vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

VI HAR FAKTISKT VUNNIT EN LITEN "SMÅSEGER"

See User information
Ingen idé att bli mångordig: Guldmyntfoten håller på att återinföras och vår linje blir alltså normgivande för världsekonomin.

Vi har INGET att skämmas för åsiktsmässigt. Det är VI som är de nya herrarna, dom andra bara bjäffar och fnyser, dom har inget att komma med.

Posted on: 2010/11/15 7:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: VI HAR FAKTISKT VUNNIT EN LITEN "SMÅSEGER"

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Ingen idé att bli mångordig: Guldmyntfoten håller på att återinföras och vår linje blir alltså normgivande för världsekonomin.

Vi har INGET att skämmas för åsiktsmässigt. Det är VI som är de nya herrarna, dom andra bara bjäffar och fnyser, dom har inget att komma med.

Hur menar du med "vår" linje?

Åtstramning av penningmängden är det som brukar utlösa depressioner och guld är garanterat en begränsad resurs.
Allt guld som producerats under överskådlig tid är ungefär 20 m3.

Du får gärna förklara närmare va det är för seger du pratar om.

Posted on: 2010/11/15 9:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Allt guld i världen skulle endast täcka en bråkdel av penningsmängden. Jag tycker att länder som inte har guld men som har gott om arbetskraft, naturresurser och skickliga ingenjörer ska kunna skapa en egen valuta som inte är kopplad till guld.

Dock så är det en bra idé att stoppa bank Fractional Reserve Baking och dagens system där både länder och människor i regel är skuldtyngda. Det behövs skuldfria pengar men kanske framför allt att man inte motarbetar uppfinningar som kan befria folk, t. ex. nya engergikällor.

Posted on: 2010/11/15 9:18

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Dock så är det en bra idé att stoppa bank Fractional Reserve Baking och dagens system där både länder och människor i regel är skuldtyngda. Det behövs skuldfria pengar men kanske framför allt att man inte motarbetar uppfinningar som kan befria folk, t. ex. nya engergikällor.

Japp! Vi kan ju börja med att överge fraktionella reserver och ränta på valuta så är vi på god väg "framåt" =D

Posted on: 2010/11/15 9:25

See User information
Ja inte blir det mycket guld per skalle om det skall delas lika men man får väl sätta priset på arbete i relation till detta. Och så får man väl tälja en flis då och då om man har en bit. Detta är iallafall vad USAs centralbank nyligen gått ut med fast det inte uppmärksammats i media. Det gör ju också Kinas jättepackar med dollars värdelösa om dom skulle bli för högljudda...

För något år sedan var det ju mycket snack i trådarna här på forumet om värdet att samla på sig lite guld. Och nu lär det besannas så att det skvätter om det!

Om man lyssnar på goda råd och skiter i dom dåliga gör man rätt.

Jag tar saker och ting på allvar numera...

Säger nån på ett forum som Vaken något ligger det något bakom!

Men det hör till att tacka för goda råd också:

Tack, Vaken! Tack så hemskt mycket!

Posted on: 2010/11/15 10:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Varför i all världen skulle vi behöva pengar? Verktyget är förbrukat och vi all all chansen att lära oss vara utan den saken som skiljer oss och skapar oreda och motsättningar... Krig och svält... Nu har vi chansen att riktigt Vakna och förstå varandra till vår egna fördel...

Posted on: 2010/11/15 11:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Man behöver inte fastna enbart för guld. Alla varor med ett relativt stabilt värde kan användas till en byteshandel. Globalt sätt så är byteshandel det enda som jag kan tänka mig kan fungera utan någon typ av global Centralisering som kommunism, NWO eller the venus projekt.

Självklart ska vi försöka att sträva efter så mycket självständighet som möjligt så att vi slipper springa i ekorr ljulet för evigt.
Lokalt sätt finns det många möjligheter att tillfredsställa varandras behov och lokala valutor eller något kollektivistiskt system kan vara en lösning för att arbetets värde stannar lokalt.

Posted on: 2010/11/15 13:18

See User information
Kor är inte dumt! Eller får. Den som vet hur man gör en riktig persisk matta kan tvinna och väva ihop en matta för 40.000 kronor av ullen från ett par lamm. Svårslaget!

Felet med oss svenskar är att vi tror att vi är världsmästare på allt...

Posted on: 2010/11/15 17:07

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Guldmyntfoten håller på att återinföras

Det har jag inte märkt. Vad syftar du på?

Posted on: 2010/11/15 19:13

See User information
Min bank (Jyske Bank) har en nyhetssida med nyheter i stil med en tv-kanal och hade uppe det häromdagen, och så stod det i börsnytt i min dagstidning (Jyllandsposten) i helgen. Eftersom jag följer med en del i svenska media parallellt förvånar det mig att man inte tagit upp saken i Sverige, man är ju pigg på börsnytt annars.

Posted on: 2010/11/15 20:33

See User information
Undrar vad ni tycker om det här inlägget på youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=PQwvb3HEhNo&feature=player_embedded

Posted on: 2010/11/17 19:37
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

See User information
Jag läste för några år sedan att riksbanken stöd köpte dollar men jag har ingen aning vad som kommer hända med den Svenska ekonomin när dollarn krachar. Men jag tror knappast att vi är imuna vid en världskris.

För några år sedan när USA hade sin bolånebubbla så var folk här i Sverige beredd att ta ut sina pengar från banken vilket skulle kunna skapat en enorm kris. Dock är det inte många som tänker på det idag även fast det bara gott några år.

Posted on: 2010/11/18 1:17

See User information
Här är några intresanta tankar om värdet på saker och ting.

http://www.youtube.com/watch?v=feMqT-_lTrQ&feature=related

Posted on: 2010/11/18 17:42
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

See User information
Bästa man kan göra är att.

låta svenska intressen ta del av landets tillgångar som guld mineraler osv istället för att låta yänkare ta allt av värde ifrån folket.

Fyll bankerna med getbajs.

Låt vaken ta över ekonomin och riksdagen.

Hahahahaha.

Posted on: 2010/11/18 18:04
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper