vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Människans olika raser
#25


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

Freddan skrev:
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Att asiater skulle tåla alkolhol sämmre tror jag inte ett dugg på. Det är nog en skröna. (källa egen empirisk undersökning >_<)

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9806/17/telegram/utrikes17.html


Det är ju trots allt bara varannan som saknar enzymet... Så om din empiriska undersökning baseras på fler än 10 japaner har du haft otur med urvalet...

Hade det bara gällt 1% asiater så hade de tålt alkohol sämre än vi som har enzymet. Jag förstår inte vart vill du komma?
50% är en ganska stor siffra i sammanhanget och gör att man definitivt kan säga att asiater tål alkohol sämre, eftersom detta gäller så stor del som 50%

Posted on: 2010/10/25 19:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#26


See User information
Quote:
egen empirisk undersökning


Jag menade naturligtvis att "Filipino-Monkey" kan haft otur och enbart träffat japaner som kan hantera alkohol tack vare att de har enzymet.

Ledsen att jag förvirrade med din länk, men den hade fakta som jag stödde mig på.

Posted on: 2010/10/25 19:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#27


See User information
Om man nu ska tro på detta.

Enligt den rasbiologiska forskningen är mongolerna världens smartaste människor.

Människan är en anpassning av sin omgivning.

Posted on: 2010/10/25 19:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#28


See User information
Quote:

Shen skrev:
Människan är en anpassning av sin omgivning.



Absolut... Men från vad och hur... Inte är det Bubbles i alla fall...

Posted on: 2010/10/25 19:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#29


See User information
Haha, jag kan fortsätta tråden med fler halvsanningar:
Vi i Sverige är i alla fall den mest mentalt aggressiva. Psykologisk krigföring är vi bäst på... Vi blir mästare på mobbning och utfrysning vid en tidig ålder. Sedan förtrycker vi alla fysiskt aggressiva med massor av skam, skuld, medicin, sociala normer, lagar och deras tillhörande fängelsestraff. Men allt detta är bara ett socialt fenomen... inget med biologiska arter eller raser.

Det finns nämligen inget stöd för att det skulle finnas olika raser...
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoraser


Quote:

Från wikiartikeln:
I flertalet fall har jämförelser mellan olika folk gett ett FST på 0,023 –0,051[16] Det finns således inget stöd i vetenskapen för att indela mänskligheten i vare sig underarter eller raser. Ändå förekommer begreppet "ras", och indelningar i "vit", "svart", "mulatt", "latinamerikan", "asiat" eller "arab".

Posted on: 2010/10/25 19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#30


See User information
" Människan är en anpassning av sin omgivning. "

Håller fullständigt med!

Posted on: 2010/10/25 20:01
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#31


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Haha, jag kan fortsätta tråden med fler halvsanningar:
Vi i Sverige är i alla fall den mest mentalt aggressiva. Psykologisk krigföring är vi bäst på... Vi blir mästare på mobbning och utfrysning vid en tidig ålder. Sedan förtrycker vi alla fysiskt aggressiva med massor av skam, skuld, medicin, sociala normer, lagar och deras tillhörande fängelsestraff. Men allt detta är bara ett socialt fenomen... inget med biologiska arter eller raser.

Det finns nämligen inget stöd för att det skulle finnas olika raser...
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoraser


Quote:

Från wikiartikeln:
I flertalet fall har jämförelser mellan olika folk gett ett FST på 0,023 –0,051[16] Det finns således inget stöd i vetenskapen för att indela mänskligheten i vare sig underarter eller raser. Ändå förekommer begreppet "ras", och indelningar i "vit", "svart", "mulatt", "latinamerikan", "asiat" eller "arab".



Hoppas vi snart fattar att detta är spektrat(toleransspannet) våran art/köttvagn finner bäst lämpade att existera i på vår planet. Att vi anpassat oss till den omgivningen, dock är frågan från vart/vad...
Kan nästan satsa pengar/fjäder/dans/pokemonbild på att likheterna till många av våra andra kusiner, enbart ligger strax utanför, eller även i, det spektrat...


Posted on: 2010/10/25 20:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#32


See User information
Quote:
Haha, jag kan fortsätta tråden med fler halvsanningar: Vi i Sverige är i alla fall den mest mentalt aggressiva. Psykologisk krigföring är vi bäst på... Vi blir mästare på mobbning och utfrysning vid en tidig ålder. Sedan förtrycker vi alla fysiskt aggressiva med massor av skam, skuld, medicin, sociala normer, lagar och deras tillhörande fängelsestraff. Men allt detta är bara ett socialt fenomen... inget med biologiska arter eller raser.

Väldigt intressant med tanke på hur Svensken ser på sig själv som medgörlig och väldigt mesig som helst inte bråkar med någon. Man fick lära sig i tidig ålder att fysisk våld var strängt förbjudet och bara dom korkade människorna använde den typen av makt. Jag antar att om man förtrycker en typ av våld så styrker man andra typer av våld.

Just det psykologiska våldet är så (osynligt) med brist på bättre ord. Jag menar oftast vet inte personen som använt psykiskt våld mot någon annan hur mycket han eller hon har skadat offret. På så sätt är det fysiska våldet mycket (ärligare) med tanke på att förövaren kan se skadorna direkt.

Posted on: 2010/10/25 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#33


See User information
Skräp DNA var något nytt för mig som pingubenji skrev om. 3% var en siffra jag har hört men jag vet inte om det är fake eller inte.

Posted on: 2010/10/25 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#34


See User information
Jag tycker att reaktionerna för några månader sen på nyheten att många europeer har spår av "neanderthalare" var skrattretande.

Hittills hade de betraktats närmast som efterblivna kusiner men plötsligt var rasisterna fulla av lovord och de höjdes till skyarna som nån sorts "ariska förfäder"!

I en av mina gamla kalendrar finns en artikel om hur finnar ansågs "höra till den gula rasen" när frågan diskuterades på tjugo-trettiotalen när vandringsutställningar med foton av olika "typer" från folkgrupper turnerade runt landet.

Men den gången var faktiskt debatten på sitt sätt mer nyanserad, man visade bilder på värmlänningar, lappar och "småländskor med främmande utseende" som antydde en betydligt mer diversifierad svensk rasblandning än vad man tycks kunna inse idag!

Posted on: 2010/10/26 7:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#35


See User information
Pingubenji skrev:

Vi i Sverige är i alla fall den mest mentalt aggressiva. Psykologisk krigföring är vi bäst på... Vi blir mästare på mobbning och utfrysning vid en tidig ålder. Sedan förtrycker vi alla fysiskt aggressiva med massor av skam, skuld, medicin, sociala normer, lagar och deras tillhörande fängelsestraff. Men allt detta är bara ett socialt fenomen... inget med biologiska arter eller raser.

Instämmer helt och fullt. Kan det bero på att vi är på en och samma gång ett av världens mest hjärntvättade, förslavade och bortskämda folk, kanske?

Posted on: 2010/10/26 9:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#36


See User information
Quote:
Enligt den rasbiologiska forskningen är mongolerna världens smartaste människor.


Enligt forskning så sägs det att 1/6 av jordens befolkning härstammar från Djingis Khan, den mannen satte sprätt på sin säd, kanske då även spred mongolernas intelligens?.

Posted on: 2010/10/26 12:26
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#37


See User information
Jag hade tänkt bifoga en bild av mongoliska tullen men det går fan inte, ursäkta mig!

Posted on: 2010/10/26 15:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Människans olika raser
#38


See User information
Djingis khan var mycket hård och grymm ochså men han införde mycket gott.

Under hans tid sas det att du kunde korsa landet med en kruka guld på huvudet utan att bli rånad.

Utveckling tog fart.

Det sägs att mongoler har en gen i hjärnan som tillåter deras hjärna att anpassa sig snabbare än andra.

Detta såg jag i något program som handlade om rasbiologisk forskning som någon asiat hade upptäckt.

Dessa gener är spridda runtom världen i olika mängder , du har rätt.

Dom har levt som indianer väldigt länge och shamanism är fortfarande vanligt där..

Osv osv osv.

Posted on: 2010/10/26 15:09
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS