vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Jag mötte en man...

See User information
Jag vet inte varför, men jag är trött på mitt liv
Smärta är över mig, överallt
Jag vet inte varför, men du försöker vara snäll
Ta av ditt silverleende och luta tillbaka dit huvud
så gråt...

Jag vet inte varför, men jag försöker bestämma mig
Vilket spel som är bäst för mig, vilket jag klarar av
Du förstår inte, så jag leder bort dig
hem, dit du aldrig upplevt din oretur
så gråt

Kasta en sten upp på vägen och se den brytas i bitar
Skaka en gren med snö på och se den övervinnas av solen
Dra för gardirnerna för igår och se det som mycket senare
Sätt en kula i mitt huvud och se tidningarna
Åååååh...

Jag vet inte varför, men jag är trött på mitt liv.
Molnen är i mina ögon...

Posted on: 2010/9/12 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är det en dikt du skrivit wavemaster?
Det är nog många människor som känner så och det är bristen på andlighet i människor. Det ateistiska materialistiska samhället som predikas skapar ett tomrum i människor. Man gör vad man kan för att fylla hålet med materialism, fotboll, alkhol och fest på helgerna, men baksmällan och meningslösheten kommer alltid ifatt. Det är för att människans liv har en högre mening.
Det finns så mycket runt omkring oss som våra köttsliga ögon inte kan uppfatta, det finns så mycket att glädjas åt att vara människa, för en människa kan kultivera en människa kan återvända, en gyllene chans.

Om du frågar mig skulle jag utan tvekan säga att den bästa kultiveringsskolan är Falun Dafa men finn din väg, det finns ingen anledning att hänga med huvudet.

Posted on: 2010/9/12 15:08
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
MM sant.

Finns många bra skolor .
Bästa skolan enligt min erfarenhet (Anden och hjärtat)

Posted on: 2010/9/12 15:38
Resized Image

See User information
Chibi? :S

Posted on: 2010/9/12 16:31

See User information
jag va missnöjd med livet, men livet är så fint, iaf när man får skapa och vara kreativ. Det och att värna om mina medMÄNNISKOR är det som får mig att gå igång på alla cylindrar. Nu ska jag bara nå ALLA :D

Posted on: 2010/9/12 17:09

See User information
Meningen med livet...som jag ser det..."GO WITH THE FLOW"

Genom att följa sitt hjärta och se att kärlek är den starkaste och mest njutelsebara upplevelse en människa kan uppleva, finner jag en mening med livet.

http://www.youtube.com/watch?v=RgkHLFHp_1w&feature=player_embedded

Peace and love

Posted on: 2010/9/12 19:32

Anonym
Go with the flow
No fear.

grym video

See User information
Jag kände att saker och ting var ganska hopplöst för typ ganska exakt 10 år send. Jag var 20 år och saknade utbildning det jag kunde jobba med var typ mc donalds eller bli kriminell. Jag valde att helt byta miljö och flytta till ett land där jag bodde och jobbade ett år, kom tillbaka till sverige fick den utbildning jag velat ha det senaste typ 7 år(men som inte fanns tillgänglig innan) Gick ut den med toppbetyg och efter det har jag kunant ta hand om mig själv. Det har gett mig frihet, nästa steg var att helt klippa navel strängen till mamma staten och fly landet igen vilket har funkat bra.

Posted on: 2010/9/12 21:28
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Hur klippte du strängen till staten och vart befinner du dig nu?! :D

Posted on: 2010/9/12 22:29

See User information
Har inte klippt den helt, förnyade mitt pass förra månaden t.ex.

Bor i Thailand och driver ett företag från Hong Kong via internet.

Jag har 3 kopplingar.
Till svenska staten för pass.
Till thailändska staten för visering.
Till HK staten för företaget.

dessa 3 är nödvändiga. Om jag klipper den första förlorar jag dom 2 andra, och måste leva ett liv i fattigdom och på flykt eller bli kriminell inget av det känns särskilt lockande.

En av anledningarna att jag gjort så här är för att jag blev så jävla förbannad varje gång jag betalade skatt i Sverige. Jag såg hur dom här pengarna bara används för att försämra för mig, och det är som att bygga sitt egna fängelse. Så började se mig omkring vad det fanns för alternativ.

Posted on: 2010/9/13 7:49
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Lol du är inte den enda som försöker lämna landet.

Utvandringen ur sverige har bara ökat och ökat senaste åren.

Thailand och Spanien är poppis men även andra länder.

Nu är det fler än någonsin som vill dra.

Antar att det beror på det dom så gärna vill kalla demokrati.

Ekonomiskt och ideologiskt fängelse .

Vilken Jä--- demokrati där invånarna flyr.

Riktig illusion.

Önskar dig gott, du gjorde rätt val.

Posted on: 2010/9/13 7:53
Resized Image

See User information
Det finns ingen mening med livet..så gör vad du vill.
Var kreativ, inse att du kan skapa massor av upplevelser för dig själv och andra bara du aktiverar dig och gör något.

Posted on: 2010/9/13 9:06

See User information
Allt har en mening det finns en orsak till allt.

Frågan är bara hur uppmärksam man är.

Ja huvudsaken är att man inte ger upp ; )

http://www.youtube.com/watch?v=i4yHrN0doVM&feature=related

Posted on: 2010/9/13 9:13
Resized Image

See User information
Al kyder , nu har du gått vilse i illusionen i theseus labyrint, utgången finns för den som söker den.

Posted on: 2010/9/13 17:32
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jag föreslår att de som har svårt att finna en mening med livet, slutar att leta efter den.
Lär er att stå upp och gör något med ert liv.

Lite inspiration kan hjälpa :

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rMNAOk1bMDw? ... t;</param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rMNAOk1bMDw?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Posted on: 2010/9/15 10:51

See User information
@Al_kyder: Jag kan inte påstå att livet inte har någon mening, för annars skulle inte det vi gör ge ett avtryck i historien. Men vad vet jag, livet i vår galax och alltet kanske försvinner med mitt avslut i kroppslig form.
Men jag håller med om att vara sig själv är viktigast, som filmklippet du postade.
Att vara kreativ, ta JAGET på allvar och inte ifrågasätta JAGET för mycket kanske, utan att bara få vara JAG är otroligt viktigt för mig. Det jag inte klarar av den senaste tiden är när andra personer ifrågasätter mitt JAG. det jag tror på, mina åsikter och mina tankar kring ALLT och ALLTET. :)
Fortsätt att skapa alla där ute. Och låt mig bara få vara MÄNNISKA.

Posted on: 2010/9/15 11:18

See User information
Det är bara öppna ögonen

Posted on: 2010/9/15 11:26
Resized Image

See User information
Va sysslar du med Filipino-Monkey ?

Posted on: 2010/9/21 23:38

See User information
Blir det för mycket negativt tänkande är det lätt att bli deprimerad. Jag känner själv en hopplöshet inför mycket och har gjort det under en lång tid. Hopplösheten är för mig lockande på ett sätt eftersom man slipper ta ansvar för sig själv eftersom det är hopplöst. Det är också lättare och sova om den vakna tiden känns helt värdelös. Men över en längre tid så märker man hur destruktivt livet blir när man har hamnat i den negativa spiralen och att bryta sig fri är inte alltid så enkelt. Den mörka och ljusa sidan lockar på olika sätt. Jag tror att en ballans mellan dom två är det bästa eftersom du aldrig kan fly från din egen skugga.

Posted on: 2010/10/15 13:40

See User information
Jag tror den grundläggande orsaken till att många i dagens samhälle känner sig deprimerade är att man inte är en "fri" människa på riktigt. Finns det något jobb som är meningsfullt mer än i triviala avseenden? Samhället styrs av pengar och pengar finns hos människor som vill kontrollera andra. Detta begränsar oss för att vi inte får utlopp för alla våra drifter.

Därför är meningen med livet för mig att försöka påverka samhället till att kontrollen blir mindre.

Posted on: 2012/3/18 17:22

See User information
Filosofer för de som gått vilse:

Erich Fromm - Att ha eller att vara
Arne Naess - Livsfilosofi
Martin buber - Jag och Du
Georg H. Von Wright - Myten om Framsteget

Har nu påbörjat Vägledning för de vilseförda av Schumacher.

Detta är litteratur man läser i Ekofilosofi, rekommenderar detta starkt då allt det ni talar om är grundläggande problem i detta materialistiska samhälle. Roten ligger i den radikal-hedonistiska människosyn som präglar samhället, man talar inte om det öppet utan man får betrakta handlingarna och livsstilen. Kort sagt så innebär vårt förståelserum en emotionell alienering och bidrar just till den meningslöshet många känner därför att vi försöker finna mening genom yttre stimuli, ofta genom "Att ha", äga saker. Problemet är att känslan alltid försvinner och således är det inte äkta lycka.

Hela vårt språk genomsyras av det. Jag "har lust" att skjuta mig själv. Man äger inte en känsla av lust.

Om någon är intresserad kan jag skicka min första inlämningsuppgift om ämnet som skrapar på ytan av "den ägande-inriktade kulturen".

Posted on: 2012/3/18 18:41

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper