13071/a/143845

men dom statliga företagen omsätter mindre dok är artikeln från 2002 blir inte riktigt klok på dom olika uppgifterna
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/art ... s-storsta-foretagare.html

Folkmängd sverige.

Statliga företag är inte en del av statens budget. Ett statligt företags omsättning är detta företags intäkter. Statens omsättning är inkomster från skatter och annat, t.ex. vinst som delas ut från ett statligt företag till staten blir till en del av statens omsättning.

På samma sätt som om du äger en butik. Din butiks försäljning är butikens omsättning, men dina personliga inkomster (omsättning) är vad du kan ta ut i vinst/lön från butiken och lägga på egen konsumtion.

Att ett företag har en viss omsättning (under ett år) är inte samma sak som att företaget har detta värde. (Varför skulle det i såfall vara omsättningen under ett år som är lika med värdet, och inte omsättningen under en dag, månad, eller 10 år?) Värdet kan vara mycket större, eller mycket mindre, beroende på företagets lönsamhet (vinstmarginaler), tillgångar och framtidsutsikter.

För övrigt är 1000 miljarder = 1 000 000 000 000 och du utförde divisionen åt fel håll.

Drygt 1000 miljarder på drygt 9 miljoner invånare innebär att statens omsättning per invånare är drygt 100 000 per invånare, dvs varje invånare betalar i genomsnitt 100 000 i statlig skatt per år (dock betalas inte all skatt direkt från privatpersoner, företag betalar också skatt), och staten har ungefär lika mycket utgifter i genomsnitt per medborgare varje år. Man kan inte utifrån detta dra några slutsatser om "värde" på staten eller medborgarna.

Posted on: 2010/8/18 22:58

See User information

Även om kanske det räknades åt fel håll, spelar det kanske inte så stor roll. Tog det mer som ett skämt och en kul grej med att låta fantasin leka.
Dock om nu det finns ett sådant värde på en person, av aktieform (Alltså, inte människan) borde det finnas ett mycket högre värde på det än dryga 100 lax.
Om det inte finns ett sådant återstår att ske.

Fortsätte dock at nysta i detta och det börjar väl likna som svaret från Skatteverket, var med en motfråga/undvikande.

Hur det än är, kommer jag nysta vidare i detta. (Har fortsatt inte fått hem min DVD om dom mänskliga rättigheterna, borde komma snart, tycker jag...

Fred

Posted on: 2010/8/20 3:32

See User information
Quote:
Registrerade sig:
30/7 17:45

Visst är det, vackert att se att detta håller på att börja rullas ut över hela världen... Och inte bara USA och Kanada...

Kollar upp EUs (Embarisingly United) och vad dom har för lagar och tjaffs...

Här är: CHARTER OF FUNDAMENTAL RIGHTS OF THE EUROPEAN UNION
http://www.europarl.europa.eu/charter/pdf/text_en.pdf

Bra o spara eller/och printa ut. Kanske lägga in på dasset, så har man något intressantare att läsa är innehållsförteckningar på olika flaskor...

..en..tips leta efter UCC motsvarande i Sverige/Eu och
speciellt Avtals-lagarna (contract)..det är enda som i
stort är väsentligt.. as "all goes under Commerse" ..så
Corporation Sverige är styrt under kommersialla lagar och
specific av kontrakterade parter..no?

Jag har själv länge letat o studerat olika "sources" och
tillämpningar för svenska/eu förhållanden..men mycket
magert resultat änsålänge...lol
England går under UCC och Irland..och med tanke på
Eng som "Kinkdom" borde inte Swe vara så long bort
i fråga om lagstiftning, det är ju from dom alla lagar är
adopterade..
En ställe och studera Int.Treaties..:
WIPO-Administered Treaties

Posted on: 2010/9/11 20:48

See User information

Quote:
pingubenji

Registrerade sig:
2008-06-23 11:24
Från Linköping

biljon är som du läste på sidan inte samma som miljard... (på svenska i alla fall)

..det är samma !!.. en på Eng och en på Swe lol

Posted on: 2010/9/11 21:28

Re: Freeman-on-the-land, finns det?

See User information
1000 miljoner = one miljard
1000 miljarder = one biljon

Dom 3500 miljarderna svenska staten gav till bankerna blir exempelvis 3,5 biljoner.

Sa jag att det var svenska folkets pengar föressten lol hahaha ganska självklart va?.

Bara för tjuvarna till politiker och hosta upp våra pengar dom stjäl ur folkets fickor.

Vore absolut inte första gången heller.

Fyfan så korkade människorna som tillåter sånthär kan vara det är tragiskt.

Posted on: 2010/9/11 21:48
Resized Image

Anonym
Re: Freeman-on-the-land, finns det?
Quote:

Shen skrev:
1000 miljoner = one miljard
1000 miljarder = one biljon

Dom 3500 miljarderna svenska staten gav till bankerna blir exempelvis 3,5 biljoner.

Sa jag att det var svenska folkets pengar föressten lol hahaha ganska självklart va?.

Bara för tjuvarna till politiker och hosta upp våra pengar dom stjäl ur folkets fickor.

Vore absolut inte första gången heller.

Fyfan så korkade människorna som tillåter sånthär kan vara det är tragiskt.

Om en amerikan säger billion är det samma som en miljard på svenska, alltså 10^9.

Det finns två skalor. Konstigt men sant som används för att beskriva 10-potenser. Amerikaner använder den korta, där 10^9 betecknas billion. Alltså Miljard på svenska; tusen miljoner.

Detta blir ofta väldigt fel i bla nyhetssändningar eller i filmer då termen direktöversätts till biljard, 10^12.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper