vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6)

Re: Jag är härmed en människa och FREE MAN on the land i landet Sverige!!!

See User information
Vissa människor saknar samvete och tänka på andra , dom tänker inte så långt + att dom kan inte släppa illusionen dom vill fängsla sig själva så länge dom inte tycker dom drabbas eller inte kan se att dom drabbas.

Det är som min flickvän.

Hon säger till mig.

Men man kan inte alls slå sig ner varsomhelst marken kan ju ägas av någon annan.

Jaha säger jag och varför kan man inte det då, vem ägde marken innan man föddes då eller efter man dör?

Jameen den ägs ju av någon det är så det är säger hon.

Jaha och varför äger dom marken då frågar jag .
Är det inte för att dom ska göra en vinst på den över någon annan? Eller även göra pengar på den som dom kan betala någon annan med.

Jo iförsig svarar hon det är väl för att man ska överleva.
Ahhha och hur överlever man då innefattar det och ha marken för att skaffa pengar till att köpa saker eller att odla sin mat?

Blir helt ställd och vill inte diskutera.

Jag ser hur mycket skog somhelst som det inte finns något ätbart odlat i, ska den marken låtas tillhöras någon annan när man kan överleva på den genoma att odla mat i den och leva på?

Du är inte redo att vara fri säger jag till henne du vill fängsla dig själv för du känner en säkerhet i detta.

Så lär det inte låta när din höft pajar och din pension låter dig leva p korvören.

Men för all del låt gå och lura dig själv.

Men snälla äsklingen släpp illusionen.

They also claim that they got the viewpoint of the society.

Even though we are pointing out that that perspectiv have its roots in a false sense of security and they live on barrowed time.

Folk fattar bara inte att vi som samhälle är knytna till varandra och dom kör sitt eget race.

Igentligen handlar det om girighet och falsk säkerhet.
Dom som inte vill vara fria lurar sig själva ,, i grund och botten märker man att dom alla har samma bas.

Dom alla tror att dom har något och vinna genom att föda staten istället för sig själva, när folk har det bekvämmt gillar dom inte ifrågasätta .
Det går även så långt att deras perspektiv gentemot vad som är rätt och fel baseras i deras komfort även om det innebär att andra människor måste lida eller dö
(Typiskt samvetslösa västerlänningar).

Så vill inte jag leva.

Menar tror du folk sitter i fängelser utan orsak?
Flesta sitter inte där pga deras egna val.
Dom sitter där för dom formats till att luras medans resterande befolkning skiter i deras utveckling pga sin komfort som upptar deras tänkande och tid.
Dom sitter där pga bristen för människor att leva tillsammans och hjälpa varandra inget annat, det är en broder eller syster som ens brist på förståelse har satt där.

Smutsigt samhälle detta är, samvetslöst girigt och förnekande.

Alla har blod på händerna styrda av lättjan.

Jag vill inte min nästa illa men vill dom avfolkas har dom sig själva att skylla allvarligt talat.

Boskap uppför sig som boskap du kan inte förvänta dig mera.

Det märks att folk är styrda när dom inte ens vet vad frihet är eller när deras uppfattning om vinst är så förvriden att dom trampar på sin nästa med sin lättja och oförmåga att hjälpa andra.

Människan är fanimig en ideologiskt destruktiv korrumperat samvetslös varelse som förtjänar sitt öde.

By the Way Babau (Your Wellcome).

När tillräckligt många kräver frihet kan inte staten neka ett skit, ska vi ha land och slå oss ner på så ska vi .
Finito

Posted on: 2010/9/13 6:09

Edited by Shen on 2010/9/13 6:24:56
Edited by Shen on 2010/9/13 6:25:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Folks samveten är smutsigt.

Dom är smutsiga inombords.

Många har så förvriden uppfattning om rätt och fel att dom tänker , det som gynnar min komfort är rätt (Oavsett priset).

Oavsett om slavarbetare sydde dina kläder.
Barnarbetare sydde dina skor.
Oavsett om folk dör i hanteringen av dina konsumentprodukter eller inte.
Oavsett om det skapar osämja klassklyftor konflikter och lidande eller inte.

Så vilsen är människan att dom slår varandra.

Den som ser ner på sin nästa och bär sarkasm inom sig har inget gudomligt med sig.

Sarkasm Ett uttryck för trauma (Expression) finns i allt, samhället bygger på det på alla sätt för att utnyttja vissa till att slå andra och utnyttja andra, även det vi ser som komedi på Tv.(Klassamhälle)

När man har kärlek inombors till sin nästa finner man sig inte i att ta del av skiten, hur kan man må bra av att tryck ner någon annan.

Tomma andefattiga skal utan högre syften och utan civilkurage finns det många av i denna värld.

Skratta och dömm din nästa, när din tid kommer är det din tur att dömmas och den du skrattade åt att höjas.

Anden ser allt, livet är kort,, alla kommer vi att dömmas en dag.

Med all rätt.

Posted on: 2010/9/13 7:29
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du är av själ en riktig poet Shen. Mycket vishet. Nu kommer lite poesi från egen sida...

Ingen av oss äger egentligen nått... På sin höjd lånar det för stunden vi befinner oss här på jorden i den farkost vår själ besitter.
Jag har sett genom denna sjöjan nu, som skapats för våra ögon. Gjort mig fri från det slaveri vi har trott på så innerligt och i den uppdiktade verklighet som vi försvarar så dyrt. Vi har blivit lurade att försvara vår husse om han/hon/den blir frågasatt. Även har vi blivit lurade att frågasätta oss själva för det. Jag är inte din fiende eller vän, utan en broder av gemensam familj, vi har enbart glömt vilka/vad vi egentligen är.

Här är en dikt jag fick skickat till mig, som beskriver det så vackert..

Such a One

Any son or daughter who conquers fear,
and chooses to be free,
is thereby powerful.
Naked, weaponless, blessed,
armed only with humanity,
mighty indeed is such a One.
An inspiration to mankind is such a One.

Tyrants instill fear and hopelessness,
hunger after submission,
try to destroy such a One.
Tyrants know deep in their shriveled soul,
at most they can kill,
but never vanquish such a One.
Tyrants tremble before such a One!

Sons and daughters of humanity in chains,
believe freedom is external,
wait to be handed freedom.
Tyranny will dissolve disintegrate die
on the day we realize,
freedom is a decision.
And we become such a One … and One … and One!

Barry Clemson, December 2007

/Fred!

Posted on: 2010/9/13 11:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Vackert.

lol nej jag är inte en poet.

Asaf min älskade broder är en poet och sångare.

Jag är en soldat men jag strider inte för min fader vittnar jag ställer sanningen framför folk.

Judarna kallar mig för Zachary dom kristna kallar mig för Michael och asiaterna kallar mig drake.

Jag är ingenting bara sanning och kärlek är av värde.

Många liv har man levt på denna jord, allt ligger inom allt har sin tid.

Anden väcker svaren i oss alla när allt är kommet till sin spets.

Såsom oliverna och frukterna faller från trädet när dom mognar.

Posted on: 2010/9/13 17:15
Resized Image

See User information
Avatar! Kan du uppdatera oss lite om hur det fortskrider med freemanprojektet för dig?

Posted on: 2010/10/1 18:55

See User information
Jag håller på, dock ger jag systemet lite ti att reagera... Är ju inte riktigt vad som sker så ofta...

Men en sak är då säker... När jag presenterar mig och säger vad jag är åt en myndighetsperson, sker några saker;

1. Står och tittar på mig o fattar inte ett jota, men efter att förklarat lite närmare sätts små grå celler i verket som inte nyttjats på ett tag.

2. Tjänstepersonen blir för korrekt och vågar/vill inte ta några beslut själv. Precis som jag vore nån jävla jurist eller nått med en stämning i högsta hugg. Blir nästan försiktiga att andas.

3. Blir enormt välvilliga, pratar och diskuterar saken (Nästan tacksamma av nån udda anledning). Håller med och kommer med beröm, grattar. Men det är relativt ofta det "stannat" där, så man får ligga på. Sitter väl nån chef i nästa led o leker målvakt.

4. Åker på en självhävdelse typ som fprtsatt han/hon tror e guds gåva till att hålla folk på mattan. Har inte än gåt mot dessa, utan tycker mer synd om dom. Har förlåtit dom, så att säga. Men en dag, står jag fast... Tills nu har jag haft lite andra saker att sätta energin på.

Det är inte lätt o vara själv, men jag står inte verkningslös utan snarare blir sporrad av detta absurda sätt. Men när vi blir fler, kommer nog detta flyta mycket snabbare... Men en sak är säker, dessa tjänstemän reagerar...
Man kan säga att jag sätter hela deras "praxis" ur spel...
Finner att många jag möter är tacksam att jag gör detta, men få vågar sticka ut hakan och rucka på sin "Normalitet". Lite typiskt Svensson-anda, låta andra göra jobbet. Men så gott som alla eldas på detta och blir inspirerade till tusan. Kanske en liten smak av vad frihet egentligen är, som kommer smygande?

Håller för närvarande på att försöka blåsa liv i Regeringskanslit... Tror dom inte riktigt vet hur dom skall hanskas med mig...
Men jag backar inte...

Tyvärr håller jag på med ca 5 paralella saker, så var och en får ta sin tid...

Hur som, är jag totalt skuldfri... Den grejen var enkel...

Posted on: 2010/10/1 20:18

FRI

Bättring för alla!

See User information
Intressant!

Posted on: 2010/10/2 0:30

See User information
Jag tror att Avatar inte har övertygat en enda person om sin frihet från systemet förutom dom som lever på hoppet i den här tråden.

I dom flesta svar här som efterlyser mer konkret information från Avatar på hur han har gått till väga så kan man känna att dom vaktar sin tunga noggrant för att inte provocera honom. Jag antar att det är för att om någon verkligen blivit fri från det svenska systemet vore det något av den största nyheten på konspirationsmarknaden på 10 år och man vill ju inte stöta bort en sådan guldklimp från tråden eller forumet.

Men jag är inte av den sorten, Avatar, jag påstår att du är en bedragare och en mytoman av högsta rang. Ett troll. Som antingen är så inbilsk att du tror på din egen lögn eller gör detta endast för uppmärksamheten.
Du har inte avslöjat ett skit om hur eller vad du har gjort trots att tid har gått och åtskilliga spaltmeter har skrivits.

Men du är duktig på att slingra dig och babbla på utan att säga något och det verkar ju gå hem med publiken så jag rekommenderar dig att skriva en bok eller göra en webbsida där du säljer din ormolja.

Och du har säkert nått giftigt svar på det ovanför eller en högtravande dikt du kan förmedla men det skiter jag i för jag liksom andra (hoppas jag) vill ha svar på hur man kan få överhanden på systemet. Och tills du levererar det står jag för det jag skrivit ovanför.

/Sunrise

Posted on: 2010/10/9 8:46

See User information
..ja Avatar, VAD det är du har gjort framgår ju (typ) ..men HUR du gjort det undrar vi fortfarande?

Posted on: 2010/10/9 10:50

See User information
Hehe...

Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Jag vill påstå att Avatar inte, över huvud taget, har berättat "VAD" han har gjort. Och han undviken hela tiden att svara på den frågan med ursäkten att han inte vill berätta "HUR" han gjorde det.

Vi andra har inte ens förstått VAD han gjort så han har inte lyckats förmedla någonting alls till oss. Trist nog...

En sak är säker, är man utanför lag och rätt så har man inga rättigheter. Då kan någon arg stolle komma och döda denna individ utan att få straff. Om han inte räknas som en "person" så är det trots allt okej att döda honom, då skyddas han inte av lagar...

Men det är min tolkning av det hela... så det finns ingen brottsling som kan utnyttja freemankonceptet. Då blir de per definition "laglösa" och jagade av prisjägare... (det är vad jag förstått av uttrycket laglöshet, någon som inte har lagen bakom sig som skyddar)

Posted on: 2010/10/9 12:30

See User information
Ni får självklart tro vad ni vill, valet är helt ert.
Väljer ni att gräva i det, ser ni snart att era påståenden inte håller.
Att sedan kalla människor för troll, för att dom väljer att inte berätta allt... Jag kan sluta skriva i denna tråden, om det besvärar er så, svårare är det inte.

Shen skrev en fin post om det dock; http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=164471#forumpost164471
Allt detta hänger samman...

Fred på sig och <3 till er alla.

Posted on: 2010/10/9 13:29

FRI

Bättring för alla!

See User information
Einstein said, Try not to become a man of success, but rather to become a man of value!

För att förstå konceptet Free Man så måste man dyka ner i varje ord och betydelse. Allt är väldigt rellevant.

Är Du hungrig eller inte? Skillnad, är Du hungrig så äter Du, är Du inte hungrig så avstår Du. Skriver Du detta på ett papper så har det ganska stor betydelse i frågan om Du skall ha mat eller inte. Att bara skumma igenom texten funkar inte. Arbetar Du på ett ställe som skall servera mat är det ganska bra om texten angående alla gäster har effekt! Varör severa mat till dom som redan är mätta? Du får betala maten istället för gästen, för han ville inte ha mat.

Med tanke på detta, är Du samhällets barn eller är Du en vuxen människa? Är Du registrerad eller inte? Anser Du Dig själv vara en del av den naturliga balansen (planeten), eller anser Du att Du är en del av ett system, aka samhälle?

Står Du till svars inför andra som inte känner till Dig eller anser Du att Du är vuxen nog för att ta Din egna beslut, eller tycker Du att någon annan skall vara Pappa åt Dig, och bestämma över Dig???

Lagen är som den är, skickar iman in ett påstående till myndigheter så är det upp till dom och säga vad dom tycker om detta. Har man påstått någonting som Dom inte uttalar sig om, så är Ditt uttalande en juridisk handling i systemet!

Jag har skickat in en "claim of right" och tagit ägandeskapet över min person, och skatteverket sa inget om detta, pappret är stämplat så jag är nu juridiskt sett inte registrerad och står under samhällets hmm, klor. Kommer någon hit och säger att jag skall göra nåt så säger jag följande:

Artikel 1
Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.

Jag är född fri, ingen har rätt att ge mig order

Artikel 4
Ingen får hållas i slaveri eller träldom; slaveri och slavhandel i alla dess former skall vara förbjudna.

Jag är inte någon annans slav, så jag gör inget utan ersättning

Artikel 7
Alla är lika inför lagen och är berättigade till samma skydd av lagen utan diskriminering av något slag. Alla är berättigade till samma skydd mot alla former av diskriminering som strider mot denna förklaring och mot varje anstiftan till sådan diskriminering.

Kan inte jag ge Dig order så kan inte Du heller!

Artikel 12
Ingen får utsättas för godtyckligt ingripande i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens och inte heller för angrepp på sin heder eller sitt anseende. Var och en har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden och angrepp.

Du stör mig i mitt liv, jag ber Dig nu lämna min privata egendom.

Artikel 20
2. Ingen får tvingas att tillhöra en sammanslutning.

Jag tillhör inte samhället, jag tillhör naturen och skaparen själv.

Artikel 29
1. Var och en har plikter mot samhället, i vilket den fria och fullständiga utvecklingen av hans eller hennes personlighet ensamt är möjlig.

Din/Dina och mina plikter går ut på att förvekliga allas rätt. Är Ditt uppsåt att ta bort en elle flera av mina rättigheter så kostar det så här och så här mycket.

Artikel 30
Ingenting i denna förklaring får tolkas som att det innebär en rätt för en stat, en grupp eller en enskild person att ägna sig åt en verksamhet eller att utföra en handling som syftar till att omintetgöra någon av de rättigheter eller friheter som anges i förklaringen.

Du får inte använda någon filosofisk tanke om hur jag måste göra enligt Dig, eller följa Din/Dina order! Jag är fri och står inte under någon annan än skaparen själv!

I det stora hela handlar det ändå om hur Du ser Dig själv, är Du formbar av sahället och andra eller är Du en egen varelse/människa som bestämmer själv (utrustad med sunt förnuft)?

Må gott

Posted on: 2010/10/10 6:44
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

Ni får självklart tro vad ni vill, valet är helt ert.
Väljer ni att gräva i det, ser ni snart att era påståenden inte håller.
Att sedan kalla människor för troll, för att dom väljer att inte berätta allt... Jag kan sluta skriva i denna tråden, om det besvärar er så, svårare är det inte.

Shen skrev en fin post om det dock; http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=164471#forumpost164471
Allt detta hänger samman...

Fred på sig och <3 till er alla.

Och där kom det! =) Någon i den "trollbundna" publiken vaknar till och ifrågasätter illusionen och plötsligt poof är han borta i en rökmoln och slipper förklara sig. *applåder*

Vad Shen skrev var citat om hur man kan göra om man är amerikan och bor i USA. Det är som att överföra Chackstrategi på fotboll, det kanske funkar men den som påstår att det gör det kan ju göra sig besväret att förklara hur man skall översätta strategin från det ena spelet till den andra.

Vad i hela friden kan det finnas för anledning till att mörka vilken myndighet man gått till, vad man sagt och vad man skrivit på för blanketter?

Och du kan sluta tro att ingen här förstår konceptet, jag förstår konceptet men även i dom amerikanska texterna kommer dom fram till att när du väl förstår konceptet så måste du ändå skicka in och säga exakt rätt saker. Ditt påstående är att du kommit på exakt dessa saker fast anpassade till det svenska systemet men du vill bara berätta att du har kommit på det och inte berätta några mer detaljer.

Det är det som luktar bullshit lång väg!

Plus att du skryter om att du är tillräckligt tuff för att stå på dig mot systemet men du skräms bort av att en okänd person synar din bluff på nätet. Rimmar inte riktigt va?

Posted on: 2010/10/10 9:58

Edited by Sunrise on 2010/10/10 10:29:26
Edited by Sunrise on 2010/10/10 10:30:01

See User information

Jag tänker inte ingå en diskusion med något som bevisligen inte undersökt detta, speciellt inte med någon som försöker på nån omvänd jedi-mind-trick aka frickvän fasoner.

I tråden ovan förklarade jag varför och min anledning godtogs av en annan, borde vara gott nog även för dig.

Tänker inte hävda min rätt för dig, speciellt inte om du inte undersöker detta själv utan vill ha alla svaren på en serveringsbricka.

Du behöver inte gräva speciellt djupt för att få svar på varför detta systemet är satt i spel och hur det används...

Vad som är solklart, är att du inte undersökt detta alls utan försöker enbart provocera fram någon reaktion om försvar.

Posted on: 2010/10/10 10:43

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Vad som är solklart, är att du inte undersökt detta alls utan försöker enbart provocera fram någon reaktion om försvar.

Jag försöker förgäves hitta nått matnyttigt i det du säger.
Jag har läst freeman on the land vid flera tillfällen och skulle jätte gärna vilja att det funkade i Sverige.

Det som är problemet med att "gräva djupare" i amerikanska instruktionsböcker med hur man blir fri är att dom tar upp amerikanska lagar och paragrafer som vi inte har i Sverige.

Och du Avatar verkar vara den enda resursen på hur man eventuellt skulle tillämpa detta i Sverige. Att gräva djupare om hur man skall tillämpa teorin på svenska förhållanden inbegriper alltså att själv gå till dom amerikanska texterna och sedan försöka översätta det till svenska lagar och paragrafer vilket känns nästan som ett omöjligt projekt om man inte är jurist eller rättshaverist (!). Eller så kan man ta till sig pionjärers erfarenheter (dina alltså).

Varför upprepar du bara att folk själva måste komma på det? Varför skall det vara så svårt att berätta hur det gick till? Om det är så att du sparar på detaljerna för en bok är det helt ok. Om det är så att du har gjort små framsteg men inte är helt säker på att du kommer nå hela vägen och därför vill vänta lite med en beskrivning är det ok. Men att säga att "jag vet hur man gör men jag tänker inte berätta för er för ni måste komma på det själva" Det är ju bara bisarrt!

Posted on: 2010/10/10 11:27

See User information
@Sunrise

Men tänk efter lite nu?
"Det som är problemet med att "gräva djupare" i amerikanska instruktionsböcker med hur man blir fri är att dom tar upp amerikanska lagar och paragrafer som vi inte har i Sverige."

Varför letar du i amerikanska texter?
Tänk efter nu

Posted on: 2010/10/10 11:52

See User information
Har redan försökt så tillstånd en del i forumet för att hantera detta och prata/diskutera och gemensamt med andra jaga vidare/delge vad jag är och hur jag gått till väga.

Har vid flera tillfälles även sagt att efter eget moraliska ansvar, vill jag inte vitt o brett tala om det pga att tyvärr är inte många "mogna" än att ha all denna informationen, vilket säker bara folk nyttjat till enbart sin egna fördel. Som en som är tex främlingsfientlig, skulle aldrig delge andra den friheten dom kräver själva. Mycket tråkiga siruationer skulle uppkomma, vilket jag inte vill ha den moraliskt egna "skulden" till.
Det skulle även försvåra min/andras tillvaro och den naturliga frihet jag nu besitter(fått full styrkning av).

Att jag nu går under eget moraliskt handlande och ansvar för den, är precis vad det betyder. Men jag nekar inte andra att ta reda på det, för det går att finna.

För att påvisa vidare varför jag håller detta lite för mig själv, är att en vän till mig gjort detta även i Belgien... Men han har lite för brottom och inte riktigt förbereder sig för möjliga fallgropar. Väntar bara på den dagen då han gör något "dumt". Försöker be honom snällt att fundera och vilka val han själv vill ta och ha ansvar för, för att sedan göra en 180 och fråga mig om saker han borde veta.

Detta är allas och envart val. Och om en människa väljer att ta det beslutet, är det precis vad han gör... Då står han på sina egna ben och tar själv ansvar för sitt handlande.

Att sedan säga att det är bullshit och bara wanna be crap, får stå för den som skriver det. Själv har jag enbart tagit reda på vad en människa verkligen är och vilken rätt man har... Och den är långt mycket större, om man kan skilja på en person och människa, även i Sverige där vi inte har Common law på samma sätt. Det är inte en så stor skildnad, grunden är så lik. Nog skiljer sig våra lagar mot USAs, men grunden och funktionaliteten är sig lik. Att lagen ser annorlunda ut, betyder bara att man får studera mer. och inte ta efter vad som sägs i Amerikat.

Att jag lever och kräver min rätt som människa (Inte en fiktigt sak dom tryckt ner i halsarna på oss för att få kontroll över och kan beskatta oss mer) är långt ifrån bullshit och dynga du kan komma.

Fred!

EDIT: Nu har jag skrivit "man" o ord som syftar på person i texten både för att påvisa iwarriors post ovan och hur mycket man måste omprogrammera sig. Så mycket i våt dagliga tal är inpräntat i oss att referera oss till sin person... Det är långt ifrån att bara slå om en strömbrytare... Om man lär sig se att allt fungerar som handel och har inget med dig att göra som människa, har du kommit rätt långt... På många områden.

Ta ord som man, inkludera, individ mfl... har inte riktigt den betydelsen som vi är vana att tro, fallgroparna är många.

Jag vill även säga att jag inte på något sett är en expert, någons "guru" eller på annat sätt annorlunda än någon av er. Im learning by doing. Vad som är glasklart, är att vi har långt mer rättigheter och mindre skyldigheter än vi är uppfostrade till att tro oss ha. Jag tar mig min plats, som människa.

Posted on: 2010/10/10 12:03

Edited by Avatar on 2010/10/10 12:28:31

FRI

Bättring för alla!

See User information
Read it and cry... Hur djupt insyltade vissa är...

Detta företaget vi kallar Sverige är på Ruinens brant, utom räddning.

Ser inget annat sätt, ju mer jag undersöker det, är enbart att ta steget ut och bort från det som gäller...

Alternativt boende (enbart som männsika) here I come.

http://www.sec.gov/Archives/edgar/dat ... 050576/a10-18529_118k.htm

Så har vi verklighetsanknytningen och det politiska spelet... Hur bra stämmer detta samman med uppfattningen av hur världekonomin ser ut att vara på väg?

http://www.regeringen.se/content/1/c6/14/38/64/a91832d7.pdf

AB Sweden AKA (http://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edg ... 13&owner=exclude&count=40)

Är focked... Game over man, vi ligger i respirator...

Posted on: 2010/10/12 20:19

Edited by Avatar on 2010/10/12 20:34:55
Edited by Avatar on 2010/10/12 20:39:43
Edited by Avatar on 2010/10/12 20:41:34

FRI

Bättring för alla!

See User information
"I nötskal..Hela Corporation Swerige följer samma från EofZ
Agenda instiftat från Banksters sida när A'meeerica
bankcruptes 1933..alla länder ingick i avtal om att bli "debtors"
till Internationella Bankters (Rothschild's) och för att
kunna betala sålde man Folket som garant (skatter) (collateral)"

Vad hänvisar ovanstående till?
Är det securities Act 1933 or so?

Posted on: 2012/3/22 10:17

See User information
Man lär mer av en timme surfing on the webb än av hela ens skolperiod.
Den ända vi behöver lära är att läsa i det här "samhället"
Ojojoj, vad har vi blivit blåsta.
What a waste of time.

Hur som helst, jag hittade alltså något som är väldig interesting:
http://www.the-privateer.com/gold2.html

"April 5, 1933

President Roosevelt, acting under the sweeping authority passed to him by Congress on March 9, signed Presidential Executive Order 6102 which invoked his authority to make it unlawful to own or hold gold coins, gold bullion, or gold certificates. The export of Gold for purposes of payment was also outlawed, except under license from the Treasury.

June 5, 1933

A joint resolution signed by the President was introduced into Congress. This resolution abrogated the gold clause on all existing government and private contracts. Needless to say, the resolution passed.

October 1933

The Roosevelt Administration decided to implement a policy suggested by Professor George F. Warren of Cornell University. This policy advocated controlling "inflation" (firmly defined by this time as "rising prices") by raising and lowering the "gold content" of the Dollar. This policy was implemented, amongst many others, under the first big measure of the New Deal, the "National Recovery Act" (NRA). By January of 1934, the "adjustable Dollar policy" was an obvious and perceived failure, and it was dropped. The NRA itself was declared Unconstitutional on May 27, 1935"

Är rätta svaret 5 june 1933?
Eller the Securites Act of 1933 or hela händelseförloppet i denna tiden, som kulminerade i 1933?

Take into consideration that before this there have been secret meetings in Geneva where many European countries declared themselves bankrupt, through threats of the Big Banks.

This is huge and so bloody rotten.
One of those chokemoments.
We´re build on swampgas from a huge pile of shite.

http://educationcenter2000.com/Articl ... ho_is_Running_America.htm

Posted on: 2012/3/23 8:17

« 1 ... 3 4 5 (6)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper