vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 11 12 13 (14)


Re: Ayahuasca


See User information
Okej jag ska ge mig in i diskussionen igen och denna gång svara på ditt inlägg paskharen.

Skönt att se en person med vettig syn på saker och ting särskilt droger.

Angående novax så förmodar jag att denna herre är ett troll eller så är det bara en besserwisser som tror att han har fått full insikt i allt, den illuminerade. Han verkar vilja vara en Dalai lama som anser att alla andra har fel och han har rätt, han sitter inne på den rätta vägen till sanningens ljuskälla. Hoppas han kommer ned på jorden förr eller senare.

Och när det gäller alkoholen så förstod även jag poängen när jag fick kontakt med konspirationsteoretiker. Jag har sedan en lång tid tillbaka varit insatt i drogernas värld och har därför varit upprörd över det faktum att våran regering tillåter den värst destruktiva drog till våra samhällsmedborgare. Men även tobak är rejält farligt då tobakens nikotin oftast jämförs med heroin när det gäller beroendepotential. Tobak är dessutom en oerhört lömsk drog då dom positiva effekterna oftast är mer eller mindre subtila, effekten biter bra initialt med helikopterfylla och illamående för att sedan övergå till ett sug. Dom flesta som har rökt ett tag gör det inte för att få en kick, dom gör det för att bli normala. Utan nikotinet så kommer suget och utsättningsbesvären/abstinenssymptomen. När det gäller alkohol så finns det väl ingen drog som ställer till med så mycket besvär. Hur många människor begår inte brott såsom våldtäkter, vandalism, övergrepp, misshandel, rattfylla o.s.v. under alkoholpåverkan.

En sak som är kolossalt intressant är att dagstidningar såsom aftonbladet får göra alkoholreklam, men samtidigt så står det under reklamen att alkohol är starkt beroendeframkallande och att det kan ge hjärnskador. Samtidigt så förbjuder regeringen andra tidigare lagliga droger såsom svamp utan att det har lett till något dödfall. Nu har förvisso svamp orsakat två dödsfall, en i Englang och den andra i Holland och drogen blev förbjuden i båda länderna p.g.a. av dessa två fall, ett i varje land. Däremot får alkohol och tobak fortsätta att skörda tusentals människor varje år.

Nog om detta, över till skadligheten hos hallucinatoriska droger. Nu tror jag att du missuppfattade mig lite eller så skrev jag mest positivt om drogerna. För det första så kan alla droger vara skadliga men det varierar också från drog till drog. När jag för många år sedan blev intresserad av främst psykedelia så hade jag ett motto – att vara så påläst inom ämnet som möjligt innan man provar något. Detta bör alla andra också vara och det gäller alla droger. Tyvärr så är mentaliteten bland dagens ungdomar helt fel, typ ett exempel:

”Tjena Berra, är festen schysst eller vad? Vill du göra kvällen lite skojigare så köp detta piller av mig, man blir soft som faaan av det”. Berra svara då med att säga något i stil med: ”Okej låter schysst som faaan”

Man bryr sig inte, bara det låter bra så provar man, oftast utan att ens veta vad tabletten innehåller. Kunskap är källan till ansvarsfullt nyttjade av droger.

I övrigt så är den största risken med hallucinogener att man kan skada sig om man tar det i närheten av trafik eller bland maskiner. Att köra ett fordon under inflytande av psykedelia är kombinerat med livsfara och samma sak att vara närheten av djupt vatten. Detta gäller naturligtvis alla droger men hallucinogener i synnerhet. Psykedeliska droger bör alltid inmundigas på ställen där du som trippare kan känna dig säker. Om det är första gången man intar det så är det en stor fördel om man har en nykter vän som kan vara med under hela trippen, en vän som förstår och som man kan lita på. Man bör också alltid vid första tillfället prova på en liten initial dos för att känna av hur drogen påverkar just dig och att du blir bekant med själva verkningseffekten. Man måste få en glimt av psykedelias potential för att se ifall det är något som man vill utforska. Många unga är dels för ivriga och dels för oansvarsfulla, man ögonmåttar och häller på doser som är långt över tung dos redan vid första tillfället eller så tar man lite först, väntar fyra minuter, det händer inget, blir otålig och fyller på med ännu mer o.s.v.

Sedan lite om hjärnan. Först vill jag återigen påpeka för alla som läser att psykedelia inte smälter, pulveriserar eller gör hål i hjärnan. Dessa påståenden kommer från rabiata antidrogpropagandister som vill stigmatisera hallucinogener så att folk tror att hjärnan förintas om man provar på dom. Det finns farliga hallucinogener och dom tillhör kategorin dissociativa droger såsom DXM, PCP och Ketamin. Sedan har vi delirianter såsom Belladonna, änglatrumpet, spikklubba, stormhatt, ja hela tropanfamiljen. Dessa två kategorier av hallucinogener är oerhört potenta och kan faktiskt ge upphov till hjärnskador av varierande grad. Nu finns det mest anekdotiska fall även på den fronten men dissociativa droger såsom DXM och Ketamin misstänks kunna ge olney's lesion, men naturligtvis krävs det att drogerna missbrukas för att detta ska uppstå. Tyvärr så är DXM och Ketamin beroendeframkallande och det var något som D.M. Turner fick känna på.

För er som inte känner till honom så ger jag ut en länk med info:

http://www.erowid.org/culture/characters/turner_dm/turner_dm.shtml

När det gäller serotonerga hallucinogener så har oberoende forskning inte påvisat några som helt skador på hjärna eller kropp. Däremot finns en risk att hallucinogener kan fungera som en katalysator på människor med latent liggande psykisk sjukdom så att sjukdomen ger sig till känna efteråt men detta är dock ovanligt men kan förekomma. Detta är något som antidrogpropagandaskrifter brukar lägga fram, man vill belysa om risken, vet man till sig att det ligger psykisk sjukdom i släkten så bör man vara lite försiktig.

Jag har själv varit involverad i ett psykedeliskt sällskap tidigare så jag har under mitt senare liv kommit i kontakt med många olika personer som har brukat psykedeliska droger under längre tider och ingen av dessa personer har upplevt några negativa effekter. Nu talar jag dock bara för min del, vad jag har observerat och fått erfara.

Personlighetsförändrigt kan uppstå men oftast till det positiva men för det mesta så brukar psykedelia inte fördra människors sinne så speciellt mycket mer än direkt efter trippen, dagen efter så är dom flesta tillbaka på samma nivå som tidigare.

Du skrev att du var övertygad om att många psykfall i samhället beror på psykedelia och där är vi inte överens. Min förra sambo jobbade under några år som vårdare inom psykiatrin och enligt hennes erfarenhet så har många av dom allvarliga psykiskt sjuka människorna lidit av psykisk sjukdom sedan barnsben, dom flesta har på ett eller annat sätt blivit utsatta för olika övergrepp som barn. Sexuella övergrepp, misshandel inom familjen o.s.v. Detta behöver inte ge sig tillkänna direkt utan dessa psykiska tillstånd kan utvecklas många år efter dessa händelser.

Många kvinnor som utsätts för traumatiska sexuella övergrepp som barn utvecklar många gånger schizofrena drag och lider också av mani och paranoida tankar. Utöver detta så är det faktiskt tunga missbrukare av stimulantia såsom amfetamin och kokain som drabbas av psykoser och vanföreställningar. Dom fall som mitt ex kände till där droger hade framkallat psykos så var det just p.g.a. av amfetaminmissbruk. Observera nu att det var hennes erfarenhet och det hon har sett och jobbat med så jag menar inte att detta skulle gälla alla psykkliniker.

Det jag skulle vilja höja en varningens finger för är just för alla så kallade RC substanser, (research chemicals). Nu har ju dom flesta blivit förbjudna men det säljs ändå lite här och där, dessa kemikalier är relativt outforskade och ingen vet hur det påverkar kroppen och hjärnan så man bör hålla sig till dom gamla beprövade drogerna.

Posted on: 2008/4/16 10:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Bara att applådera dina fina inlägg Revelation :)

Posted on: 2008/4/16 12:43
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Instämmer med Revelation.

Man kan, om man utforskar drogernas värld och de tillhörande människorna, upptäcka två distinkta slags människor som vistas där.
Dels de som har ett behov av att konsumera droger p.g.a. bristande upplevelser av självsäkerhet och meningsfullhet i livet, dessa brukar ha en förkärlek till de tyngre preparaten som amfetamin, kokain och heroin.
Sen finns de som bara ser drogerna som vilken annan underhållning som helst, som använder droger för att få en extra upplevelse istället för att ersätta andra upplevelser. Dessa brukar ha en förkärlek till just hallucinogener.

I övrigt är antidrogpropagandisterna de farligaste människorna eftersom de desinformerar människor. Har någon bestämt sig för att pröva droger så finns ingen som kan stoppa dem, bättre att ge dem korrekt information istället för att proppa dem fulla med tankar som att hjärnan försvinner så att de sen i ruset går och oroar sig över lögner och därigenom får en dålig upplevelse. Men jag antar att det är den utstuderade effekten som antidrogpropagandisternas policyskapare vill ha.

Posted on: 2008/4/17 14:16
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Ceremonies with Maestro Shipibo:
FERNANDO RIOS CASTRO

where:
NETHERLANDS, EUROPE

when:
NOVEMBER 24 – DECEMBER 4, 2010

more info:
http://ayahuasca.pe

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2010/9/10 5:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Har några kilo om någon vill ha.

Vit- Svart - Röd.

Lite lite harmala och 1/2 kilo chaliponga.

Kan inte finna mig själv dricka sörjan dock.



Posted on: 2010/9/10 10:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

Shen skrev:
Har några kilo om någon vill ha.

Vit- Svart - Röd.

Lite lite harmala och 1/2 kilo chaliponga.

Kan inte finna mig själv dricka sörjan dock.


Intresserad, men gör det endast i sällskap. Nån annan som vill haka på?

Posted on: 2010/9/10 11:27

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information

Vad är det för något?

Provade röd flugsvamp (Amanita muscaria) i somras, hade ingen effekt alls, blev enbart sömnig... Inga spirituella erfarenheter alls... Efter flera försök, lägger jag nu det på hyllan. Epic fiasko.

Har aldrig provat något tidigare i hela mitt liv, men tänkte ge mig den erfarenheten, i alla fall en gång.

My 3rd eye is broken...


Posted on: 2010/9/10 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
sacharuna you have ceremonies in peru too right? 550$ for 1week including meals and a bungalow?.

Where in the netherlands does this ceremonie take place, is it inside or outside in nature?.

Posted on: 2010/9/10 14:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 11 12 13 (14)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS