vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Expo-medarbetare skriver i bok att Vaken.se gillar nazister och tycker illa om judar

See User information
Blev själv rätt upprörd när jag läste i boken Rasism i slips - Sverigedemokrater och nazister i dag

Sidan 15:

"Vaken.se gillar nazister

Främlingsfientligheten sprids även på andra sajter än där nazisterna styr. Vaken.se är en sajt. 2008 gick medlemmar från sajten med i nazisternas tåg på Nationaldagen. Nazisterna tycker illa om judarna. Det gör också de flesta som läser och skriver på vaken.se också. På Nationaldagen greps över hundra nazister då de gjorde Hitler-hälsning. De greps misstänkta för hets mot folkgrupp. Bredvid stod vaken.se och delade ut flygblad.

Boken är skriven av Johannes Jakobsson som jobbar på Expo. Bilder från Expo har använts till boken som är utgiven av LL-förlaget.

Posted on: 2010/10/6 16:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Expo-medarbetare skriver i bok att Vaken.se gillar nazister och tycker illa om judar

See User information
Polisanmäl för förtal, ge dom inte mer utrymme för denna omoraliska beteende. Kräv styrkning och bevis, klarar han inte det... Anmäl.

Sätts inte foten ner, kommer dom bara gå på än värre... Snart kommer vaken.se vara = symptom och orsak för frihetsberövande... Eller "gå direkt i fängelse, utan att passera AB domstol".

Precis som med våra politiker, tar vi inte ansvar, så kommer dom gå allt längre och bli allt med destruktiva mot dom som dom skall representera...

Posted on: 2010/10/6 16:48

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Expo-medarbetare skriver i bok att Vaken.se gillar nazister och tycker illa om judar

See User information
Tänka sig att den lilla infoutdelningen till nassarna kunde få sådant efterspel...

Jag försöker avråda om sånt som är dumt för vaken, men möts bara av skit av en admin som nu senast outade mig med namn här på forumet (Detta togs dock bort av en vaken admin). Det har pratats om samarbete med SD, metapedia och scientologerna bland annat och jag har ivrigt sagt hur dumt detta är men bara fått skit. Tråkigt att inte jag var med på nationaldagen 2008, för då kanske jag kunnat avstyra det som fick dessa följder iom att vissa ville gå till sina kompisar i nazistleden. Denna person har dock valt att avsluta sitt medlemsskap på vaken som tur är, men jag är förvånad över hur vakna personer kunde lyssna på honom.

Man får fan tänka sig för vilka man lierar sig med, för vissa stämplar är svåra att tvätta bort... Skulle regeln Undvik bedömningar av användare, grupper och trosuppfattningar. dock följas skulle det bli enklare, för det finns rasister överallt. Också på vaken och de uttalar sig ibland jävligt stötande.

Posted on: 2010/10/6 17:01

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=vQY60tN9yL8&feature=fvw

Expo kan krypa in i röva och försvinna.

Är det någon som hatar judar och sponsrar nazister så är det dom med deras lögner.

Antar att dessa ochså är nazister??

http://www.metacafe.com/watch/961036/9_11_was_an_inside_job/

Här har du dock en tvättäkta natzi.

http://www.youtube.com/watch?v=xEU61Cw7VCo

http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar

Det Expo och andra hycklare sysslar med sysslar med kallas för landsförräderi bedrägeri och förtal.

http://www.youtube.com/watch?v=qsBdHTXI5Qs

Såna hycklare har ingen framtid bara en handfull idioter står på deras sida.

Eran tid är snart kommen förr eller senare får ni stå till svars för era lögner kan man ochså säga.

Man kan ju inte ljuga till alla hela tiden som vissa inom media tycks tro.

Posted on: 2010/10/6 17:03

Edited by Shen on 2010/10/6 17:24:20
Edited by Shen on 2010/10/6 17:25:28
Resized Image

See User information

En reflektion/frågeställning bara, inget svar på tidigare inlägg egentligen:
Det är väll inte så konstigt att utomstående tror så, när man bara behöver öppna en av de senaste trådarna för att märka att folk här har sådana åsikter, då är det lätt att dra alla över en kam, eller hur man säger.

De som uttrycker sig så bland annat, är en orsak till att jag bara läser här, jag skriver nästan aldrig.
Hade det funnits en liknande site men utan minsta spår av rasism hade jag mycket hellre använt mig utav den sidan för att hitta alternativ information.
Jag vet att det bara är ett par stycken som uttrycker sådant, men det förstör ens helhetsintryck, riktigt mycket, det är bara ett par stycken vad jag vet, men de hörs väldigt mycket!

o hur tänker dessa personer som å ena sidan säger att alla -ismer o då främst att feminism är tillför att sära på folk och skapa motsättningar o söndra kärnfamiljen,(det som gjort mig allra mest upprörd) när de i nästa mening uttrycker sig som att det finns skillnad på vilka folk som får lov att befinna sig i ett land, o låter i mina öron väldigt nationalistiska..
är det en ism med undantag?
jag tycker det mest bara tyder på mentaliteten hos en gammal gubbe!

Jag riktar inte detta åt någon speciellt. Detta är bara en reflektion, ifrån en som kan se dessa diskussioner lite på håll eftersom jag hållit mig ifrån diskussioner innan men har väldigt många år som besökare av detta forum o jag vet att det bara är ett par stycken som tycker så här, de bara hörs väldigt mycket! De som har motsatt åsikt får som kämpa sig fram i diskussionerna o det finns ett par som inte ger upp o vill ha diskussionen med dem. Jättebra tycker jag! Alla som inte håller med borde tydligt visa detta o delta i diskussionerna kring dessa ämnen eftersom det börjar bli faktiskt en sanning, detta expo skriver..
jag har hört några gånger nu, "usch läser du på vaken, det är ju bara nazister där !"

Det är kanske dags att ge dessa som bara trillar in ibland o läser en annan bild! Att det finns plats för allas åsikter men vilka åsikter när det gäller denna fråga som är majoritet :)

Det är så väldigt tråkigt att folk har dessa åsikter på ett ställe som vaken. Det går så emot allt vad jag annars förknippar vaken med.

åh vilken babbel det blev från mig då, men jag ville bara påpeka det här, det känns viktigt! Jag tycker så mkt om den här sidan och vill inte det ska gå o bli smutskastat.

kram till dig!

Posted on: 2010/10/6 17:31
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

See User information
Nej den ismen är inget undantag det är en del av agendan .

Helt klart kan man skönja hur stofil pruttgubbar planerar agendorna.

Nazistisk SS symbol = http://rvangurp.files.wordpress.com/2009/03/ss1.jpg

George W bush och resterande politikerns skull and bones symbol = http://viewfromthemeadow.com/skullbones.jpeg

Förrutom all annan fakta så att Usa mer eller mindre byggdes av nazistiska forskare och våra egna politiker deltar i agendor som Eugenics osv så.
Syns några likheter?

Dum fråga.

Man måste vara en riktig tvättäkta mupp om man köper medias argumentering.

Bara kolla på filmen Order of death = Säger allt.

Posted on: 2010/10/6 17:52
Resized Image

See User information
Håller med, kanske det är en "pling" för moderatorer och admins att lägga lite focus på detta?

En tanke, att proaktivt/aktivt visa från admins och moreratorers sida, att det inte finns en grund för dessa påståenden?

Bara reflektera över följande post och hur regelrätt den är...;

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=164118#forumpost164118

Posted on: 2010/10/6 17:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Ja definitivt så bör admin/moderatorer ta tag i detta snabbt som bara den.
Jag tänkte gått in på det, men lät bli.

En fara med det hela är ju att om det går o blir en allmän sanning kommer dessa frågor dominera allt mer o sedan är den här sidan kanske inte lika attraktiv för de som vill diskutera de ämnen som vaken är så bra till.

Posted on: 2010/10/6 18:14

See User information
Quote:

Håller med, kanske det är en "pling" för moderatorer och admins att lägga lite focus på detta?

En tanke, att proaktivt/aktivt visa från admins och moreratorers sida, att det inte finns en grund för dessa påståenden?

Bara reflektera över följande post och hur regelrätt den är...;

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=164118#forumpost164118

Jag förstår din inställning till fullo, avatar. Men betänk att användaren i länken du skickade är en uppenbar provokatör som endast var här för att sabba. Detta ledde till en avstängning så fort det uppdagades.

Admins kan inte sitta framför skärmen 24/7,
men vi gör så gott vi kan.

Posted on: 2010/10/6 18:14

Anonym
Jag besöker dagligen forumet, och håller mig ganska uppdaterad om vad folk skriver. min uppfattning är att rasistiska uttalanden är jävligt sällsynta här.
"man bara behöver öppna en av de senaste trådarna för att märka att folk här har sådana åsikter"
ge gärna några exempel.

Visst finns det bråkstakar, och en del människor har underliga åsikter, men det är i så fall en del av debatten. Det är sällan en tråd handlar om ett ståndpunktstagande här. snarare reflektion.

om det funnits någon i vakens administration som haft sådana åsikter hoppas jag att de är borta för gott.

Vi är alla Ett.
Oavsett postnummer eller ursprungsland. Det fattar de allra flesta...

See User information
PATRIK: OBS - Läs forumreglerna så ser ni att vaken.se inte ansvarar för innehållet här i forumet. Varje skribent äger sina egna inlägg.

Viktigt:
Lögnerna om rasism rör endast det som är presenterat på vaken.se:s framsida. Ex Nyheter om David Icke, om Max Igans filmer, m.m.

Posted on: 2010/10/6 18:46
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Som jag ser det ska admins och moderatorer bara städa forumet om det pågår personangrepp, outning av namn, hetsning och i fallet av fullständigt onödiga inlägg som bara är fulla av utropstecken och capsade bokstäver när någon tappat tålamodet.
Kanske också om det blir för offtopic, men det är svårdefinierat.

Inte p.g.a. en persons åsikter.

En fråga: Varför går inte EXPO och hackar på Flashback?
Där finns gott om nassar, uttalade nassar.
Samt andra stollar som fritt får snacka om vad som helst.

Vakens forum har dessutom samma policy som Flashbacks, vilket uttryckligt står, som ovanstående skribent påpekar.

Mitt svar: Vaken är en portal för alternativa nyheter; därför!

Posted on: 2010/10/6 19:16
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Johannes Jakobsson skulle skita knäck om vi var verkliga nazister...

Överhuvudtaget figurerar det så mycket vanföreställningar om nazismen genom att den setts genom segrarnas glasögon att de flesta, Johannes Jakobsson inklusive, inte skulle känna igen äkta nazist. Han tror att det är något man smyger med. Något större missförstånd finns inte, en tvättäkta nazist är stolt över allting och alltid på ett strålande humör.

Ett riktigt nazistmöte inleddes med att folk i svarta uniformer stod och slog på trummor i hjärtrytmen i tjugo minuter och sedan stod Ledaren och förtolkade skrikande precis det alla kände inombords! Det hela påminde mer om en utomhuskoncert med några miljoner Watt i högtalarna än nåt smygande i mörka ordenssalar. Titta på bilderna från den tiden så ser ni hur GLADA och FRISKA folk såg ut!

Det som kännetecknade nazismen var en VILJA att STÄLLA UPP!

Om man blev kallad, stegade man fram med lyftad fot och smällde ihop klackarna och gjorde en tysk hälsning framåtlutad i sextio graders vinkel!

ENTUSIASMEN VAR OFATTBAR!

Och att kritisera Ledaren var ofattbart fel, barnen underrättade sina lärare om föräldrarna uttryckte sig med minsta tvekan i rösten...

Judar sågs som lägre stående varelser som man inte rörde med tång. De körde omkring i gula bilar och våldtog ariska flickor och vem som helst begrep att dessa illdåd måste stoppas!

Alla revyer hade ett nummer där en rad snygga tjejer dansade runt med lyftade jordglober och sjöng "Idag äger vi Tyskland, I morgon hela Världen!" varpå en glad man i kritvit uniform föreställande Hermann Göring under dånande hurrarop "Här kommer vår Hermann, ååh hurra hurra" stegade upp på scenen och sedan fick han en kyss på kinden av alla flickorna...

Alla barn skulle vara med i "Vaken Ungdom" och lära sig att marschera och slåss med svärd och yxor på sommarläger boende i borgar med vallgrav ute på landet och sjunga fosterländska och judehatiska sånger varje kväll vid korvgrillningen!

Skulle NÅGOT på Vaken påminna om detta? Cirkulerar det bilder på redaktionen i uniform görande Hitlerhälsning?

Firar vi Mikael Cromsjö's födelsedag med förbimarsch av hundratusen man i stram marsch med utsträcka fanor?

Exakt på vilket sätt visas här sympatier för ovanstående?

Det är den förbaskade Mellanösternkonflikten som spökar även i detta, den kommer att ta kål på oss allihop och jag har ingen lösning, den har pågått i hela min livstid och jag lär inte överleva den heller.

Men att skylla detta på dagens befolkning i Israel eller palestinierna i sina enklaver är lika absurt som att beskylla oss för antisemitism!

Snarare är det Fan som är lös!

Jag tycker dessutom att det är bra att vi har moderatorer, det saknar jag en hel del på Fria Tider där några få, kanske ett femtontal, skriver precis de kommentarer som kunde ha fått naziststämpeln på sig.

Personligen skiter jag i vad folk tycker, det har inget med verkligheten att göra och det är den jag intresserar mig för...

Posted on: 2010/10/6 19:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Riktiga judar är mycket spirituella människor.
Hittar väldigt få av dem finns många olika grupperingar som stjäl titlar.
Talmudister hittar du gott om dock.

Dom som kallar sig judar.
Det är en idologiskt prioriterad fråga.
Trots allt avgör ens handlingar och ens ställning vem man är vart man står.

Exempelvis kan du vara kristen om du skjuter barn?
Knappast.
Lika lite kan du vara judisk eller av någon annan guds barn om du utför illdåd oavsett vad man utövar.
man måste leva som man lär.

Jag skulle exempelvis inte kunna delta under nazistmöten ha hakors på armen och sponsra nazister och samtidigt vara kommunist.

Med andra ord ,, ens handlingar och reaktioner definerar ens intentioner.

Jag skulle kunna lära mig arabiska och ta till mig deras seder men uppför jag mig som en grek kan jag ju inte vara arab.

Samma sak i detta fallet.

Judar har fått betala för andras manipulation under mycket lång tid och än idag vill inte dom styrande dom manipulerande zionbarnen och media lämna dem ifred.

Lika lite som sanningsökare oliktänkande och folk som ifrågasätts lämnas ifred.

Snarare smutskastas förnekas och diskrimineras.

Jag har tur som har riktiga vänner en riktig vän är mycket värd.
Blod är tjockare än vatten men blod stelnar fortare ochså.

Posted on: 2010/10/6 19:36
Resized Image

See User information
Om förlaget som gett ut boken där de publicerat lögner om Vaken:

Vad är Centrum för lättläst?

Centrum för Lättläst arbetar på regeringens och riksdagens uppdrag med att göra texter tillgängliga för människor som av olika anledningar har lässvårigheter eller är otränade läsare.

Posted on: 2010/10/6 20:14

See User information
retardgirl skrev:

Quote:
Det är väll inte så konstigt att utomstående tror så, när man bara behöver öppna en av de senaste trådarna för att märka att folk här har sådana åsikter, då är det lätt att dra alla över en kam, eller hur man säger.

Då kanske det är så att du och utomstående ska tänka om, och gradera upp "åsikter" till insikt, eller åtminstone uppfattning.
Det är alltid så att vad som har promotas brett därute och genomförts i agendan är dåligt, det är sådana tider. Eller tror retardgirl att det om skett i detta land sedan femtiotalet är utifrån en god och positiv agenda? Naturligtivis förstår man inte så lätt om man fötts in i det, är programmerad, att det är något dåligt... tänker inte själva - och tänker därför automatiskt fel - då kanske de inte begriper att Tage Erlander på sextiotalet sa att vad som var så bra med Sverige är den homogena befolkningen. Om vi nu fått ett parti som har viss insikt att återställa primära saker i livet så är det väl oerhört bra, som vikten av familjen etc. Vem ska annars göra det? De partierna som just driver agendan därute, och snabbt gjort landet till något skadat objekt i upplösning? suck...

Quote:
Hade det funnits en liknande site men utan minsta spår av rasism hade jag mycket hellre använt mig utav den sidan för att hitta alternativ information.

Se över dina tankar istället. Allergisk mot ord? Du kanske är en fobiker, har rasfobi?

Quote:
o hur tänker dessa personer som å ena sidan säger att alla -ismer o då främst att feminism är tillför att sära på folk och skapa motsättningar o söndra kärnfamiljen,(det som gjort mig allra mest upprörd) när de i nästa mening uttrycker sig som att det finns skillnad på vilka folk som får lov att befinna sig i ett land, o låter i mina öron väldigt nationalistiska..
är det en ism med undantag?
jag tycker det mest bara tyder på mentaliteten hos en gammal gubbe!

Antagligen är du en ung person och har inte borstat av programmerat damm än, inte förstått att vända på tänket.
Så är det för många, de kan "köra hårt" på ett spår för att slippa ge upp något annat... så håller man ju i alla fall på..., skriva och vilja synas som en medveten person, en "vaken". Ett exempel på att man inte ser utanför sin rädslobox är denna artikel:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=800

Där har den kvinnliga skribenten (se kommentarerna) inte heller sett mer än småsmulor... och har fyrkantseende och tar inte in det enkla pusslet - ändå skriver personen bok som ska "avslöja" den dumma eliten... men blir då även en som vilseleder. Vill nu inte kritisera henne, eller dig, men verkligheten är annorlunda än det pk-tänk som sägs.

Shen skrev just:
Nej den ismen är inget undantag det är en del av agendan .
Förstår du... feminismen är en del av agendan, det är agendan som pågår därute, du jobbar FÖR den, med "åsikter".

Quote:
Alla som inte håller med borde tydligt visa detta o delta i diskussionerna kring dessa ämnen eftersom det börjar bli faktiskt en sanning, detta expo skriver..
...
Det är kanske dags att ge dessa som bara trillar in ibland o läser en annan bild!

Det är så väldigt tråkigt att folk har dessa åsikter på ett ställe som vaken. Det går så emot allt vad jag annars förknippar vaken med.

"Håller med..." "åsikter" - du talar som en aktivist, en som tänker som "de" vill. Nu handlar det om dig, och din "förknippning", inte att något är "fel" på vaken, eller heller SD. Det andra i livet därute är bakvänt, blir allt mer sjukt, rutschbana... står man i det så ser man inte att ens "eget tänk" är bakvänt. Vad har du att göra med vad andra har för "bild" - det är deras problem, som de kan söka hjälp för.

Om något är "tråkigt" så är det att ha åsikter och att folk har "bilder" och egen oförståelse för att värdera saker och ting, som tex skrivs på vaken istället för att ge upp strunt och göra basic hemläxa. Men det duger bra för att vara en i AFA och en "antirasist" o dyl, en person som skapats enligt mallen, som sover.

Quote:
åh vilken babbel det blev från mig då

Kan bara instämma...

Posted on: 2010/10/6 20:19

See User information
Den boken är avsedd att användas av KOMVUX i hopp om att någon deltagare i svenskundervisningen skall ge någon av oss spö om vi skulle stå och dela ut flygblad om 9.11! Jaha minsann och själv är man visst oberörbar förstås?
Glöm aldrig vilka som börjat med knölpåksfilosofin, gott folk. Dom måste känna sig trängda för att bära sig åt så här!
Dom fattar inte vilka krafter dom håller på att släppa loss! Jag såg nyss att Nokia numera stöder Fria Tider. Kanske nåt stort bolag vill stödja Vaken, man skall aldrig säga "aldrig"!

Posted on: 2010/10/6 20:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Lol Det kanske blir någon elev som spöar läraren istället.

Dom yngre är bra mycket vaknare än dom äldre det är inte dom unga som köper dagstidningar.

Att media en dag kommer gå i stöpet förutsåg man för längesedan.

Posted on: 2010/10/6 20:37
Resized Image

See User information
Tack adekvat för du iaf höll en trevlig ton

Jag förstod att jag skulle bli ifrågasatt i val av ord och för vad jag skrev.

Jag kan inte hålla med dig i denna fråga, det går inte.
1.Alla människors lika värde
2.Krig och utsugning av de länder där man inte har det lika bra som vi har det här i Sverige. Vi måste hjälpa så gott man kan i att ta hand om de problem man själv indirekt orsakat. varför ska jag få ha det så bra här i Sverige o vägra någon annan det, bara för den inte är född här, eller personens föräldrar är födda någon annanstans.
3.Människor flyttar runt,och med dagens teknik går det lättare att flytta på sig om det blir omöjligt att bo där man bor, eller inte trivs, vill se sig om. Detta är något som människor alltid gjort.
Det är inget dåligt anser jag, tror snarare det är det som fått oss att utvecklas.

Det finns säkert en massa invandrare och antirasister som är/kan bli lika insatta i det som skrivs här på vaken som vi är (i varierande grad då, får jag ju lägga till för vi har ju olika åsikt om det) o en risk i att det skrivs i tidningar och på nätet och dyker upp i teve om att vaken=nazism är att man kanske går miste om en väldans massa personer som skulle kunna vara med o sprida den här informationen.. Det är hemskt att de skriver så o jag förstår poängen med det hela, kallar man oss på vaken.se nazister, så kan man även avfärda allt det andra som sägs också.
Det är den risken jag ser.

Jag tror att alla sådana här konsekvenser utnyttjas negativt och att det skulle kunna gå bättre att sysselsätta alla, att skapa bättre förståelse och acceptans av varandras olikheter, leva som man vill men sida vid sida, inget vi-dom tänkande, utan bara vi. Självklart görs inte det. Att stoppa invandringen är inte ett humant alternativ.. men jag är medveten om att det skapas problem här hemma också. En större mängd folk i socialgrupp 3 tex.. och det är väl ingen slump att man vill ha det så.
Skulle önska att fler kunde bortse ifrån alla negativa konsekvenser som blivit med dåligt förd politik och propaganda i media. Se det medmänskliga perspektivet istället!

Det finns säkert en massa bevis på att jag fortfarande lever i något sorts programmerat sätt att tänka.
men just i denna fråga så kanske jag får vara en programmerad aktivist för alltid, detta är orubbligt.

Jag är medveten om att jag har en låg smärtgräns i denna frågan.
Så ja, jag är nog lite fobisk emot vissa ord det har du rätt i..men rasfobi? då hänger jag inte med? Rasism-fobi kanske är bättre ordval och jag kan inte komma överens med rasister. Det går inte.. så det stämmer det med.

jag ber om ursäkt för att jag kanske uttrycker mig fel igen, men hoppas du är med mig och inte behöver ifrågasätta ordval.

Posted on: 2010/10/6 21:27

See User information
Den hatstämning som onekligen finns gentemot Israel idag är något som ibland avspeglar sig här, men det kommer inte härifrån.

Idag finns det tyvärr en väldigt antiisraelisk eller antizionistisk inställning i många kretsar i Sverige. Detta har växt fram under intifadaepoken där Israel fått sämre och sämre press. Israel har gått från att ha haft tolkningsföreträdet till att bli den evige strykhunden.

Men skulle vi i Sverige ha det minsta med detta att göra på något sätt? Vi har istället mist en prins, förmodligen en statsminister och kanske en utrikesminister som varit sysselsatta med förhandlingar om Mellanösterns framtid!

När jag var i sextonårsåldern var alla mycket positiva mot Israel. På festerna hos klasskamrater sjöngs det Hava Nagila och jiddischsånger, och när sedan sjudagarskriget kom jublade hela svenska folket åt dom snabba israeliska segrarna och Moshe Dayan var omåttligt populär.

Otaliga svenska ungdomar har också vistats på kibbutz i Israel under ett skollov.

När man på åttiotalet visade Förintelsen som var en serie i flera avsnitt första gången var inte ett öga torrt. När den visades andra gången såg alla den en gång till och kommentarerna var fortfarande beklagande. Men när den andra reprisen gick och alla sett serien tre gånger på två år infann sig en övermättnad och sedan dess har det gått utför med sympatin för Israel.

Personligen tänker jag mycket lite över vad folk möjligen har för härkomst. Jag har haft massor med judiska personer i min bekantskapskrets och tycker bra om dom. Ingen av dom har nånsin lurat mig eller försökt tvinga på mig några ställningstaganden. Om någon skulle vilja göra dom illa är han min ovän. Det är mycket otrevligt att höra om att judar inte vågar bo i Malmö, till exempel.

Detta är fullständigt oacceptabelt och här måste solidaritet visas med folk som varit svenska medborgare längre än de flesta släkter och som gjort en stor insats både inom kultur och näringsliv.

Kan vi ställa upp för kurder och armenier och andra kan vi ställa upp för judar som förföljs också.

De svenska judarna är först och främst svenskar och måste kunna känna sig säkra och välkomna här. Och kunna skriva exempelvis på Vaken...

Posted on: 2010/10/6 21:32

See User information
Varför dom kallar vaken.se för massa saker är för att dom är rädda.

Dom märker att deras lögner inte biter på folk längre.

Men dom kommer förlora för att folk kan se för dem själva vad vaken handlar om.

Det tar inte lång tid innan man märker vad media är för lurendrejeri om man hänger här.

Dom unga har mestadels redan insett det är bara en tidsfråga innan nästa generation ger dem fingret.

Man försöker anklaga andra för sin egen ställning och sina egna brott det är så det fungerar.

Anmäl eller anklaga först metodiken kan man säga , väldigt poppis bland tjänstemän.

Dom kommer inte långt med sitt teaterspel.
Folk förlitar sig inte på Tv och till tidningar till sådann grad som för 20 år sen längre.

Med andra ordet det kokta fläsket brinner ; )

Posted on: 2010/10/6 21:36
Resized Image

Anonym
varför i hela friden blev wavemaster avstängd plötsligt?

Ogillas åsikter bland administratörerna, eller är det någon som löpt amok på eget bevåg? vaken.se SKALL vara en oberoende samlingsplattform för alla åsikter, även de som strider mot sådant som inte gillas på högre ort, såväl som inom regeringen som inom vakens administration.
Rasism, hets mot folkgrupp, anstiftan till brott eller personangrepp må vara fog för en avstängning.

Den dagen vaken.se förknippar sig med NÅGOT, vare sig det är med SD, högern, vänster, scientologerna eller något annat pick o pack, så lämnar iaf jag, och garanterat många med mig.
Vaken är ganska fattigt på medlemmar som det är nu, tyvärr. Ett sådant bakslag skulle döda forumet över en natt, sanna mina ord!

Om jag har fel gällande vad VAKEN.SE egentligen är så upplys mig gärna här och nu, så jag vet ifall det är dags att leta efter en ny diskussionskanal.

Eller kanske har jag fel, kanske har wavemaster gett sig an något som jag missat?
Om inte, så är det i mina ögon Inte speciellt vaket...

I så fall behövs en förklaring, Tack!

See User information
wavemaster blev avstängd pga trakasserier mot en admin, that's it. Ingen ska behöva ta skit, varken admins eller användare.

patrik1975: du verkar ha lätt för att dra förhastade slutsatser, Vaken kommer ALLTID att vara oberoende och självständiga, så chilla lite :)

Kram på er alla!

Posted on: 2010/10/6 22:50

Anonym
Må vara så, sorry för det ;)
...I guess I'm a skeptic by nature

Så avstängningen hade inget att göra med hans inlägg, tidigare i tråden?
Att wavemaster...computerror varit i luven innan vet jag, men jag ville bara försäkra mig om att detta inte låg till grund för hans nedstängning. That's it

jag har själv blivit nedstängd en gång i tiden, efter att ha kritiserat micro och efterspelet efter tv-intervjuerna. Minns inte riktigt hur det hela gick till...men kanske gick jag på den tiden ganska hårt åt...jag var fortfarande lite yrvaken då

hur som helst,
klart man höjer ögonbrynen när det pratas om ett ev vaken-parti och inmålningar i olika hörn exempelvis

Jag gillar ju VAKEN.SE och vill inte se det förstört.
Sverige, vi, dom, alla, behöver någonstans att ta vägen när man yrvaket börjar ta sig ur sängen vaken.se är idag den enda plattformen som finns... utan vaken.se är vi ute i yrvädret.

Det är det enda jag värnar om.

...sen att jag har livlig fantasi och må vara lite konspiratoriskt lagd av mig är en annan femma

Tack för att vaken.se finns
Let´s keep it that way.

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper