vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Investera i guld?
#1


See User information
Jag har sökt igenom forumet utan att hitta någon tråd om guld. (!?)

Hjälper det en att ha guld om det ekonomiska systemet kollapsar?

I vilken from skall man ha det då? (papper, små tackor, stora tackor, mynt?)

Finns det något som indikerar att guldet kommer fortsätta att gå upp?

Finns det någon som förutsäger vilken nivå guldet kan nå?

Finns det något som avslöjar när det ev. är dags att omvandla guldet till något annat? (tex. mark)

Köpa direkt, på nätet i Sverige, utomlands?

Hur håller jag koll på min investering?

Fysiskt guld i bankernas valv, ev risker?

Posted on: 2010/9/30 7:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#2


See User information
Investera i guldmynt men även silvermynt och gör det snarast..

Här kan du titta vad du vill ha:

www.guldcentralen.se

www.libertysilver.se

Några artiklar om ämnet:

David Rosenberg: Forget Gold $1300, It’s Going To $3000
http://www.prisonplanet.com/david-ros ... 00-its-going-to-3000.html

Nya rekordpriser på guld
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=4014756

Central Banks No Longer Selling Gold (Duh Factor: 10/10)
http://www.prisonplanet.com/central-b ... gold-duh-factor-1010.html

European Central Banks Halt Gold Sales
http://www.cnbc.com/id/39376353

US Mint Runs Out Of Buffalo Gold Coins, Will Not Restock
http://www.prisonplanet.com/us-mint-r ... ins-will-not-restock.html

Dollar tumbles to record lows, gold hits record high
http://www.prisonplanet.com/dollar-tu ... old-hits-record-high.html

Gold Extends Rally to Another Record After Dollar Slumps; Silver Tops $22
http://www.bloomberg.com/news/2010-09 ... d-to-monetary-easing.html

Posted on: 2010/9/30 10:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#3


See User information
Man kan köpa guldmynt på Blocket och liknande. Exempelvis Krugerrand och nåt canadensiskt mynt. Men när jag var i Polen för många år sedan och promenerade på övergivna protestantiska kyrkogårdar såg jag hur folk gick in med spadar för att gräva efter smycken och tandguld.

Men det skall nog ske nattetid här i landet, i Polen gjorde dom det mitt på dagen!

Posted on: 2010/9/30 11:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#4


See User information

För oss svenskar har ju guldpriset sjunkit de senaste veckorna, lätt att glömma det.

Men det ska man se som något positivt då det gör det billigare att köpa.

För närvarande $1310


Posted on: 2010/9/30 11:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#5


See User information
Vet inte själv exakt hur det ligger till men har hört varningar angående "pappersguld" och att det inte ska finnas täckning i fysiskt guld och att dom papperna därmed är rätt värdelösa. Kortsiktigt går det säkert att tjäna pengar på det också om man är ute efter det.
Själv försöker jag köpa riktigt guld och silver när jag får slantar över som en sorts försäkring att vi ska klara oss ekonomiskt när papperspengarna tappar förtroendet och värdet. Ingen aning om det är lösningen för framtiden men det känns bättre att sitta på en guldpeng än att spara dom kronorna man inte behöver i vardagen digitalt på en bank.
Dom siffror jag hört är ca $1500 innan årets slut och jag tror inte det är omöjligt alls.

Posted on: 2010/9/30 13:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#6


See User information
Guld är guld, mer eller mindre en konstant. Det är valutorna som går upp och ner.

Som goone skriver guld har gått upp till över 1300 dollar men i sverige har det blivit lite billigare.

http://www.tavex.se/index.php?main=8 är ett bra ställe att köpa guld i över nätet i Sverige.

Historiskt sett har guld/silver ration legat runt 1/20 eller kanske 1/15.
Idag 1/59 (1310/22=59,5)

Ologiskt för många, men inte så konstigt både guld- och silverpriserna är manipulerade av stora finansjättar med Rothschilds i mitten.

http://www.nypost.com/p/news/business ... B55M7Rh9vwM#ixzz0nToIjCEy

Så silver kommer antagligen vara en betydligt bättre långsiktigt investering.

Men det är alltid den där grejen med ägg och korgar.

Guld kostar ungefär samma över stora delar världen(skattebefriat), silver varierar en hel del beroende på vilken skatt silver har i respektive land och vilken typ av utformning metallen har.

Mynt är oftast det bästa valet.

Silvermoms på mynt: Sverige 25% vs Tyskland 7%.

http://www.guldsilver.info/artiklar/m ... elmetaller-i-olika-lander

Har du bråttom köp guld och silver i Sverige, vill du ta det lugnt och kanske få lite mer för dina pengar reka tyskland efter billigt silver(kan vara en lång och utdragen process).

Ett annat problem med att köpa silver från utlandet är att många shopar har redan uppnått sin utlandsförsäljningskvot.

Vissa shopar uppnådde denna kvot redan i mars i år, förra året(2009) uppnådde de flesta shopar inte denna kvot under hela året.

Lycka till







Posted on: 2010/9/30 13:39
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#7


See User information
Titta på Palladium och Platina istället. Guld och silver-priserna är för manipulerade... The real deal handlar med platinum och palladium...

Posted on: 2010/9/30 14:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#8


See User information
Har själv investerat i koppar. Kaffekoppar!


Posted on: 2010/9/30 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#9


See User information
Är övertygad att detta är en övergångsfas och med tiden blir det totalt "värdelöst" till den grad då man verkligen nyttjar dessa egenskaper. Att lalla runt o hålla på ädla ämnen blir mer som skit... Har absolut inget värde innan man gödslar med den för en orsak.

Men som sagt, det blir en övergång. Men för all del, innan vi fattar galoppen, så skulle jag nog kört på silver, platina och lite guld.
Men vad har man för nytta av det utan rent vatten och riktig mat?

Och när ekonomin kollapsar (Det vi lärts att tro är något verkligt och inte en mänsklig idé, enbart ett verktyg), är det precis samspelet och hur vi hjälps åt som avgör hur bra vi kommer genom det. Hjälps vi åt är vi starka, men ensam kommer vi få det riktigt svårt.

När vi väl fattar att vi verkligen är en potential för varandras överlevnad, får vi chansen att läsa oss av den bipoläritet vi utsätts för.

Och den sammanslutningen vi borde lära oss att vi är varandras potential, innefattar inte bara människor, utan en helhet som är vidare än så.

Posted on: 2010/9/30 17:38

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#10


See User information
Tavex.se och Libertysilver.se är bra ställen att köpa från.

Köp aldrig guld i papper för en hel del av de papper som t.ex. GLD och SLV är inte 100% backat av riktigt guld. När folk får reda på det i större omfattning så kommer folk begära guld för sina papper men kommer inte få ut något.

Någonstans har jag hört att bara en tiondel av silver på papper är backat av riktigt silver. Samma gäller antagligen guld.

Posted on: 2010/9/30 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#11


See User information


Bara en liten notis... Ska ni köpa nått så gör det med fysiska grejer...

Dessa papper för silver, guld mm kommer vara lika mycket värt och ha samma funktionalitet som toapapper när det väl brakar samman. Dessa papper är bara löften och löften kommer inta vara mycket värt från dom du får dom av.


Posted on: 2010/9/30 21:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#12


See User information


http://www.marketwatch.com/story/gold ... s-30-year-high-2010-10-01


Lär ju inte stanna där, är väl min tanke...

Posted on: 2010/10/1 20:01

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#13


See User information
Tack för alla svar!

Jag har redan all vattenreningsutrustning jag behöver och förbättrar ständigt mitt överlevnadskit... Men.

Jag vill dock investera i guld för att dels ha något av värde att byta och handla med om kronan blir värdelös och dels för att om möjligt ta en genväg till att köpa en bra markbit utan att skuldsätta mig.

Planerar att köpa guld och silver varje månad för det jag har över från lönen, minimum en tredjedel av mitt överskott per månad men jag kan gå upp mot 100% om jag snålar på allt annat men kommer troligen att lägga en tredjedel på annan fysisk utrustning och den sista tredejedelen på nöje då man kanske skall unna sig att leva gott dom sista månaderna av den västerländska civilisationens dagar...

Tack för tipsen och håll i hatten. =)


Posted on: 2010/10/1 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#14


See User information


You have good company... hehehe




Posted on: 2010/10/2 20:41

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#15


See User information
Har läst och lyssnat en hel del sedan sist och det verkar som att man inte kan bli lurad på att köpa guld. Guld har alltid kunnat köpa samma mängd fysiska varor, om guld blir hutlöst dyrt kommer allt annat runtomkring också bli det. Dessutom så verkar det som att silver kan vara minst lika bra investering då många verkar misstänka att silvers pris konstgjort hålls nere och att det när som helst kan sticka i väg.
Men allt är ju osäkert. Om ekonomin plötsligt blir bra igen kan ju priserna sjunka. Men hur troligt är det att bankernas luftslott plötsligt blir hållbart? Verkar med som att man kan investera i nästan vad som helst om man tror att systemet skall krascha för då blir allt fysiskt värdefullt till och med en säkerhetsnål.

Posted on: 2010/10/4 6:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#16


See User information
Skit i guld , dom vill att ni ska köpa guld , kommer bara sluta upp med att en limpa bröd kostar 1 miljon kr.

Ju fler som köper guld desstå dyrare guldpris och desstå mer värdelös valuta.
Köp tillbaks födelsebeviset istället och ta tillbaks landet.

Precis så är det under krigstider och , guld guld guld.

Ska man behöva oroa sig över ekonomi bara för att ledarna vill att man ska oroa sig.

Vems land lever vi/du i ?

Har du inte lika mycket rätt än någon annan?

Dåså.

Vi behöver ta tillbaks landet eftersom dom demonterar det på alla sätt för att få folk desperata.

Oro oro oro så inte tid finnes att titta bort, titta bort får vi inte göra för då ser vi att psykopaterna driver med oss.

Vad ni bör fråga er istället är varför kostar det och leva?

Varför ska det kosta och ha tak över huvudet och mat i magen?
Är det brist på föda?
Är det därför man bygger golfbanor över åkrarna?
Varför kostar det och ha tak över huvudet ?
Är det därför man hittar övergivna kommuner.

Dom driver ju med oss ser ni inte det?


Posted on: 2010/10/4 7:02

Edited by Shen on 2010/10/4 7:24:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#17


See User information
intressant tråd har också kikat en del i ämnet..

metaller är ju helt enkelt mer attraktiva än pengar nu, pga politiken och inflationen m.m. ..kan tänka mig att råvaror alltid har stigit under kristider?

men det är också intressant med användningsområdet av metallerna i nanoteknik osv kanske även metallernas själva egenskaper som vi nuförtiden inte verkar så intresserade av

..och vilka som ligger bakom SMS-guld jinglarna ni har i huvudet är nog i slutändan de gamla vanliga ;)

Posted on: 2010/10/8 23:08
ONE LOVE ..coz I oughta give you one!

"to understand a word is NOT to understand its meaning..
never the less we are just (or only) what we understand ..and isnt that convenient?"
- GFG
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#18


See User information
Shen: "Köp tillbaks födelsebeviset istället"

Vad sjutton betyder det egentligen? Du får inga svar från Avatar på den frågan så det blir svårt att svara på det va?

(Ursäkta drygheten men jag har precis levererat Avtar svar på tal i hans tråd och är lite testosteronstinn.)

Posted on: 2010/10/9 8:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#19


See User information
Vad jag menade var återkalla födelsebeviset i ditt ägo istället för statens och återkalla pengarna som står i ditt namn till din ägo istället för statens.

Du har ju några miljoner investerade i ditt födelsebevis i ditt namn av som staten tagit av internationella bankirer.

Dom har du rätt till eftersom dom belånats i ditt namn av någon annan.

Bedrägeri.


Sending the nonnegotiable Charge Back & Bill of Exchange accesses our Treasury Direct Account (TDA). What is our TDA? Let's go to Title 26 USC & take a look at section 163(h)(3)(B)(ii), $1,000,000 limitation: "The aggregate amount treated as acquisition indebtedness for any period shall not exceed $1,000,000 ($500,000 in the case of a married individual filing a separate return)."

This $1,000,000 (one million) account is for the straw man (Strawman), the fictional "person" with the name in all caps &/or last name first. It is there for the purpose of making book entries, to move figures, "digits" from one side of ledgers to the other. Without constant movement a shark will die & quite ironically, like the shark, there must also be constant movement in commerce, or it too will die. Figures, digits, the entries in ledgers must move from asset side to debit side & back again, or commerce dies. No movement, no commerce.

The fictional person of government can only function in a fictional commercial world, one where there is no real money, only fictional funds ... mere entries, figures, & digits.

A presentment from fictional government -from traffic citation to criminal charges -is a negative, commercial "claim" against the straw man (Strawman). This "claim" takes place in the commercial, fictional world of government. "Digits" move from one side of your straw man (Strawman) account to the other, or to a different account. This is today's commerce.

In the past we have addressed these "claims" by fighting them in court, with one "legal process" or another, & failed. We have played the futile, legalistic, dog-&-pony show -a very clever distraction -while the commerce game played on.

But what if we refused to play dog-&-pony, & played the commerce game instead? What if we learned how to control the flow & movement of entries, figures, & digits, for our own benefit? Is that possible? And if so, how? How can the real man in the real world, function in the fictional world in which the commerce game exists?

When in commerce do as commerce does, use the Uniform Commercial Code (UCC)? The UCC1 Financing Statement is the one contract in the world that can NOT be broken & it's the foundation of the Accepted For Value process. The power of this document is awesome.

Since the TDA exists for the straw man (Strawman) -who, until now, has been controlled by government - WE can gain control (& ownership) of the straw man (Strawman) by first activating the TDA & then filing an UCC-1 Financing Statement. This does two things for US.

First, by activating the TDA we gain limited control over the funds in the account. This allows US to also move entries, figures, & digits ... for OUR benefit.

Secondly, by properly filing an UCC-1 Financing Statement we can become the holder in due course of the straw man (Strawman). This gives us virtual ownership of the government created entity. So what? What does it all mean?

Remember earlier we mentioned that a presentment from government or one of its agents or agencies was a negative commercial claim against the straw man (Strawman) (& the Strawman's account, the TDA)? Remember we told you entries, figures, & digits moved from one side of the account to the other, or to a different account? Well now, with the straw man (Strawman) under our control, government has no access to the TDA & they also lose their go-between, their liaison, their "connection" to the real, living man & woman. From now on, when presented with a "claim" (presentment) from government, we will agree with it (this removes the "controversy") & we will ACCEPT IT FOR VALUE. By doing this we remove the negative claim against our account & become the "holder in due course" of the presentment. As holder in due course you can require the sworn testimony of the presenter of the "claim" (under penalty of perjury) & request the account be properly adjusted.

It's all business, a commercial undertaking, & the basic procedure is not complicated. In fact, it's fairly simple. We just have to remember a few things, like: this is not a "legal" procedure -we're not playing dog-&-pony. This is commerce, & we play by the rules of commerce. We accept the "claim", become the holder in due course, & challenge whether or not the presenter of the claim had/has the proper authority (the Order) to make the claim (debit our account) in the first place. When they cannot produce the Order (they never can, it was never issued) we request the account be properly adjusted (the charge, the "claim " goes away).

If they don't adjust the account a request is made for the bookkeeping records showing where the funds in question were assigned. This is done by requesting the Fiduciary Tax Estimate & the Fiduciary Tax Return for this claim. Since the claim has been accepted for value & is prepaid, & our TDA account is exempt from levy, the request for the Fiduciary Tax Estimate & the Fiduciary Tax Return is valid because the information is necessary in determining who is delinquent &/or making claims on the account. If there is no record of the Fiduciary Tax Estimate & the Fiduciary Tax Return, we then request the individual tax estimates & individual tax returns to determine if there is any delinquency.

If we receive no favorable response to the above requests, we will then file a currency report on the amount claimed/assessed against our account & begin the commercial process that will force them to either do what's required or lose everything they own -except for the clothing they are wearing at the time. This is the power of contracts (commerce) & it should be mentioned, at least this one time, that a contract overrides the Constitution, the Bill of Rights, & any other document other than another contract. We should also mention that no process of law -"color" of law under present codes, statutes, rules, regulations, ordinances, etc. - can operate upon you, no agent &/or agency of government (including courts) can gain jurisdiction over you, WITHOUT YOUR CONSENT. You, (we) are not within their fictional commercial venue.

The Accepted for Value process, however, gives us the ability to deal with "them" -through the use of our transmitting utility/go-between, the straw man (Strawman) -& hold them accountable in their own commercial world, for any action(s) they attempt to take against us. Without a proper Order, & now we know they're not in possession of such a document, they must leave us alone ... or pay the consequences.

First, by activating the TDA we gain limited control over the funds in the account. This allows US to also move entries, figures, & digits ... for OUR benefit.

First, by activating the TDA we gain limited control over the funds in the account. This allows US to also move entries, figures, & digits ... for OUR benefit.



http://www.nmcservices.net/strawman.html

Fråga dig själv om du tycker att det är skäligt att pengar belånas i ditt namn utan att du frågats eller fått ta del av dem i handen?

Gör du något liknande mot någon annan kallas det bedrägeri.

Posted on: 2010/10/9 11:38

Edited by Shen on 2010/10/9 11:55:00
Edited by Shen on 2010/10/9 11:57:46
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#20


See User information
When you Capture your Strawman you’re going to have to fill in a UCC-1 financing
statement, you’re going to have to write out bonds, you’re going to have to send in your
receipts via the 1099 OID form to claim your money back... it’s all fiction. It’s all nonsense.
None of it exists in reality.

http://www.scribd.com/doc/22655750/Th ... -the-Freeman-Strawman-Man

Strawman konto är som en symbolisk aktie bundet i ditt namn som getts till dig som representerar dig som en vara eller funktion (namnet på företaget du kan man säga) som staten köper tjänster av.Men tjänsterna köps med en baksida du betalar skatt och skatten går tillbaks till dom som köper tjänsten av dig så igentligen har du inte sålt något utan bara skuldsatt dig ännu mera..

Bursting Bubbles of Government Deception 1-8 [HD]

http://www.youtube.com/watch?v=4I0EsZ_zsLM

Strawman Redemption Process/Take control of you B/C bond acct.

http://www.youtube.com/watch?v=dd8qsp83ha4

Med andra ord man skuldsattes för att göra några bankirer rikare.
Om du återkallar din strawman är det upp till dig och sälja dina tjänster , inte staten.

Att återkalla sin strawman innebär ochså att återkalla dom pengarna som man drivigt in.
Finns en process bakom detta ochså som inte gärna talas om.



Posted on: 2010/10/9 12:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#21


See User information
En enkel kalkyl.

Man säger att ens reaktioner talar om ens intentioner.

Samma gäller prioriteringar.

Vad kostar dom svenska pensionärernas skatt?
Hur mycket drar pensionärernas skatt in årligen med andra ord?
= 10 Miljarder kronor.
Vad har kriget i Afghanistan kostat hittills?
1900 miljarder kronor.
Med andra ord 190 år av skattefri inkomst för pensionärerna.

Det talar väl sitt tydliga språk.

Så måna är våra ledare om folket.

Man mördar hellre folk utomlands än ger sitt eget lands befolkning ett drägligt leverne.
Sen ska man förvånas över att det ser ut som det gör.

Det mest skrattretande är att det finns individer därute som verkligen köper ekonomi argumentet med egentrycka sedlar för att folk har det dåligt ställt, några exempel är dom politiska partierna och hjärntvättade människor överhuvudtaget.
Speciellt dom som klampar ner på dig och säger men vi har inte rätt att ha det bra pga vi har inte råd pga utlänningar pga finanskriser pga tillgångar osv osv osv och använder allehanda hjärntvätts ursäkter media och politiker tutat i dem.
Ingen har rätten att ha det dåligt ställt överhuvudtaget.
Det är våran egen skyldighet att ha rätt till det som hör till oss med födselns rätt på denna jord.
Eftersom man nu har gett bort sitt ansvar till en ledare är det ledarens skyldighet.
Och hur mycket dom bryr sig har du som ett litet exempel i kalkylen ovan.
En feg människa är en människa som aldrig byggt ett eget perspektiv utan svalt allt dom matats med.

Posted on: 2010/10/9 13:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#22


See User information


Underbart Shen, tusen tack för posten;
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=164471#forumpost164471


Den visar ju hur illa till det är, hur jäkla förslavade folk blivit. Vi har fått en åderlåtningskran uppkörda där bak och fostrats till att tycka att det helt naturligt och att världen fungerar precis så...

Detta är inte en strid som görs på våra gator, att stångas med poliser eller millitär...

Det är vad det är, bara ett val.

Är vi sedan många nog... Rasar systemet in på sig själv.
Tar vi modet, vågar, så är friheten vår. Det är vad det är, välja friheten.
Men vi har blivit så itutade en massa skit, pengarguden, rasism, hat, egoism och annat crap att vi helt blivit beväringar för dessa banker.
För focks sake, vi till och med rättar varandra till vad/hur "man" skall vara... Låt oss gå samman, inse att vi är precis lika, och enbart säga "Nej!". Våld behövs inte, enbart modet för ett eget val.

Posted on: 2010/10/9 14:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#23


See User information
Quote:

Shen skrev:
En enkel kalkyl.
...
Vad har kriget i Afghanistan kostat hittills?
1900 miljarder kronor.


Hur tänkte du nu? Du menar alltså på fullaste allvar att staten ska ha tagit ett lån på 1900 miljarder för att kunna kriga ett år... utöver de 1200 miljarder som vi redan har i skuld sedan 2009...


Det faller ju på sin egen orimlighet.

Speciellt när du plockar siffror från följande ställe som säger miljoner, inte miljarder....


Jag har svårt att ta dig på allvar när du har helt fel siffror som du basunerar ut hur du vill. Du har ingen aning om vad du säger.

Du gör inte ens en rimlighetskontroll på det du säger.

Kalkylen var tydligen för svår för dig...

Ska bli intressant att se om du reagerar med ödmjukhet eller ilska. Jag har nämligen rättat dig en gång redan...

Posted on: 2010/10/9 14:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#24


See User information
Glömm inte dom 3500 miljarderna man gav till bankerna.

Mycket faller på sin egen orimlighet när man förs bakom ljuset.

Har du redan dessutom glömmt dom 2,8 biljonerna i statsskuld innan 2009?

Posted on: 2010/10/9 14:19
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
63 user(s) are online (63 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 63

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS