vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#1


See User information
Jag är inte ensam om att säga det, t.ex. "Little Grandmother" Kiesha Crowther som nyligen var i Sverige säger detsamma. Även George Kavassilas ifrån Australien som lade en viktig bit på plats i mitt pussel att förstå universum.

Som Gud har jag skapat ondska och ondskan är oehört kraftfull tills man vet om att man själv är Gud och redan är kraftfullare än vad ondskan nånsin kan bli. Det är rädslan och självgodheten som får oss att falla offer för det onda.

Hur många vet om att de är Gud? Vet du som läser detta om att du är Gud? (När jag säger Gud menar jag en allsmäktig könlös varelse som vet och kan allt, oändlig visdom)

Det finns bara en sanning och sanningen är det som är. D.v.s. du sitter vid en dator och läser detta och jag sitter vid en dator och skriver detta. Detta är sant.

Några stora frågor är vad meningen med livet är, hur vi skapades och varför vi är här. Svaren på det är enkelt. Meningen just nu är att lära oss bli skapare av ljus, vilket är anledningen till att vi är på jorden. Vi har inte skapats mer än i lägre tillstånd av existens, vi är alla eviga och oändliga i vår egna rätt som Gudar bortom detta universum.

Vi kom in i detta universum för att lära oss om ljus och bli skapare av det. Som egna universum hade vi olika konstruktioner men detta universum var först med ljus och allting vi upplevt här.

Just nu är vi i slutet av cykeln som kommer avsluta alla cykler. Jorden kommer i 2013 aktivera sin ljuskropp och vi kommer alla som är kvar på jorden följa med henne till en dimension ovanför ondskan.

För att lämna de lägre delarna av universum måste vi följa med jorden annars kommer vi inte förbi ondskan som kopierat ljuset och gjort det otroligt svårt att komma ut ur resan vi skapat här nere i de lägre dimensionerna.

Alla har sanningen inom sig och jag rekommenderar er att meditera och ta reda på sanningen själva. Under 2012 kommer allting bli mer uppenbart men samtidigt kommer många vägar presenteras som är falska. Men alla får ta vilken väg de vill, jag kommer dock aldrig lämna jorden (även om jag redan fått tillfälle att åka med UFOs vilket jag inte gjorde).

Några viktiga saker jag lärt mig:

* När jag mediterar med ljus så tar jag det ut innifrån mig ifrån området där körteln tymus är placerad. Att ta ljus utifrån in är ett sätt att manipulera så vi underminerar vår egna gudomlighet och därmed inte är värdiga utan behöver någon annans ljus.

* All sanning finns inom oss, fråga ditt inre och fråga vår jord vad hon tänker göra vid 2012-2013.

* Vi är oändliga och kom in i detta universum i en högre dimension och gick sen neråt och upplevde allt som gick att uppleva. Nu är det dags att avsluta upplevelsen av separation och hat.

* Ondskan har manipulerat oss i flera millenium och speciellt det senaste för att de inte vill att vi ska bli skapargudar av ljus. De lever på våra energier då de inte har tillgång till källan av äkta ljus och kärlek (de har skapat falskt ljus och kärlek som är villkorliga för att förslava oss). De har vetat om sedan 50-talet genom Montauk projektet att vår verklighet kommer avlsutas 2013. (Jag har vetat om det genom egen erfarenhet i ca 2år)

* Äkta kärlek är ovillkorlig och alla får gå vilken väg de vill. Jag bara uppmanar de som vill bli skapargudar att inte bli lurade av ondskan.

* Varelserna av äkta ljus ber dig ta ut ditt inre ljus. De dömer inte. Endast de av falskt ljus dömer.

* Tredje ögat är "gamla programmet" och om man lämnar jorden via tallkottkörteln (3:e ögat) når man som högst botten på dimensionen där ondskan inte kan existera. (Jag har förut pratat om David Wilcock och hans nuvarande perspektiv tar oss inte ur dualiteten och ondskan)

* Som människa på jorden har vi inom oss alla raser, alla koder och allting vi upplevt i vår resa att uppleva detta universum baserat på ljus. Alla raser i vårt universum kan reinkarnera här, och jorden är enda planeten som det är möjligt på.

* Det som vi skapar när jorden aktiverar sin ljuskropp och vi blir en ras av ljusskapare är helt nytt, det har aldrig hänt i skapelsen förut. Detta gillar inte ondskan, men tyvärr (för deras skull) är detta oundvikligt.

Hur kommer ondskan lura människor på jorden?

De kommer säga att vi behöver hjälp och att de måste hjälpa oss ifrån jorden för att det kommer ske katastrofer. Dock om man stannar på jorden så kommer det öppnas portaler som tar oss till en högre dimension där jorden aktiverat sin ljuskropp och vi aktiverar våra ljuskroppar.

Ondskan har redan lurat eliten på vår planet genom Lucifer och genom att porträttera ljus varelser som säger sig vara Buddha, Jesus etc.

Det ondskan gör är att försöka få med så många människor som möjligt så de kan fortsätta leva på vår energi (när jorden aktiverat sin ljuskropp kan ingen inom dimensionerna där ondska finns existera här). New Age och alla religioner är energikällor då vi ger bort energi genom att tillbe och det är onda varelser som är Gud inom t.ex. Kyrkan.

Var på din vakt och vet om att du är Gud. Du har allting inom dig och kan heala dig själv! Du är en magnifik skapelse som håller på att "ta studenten" så du kan börja skapa med ljus! Du var ett universum och nu kommer du bli ett universum av ljus precis som detta. Du är Gud!

Kärleksfulla Hälsningar
- seilon

PS. Jag pratar utefter vad jag vet innifrån och vad jag upplevt. Men alla har rätt att följa sin egna väg. Är allt jag säger enligt dig BS så strunta i det och gå din egna väg. Jag påtvingar ingen min syn på universum och vår resa. Allt jag gör är att uppmana hur ondskan manipulerar oss så vi inte vågar tro på vår egna inre gudomlighet. Vi är inte hjälplösa, vi manipuleras till att tro att vi är det. Du har en aspekt av dig som existerar på en universal nivå, ta kontakt med den och finn sanningen inom dig. Låt mig bara trigga dig till att lättare förstå vem och vad du är och varför du är här på jorden.

Posted on: 2010/10/28 11:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#2


See User information
Vi är inte gud men vi är en del av gud.

För ljuset är sammanbundet.

Men källan lyser starkare än oss själva vi kan inte jämföra oss.

När vi börjar se oss själva som gudar som står över allt annat blir det farligt då odlar människan högmod.

Allt har en balans tydligen har vi människor svårt att stå mittemellan och se på oss själva vi ska tydligen alltid sätta oss över eller lägga oss under, inget av dem är vår natur vi är en fusion.

Det är sant att vår natur är annorlunda djurens som går med hjärtat på jorden men vi är ändå inte helt separerade vi är en fusion.
Och över separationen står källans ljus vi kan fylla oss med den men vi kan inte överglänsa den.
Då leker vi Lucifer.

Posted on: 2010/10/28 11:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#3


See User information
Instämmer med dig shen.

Allt vi kan göra är att assimilera oss till universums natur, Buddhanatur. Då kan vi på nåd uppnå gudomlighet genom hårda strapatser, goda gärningar, hjärtats sammansmältning med Zhen-Shan-Ren och slutligen transcendera det mänskliga tillståndet.
Men det kräver verkligen beslutsamhet, inget man gör på en handvändning, ändå är det så enkelt.

Seilon, bör du inte akta dig lite för att gå för hårt mot ortodoxa skolor som frambringat otaliga upplysta, helgon, profeter m.m?
Ställer du dig ovanför dem?

Newage: Gamla krafterna.

De som du säger vill ta över mänskligheten eftersom de är av det gamla kosmos som städades undan, de försöker överleva genom mänskligheten, förleda den.

Kärnan i ortodoxa religioner är inte deras, kärnan där är i samklang med vårt eget kosmos.
Människans "nya tid" är ett försök av dem att komma till oss, förleda oss och ta över våra skepnader så att de kan överleva.
Kyrkor och tempel har idag blivit deras platser p.g.a. att kärnan i det ortodoxa försvunnit ur människors hjärtan som perverterats och stängts ned.
Så vad som finns inne i sådana hjärtan är lust, begär, villfarelser, onda uppsåt.
Allt de kan göra om de ska bryta med det gamla är att göra sig av med sin smuts, eller som bibeln beskriver:

"Det är de som kommer ur det stora lidandet. De har tvättat sina kläder rena och gjort dem vita i Lammets blod. 15Därför står de inför Guds tron, och de tjänar honom dag och natt i hans tempel, och han som sitter på tronen skall slå upp sitt tält över dem."

D.v.s Gud/universums härskare/Lag är med de upprätta/rättfärdiga, de som tvättat sina kläder rena.

Posted on: 2010/10/28 12:01
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#4


See User information
Ja.
Buddhanatur är heart sutra.
Heart sutra är tomhet.
Tomhet och humblness.
Utan humblness och förståelse skapar man bara mer dålig karma och utan förståelse för tomhet finns ingen förståelse för sin egna högre natur.
Hur ska man då kunna vara?
Det leder istället bara till strävanden som sätter en i en ond cirkel.
Ja det kräver beslutsamhet och självdiciplin såsom mycket annat gör om man vill koma någonstans.
Många blir dåsiga när dom utövar men dom blir dåsiga pga dom saknar kapacitet inte för att dom inte orkar kultivera.
När hjärnan är slö blir den trött men när den är stark överkommer den kroppen, gäller bara använda den rätt och förstå dess natur.
Det är där skon klämmer vi saknar alla kunskaper i skolorna om naturen som knipsar av strävandet.
vi har verkligen hamnat i en ond cirkel.
Får hoppas denna övergång blir bättre i detta liv och göra allt man kan får att nå dit.

Nej det får vara för mig idag , nog med keybord plonkandet i slutändan måste man ge upp detta ochså hur annars vara man kan ju inte sträva efter detta artificiella?
Det är strävandet efter förändring som lett os hit.
Trots allt förändring skapar framgång.
Allt har en orsak.
Det sägs att inget sker utan faderns vilja.
Jag har upptäckt att det är sant samtidigt som det inte är sant.
Utan falsk kunskap skulle det inte finnas samsara inga hinder och inget lidande.
Så varför är livet så kort?
För att det är ett prov.
Prov inför vad?
Inför att stiga.
Det är det jag tycker är lustigast, det är som anden valt plötsligt att nej nu ska ljuset filtreras och bort med vad som inte är tillräckligt rent.
Fast allt går ju i cirklar det är typsikt för energi.
Fast när historian återupprepar sig är det pga människan inte lärt sig och dom har inte lärt sig pga hjärntvätten och lögnerna.

Nåja adjö för idag.

Posted on: 2010/10/28 12:06
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#5


See User information
Quote:
Vi är inte gud men vi är en del av gud.

För ljuset är sammanbundet.


Ja det håller jag med om. Vi är inte gudar av ljus, vi håller på att lära oss bli det.

Jag vet inte mer om ditt perspektiv än du skriver men jag ser att du inte förstår exakt vad jag menar.

Det jag pratar om att vi är befinner sig bortom det vi kallar ljus. Ljus är inte allt, det är en del av skapelsen och en helt fantastisk skapelse annars hade inte vi alla varit här för att lära oss hantera ljus och därmed bli Gudar. Vi är del av Gud och vi är Gud. Detta universum skapade ljus först och inom detta universum och alla dess oändligt dimensioner och densiteter så är vi del av Gud som blir Gud. Men vi tar inte Guds plats för det, snarare börjar skapa tillsammans med Gud (vårt universum).

Det är en varelse som är vårt universum liksom vi är varelser inom det som kom in i det utifrån (man kan kalla det för omniverse). Detta universum är ett av oändligt många, dock skapade detta universum ljus först och alla andra universum ville lära sig det och här är vi alla, i form av människor som blivit vilseledda i millenium med få avatarer som kommit för att berätta vad vi är.

Quote:
När vi börjar se oss själva som gudar som står över allt annat blir det farligt då odlar människan högmod.


Jag ser oss alla som Gudar men inte att vi står över allt, verkligen inte. Vi är alla lika och ingen är bättre eller sämre. Guden som skapade vårt universum och som därmed kan ses som Guden vi alla är del av som du säger, har skapat upplevelsen vi har för att lära oss bli skapare av ljus. (det innebär att vi upplever extrem ondska och extrem godhet och är extremt onda och extremt goda, detta livet är INTE vårt enda vi haft)

Quote:
Och över separationen står källans ljus vi kan fylla oss med den men vi kan inte överglänsa den.
Då leker vi Lucifer.


Vi har källans ljus inom oss. För vi är alla källan i och med att vi föddes på jorden som är första planeten att skap en ras av skapargudar. Men ta inte mitt ord på det, vänta och se, eller meditera på det och fråga vår planet (allt är medvetet och alla planeter, stjärnor, galaxer osv är egna varelser) om hon tänker aktivera sin ljuskropp och lämna ondskan och denna verkligheten bakom.

(När jag säger varelse menar jag: individ, person, väsen, gestalt, skapelse, skepnad)

Quote:
Allt vi kan göra är att assimilera oss till universums natur, Buddhanatur. Då kan vi på nåd uppnå gudomlighet genom hårda strapatser, goda gärningar, hjärtats sammansmältning med Zhen-Shan-Ren och slutligen transcendera det mänskliga tillståndet.
Men det kräver verkligen beslutsamhet, inget man gör på en handvändning, ändå är det så enkelt.


Vi har alla varit i de lägre dimensionerna väldigt länge och nu är det dags att bli ett med vår Buddhanatur. Det vi blir är icke dömande varelser som respekterar och förstår livet likt läror ifrån vår historia såsom Jesus och Buddha.

Quote:
Seilon, bör du inte akta dig lite för att gå för hårt mot ortodoxa skolor som frambringat otaliga upplysta, helgon, profeter m.m?
Ställer du dig ovanför dem?


Nej, jag ser oss alla som lika. Den som ställer sig över mig ställer sig automatiskt under eftersom ingen är bättre eller sämre.

Vi har en del av oss i högre dimensioner och är en fraktal av oss som universum. Vi är och kommer alltid vara. Det enda som ändras är vår form och allt vi gör. Allting ändras hela tiden.

Vi har uppenbart olika perspektiv och jag påtvingar er inte vad jag säger. Ni får gå vilken väg ni vill, och jag vill inte diskutera vad som är rätt och fel. Jag vet vad jag vet och om ni tror att jag "gör fel" så låt mig göra det. Vad ni än gör så säger jag att det inte finns något rätt eller fel.

Jag har en lång historia av liv i universum på andra planeter, det har pågått tills alla möjligheter och upplevelser har spelat ut sig, och nu är det dags att stiga upp och ta med vad vi upplevt så vi kan bli skapare av ljus och därmed av dualitet och allt det medför.

Vi kommer ifrån singulariteten och är egna universum (Gudar) som nu är påväg att lämna det falska ljuset. Men jag kan inte förklara för er vad jag menar om ni inte är intresserade utav att veta genom frågor.

Snälla svara bara om ni vill veta mer om mitt perspektiv, jag har inte all tid i världen att skriva :).

Ni har inte fel i vad ni tror/vet och vad ni följer. Alla har sin väg att gå och anser ni att ni inte kan bli skapare av ljus så får det stå för er, låt mig gå den vägen jag går även om ni anser det vara fel.

Med ödmjuket och respekt vill jag säga att jag önskar er all lycka med era liv!
- seilon

Posted on: 2010/10/28 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#6


See User information
Tjenna Selion!
Önskningar tillbaka...

Posted on: 2010/10/28 14:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#7


See User information
Vi har källans ljus inom oss. För vi är alla källan i och med att vi föddes på jorden som är första planeten att skap en ras av skapargudar. Men ta inte mitt ord på det, vänta och se, eller meditera på det och fråga vår planet (allt är medvetet och alla planeter, stjärnor, galaxer osv är egna varelser) om hon tänker aktivera sin ljuskropp och lämna ondskan och denna verkligheten bakom.


Ja allt med ande har ljus utan ljuset existerar ingenting.
Planeten är baserad av underjordens härskare och det kvinnliga mörkrets drake som genom oss reser tillsammans med anden för dom samverkar inget utan balans har någon matrialistisk leverne.
Därav lever vi i den matrialisktiska delen av orsak och verkan genom dom 3 lagarna. Vi står mittemellan.
Vi lever mittemellan ljus och mörker och är en fusion av dessa bägge.
Allt av andlig börd är av sann börd oavsett mörker eller ljus .

Vi kan skapa för att livet är ett prov men vi kan inte skapa mot gud vilket vi har börjar göra , vi kan men det kommer inte ge något långvarigt givande tillbaks utan är bara illusionsjagande baserat på strävande och tanke som grundar sig i oförståelse för det högre just för att allt är medvetet om allt.
Jorden vet vad vi gör tänker känner och vill himmlen vet vad vi gör tänker känner och vill atomerna vet vad vi gör och elektronerna vet vad vi gör, det känner oss bättre än vi själva.

Och allt är medvetet om allt för att guds ljus finns i allt och emellan allt.

Vi är inte källan vi är bara ett skal som bär en gnista av den sanna källan.likaså våran ande är en droppe från den högsta anden.Som en vas med vatten har spillt ner en droppe ner i kroppen så har ochså högsta anden fyllt kroppen. Hela vi är inte här bara en liten del av oss.
Källans fader kan inte existera med kropp gud och den högsta anden är så mäktig att bara åsynen av denna skulle döda dig och förstöra materian som kroppen består av så stark är dess ljus.
Jag vet för jag har försökt se hans ansikte och det går inte kasta blick på, det är värre än att titta mot solen.
Men hans ljus som hans hjärta skickar och finns i oss alla och emellan allt och i allt går att uppleva direkt.
Men det är ochså en konst och när den har upplevts inser man hur allt är ett.
Och då säger dom visa till dig .
Var tacksam för denna gåva du har fått.


Och det är sant han delar upp människorna och guidar dem, jag fick en menorah av honom där jag såg 4 skålar med olika tecken i varje skål för jag kommer ochså i köttet denna gång från ett av babylons gammla släkten och har letat efter min familj länge utan att finna dem pga dom ättlingar jag känner till är för fördomsgfulla och besitter för lite kunskap för att känna igen en annan broder.
Därav har jag ochså tagit avstånd från mitt folk och alla andra grupperingar.
Mitt namn betyder ochså den som gör uppror och mitt syfte i livet är att sätta saker i rörelse vittna och framföra ett budskap och min natur är att söka guruskap och upphöjare av sanningar.
Alla har vi en lott att bära.
I mitt förra liv var jag asiat i livet innan var jag en rysk pälsjägare och för länge längesedan var jag davids tjänare och asaf var min vän och jag var ochså en profet för det judiska folket.
Dagens människor har inte förståelse för denna återfödelsens cirkel utan du stämplats på vad världen gett dig.
Därav bättre och ta avstånd från alla och inte dela med dig något till någon som inte är beredd att ta del av något.

Posted on: 2010/10/28 14:57

Edited by Shen on 2010/10/28 15:24:50
Edited by Shen on 2010/10/28 15:25:34
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#8


See User information
Lyssna noga
3:10
http://www.youtube.com/watch?v=mMbhyuPgAYQ

http://www.youtube.com/watch?v=qIlXWOnbTlM&feature=player_embedded

Välsigne dig fader välsigne dig, dina barn och din kärlek.

Välsignad vare den som lever för sanningen som lever för hjärtat som sträcker en hand till dom svaga fattiga och sjuka.

Med sanningen vi vittnar i ditt namn skicka dina barn din ande och visa dom ditt ljus guida dom genom svårigheter och sätt oss inte på prövning såsom vi sätter varandra inför prövning .

Förlåt oss för våra synder fader satan har oss alla lurat. Utan din visdom och kärlek vore vi förlorade och livet vore bittert som salt i munnen och sand i ögonen.

Välsigne dig fader ha din hand över dina barn och led dom mot din visdom.
Visa barnen din godhet och rasera demonernas tempel med vilket demonerna skapar högmod i hjärtat på dina barn som lever ett förlorat liv.
Må deras rikedomar och synder vittna mot dem i andens kött.
Mitt hjärta är ditt hjärta.
Välsigne er alla.

Posted on: 2010/10/28 16:38
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#9

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#10


See User information
Det blir så när man vill väl, är öppen och saknar kunskapen och hantera sin ande.

Demoner har jag fightats mot flera ggr men dom har inte blivigt långvariga.

Posted on: 2010/10/28 18:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#11


See User information
Sanningen är alltid illa hörd. Vi lyssnar till det vi vill höra. Det finns folk som gråter efter en flaska vatten från en källa denne man vidrört:

http://www.themaninthesynagogue.org/

TB Joshua. Lägg hans namn på minnet, tänk på att Jesus inte var sådär jättekänd utanför en snäv krets i början av sin karriär...

Posted on: 2010/10/29 11:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#12


See User information
Har du väckt någon död till liv?

Sedan frågat den som vaknat hur dom upplevde allt?
Lovar er det är en upplevelse som sätter tron på sin spets.
Men inget man låter vanliga sovande ta del av.

Har hört om likartade saker från heliga människor i andra länder ochså.

Vad jag lärt mig är att alla kan inte allt men man kan alltid lära sig något från någon.

Istället för följa andra väck anden och följ anden.

Många vakna människor är okända Asegeir det är oftast dom kända som inte är så heliga.

Posted on: 2010/10/29 11:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#13


See User information
Jag vill förtydliga mig.

Jag fanns som en oändlig närvaro och ett eget universum innan jag befann mig inne i detta universumet. Detta är jämförtbart med vad alla kallar Gud. I vissa fall är mångas Gudar begränsande inom ett universum och inte ens finns utanför.

Detta gäller inte bara mig, detta gäller alla. Vi valde att komma in i detta universum som är det första att var konstruerat med ljus och Shen det är först här det du pratar om kom in i existens. Guden av ljus.

Guden av ljus har skapat vårt universum så vi kan bli som denne är, och vi vill bli det annars hade vi inte varit här. Resan ifrån att komma in i detta universumet som en själ och sen hamna här på jorden har varat i evigheters evigheter.

Detta universum skapade genom ljus och därmed vågform och därmed dualitet en enorm separation. Detta är vad som definerar detta universumet och även om vi tror att vi är separerade så är det bara vad detta universum erbjuder.

De onda makterna fick rollen att spela onda för flera evigheter evigheters sedan. De har nu glömt detta. Och de gör allt för att vi inte ska bli skapargudar eftersom de lever på vår energi. De har manipulerat vår historia i årtuseenden och hela vår chakra kropp är manipulerad utav dem. Jag vet att många inte vill höra det eftersom de lär sig hantera chakra kroppen, men den tillhör det gamla och den är totalt manipulerad. Den tillhör vår resa genom separationen.

Så, se inte Gud som något över er, ni är alla Gud. Hur kan ni annars ha varit egna universum utanför detta? Ser ni inte er som egna universum har ni fallit offer för de onda makternas manipulering så de kan fortsätta leka gud. För när själar tror sig vara skapade av Gud och därmed står under Gud så ser man sig inte som värdig att själv vara Gud.

Guden av ljuset är vad vi kommer bli som. Vi kommer inte bli den guden men vi kommer ha samma kraft. Vi kommer uttrycka oss på vårt unika sätt, men vi kommer inte vara sämre eller bättre, utan lika med vad Guden av ljus är.

Förstår ni vad jag pratar om? Kommer ni ihåg att ni är eviga?

mvh
seilon

Posted on: 2010/11/3 11:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#14


See User information
Allt är ett.

Guds ljus finns i allt överallt emellan allt.

Posted on: 2010/11/3 16:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#15
Quote:

Shen skrev:
Allt är ett.

Guds ljus finns i allt överallt emellan allt.


words... - bara att du själv skriver "emellan" visar på att egentligen så är det avskilt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#16


See User information
Finns inget som är avskilt.
Allt är ett .
Allt är förbundet.

Kan uppfattas som avskilt om man inte uppfattar ljuset eller helheten.

Mörker och ljus är förbundet.

Posted on: 2010/11/3 18:34
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#17
Man kan lika gärna säga att det finns inget som är Ett.
Varför pratar så många hela tiden om ord som "ljus".

De gör det väl som en slags åkomma som uppstått av allt dåligt de matat sig med?

Vad kan tex du veta om "allt"? Skulle det ha något samband med något annat än egna futtiga tankar i en nästan nedsläckt hjärna i samsara?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#18


See User information
Snarare det finns.

Ett så länge man jämför med något.

Man kan inte veta om allt man kan bara uppleva på samma sätt som dina ord bara jagar tankar .

På samma sätt som högsta sanningen inte kan uttalas eller fångas.

Man diskriminerar det man inte vet något om (Buddha).

ljus flödar inget är oberoende lika lite som magnetism täcker allt.

Hjärnan är nersläckt så länge man inte lärt sig använda den.

Posted on: 2010/11/3 19:07
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#19
Quote:

Shen skrev:
Snarare det finns.

Ett så länge man jämför med något.

Man kan inte veta om allt man kan bara uppleva på samma sätt som dina ord bara jagar tankar .

På samma sätt som högsta sanningen inte kan uttalas eller fångas.

Man diskriminerar det man inte vet något om (Buddha).

ljus flödar inget är oberoende lika lite som magnetism täcker allt.

Hjärnan är nersläckt så länge man inte lärt sig använda den.


Nej, det spelar ingen roll om man själv "jämför något" eller inte. Det inverkar ju inte på Sanningen.

"Ljus flödar..." - ahhh.... - det är bara words från de som är de som har matat dig och alla med words....

Borde inte vakna automatiskt tänka att just att det trummas ut sådana där ord/begrepp så är det något lurt, de vänder på allt.

Det där är på samma nivå och inomk samma felsyn som att "kunskap är frihet".


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#20


See User information
Sanning är.
Ljuset flödar, hade du vetat om du någonsin hade fått ta emot det.
Sanning är frihet däri ligger kunskapen.

Jag har aldrig blivigt matad, du bara antar för du jagar tankarna.

Klara färdiga kör.

Tävlingen har startat.

Jaga Jaga jaga Jaga.

Time for the time.

Posted on: 2010/11/3 20:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#21


See User information
Jag blir nog tvungen att säga ett par ord om "gud". Vi är inte "gudar" allihop. Men vi är ättlingar till "gudar" som kom till Jorden för länge sedan och blandade sig med människorna. Några av de som kom var inte goda, de har med olika medel utövat makt och missbrukat vår medfödda godhet till att hålla oss i okunnighet om Den Verkliga Sanningen om vårt ursprung. Deras blodlinjer består sedan tusentals år och det är det vi lite oegentligt kallar reptilier och konspirationer. Men de sanningar som skulle kunna göra oss alla fria finns bakom all bröten av halvsanningar och direkta lögner som sprids av blodlinjenas ivriga rövslickare som t.ex EXPO.

Ett fåtal personer sprider idag Sanningen. Vi kan fortfarande höra den från personer som David Icke och Credo Mutwa. För David Icke har vägen till insikt varit lång och kantad av många misstag, för Credo Mutwa är det uråldriga traditioner som han för vidare, från sina förfäders förfäder...

Det var den här länken som "väckte" mig själv en gång för många år sedan:

http://www.youtube.com/watch?v=ctIpUmJjkAs

Tänk på att sanningen alltid är illa hörd, reptiler!

Men en dag skall alla VAKNA och då skall ni få vad ni förtjänat...

Posted on: 2010/11/4 8:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#22


See User information
Asegir, reptilerna är rädda för alla på jorden.

Deras främsta vara (commodity)* är DNA (genetics). Vi på jorden är skapade i reflektion av det alla kallar "Gud" men de kan inte bli vad vi är. För som reflektion av Gud så är vi Gud, eller rättare sagt människor påväg att bli Gud genom Jordens cyklel som påverkar hela universum och ändrar cyklerna. Cykeln som avslutar alla cykler. Vi blir Gudar och vi har upplevt eoner med eoner av eoners verkligheter. Är ni inte trötta på detta?

Glöm inte att allt är meningen och allt är fri vilja. Men alla har fri vilja att inse att vi ska stanna på jorden utan att luras ifrån den. Vi kommer se stora förändring 2012-2013. Jorden kommer aktivera sin ljuskropp. Inget kan stoppa det.

Reptilerna vill fortsätta ha slavar i form av människan så de försöker lura bort så många som möjligt via t.ex. alternativa "religösa" åskådningar.

Posted on: 2010/11/4 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#23


See User information

Posted on: 2010/11/4 22:46
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vi är Gud - Hur kom du hit, vart är du påväg?
#24


See User information
Ljus måste flöda, annars skulle det stanna kvar i ficklampan. Allt ljus sprider sig.

Må gott







Posted on: 2010/11/4 23:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS