vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 »


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Den här diskussionen är slut Shen. Sluta lägg ord i min mun, för jag ångrar ingenting.

Vill du fortsätta diskussionen kan du svara på frågan vad du har för motiv att förgifta en hel generation om du inte ens använder skiten själv?

Svara på detta UTAN att slingra dig som en politiker.

Posted on: 2010/11/12 20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Jag vet att du inte ångrar dig så brett perspektiv har du inte.
förändring ger ju framgång men det kostar ochså det är inte lätt och kontrollera sina drifter och sin programering.

Så stor är inte förståelsen i dig idag.

Kanske i framtiden ser du ljuset vem vet.

Allt rör på sig allt förändras.

Kanske du finner frid i dig själv imorgon vem vet.

Förgifta en hel generation.

Vem har förgiftat sitt hjärta och sina tankar?


Posted on: 2010/11/12 20:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Ta och kamma dig nu Shen. Sluta att kommentera mig, för du vet ingenting om mig, men dina "expertutlåtanden" i precis varenda tråd där du pratar utan att säga någonting visar en hel del om dig.

Jag är alltså en hemsk människa för att jag inte håller med dig om att cannabis ska släppas fritt så det kan förstöra en hel generation (Precis det eliten med Soros i spetsen vill) och för att jag är övertygad om att du röker på?

Om du vill att skiten ska släppas fri, varför skäms du för att du röker på? Det är du som ljuger och slingrar dig som en politiker och har inte kunnat svara rakt på en enda fråga. Du beter dig och skriver helbakat.

Sluta kommentera mig helt enkelt, för du har inga rätt. Du säger jag smutskastar dig i samma andetag du gör det.

Hur är det förresten smutskastning att tycka annorlunda? Att du röker är ju ganska tydligt, men även om det inte var så så ser jag inte smutskastningen eftersom du ju tycker detta ska släppas fritt. Var kommer din skam in egentligen?

Vill du stå över flumpellarna också, så sluta skriv som en. Jag har gett dig flera chanser där jag påminner dig att skriva rakt, men du tar inte dessa chanser, så fortsätt gå med huvudet i skam.

Fatta att jag inte vill diskutera mer med dig, så sluta med dina personangrepp på mig pronto.

Posted on: 2010/11/12 21:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Jaha så jag ska inte kommentera ditt beteende dina reaktioner visar men du kan skriva en massa skräp om vad du tror om mig.

Lol ta en titt på samhället innan du börjar prata om generationer..

Soros vill göra pengar.

Som jag sa jag gissar inte saker om dig jag ser dina reflektioner och du kastar bajs så besvarar dem hellre än skapa lidande för folk som inte förtjänar det .

Dessutom har jag för längesedan lärt mig vad det är som gör att barn lär sig.

Jag är inte tankeknarkare som dig som vill trycka ner andra och styra över dem genom att förbjuda dem lära sig själva.

Om du tycker att jag röker får du väl tycka det du för all del sitta och gissa och anklaga alla du vill för vad du vill hur du vill när du vill och hur mycket du vill då det är din drog och göra så och smutsa ner ditt sinne själv, det är inte jag som mår dåligt av det.
Vissa mår bra av att få andra i dåligt dager så är det bara det får dig att känna att du har rätt för det är så viktigt för dig.

Jag förväntar mig inte något annat från folk som inte kan inse sin egen natur och det är inte första gången för mig heller så det kunde knappast beröra mig mindre tycker det bara är sorglig värld vi lever i.

Du kallar folk flumpellar som att du står över någon.

Det är tydligt hur du klassar folk av ditt språk och vad du har lärt dig i livet är rätt.

Du får väl tycka vad du vill tyck på bara det gör dig så gott och tycka att det är rätt och ha en ideologi som säger du får inte lära dig på egen hand och måste straffas och måste lida för att du är sjuk.

Det är din utveckling inte min fastän allt är ett.

Att du inte mår bra ser jag ju.
men om du mår bra i att inte mår bra är det väl din ensak jag har inte intresse över att låta folk dansa efter min pipa.

Min ideologi skapar inget lidande det låter folk lära sig själva.
Tror du verkligen man lär sig veta vad rätt och fel är genom att dansa efter andras pipa?

Isåfall tycker jag synd om dig bara.

Folk skriker droger men själva är dom beroende av sitt perspektiv sina tankar sina känslor och sina vanor,, lol dessutom ska det drabba andra.

Är inte det illa så vet jag inte vad.

En sk flummarpelle som du så välvilligt säger om dina bröder och systrar kommer iallafall inte och dikterar över hur du ska leva ditt liv eller hur.

Undrar du inte varför?

Jag vet redan ditt svar,, jag bryr mig om andra.

Yeah right du bryr dig bara om att ha rätt i vad du tror är rätt för du är en tankemissbrukare och känslomissbrukare såsom många andra.

Det blir så lätt när man inte ser sambandet mellan tanke och känsla och det visas ochså när man tror sig stå över andra.






Posted on: 2010/11/12 21:35
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Shen skrev något i en annan tråd: "Demon-krati"

Jag hittade något på nätet som en kristen skrivit, det kan vara av intresse (ändå).


Allt som inverkar på ens hjärna såsom cannabis öppnar upp en vid dörr för sådant som inte är en själv att komma in, kalla det för demoniska saker, aliens etc... - det är dessa aliens/demoner (agendan genom karma) som lanserar det, och deras övertagna som promotar och försvarar det - det är detta dåliga som försvarar sig själv.

"Brott!

Jag börjar med brott av uppenbara orsaker. Demonisk kraft kan ses lättast och oftast i brott mot personer, egendom och samhälle än någon annanstans. Detta kommer inte som någon överraskning för dem som kan Bibeln. Jesus sade att Satan är en tjuv vars trefaldiga arbete är att "stjäla, slakta och förgöra. Till sin generations otroende judar sade Jesus: "Ni har Satan till er far, och vad er far har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från begynnelsen, och i sanningen står han inte när han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader. Jesaja skrev under gudomlig inspiration och beskrev de förhållanden som rådde på hans tid - förhållanden som fortfarande är sanna idag.

"Ty era händer är fläckade av blod och era fingrar av missgärning, era läppar talar lögn, och er tunga frambär orättfärdighet Ingen höjer sin röst i rättfärdighetens namn, och ingen visar redlighet i vad till rätten hör. De förtröstar på idel tomhet, de talar falskhet, de går havande med olycka och föder fördärv.

Var och en som betänker mängden av brott i Amerika idag tvingas erkänna att demoner är en drivande kraft när Jesus förklarade att i de sista dagarna skall "laglösheten förökas" talade han i vidare termer än människans omänsklighet gentemot
andra människor. Satan, som vet att hans tid är kort, har släppt lös sina demontrupper för att skapa våld och ta bort friden från jorden. Nästan varje dag har dagstidningarna och nyhetstidskrifter kriminalreportage som trotsar all beskrivning - gärningar som bara kan göras genom demonisk kraft.
En mamma stryper sitt lilla barn till döds och erkänner senare för polisen: "En röst sade åt mig att göra det".

Djävulens röst sade åt henne att förgöra sitt barn. De stora städerna i Amerika har blivit osäkra, ganska många har blivit terroriserade av en eller flera galningar. Boston hade sin strypare, Los Angeles sin Mansonmördare och "Hillside strypare" och New York "Sams son", 44-kalibermördaren. Den dömde dråparen "Sams son" vittnade under rättegången att han på order av en hund gick ut och mördade unga kvinnor i New York 1977 och 1978.

Under en väckelseserie nyligen i Manilla besökte jag dr Mariano Lara igen och Bilibid fängelset. Efter ett hjärtligt välkomnande sade han: "Herr Sumrall, jag önskar verkligen att ni hade varit här en dag tidigare". När jag frågade varför tog han mig till bårhuset och visade mig de stympade kropparna av två små barn. Han förklarade att föräldrarna till de här barnen hade kommit hem från ett spiritistiskt möte, påverkade av häxkraft, och inbillat sig att barnen i själva verket var demoner. Föräldrarna tog tag i sin lilla son och dotter och stack saker ner i
struparna på dem, upp i deras näsor och i ögonen och öronen. Barnen skrek av smärta tills de dog.

När polisen kom sade föräldrarna att de hittat två demoner hemma hos sig. "Men de är era egna barn", sade polisen. "Nej", insisterade föräldrarna. "Vi hittade två onda andar i vårt hus och försökte besegra dem".

Det olagliga och kriminella användandet av droger har bidragit till den nuvarande dramatiska ökningen av alla sorters brott. Det utbredda bruket av narkotika som ger hallucinationer har skapat "beatgenerationen" som utmynnat i hippiekulturen, och lovat dem stora fördelar. Bortom den omedelbara känslan av bekymmerslös extas fanns det nya horisonter för själen, en utvidgning av medvetandet, och kontakt med evigheten. Men allt detta var en lögn från Satan själv.

Det är sant att dessa droger verkligen gav omedelbara genombrott, men med omätbara skador för dess användare. Konstigt nog fortsätter användandet av tung narkotika trots en intensiv upplysningskampanj från regeringen, kyrkan, massmedia och sådana kristna grupper som Teen Challenge. Politiker har kompromissat så mycket att många inte längre kan skilja det som är rätt från det som är fel; de fortsätter att ge efter för
trycket att legalisera "mindre skadliga" droger. (Med vår nations oförsvarligt slappa attityd mot alkohol och tobak är det faktiskt dålig logik att sätta igång en kampanj mot möjligheten att få tillgång till marijuana, heroin och kokain).

I ett av CBS program, "60 minutes'' visades de oförutsägbara och skadliga effekterna av ett narkotiskt ämne som är känt som "PCP". Två unga män som intervjuades i programmet berättade ohyggliga berättelser om mord de begått när de varit "höga" på PCP. Satan har en väldig makt att fresta
människor med narkotika, och i våra dagar har detta blivit ett förfärligt vapen.

Posted on: 2010/11/12 21:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Sluta grina nu Shen.
Jag säger inte jag står över någon, det är du som gör. De flumpellar som inte klarar av verkligheten är beklagligt, men du är ju inte sån. Du röker ju inte på, utan du skriver bara som en flumpelle.

Snacket om "flumpelle" kom först när du för tredje gången slingrat dig bort från frågan om du rökte cannabis. Jag råkar tycka just flumpelle är ett bra ord för sådana, men jag ska vara politiskt korrekt och omtala dessa med termen cannabisanvändare. Blir du glad då?

Är du en cannabisanvändare Shen?

Att kalla en cannabisanvändare för flumpelle är knappast så hemskt personangrepp som dina lögner på mig som aldrig tar slut. Du är den som dömer gång på gång, men du anklagar mig för att göra det när jag bara ifrågasätter din ärlighet.

Och i slutklämmen på ditt sista inlägg så är det ju precis det du gör. Du dikterar vad jag ska tycka och tänka. Allt jag gjort är att jag redde ut begreppen med dina felaktigheter att djur drogar sig med cannabis osv osv.

Men jag kanske ska hålla käften och låta röster som din förstöra minst en generation? Kul att du samtycker med eliten Shen.

Posted on: 2010/11/12 21:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Dom är varken flumpellar eller annat se inte folk som sådana se alla som inte vill dig illa som dina bröder och systrar.

Det finns folk som inte flummar men som skadar sig själva ändå och andra på många andra vis genom dåliga vanor dåliga känslor dålig kunskap dåliga ideologier droger kaffe tv cigaretter bloggerier missbruka vänskap tankar osv osv osv osv och låter det gå ut över andra.

Jag dikterar inte jag säger bara att sluta tyck för folk låt folk själva lära sig.

Jag gillar inte se folk lida och jag har sett så mycket onödigt lidande i mitt liv.

slimline demonisk intåg i kroppen har och göra med att man inte är finkänslig tillräckligt för att kunna känna efter när man är öppen eller stängd och vad som tar sig in för man inte byggt upp känsligheten.
När man är i obalans i energicenter drar dåliga tankarna till sig energier som inte kan vara bra.
Det kan likväl utlösas av för starka kryddor som för mycket pepparrot osv.
Det kan även vara från ett dåligt förflutet man inte kan smälta som sätter sig i vänster kroppshalva och påverkar njuren hjärtat förlåtelsen mm .
Det finns nog en hel del mer besatta människor i dagens samhälle pga Tv filmer osv som grundar sig i satans lögner.

Satan lögnen skapar obalans = obalans är en väg in likväl för demoner.

Men en demon kan likväl ge sig på dom svaga och likväl dom starka.

Tung narkotika drabbar mestadels dom fattiga och dom fattiga som drabbas hamnar även i lidande pga detta som man gör profit på.

Satan lever genom lögn och lögnerna går i arv och kommer från alla håll, endast i hjärtat vi kan hitta nyckeln till anden och komma bort från den och endast genom förståelsens kunskap eller hjärtats förståelse kan vi se igenom lögnen.

Dom trolösa äro många till antalet för dom är stängda då lögnen har fyllt deras koppar till den gränsen att dom går med tungan på jorden utan att se till det himmelska därav tror dom dom besitter all kunskap och dom slår andra med den synen.

Känslomässig intelligens är nyckeln till andlig intelligens.

Den som dömmer andra dömmer sig själv för anden är inte bara här den är även där.
När jag ser anden i dig blir även min ande starkare.
Gör att dom är från samma källa.
Förlåt dem men låt dem inte trampa på dig för den sakens skull.
I livet måste man älska dem på avstånd för man får bara en chans.

Demoner är något vi skapar här genom satans lögnen .
Med ett rent sinne och ett gott hjärta finns inget i andliga riket varken i ljuset eller i mörkret som frångår sanningen om hjärtat.






Posted on: 2010/11/12 22:05
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:

Shen skrev:

Jag gillar inte se folk lida och jag har sett så mycket onödigt lidande i mitt liv.




Alla får sitt, de oförstående vill skjuta på lidande, flytta på det i tiden, låta det ta andra former... - det är dumt - lika dumt som cannabis.

De tror att lidande är samma som orättvisa och något dåligt och meningslöst.

Du tänker så mycket utifrån chi... och energier och missar därmed så mycket. När det blir så så är det extremtänk, fel, det är i sig en demon.

Tror du att du är detsamma som din kropp/eteriska?

Posted on: 2010/11/12 22:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Kroppen är bara ett skal.

Det som ställd framför dig ställs framför dig av ditt hjärta så du ska lära dig och gör du inte det blir det värre.

Det är som när vi drömmer om vad som skall komma.

Ibland kan det te sig som orättvist men visar sig efteråt vara en lärorik lärdom som ledde till något bra.

Du vet inte hur jag tänker du tror så från några rader jag tänker inte bara utifrån jag är perspektivlös för jag har genomgått alla vinklar och blivigt ankarlöst som man säger på engelska genom mina övningar från kropp till sinnet som jag lärde mig genom en buddistisk övning.

Min kropp är bara förgänglig tomhet det är andliga som är av verklig natur som är beständigt jag är inte på något sätt beroende av kroppen längre.

Allt sker pga herrens vilja.
Men lögn skapar onödig konflikt och har inget och göra med gudomen.
Lögn är satan.


Chi är bara energi.
Din ande är chi din kropp är chi luften är en sorts chi den andliga elden är en sorts chi jorden är en sorts chi.
Och all chi är andlig.
För källan till allt är andligt.
Och vi är alla från samma källa och samma begynnelse.



Posted on: 2010/11/12 22:24
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:

Shen skrev:
Det finns folk som inte flummar men som skadar sig själva ändå och andra på många andra vis genom dåliga vanor dåliga känslor dålig kunskap dåliga ideologier droger kaffe tv cigaretter bloggerier missbruka vänskap tankar osv osv osv osv och låter det gå ut över andra.

Nu gäller inte denna tråd dom, utan denna tråd handlar om cannabis och farorna med en legalisering.

Posted on: 2010/11/12 22:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Och du vet redan vad jag har upplevt.

Och jag tycker fortfarande folk ska få lära sig själva och jag tycker fortfarande att man inte ska skapa onödig konflikt.

Det är som att jämföra med politik för att ta ett exempel.

Om människor inte för rösta igenom lagarna och bestämma själva över landet hur ska dom då bli politiskt medvetna om sina egna val likt i en Direkt demokrati som exempel?

För att människor är en varelse som lär sig genom känslor.
Precis som barn är.

Du kan säga till ett barn rör inte glaset på bordet för det kan falla i golvet.

Oavsett om du säger det 1 miljon ggr kommer barnet likväl prova flytta på glaset desstå mer ju mer du säger det till barnet dessutom för det väcker frågan varför, och för hjärnan vill lära.

Och då förstår barnet att glaset går sönder och när man trampar på det kan man skada sig.

Om du vill ha ett exempel som du kan referera till i cannabisfrågan är det bara ta en titt på dagens samhälle det är därför ju mer förbjuds desstå mer brukas det .

Säger dom inte förbjuden frukt smakar bäst?
Om man tar bort förbudet eller iallfall avkrimnaliserar försvinner dessutom mycket av belöningskänslan mystiken och driften bakom.

Du kan fråga en inbiten rökare som jagar sitt röka för att få tag i bra saker som du säger ,hur han eller hon känner sig när han får tag i det.

Prova sen och fråga en holländare så ser du skillnaden.

För vi människor styrs av känslor.

Och så länge vi inte har förståelse för sinnets process känslornas process och vetskapen om sakers natur så kommer vi aldrig lära oss om oss själva.

Det jag är för är att det bör avkriminaliseras och legaliseras för sjuka.

För sjuka har en obalans och den elden som cannabis tillför gör deras liv drägligare.

För min del kunde det vara jag påverkas inte av cannabis på samma sätt som andra även om jag vet hur jag ska använda det för jag har lärt mig genom mig själv.

Men jag tycker inte om att se sjuka lida.
Jag tycker inte om att se folk i fängelse för något som inte skadat någon annan.
I Sverige behandlar man dessutom tunga narkotika missbrukare som kriminella och gör ingen skillnad mellan naturligt och kemiskt starkt som svagt.
Medicinska tester visar att ex ett långvarit amfetamin missbruk skapar mutationer i nervsystemet dvs en fysiologisk effekt som yttrar sig i personlighet beteende uppfattning osv.
Men missbrukaren pga sitt missbruk får ett liv i lidande och hamnar i fängelse fastän det är konstaterat att personen får fysiologiska effekter av drogen.
Det är som att jämföra att en hjärtsjuk går till läkaren för att få en bot och blir ordinerad 20 piskrapp med en oxpiska.
Förståelsen för människo deras problem och sakers natur håller mycket mycket låg nivå i detta land.

Därav lider jag för alla som är offer för oförståelsen för sakers natur.

När det gälelr cannabis handlar det mer om hur brukaren använder plantan och i vilket syfte och varför.

Jag har känt folk som rökt en gång i veckan på promenad med hunden haft barn företag och skött allt klanderfritt.

Jag har känt folk som snöat in på det pga smärta och flytt ifrån det och sitt förflutna.

Jag känner poliser som brukar det på helger med sin partner framför tv soffan.

Jag känner sjuka som brukar det för att stilla sina sjukdomsproblem.

Jag känner studerande som använt det tillsammans med sina lärare för att öka förmågan och studera.

Jag känner folk som använt det för sitt bruk inom meditation.

Varför det kan användas så olika är pga dess natur om man kan förstå eld så blir det mycket logiskt.

Och då jag studerat naturen mycket har jag insett att växter med en natur kan vara en bot mot åkommor även om dom är giftiga kan dom i viss hänseende ha en posetiv effekt mot en viss typ av sjukligt problem.

Jag ser växter som en en möjlighet inte som ett hinder för jag förstår dess natur.

Om man inte förstår dess natur och sin egen natur är det lätt att det brukas på ett sätt som inte är förmånligt på något sätt.

Kunskap och känslomässig intelligens är olika överallt men man kan inte lära sig något genom att förneka saker och ting.

Posted on: 2010/11/12 23:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Oj. Några success stories mot massor av tragedier?

Ska det alltså släppas helt fritt? Inga åldersgränser av farbror staten?

http://www.youtube.com/watch?v=7ptNTVNDlaU
http://www.youtube.com/watch?v=dj3qc87gzTU
http://www.youtube.com/watch?v=SPgKZOfG89Q

Posted on: 2010/11/12 23:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:
Nu gäller inte denna tråd dom, utan denna tråd handlar om cannabis och farorna med en legalisering.


Vilka faror?. CB gör folk lugna och harmoniska och ger en nya friska hjärnceller samt ett högre IQ. Det tillåter en att se saker från ett nytt perspektiv, vilket gör det till en fara mot eliten då det får folk att tänka och komma samman, en av anledningarna till varför det är olgaligt.

Quote:
Ska det alltså släppas helt fritt? Inga åldersgränser av farbror staten?


Åldersgränsen som har diskuterats om det ska bli lagligt är 21. Varför postar du en video på en treåring som blir lärd att röka på?, har svårt att förstå vad din poäng är. Det finns hur mycket som helst runt om kring oss som en treåring kan ta skada av, ska vi göra allt olagligt?. Att du överhuvetaget posta videon säger mycket om dig.

Du har aldrig studerat CB och du vet inget om det, men du är övertygad om att det är från helvetet. Du låter precis som Xstas som en extremist från drogbyrån i usa på 60 talet.

Ni förnekar alltså att hjärnan är dominerad av cannabinoidreceptorer och att dom mår bra av att få cannabinoider. Ni förnekar också att d-vitaminer kan påverka receptorer i kroppen positivt?.


Posted on: 2010/11/13 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
De allra flesta som rökte cannabis när jag gick i skolan har gått över till tyngre droger.

Dessutom, vad säger postandet av dessa filmer om mig? Det visar vilket jävla dåligt omdöme flumpellar kan ha.

Varför vet jag ingenting om cannabis? För att jag inte röker på varje dag? Eller alls?

Jag vill inte se minst en generation flumma ner sig. Fattar du inte att Soros tillhör eliten?

Och varför i HELVETE kan man inte säga sin åsikt på det här forumet, utan att bli angripen med diverse argumentationsfel?

Får jag påminna om regeln "Undvik bedömningar av andra i forumet"?

Är du själv cannabisanvändare Treeofliberty?

Posted on: 2010/11/13 0:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
quote]Är du själv cannabisanvändare Treeofliberty?[/quote]

Visste att jag skulle få den frågan av dig. Du är en väldigt enkel sinnad person eller vad är det frågan om?. Vi pratar om vetenskapen och inget annat. Att nästan alla jag känner röker och lever helt normala liv är orelevant. Dom flesta här i malmö rögar.

Quote:
De allra flesta som rökte cannabis när jag gick i skolan har gått över till tyngre droger.


Har inget med att dom rökte cannabis att göra. Det har med vilka personer som dom umgicks med att göra och vilka som hade ett inflytande över dem, det har med en rad andra saker att göra. CB leder inte till tyngre saker, däremot leder lagen att det är olagligt att röka CB till att folk provat tyngre saker. När du vill köpa lite CB och blir erbjuden kokain på gatan och du vet att staten överdriver och ljuger om mycket, och du är ung och rör dig bland en massa korkade personer så kan det vara lätt hänt att man provar något tyngre, det är alltså lagen och att staten inte är ärliga mot ungdomarna och gör det svårare att få tag på information som är orsaken.

Isf kan man säga att det är öl och sprit som leder till cannabis.. vetenskapliga studier har redan visat att CB inte påverkar ens beslut om man vill prova något tyngre.

Quote:
Varför vet jag ingenting om cannabis? För att jag inte röker på varje dag? Eller alls?


Hur många vetenskapliga studier har du läst? 0?.

Och du valde såklart att inte svara på frågan om våra receptorer. ska jag ta det som att du påstår att d-vitaminer är skadligt för oss då?.

Posted on: 2010/11/13 0:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Kanske borde prova "maja"?? E det så det kallas?


Provade massa röd flugsvamp i somras... bara somna gott på det.
Så antingen e mitt 3e öra trasigt eller så e jag redan high on life.


Och ja, mitt test är lagligt, då droglagen enbart är för personer, vilket jag inte är...


Sök upp def. av dom flesta lagar... " den som...."


Sen se "den" = person som..."

Skit snack tillsa du godtar den, Erkänner till den!


Har Aldrig provat nått på 40 år utom detta, så om ni har hör av er via PM.


Har verkligen vaknat... Kan ju för fan inte bli förkyld igen juh... Slinker bara av en.

Posted on: 2010/11/13 3:53

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
D-vitaminer får man av solen. Knappast av cannabis.
Det faktum att du själv är cannabisanvändare skvallrar om det faktum att du bara tar till dig av information som passar dina behov. Undersökningar som inte presenterar hela bilden.

Jag trodde regeln var att man inte skulle bedöma andra människor här på forumet, men du har gjort det i varenda inlägg. Du diskuterar som en 20-åring med för sen pubertet. Mycket testosteron. Sluta anta så jävla mycket och kom tillbaka när du fattar att du inte är störst, bäst och vackrast.

Posted on: 2010/11/13 7:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information


Att skapa lidande och osämja och vägra folk lära sig själva har ju inget förstånd i sig.

Posted on: 2010/11/13 9:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:
D-vitaminer får man av solen. Knappast av cannabis.Det faktum att du själv är cannabisanvändare skvallrar om det faktum att du bara tar till dig av information som passar dina behov. Undersökningar som inte presenterar hela bilden


Så du bekräftar att du är enkel sinnad. Förklara för mig vad det är som gör att du väljer vad du själv vill tro på utan att ha studera frågan?, tycker du inte själv att det är ett konstigt beteende och undrar du inte var ifrån det beteendedet kommer ifrån?. Detta måste vara vanligt för dig, du är lite av en extremist som följer ett inprogrammerat trosystem visst är du freddan?.

Jag ställde dig en fråga som du inte svarade på angående receptorerna. Du förnekar alltså att hjärnan är dominerad av cannabinoid receptorerna och att dom mår bra av att få cannabinoider. Då måste du också förneka att vi har några receptorer som mår bra av d-vitaminer.

Du kanske borde tänka dig för innan du skriver något. Om du går bak i tråden ser du att jag går igenom dom negativa effekterna cannabis kan ha, vilka är få. Jag läser vetenskapliga studier och har studerat frågan sen några år tillbaka. Du sitter på ett forum och tror du är vaken medans din programmering du gick igenom när du var liten går loss i tråden utan att du förstå det själv.

CB frågan är en bra fråga att ta upp för att se om någon klarar av att tänka kritiskt, då dom flesta har blivit tungt programmerade och lurade genom skolan/median när dom var små och har ett hårt trosystem om att CB är något dåligt som leder till tyngre saker (självklart berättar man inte till ungarna en av dom stora anledningarna till att det blev olagligt, att vita kvinnor söker sig till svarta män, då dom hade sett igenom det direkt). Men till och med median den senaste tiden har börjat sända dokumentärer och intervjua forskare om fördelarna med CB, t.ex SVT sände en för inte så länge sedan, det är inte längre tabu att prata om det.

Posted on: 2010/11/13 13:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Väx till dig innan jag diskuterar med dig. Du är ju som ett dagisbarn. Flumpelle!

Posted on: 2010/11/13 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Vilka människor.

Inte undra på att det ser ut som det gör.

Hälften doppar huvudet i sanden och andra halvan bankar skallen i väggen.

Inte sett denna än men.

Någon som sett denna eller vet om den finns som streaming online??

http://www.youtube.com/watch?v=ikl0Bc7lQxA&feature=player_embedded

Posted on: 2010/11/13 14:31

Edited by Shen on 2010/11/13 14:50:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
I och med att inga av våra egna ord biter på er hippies (mina är av ren erfarenhet, sju år av den) och ni tror så himla starkt på vetenskap är det väl passande att göra tråden aslång med lite klipp och klister:

"Skadeverkningar

De vanligaste, och vetenskapligt belagda, negativa ruseffekterna av cannabis är ångest, olust, panikkänslor och förföljelsemani, speciellt bland nybörjaranvändare. Ytterligare effekter är försämrad tankeförmåga under berusningsperioden. Långvarig daglig användning kan, förutom beroendeutveckling, ge skador i andningsorganen, nedstämdhet eller depression. Sårbara individer har en betydligt högre risk att utveckla kvarstående psykotiska symtom.

Cannabisanvändning försämrar flera av våra vanligaste tankefunktioner , däribland minne, uppmärksamhet, koncentration och analys- och planeringsförmåga. Försämringar som kan uppstå redan efter en enstaka berusning och kvarstå i många timmar beroende på dosens storlek och intagningssätt. Vid beroende med upprepad, daglig cannabisanvändning kvarstår dessa funktionsförsämringar. Efter avslutad användning kan även lätta former av försämrade tankefunktioner bestå under en längre tid (månader), i vissa fall år.

Cannabisanvändning försämrar individens förmåga att utnyttja sin intellektuella kapacitet och förmågan att reflektera över sig själv, vilket bland annat medför att den psykiska mognaden hos ungdomar och den nödvändiga frigörelsen under tonåren går långsammare. Denna störning anses långt farligare än risken för kroppsliga komplikationer.

Cannabis försämrar korttidsminnet och förmågan till logiskt tänkande. De som i åratal har missbrukat cannabis blir avtrubbade och passiva, får svårt att lära sig nya saker och att arbeta koncentrerat. Närstående upplever ofta en karaktärsförändring hos dem. Hos en del utvecklas ett så kallat "amotivationssyndrom", det vill säga passivitet och oförmåga till planerad verksamhet.

Hormonbalansen kan störas, både hos män och kvinnor. Hos ungdomar kan detta hindra att kroppen utvecklas normalt. Produktionen av det manliga könshormonet testosteron kan minska och den sexuella lusten försämras. Hos kvinnor kan de hormoner som styr ägglossningen förändras och menstruationscykeln kan rubbas, vilket kan påverka fruktsamheten. Vidare löper barn till mödrar som använder cannabis under graviditeten ökad risk att födas underviktiga.

Idag är litet känt om mekanismerna bakom påverkan på immunsystemet. Cannabinoiderna modifierar en lång rad immunceller, ibland förstärkande, ibland hämmande. Dessa effekter är dock övergående.

Cannabisrökaren löper ökad risk att få cancer i luftvägarna (lungor, munhåla, svalg, hals), kronisk bronkit och andra lungsjukdomar. Tjäran från cannabisrök innehåller minst 50 % större mängd av cancerframkallande ämnen jämfört med tobakstjäran.

Förmågan att köra bil eller utföra andra komplicerade uppgifter är klart försämrad under påverkan av cannabis."

Taget från http://www.can.se/Drogfakta/Cannabis

Mer utförligt: http://www.fhi.se/PageFiles/3435/skador_hasch_mariujana.pdf

Och ännu mer: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/can ... en-bland-unga_3770187.svd

"• Depressioner och maniska tillstånd kan utlösas av cannabis, liksom ångest och självmordsbeteende.

• Cannabisrökning kan orsaka ett akut, djupgående förvirringstillstånd som kan vara några timmar till några dygn. Personen kan förlora orienteringsförmågan, minnet och känslan av den egna identiteten.

• En person som röker cannabis löper cirka 10 procent risk att någon gång få en cannabis- utlöst psykos som ofta kräver sjukhusvård. Psykosen kan vara i några dygn upp till några veckor. Om missbruket fortsätter kan psykosen fortsätta under mycket lång tid.

• Den som kör bil efter cannabisrökning har tre till sju gånger större risk att orsaka en trafik-olycka än den som kör opåverkad.

• Vissa grupper är mer sårbara för skadeverkningar av cannabis: tonåringar, det ofödda barnet om mamman röker samt personer med benägenhet för psykiska störningar."

Chemtrails är livsfarligt men vissa gifter som bevisligen skadar liv borde släppas fritt tycker ni, verkligen väldigt vaket och ansvarsfullt.

Posted on: 2010/11/13 15:19
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Men Xtas. Den rapporten var ju inte vinklad till dom själva, så de kan inte ta sig till den.

Tom pedofiler kan ju hitta information att det skulle visa att sexuella övergrepp mot barn är rätt. Det handlar om att man bara tar del av vinklad information till sin fördel. Det går att komma ganska långt ut i rymden om man inte har den självkritiken och opartiskhet.
De hjärntvättar sig själva. Jag kände en gång en heroinist som hävdade att heroin var den bästa drogen att syssla med, då den var helt naturlig och kroppen skulle tydligen repa sig fort efter avslutat bruk. Tyvärr hann vi inte se detta i praktiken, då han dog med en spruta i armen. Omdömet försämras fruktansvärt av cannabis och det är vissa här ett levande bevis på som inte ens kan diskutera på ett vuxet och ansvarsfullt sätt.

Posted on: 2010/11/13 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Utan hjärna inget förnuft.

Saker talar för sig själv.

Kasta bajs kasta bajs ni är så mogna.

Posted on: 2010/11/13 16:08
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS