vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Investera i guld?
#25


See User information
Quote:

Shen skrev:
Har du redan dessutom glömmt dom 2,8 biljonerna i statsskuld innan 2009?


Ja det har jag. Upplys mig med en källa... till en statsskuld på 2800 miljarder... den finns inte...

Quote:
Den svenska statsskulden var 1 082 miljarder kronor den 30 september 2010.


1200 miljarder 2009

https://www.riksgalden.se/templates/RG ... TwoColumnPage____587.aspx

Posted on: 2010/10/9 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#26


See User information
Här är en länk med benämningarna, Svenska, EU och USA...

http://www.kennethshem.se/Prefix.html

Så man kan förstå det diffusa med enheterna mellan staterna, förlåt, företagen... Helt jäkla glasklart är det inte, speciellt om man har valutaomväxligen inräknad.

Fred

Posted on: 2010/10/9 16:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#27


See User information
3500 på tankesmedjan inte 2800.
http://www.facebook.com/tankesmedjan.mansklighet

2800 har nämnts av diverse nyheter och politiker på Tv bland annat Göran persson mm.

Vart har du hållt hus senaste 15 åren?

Vad trodde du vi sålde ut landet för?

Posted on: 2010/10/9 16:17
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#28


See User information
Lever vi ens i samma värld? Kan du inte hjälpa mig hitta information om de där "2800 miljarder" som du pratar om. Ingen annan har hört talas om dem....

Posted on: 2010/10/9 19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#29


See User information
Var ska jag hitta information i dina regeringsarkiv.??

Står det något om kostnader för missilsködsmedlemskapet där tror du?

Tror du Usas regering deklarerar Haliburtons vinster inom statsbudgeten?


Fråga Carl Bildt Göran Persson och Mona Sahlin vettja som gastat ur sig det i flera år .

Du har väl inte valboskapens 4 åriga minne eller??

Vad tror du vi har sålt landet till att betala av dom sista 15 åren??

Alltså ibland undrar man.

Posted on: 2010/10/9 19:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Investera i guld?
#30
faan vad ni tjafsar
de med egna agendor och mål brukar flyta upp som korvar förr eller senare.
precis som ordmärkare och stavfelsmärkare brukar avslöja sig själva...

On topic,
Inverstera i guld.
Bästa investeringen någonsin.
Om du har pengar på banken, ta ut dem, köp guld och gräv ner på lämplig plats. Sedlar funkar bäst som brasvärmare lite då och då.
Och att kallare tider är på väg säger dom på "nyheterna"

1+1=?
Ullared nästa!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#31


See User information
Quote:

Shen skrev:

First, by activating the TDA we gain limited control over the funds in the account. This allows US to also move entries, figures, & digits ... for OUR benefit.


Jag gillar tanken på att kunna få överhanden på staten lika mycket som alla andra här och vill att det skall fungera. MEN i det här fallet antar jag att det är en amerikansk text som berör det amerikanska systemet. Det finns ju ingen som helst garanti att detta skulle fungera i Sverige efter som dom systemen (antar jag) har utvecklats separat. Men liksom alla andra här är jag tillräckligt lyhörd för att lyssna uppmärksamt när någon kommer och påstår att dom lyckats, och förljdfrågan till personen i fråga är naturligtvis "Hur gjorde du?" varpå man får dravel tillbaka om att stå på sig.

Detta börjar bli jäkligt of topic men låt säga att man kan använda resurserna detta skulle kunna frigöra för att köpa guld..

Vad motsvarar det amerikanska TDA?

Vad motsvarar UCC-1 Financing Statement?

(Detta är sånt som praktiskt skulle hjälpa andra vakna)

Posted on: 2010/10/10 9:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#32


See User information
Öppet brev till moderator:

inlägg 22-54 (fast ej 53) är of topic och bör raderas eller flyttas till lämplig tråd.

Detta är sånt som får mig att inte ha lust att diskutera över huvud taget på ett forum och trådarna tillåts kapas helt av folk som som inte håller sig till ämnet.

Posted on: 2010/10/10 9:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#33


See User information
@trådskaparen, din önskan är tillgodosedd. Offtopicinlägg raderade. OT= Inget ovanligt, detta är ju vaken.se, men trådkapningar går bort.

@Shen, Pingubenji: Starta tråd i det omodererade öppna forumet, eller PM:a. Trådarna är inga chattar.

Åter till ämnet: GULD.

Resized Image

Posted on: 2010/10/10 11:29
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#34


See User information
Ber om ursäkt för att jag försökte rätta till ett stort faktafel... det är stor skillnad på 1,9 biljoner och 1,9 miljarder.... Jag hade personligen inte velat skriva mer än inlägg #23. Men Ibland krävs det mer för att få vissa individer att förstå...

Allt har varit OT, helt klart

Sen kan jag bara flika in att ni inte ska Investera i guld... av moraliska skäl... jorden behöver inte mer spekulerande...

Men det är bara min åsikt... jag tycker inte vi behöver mer bubblor som spricker efter överspekulerande....

Posted on: 2010/10/10 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#35


See User information
Guldtåget gick för länge sen. Det är lite sent att gå i det nu. Det finns säkert alternativ, men vad? Några tips? Platina, silver, koppar, fastigheter?

Posted on: 2010/10/10 13:06

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#36


See User information
Ja det är sant Pingu.

Men det är ochså en väldigt stor skillnad på 8200 miljarder och 1500.Speciellt när dom senaste 15 åren spenderades till att sälja ut landet för att betala tillbaks dom 2800 miljarderna du aldrig hört talats om och som du skriver riksgälden inte deklarerat.
Lol när högern kom till makten hade vi ett överskott , pensionärerna hade 60 miljoner över i kassan , det var väl priset från att sålt ut landet senaste 15 åren och nu har vi en skuld plötsligt (IGEN).

Så mycket var det för dom riksgälds noteringarna.

Närmaste jag kommer TDA är patent.

Någon form av rättighets skydd.

Enda jag kommer på är födelsebeviset.

Svårt och hitta info om strawman i Europa överhuvudtaget.

Posted on: 2010/10/10 13:07
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Investera i guld?
#37
Guld kommer Alltid att vara hårdvaluta.

Någon stadigare investering går inte att göra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#38


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Guldtåget gick för länge sen. Det är lite sent att gå i det nu. Det finns säkert alternativ, men vad? Några tips? Platina, silver, koppar, fastigheter?


Guldtåget har inte alls gått, enligt de flesta experter på området kommer guld fortsätta öka i kanske 10 år framåt.

Just nu ligger guld på ungefär 1300 dollar/uns vilket är rekordhögt. Men det förutspås att det kan hamna upp emot 6000 dollar/uns inom några år. Kanske över 2000 nästa år.

Kom ihåg att guld fortfarande inte är en bubbla. En bubbla är det när main stream köper. Just nu säljer många sitt guld genom alla dessa "guld till kontanter" företag som t.ex. SMS Guld.

Vad gäller andra metaller och olja så rör dom sig ganska parallelt med guld. Matpriser är dock sjukt låga fortfarande, vilket förmodligen kommer ändra sig snart.

Posted on: 2010/10/10 14:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#39


See User information
Quote:
En bubbla är det när main stream köper.


Och det är många som försöker göra det till en bubbla genom att säga att det inte är en bubbla och genom att ta siffror såsom "10 år" ur luften... mycket propaganda om guld och silver...

Det är trots allt experterna som vill tjäna pengar på "main stream" genom att hypa... "experterna" är toppen av "pyramidspelet"

Posted on: 2010/10/10 15:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#40


See User information
Visst har guldtåget gått. Det är ett rekordhögt pris, men om man vill gå in på den marknaden so go ahead. Jag är säker på att det finns smartare val att lägga sina slantar på.
Visst kan inte guld tappa värde, men det är inte samma sak som att betala överpris för att alla vill rädda sina besparingar.
Vill man vara riktigt säker på att inte tappa värde på sina pengar så kanske skog eller land kan vara smart för framtiden.

Posted on: 2010/10/10 17:26

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#41


See User information
Ursäkta... jag skulle ha använt ordet Ponzibedrägeri i stället för pyramidspel... skillnaden är bara att ponzibedrägerier inte kräver att varje deltagare rekryterar individer "under sig" i trädet med medlemmar. I ponzibedrägerier handlar det om att lämna spelet innan "kollapsen"... inom aktiemarknaden kallas det att "bubblan spricker" eller i ännu större system kallas det ekonomisk depression (långsam kollaps i stora system).


Edit:
I stora system är bedrägeriet fulländat, då används skattepengar för att "betala" kollapsens skador. När en hel nation blivit blåst av bedragarna så är det under mänsklig värdighet att erkänna att det finns någon som tjänat på det hela...

Posted on: 2010/10/10 19:04

Edited by pingubenji on 2010/10/10 19:44:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#42


See User information
http://annawintour.blogg.se/2010/janu ... n-roda-korset-och-le.html

Summan påssner stal var 750 milj.
Sen blev det 500.
Sen blev det 250.
Sen blev det 75.
Och nu 46.

Mmmm det kostar tydligen att muta sig loss.

Antar att ponzibedräger bara lönar sig om man stjäl tillräckligt.

Johan af Donner stal tydligen inte tillräckligt.

Vackert system.

Posted on: 2010/10/10 19:22
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#43


See User information
Tror inte "guldtåget" har gått, bara att folk (Utom dom som är med i tjenis-klubben) inte varit med från början. Vad guldet kommer göra nu är att öka i en kraftigare linje. Ädelmetaller kommer åka upp en bra bit till, säker flerdubblas(Med lite jo-jo fasoner). Bara betänk vad detta "valutakrig" kommer ha för verkan på ädelmetaller och faktiska saker (Allt från land, guld, naturresurser osv) VS något uppdiktat som valutor...

Tror dock inte detta kommer vara den stora biten, är övertygad att detta ras av ekonomin vi påbörjat att bevittna, kommer stoppas från sitt fulla "crash and burn". Men ner kommer det gå, av bara helv...
Min övertygelse är att Regeringar, människo-uppfunna religioner och pengarsystemet kommer att försvinna... Nog f*n är det väl på tiden?

Detta är för planerat för att det inte redan finns en back up plan (Från tjena-tjena gänget). Den fulla impacten kommer med all säkerhet hejdas, antingen av eliten i sig, eller våra långväga kusiner (Denna där "alien-new age-NWO-Maya-agenda-Bull Shit", som andra kallar det)

Men vad gäller att vi är överbefolkade, tror jag inte en sekund på det. Vi är bara överbefolkade i det system vi spelar med i idag, vilket i sig är absurt och ohållbart.

Såg en liknelse av antalet människor och jordens yta, vilket låter troligt. Kan dock inte skriva under det.

Om alla människor gavs nog med yta i Australien för att odla sin mat, skulle det räcka och bli över. Nu gäller det ytan, inte kvaliteten på marken. Om man sedan har resten av globen över, borde det räcka när några till, även om man tog i och räknade om det till enbart Nord- och syd amerika. Det är enbart vårt sätt vi lever idag och hur vi väljer att bete oss, som avgör om vi är överbefolkade eller inte.

Hur det än blir, får framtiden utvisa hur det blir och vad vi väljer att göra åt det. Hur det än blir, har vi enbart oss själva att skylla.


@ Shen - Ja, han bad dom väl styrka att det fanns något faktiskt värde i det som dom påstog att han stal? Vi vet ju idag att pengar inte har ett faktiskt värde och att det finns inget värde i det dom kalla "skuld"... Toapapper vi blivit lurade till att tro skulle ha något av värde...

Han har väl ett par brev till och skriva, så e han kvitt...

Posted on: 2010/10/10 19:27

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#44


See User information
@Avatar

Jag ser det inte som speciellt konstigt att jorden är "överbefolkad" när 1% av världens befolkning "äger" 40% av jordytan....
Säger ju en hel del om hur absurd världen är.

Posted on: 2010/10/10 19:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#45


See User information
Lugnt broder.

Men vad jag försökte påvisa med tråden i sig är bara argument. Guld och ädelmetaller är långt ifrån det som kommer/håller på åka upp i värde. Allt fysiskt (Utom människan kanske, för skulle den öka går ju hela farsen förlorad) håller ju på att stadigt öka i värde, från mat till guld. Inkomster har inte ökat i samma takt som tex mat.

Så att suga på vad som man skall investera i är nog en del ädelmetaller, men framför allt mark, som man kan odla på. Man odlar en bit mark för sin föda och den växer i värde på samma gång.

Blir lagom till en ny form av valuta diktas upp, som efter ett tag kommer vattnas ut som våran idag.

Och jag hoppas innerligt vi väljer att lägga värdet på människan och vad han/hon bidrar till samhället som grund för den valutan... Så slipper våra barn barns barn genomgå denna skiten igen... Vi har möjligheter nu...

Posted on: 2010/10/10 19:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#46


See User information
Om du inte förstod det så menade jag också på att den inte är det
Men samtidigt så är det inte konstigt att den "är" (ironi) det när 1% tar sig rätten till 40%.

Jag ser heller inte något speciellt värde i guldet, jag menar om allt skulle krisa sig och allt kollapsar är det ju det som man kan stoppa i magen som är av värde.
Visst kan man köpa guld som investering för att sedan sälja och göra vinst på det men då känns det som vi är tillbaks på ruta ett...

Posted on: 2010/10/10 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#47


See User information
Vi kan ju inte låta hela jorden odlas upp.
Skogen och djuren måste ha sitt.
Om tekniken nyttjas rätt så räcker maten genom att man använder rätt odlingsmetoder .
Men ja det finns en gräns man måste vara realistisk.
Även om det är långt kvar till den gränsen om vi skulle använda vad vi har på rätt sätt så har allt sin gräns i slutändan.
Människan måste förstå lite i slutändan men dom kan inte förstå om dom ska vara konsumenter.
Det finns mer i centrum av universum än bara oss själva.

Posted on: 2010/10/10 20:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Investera i guld?
#48


See User information
@shen

Jag påstår inte att vi ska odla upp hela jorden.
Det går att leva av och med naturen också, då menar jag skogen
Jag bor med skogen bakom husknuten.
Allt vi behöver finns redan där ute, vi är bara en aning förblindade, vi ser det inte.
Och nej, jag är ingen vilde

Posted on: 2010/10/10 20:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS