vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tidsresor möjliga 1928

See User information
Är det en mobiltelefon som kvinnan (Eller mannen) går och pratar i i Charlie Chaplins "Cirkusen" från 1928? Döm själj!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8041734.ab

Google search results

Posted on: 2010/10/30 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tidsresor möjliga 1928

See User information
http://illvet.se/fraga-oss/blir-det-mojligt-att-resa-i-tiden

Stargate filmernas ideer kommer ju från någonstans ochså.

Dimensioner kan ochså ibland korsa varandra.

Framtid dåtid och nutid är en uppfattning vi har som baserats på synen av tid som igentligen är ett mätvärde av energitillstånd igentligen finns allt på samma plats.

Posted on: 2010/10/30 21:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
1982 kanske snarare än 1928... (Man kanske reste tillbaka dit?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Montauk_Project

Posted on: 2010/10/31 5:19

See User information
Om dom skriver om en sådan här sak på aftonbladet så vet man ju inte riktigt hur trovärdigt det är.. Men man har ju hört talas om the Time traveler och The Montauk Project på Coast2coast ..

Vilken teknik som faktiskt finns idag är det ju inte många som vet men om Eliten kan planera 50 år framåt så kanske även tekniken ligger lika långt fram..

Så om det på 40-50-talet rapporterades om UFO-observationer och dom nu verkar släppa fram den tekniken i massmedia för ett syfte som är dunkelt så ligger vi ju och nosar på 50-60år av gömd teknik..

Posted on: 2010/10/31 7:27

Edited by TeBe on 2010/10/31 19:58:07
Edited by TeBe on 2010/10/31 19:58:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
http://illvet.se/kw/tidsmaskin

Det finns en tidsaxel med våran utveckling redan utstakad baserad på formler för våran tekniska utvecklings hastighet.

Posted on: 2010/10/31 10:27
Resized Image

See User information
@TeBe: Det har varit i media runt om hela världen sedan en filmskapare visade det på en festival. Därför jag inkluderade google search results så ni kunde se. Aftonbladet var bara som vanligt sena att snappa upp.
Här är videon från den filmskapare som upptäckte detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Y6a4T2tJaSU

Posted on: 2010/11/1 20:29

See User information
Skulle vilja kolla på orginal filmen...

Posted on: 2010/11/1 20:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag vill minnas att samma "filmskapare" säljer en video om mysteriet för ynka 15 €

Kan det vara så att det är en kupp som gjordes vid restaureringen? Vissa sekvenser visade sig tydligen vara omöjliga att få "modernt snygga"" så det lades till nya sekvenser som skulle vara likt orginalet.
Voilá, där har ni min teori.
Bra info här:
http://projectavalon.net/forum4/showt ... -Circus&highlight=chaplin

Posted on: 2010/11/1 20:41

See User information
Personligen förstår jag inte alls varför den här videon fått sån uppmärksamhet.
Jag kan utan svårighet tänka mig många mycket enklare förklaringar till den videon utan att börja babbla om tidsresor.
Hallå, det går inte ens att se vad hon håller i handen. Är det långsökt att hon helt enkelt är lite wacko och går och babblar med sig själv? Är inte det en enklare förklaring än att det är en tidsresenär?
Hallå, om en sån här video är allt som krävs för att folk ska tro att det är bevis för en tidsresenär så ska vi inte klaga om folk från tex vof beskjuter oss med allt dom har

Posted on: 2010/11/1 20:55
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Nu tror ju inte jag heller på fullt allvar att det är en tidsresenär, men det kittlar lite intressant, gör det inte?
Efter att ha tittat mer angående detta kan jag visa denna film http://www.youtube.com/watch?v=WwTbUfaPcLo

För det är ju inte som GordonShumway säger att hon bara pratar för sig själv, för hon håller ju faktist i någonting.

Det är heller inte som får-fiskaren (metafår) säger, eftersom detta klipp kommer inte från Chaplins film, utan från en filmning när "Cirkusen" hade premiär 1928. Detta skulle varit klart för er om ni bemödade er att titta på klippet jag presenterar i inlägg #6, där den omtalade filmskaparen själv berättar.
Det låter förresten som lögn att tejpen på filmen skulle gått sönder så dom stageat om vissa scener, eftersom Chaplins filmer behandlas och förvaras som en kulturskatt och hans äldre filmer faktist visats med att det tonar till vitt där filmen inte går att visa.
Skulle det dessutom varit så dålig kontroll under filmningen så statister gick och talade i telefon under denna filmning? Oprofessionellt!
Det är som att man skulle kunna se ett flygplan i himelen på filmen "Troja" med Brad Pitt. Vänta nu, det kan man ju i en scen, men ni förstår vad jag menar.

Posted on: 2010/11/1 21:00

See User information
Pillrar lite här, det jag tänker på, om det inte är en mobil, va jisses är det då? Å andra sidan så vet jag inte att det ser ut så där på orginalfilmen.

Posted on: 2010/11/1 21:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

Freddan skrev:
får-fiskaren

Haha, den var bra...

Kollade du in länken jag bifogade? Tycker det diskuteras rätt vettigt kring detta i den tråden.

Posted on: 2010/11/1 21:30

See User information
Jag läste en bra bit, men jag tror det är en sån där siemens hörselförstärkare. Och tanten går och pratar för sig själv för att man låter ju så rolig när man hör sin egen röst.

Här är en som trixar till mysteriet ännu mer och påstår det bara är ett hologram från någon som reser i tiden
http://www.youtube.com/watch?v=8Ni5cSUZ0u8

Posted on: 2010/11/1 21:40

See User information
Antal möjligheter.
Korsad dimension = inte så troligt med tanke på klädsel osv.

Tidresenär ?

En Agent ?

Militären brukar ha en teknologi som ligger 3-4 generationer före den allmäna massans.

En agent eller en tidresare.

Posted on: 2010/11/2 5:16
Resized Image

See User information

Posted on: 2010/11/4 22:32
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
The "wireless pocket telephone" was first invented in 1906. See my youtube page to read the April 29, 1906 edition of THE NEW YORK WORLD telling of Inventor Charles E. Alden and his new communication device.

http://www.youtube.com/user/InsideKearnyCastle

En kommentar angående youtube klippet.

Kan ju faktiskt bara vara en galning som hade en vaxpropp utan dess like också tycker inte ni ska hänga upp er på detta de finns större mysterier

mvh

Posted on: 2010/11/4 22:46
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."

See User information
Man skulle ju kunna filosofera att det gubben eller tanten (går faktiskt i klack dojjor) håller i en portabel kristall radio.

Har dock inte hittat några bilder på ett sånt objekt men den typen av radio apparater var populära på 1920-1950 talet

Eftersom den el som kristallen plockar upp från radiosändningen inte är speciellt kraftig så skulle man behöva ha radion nära örat. (batterier för denna typ av portabel anordning behövs alltså icke)

och eftersom föregångaren till mobiltelefonen redan var uppfunnen (typ) så känns det inte som min idé är långt i från sanningen.

Jag måste nog lägga min röst på detta förslag mer än både en dåtida mobiltelefon eller nån tidsresande.

Matchbox crystal radio

Posted on: 2010/11/5 11:38

See User information
Kristallradion behöver en riktig jordanslutning för att fungera.

Posted on: 2010/11/5 12:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Med den lilla strömstyrka kristallen och spolen genererar kan man jorda den med/i kroppen istället för marken.

Edit:
Signalen är mycket sämre utan jordning, men det funkar!

Så en kristallradio kan vara portabel.

Posted on: 2010/11/5 12:46

Edited by rbe on 2010/11/5 13:08:07

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper