vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9) 10 »


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Tvärtom.

Cannabis accelerar immunförsvaret till den gräns att för lång använding sliter ut det.

Aldrig undrar varför dom som använder cannabis sällan är förskylda?

Det hämmar både virus och bakterier ur flera hänseenden.

Men allt har en balans ochså kroppen låter aldrig något utifrån göra jobbet åt den utan allt som vi stoppar i oss påverkar innefrån oss själva..


Posted on: 2010/11/26 20:01
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Vi har som sagt aldrig sett att en spliff hjälper mot snuva eller hosta det är ju t.o.m. ett stort skämt.
Rastas som hostar lungorna ur sig, friskare än en icke-rökare?

Ibland Tree, får man repetera läxan för folk eftersom de inte fattat den, men man kan omformulera ad nauseam eller lämna dåraktigheterna däran för den som har vett att fatta själv.
Hur ska man beskriva färg för en blind?

CB är inte heller centralstimulerande... Så mycket visste du väl tree?

Min jämförelse är helt giltig, din logik är helt knasig.

Bara för att man blir påverkad av något...
Ska man ta det bara för det?

Det finns något som också kallas morfinreceptorer, skapade för kroppens egna endorfin.
I dina ögon är det väl en anledning för att bruka heroin också?
Red ut din logik; det finns ingen anledning för att ta CB, inga supermänniskor skapas, ingen blir smartare.
Folk blir bara psykiskt beroende, oavsett intelligens.
Du bara försvarar ett rus för ditt eget nöjes skull.

Eller kalla mig en idiot igen, det blir väl enklast så eftersom inga argument egentligen finns från ert håll.

Posted on: 2010/11/26 22:09
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
"Cannabis hämmar immunförsvaret, Naturligtvis"

Naturligtvis?.. Vad vet du om CB? du postar en studie som du inte vet något om som bevis på något, är median trovärdig nu helt plötslig eller har median alltid varit din bibel där du får din information ifrån?. Varför verkar du vilja att CB ska vara något dåligt, istället för att öppensinnat kolla på faktan som säger motsatsen?.

Som forskare gör så ställer de frågor för att fortsätta deras forskning. Hans fråga är: är cancer och infektioner associerade med cannabis bruk på grund av att MDSC aktiveras av cannabinoider. Han påstår aldrig att detta är sant, men presenterar det som en fråga för att forska vidare inom hans forskningsområde. Artikeln är ren propaganda, det är som vanligt median som överdriver och klipper bort ställena där det står "kanske" etc. För en tid sedan rappoterade median att där var samband mellan schizofreni och CB, något forskarna själva inte sa, och som deras resultat långt ifrån visade.

Vetenskapen har redan bevisat att cannabis främjar immunförsvaret och skyddar en mot cancer och även mot hjärntumörer etc, så varför nämner de bara en bit information?. Folk som har rökt varje dag i 20-30 år och som har blivit undersökta i dom största studierna som gjorts om CB och cancer, har varit helt fria från någon form av cancer. Deras studie har inget med människor att göra, den är gjord i möss som har en annan typ av MDSC celler. Det är inte en vetenskaplig artikel (medians artikel) om den inte uppger den fulla effekten av cannabis, som andra forskare globalt har studerat sedan många år tillbaka. En del säger "MDSCs that have just recently been identified by immunologists and found in high levels in cancer patients". Bara för att dessa saker släpps ut på grund av i mundämpning innebär inte detta att det finns en ökad risk för någonting, för att försöka upprätta en risk, är de tvugna att designa/göra en helt ny och annan studie.

Som en annan pekar ut:

Quote:
First of all, this is looking at one aspect of THC on the immune system, in one fairly broad type of cells. The CB receptors are all over the place, so other things are certainly going on that they aren't looking at.

Second, they're looking at injecting the THC. Hard to say if the route of delivery of THC affects the action of THC that much (I suspect not). But I'm not sure if the amount of THC they deliver is reflective of that seen in the mj smoker. Also They're looking at single doses of THC vs. the more likely chronic (!) dosage over time presumably seen in human smokers. So if there's a habituation/tolerance mechanism in human smokers that compensates for the regular dosage, it won't be seen in this study. i.e. You would expect more dramatic effects from a single large dose than a long term chronic dose.

Third, they're doing it in mouse. The mouse immune system has proven to be a very good model for humans in most respects, but this might be an exception, whether through real differences or our differences in definition. That is, the MSDCs they are focusing on are defined differently in humans vs. mouse (CD11b+, Gr1+ in mouse, vs. CD34+, CD33+ in humans). The problem with either is that it's a very broad definition. In the literature, they'll use the word "heterogenous," meaning many different cell types. This includes some macrophages, granulocytes, dendritic cells. So far, they've found two large subtypes in mouse. To really understand these cells well, the large groups are going to have to be broken down into individual cell types, then these need to be looked at individually and in combination. That's going to take a while.

The MSDCs are not some sort of 'evil' or bad cell. They are a normal part of the immune system. You'd likely be dead or suffering horribly without them. Would you want a car that didn't have brakes?. There's research into MSDCs to help wound healing, to prevent brain damage, lots of things. The study in the OP showed that they can inhibit destruction of the liver caused by a particular toxin. The effects they're talking about regarding inhibiting the immune response vs. cancer isn't worked out at all. Cancer cells are known to induce this inhibition all by themselves, thus the addition of THC to the equation might be moot. Second, the same journal has another article showing that the inhibition can be reversed by depleting a different type of inhibitory cells (Treg). Say one study shows that 90% of burglaries in a particular city are committed by the Crips. Another study shows that if you remove Bloods from that city, burglaries drop by 90%. There's obviously a lot more work to be done.

Posted on: 2010/11/26 22:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Xtas. Du har sagt samma saker i tio inlägg nu. Det gör det inte mer sant. Jag använder inte mig av mina egna ord för att berätta hur det ligger till, då jag tillskilnad från dig inte är en omogen vuxen bebis extremist. Jag säger bara vad forskare har bevisat och kommit fram till. Jag har gett dig vetenskapliga bevis från den vetenskapliga literaturen och visat dig hur en rad olika universitet och forskare globalt kommit fram till vad jag säger, och du har inte lyckats att motbevisa dom, allt du har lyckats med är att säga hur det släpps in något i en som är demoniskt.

Väx upp....

Posted on: 2010/11/26 22:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Jag undrar fortfarande var TreeOfLibertys källhänvisningar är till dessa vetenskapliga studier.
Allt jag sett är artiklar som har med nedrökta studenters skolarbeten. Detta är inte vetenskapliga studier, även om de i vissa fall försöker följa samma kriterier men falierar fatalt. Fatta att dessa tidningar har med detta som roande nyheter, eftersom alla vet det är fråga om flummiga studenter.

Posted on: 2010/11/26 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Hur ska man beskriva färg för en blind?.


YO...det hade aldrig en vaken talat i skrift...

En blind som drömde att han "såg"han hade en mardröm...när han såg hur fattig världen var på "fantasi"::::Vakna!

Posted on: 2010/11/26 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Hur blind kan en"lärd"bli eg?


Butthole Covers?

Posted on: 2010/11/27 0:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Shen skrev;

"Cannabis accelerar immunförsvaret till den gräns att för lång använding sliter ut det.

Aldrig undrar varför dom som använder cannabis sällan är förskylda?

Det hämmar både virus och bakterier ur flera hänseenden."

....

nja, det är nog inte riktigt så

Immunförsvaret är ingen "sak" som slits...

Ett påverkat/undertryckt immunförsvar gör att man inte får de naturliga symptomen, utrensingar etc.
Att de "sällan är förkylda..." är en allvarlig historia. Att immunförsvaret inte förmådde göra sin naturliga uppgift, fylla sin inneboende funktion, medför att problemet går inåt, skjuts på i tiden och kan omformas till allvarligare tillstånd. Det låter lite på dig som om förkylning och "sjukdomar" är något dåligt - framför allt ser man det i treeoflibertys sneda verklighetsuppfattning.

Det du skriver om "hämmar" vet jag inte vad du menar med riktigt - men det är ju inte så att hövdingintag i lungorna bidrar till att virus/bakterier lättare fås bukt med... utan tvärtom.

Jag är inte så påläst, ska erkännas, i allt kring detta, det behövs inte - själva filosofin är så egendomlig att det är ointressant, för mig. Men ev. kan hövdingintag ha effekter på ytan där folk mår bättre... självklart, men som undersökningen säger så har det allvarliga följder också. Det botar inget, utan skadar, det är enbart vad det kan göra - det finns ingen bot på det sätt som treeof... försökt påskina.

Treeof skrev:

"... Vetenskapen har redan bevisat att cannabis främjar immunförsvaret..."


Äsch, lägg ned det där.


Det finns inget naturligt i det där - det är inget sådant som verkligt bygger upp något i oss - det är ett stort skämt.




Posted on: 2010/11/27 1:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Ja det stämmer som du säger all rökning överhuvudtaget skapar skadliga bieffekter hursomhelst.

Man får ta i bemärkelserna vaporizing ex eller oralt intag skulle jag tippa för att få en medecinal effekt.

Men det är ju eld hursomhelst.

Allt av naturen är naturligt.
Det finns växter som vi även ser som giftiga än idag i norden som används till div sjukdomar inom andra kulturer.

Det är vetskapen om sakers natur som ger uppfattningen om det.

Hur man lyckats uppfinna själva rökningen i första hand tycks mig vara ett sjukt påhitt som måste hittats på av en självdestruktiv varelse.

Det skapar ett svart gift på insidan av ådrorna som söker sig till hjärtat njurarna levern och hjärnan.

Har använts olika inom olika kulturer.
Inom religion har det bränts i ugnar där dom heliga endast kunde vara i templet.
Folk har väl rökt det ätigt det druckit av den eftersom den speciellt så länge var en av grundpelarna i vår utveckling pga dess logistiska fördelar till fiberkälla osv.
Men men folk gör väl som dom vill antar jag och tar sina egna val.

Det jag finner så skumt att det är en korsning av en växt och ett djur.
Eftersom Thc kommer från ett urblötdjur som har ett mycket likt nervnätvek liknande vårat.

Skulle nästan våga och kalla det en missing link inom männskliga evolutionen.
Wouldnt you sir james ; )

Kanske det ligger något att man hittar sitt ursprung när man tittar inåt och inte uttåt?

Någongång under jordens historia måste denna planet varit helt steril sedan urorganismerna började framträda och bygga liv.

Att man kan hitta en växt som tycks ha en koppling mellan djur och växt evolution och har koppling till människans anpassning invärtes (neuronerna) genom sin egen utveckling så långt tillbaks i historien finner jag det intressant, ett mysterium lite även.

Det är intressant att man kan studera djur insekter växter och finna spår av oss själva i dem.

Men det lustigaste är ju att man blir vad man äter lol.
Det har sin grund ända till energinivå även och inre funktioner.

Som en växt har blå aura får du ochså blå aura.
Än lustigare mysterium.

Anpassningsförmågan vi människor kan nyttja visar att allt är från samma källa men den pekar ochså på vi är det mest förfinade av evolutionen här och nu, måste tagit lång tid och få ihop denna klump gener och många livstider.

Man kan nog väl säga en medicinsk effekt & dess biverkningar visar till stor grad dess natur.

Jorra immunförsvar slits och därmed ochså grundläggande mineraltillförsel som behövs.

Då slits människans buffert bort som skyddar kroppen mot stress.
Och du får kollaps somatisk till sin natur.

Allt har en gräns ehhh.
Likaså allt har en balans.

Kan bevittnas bland människor som haft kraftiga infektioner blodförgiftningar överansträngningar osv osv.
Spciellt där organismernas attack varit under en långvarig period.

När vi åldras tenderar vi och få mindre av denna buffert därav viktigt att kontemplera över att leva ett så stressfullt liv som möjligt.

Därav har cannabis oftast används bland krigsmakten mot postraumatisk stress.
Det tär på organismens somatiska och fysiska stressbarriär = immunförsvaret = Det tredje minnet i en kedja av tre som gör upp vår kropp.

Det är lite som när du tar hand om en växt, ger du den bra gödning så blir den stark mot stress.
Men ger du den dålig gödning blir den lätt stressad och uppvisar lättare tecken på sjukdomar svagheter osv osv.

Man blir vad man äter kan man säga.


Osv osv osv osv



; )

Posted on: 2010/11/27 11:37

Edited by Shen on 2010/11/27 11:54:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Quote:

Shen skrev:

Jorra immunförsvar slits och därmed ochså grundläggande mineraltillförsel som behövs.

Då slits människans buffert bort som skyddar kroppen mot stress.


Så immunförsvaret slits - "och därmed = som en följd därav - så slits minerraltillförseln... - men det är inte så.

Kroppens buffertsystem är just buffert... men det blir nedåtgående spiral, vi är försurade - det i sin tur ger sämre mineralupptag... som gör att vi blir än mer försurade, och buffertsystem blir dåliga... och vi blir urlakade.




Posted on: 2010/11/27 12:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Ja det stämmer infektioner försurar kroppen ochså och trivs inte i en försurad mijlö i sig.Och om det inte är väldigt högt ph.

I Regel trivs inte skadliga genotyper i basisk miljö heller.

Men organismer anpassar sig olika.

Thc har ochså ett högre ph värde.

Har du en infektion som är grov och som under sönderfördelning av en skadlig organism till en mindre organism som bakterie till virus ex och om det har för stor inverkan på immunförsvaret och kroppens Rna kan vissa mineraler och ämnen som kroppen använder köras i botten så att tillskott av dessa kan behövas tillföras för att minska på organismens stress.

Ett av ämnena är ex carnatine som finns i grönte osv osv osv .
För att producera behövs ämnen.

Posted on: 2010/11/27 17:33
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Bilist körde ihjäl åtta cyklister

Enligt polisen var han påverkad av marijuana.

http://svt.se/2.22584/1.2257620/bilist_korde_ihjal_atta_cyklister

Men han kanske "mådde bra"...

Posted on: 2010/12/5 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Konstigt.

Cannabispåverkade förare brukar ofta vara överdrivet försiktiga eller köra för sakta även.

Kanske han vart snurrig?

Lol Har känt folk som kör bättre efter rökt cannabis även eftersom det får dom och analysera allt så överdrivet lol hahaha sjukt.

Tror inte man mår bra om man kör så dåligt att man kan köra ihjäl folk.

Det vore som att säga att en full person som dräglar och spyar och är snurrig skulle må bra.

Klingar inte riktigt rätt.

Men men alla är ju olika och omständigheterna r ju inte likadana jorden runt.

Posted on: 2010/12/5 16:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Roligt inlägg JustinCase. Vet du inte att man mår bra av marijuana? det är därför miljontals människor använder det, det höjer kvaliteten på vardagen.

Sedan går det bra att gå bak några sidor och titta på vetenskapen om hur CB påverkar ens hjärna. Alla studier har kommit fram till samma resultat.

"bilföraren i hög fart försökte köra om en annan bil. Han hann dock inte tillbaka i rätt fil och plöjde in i en klunga cyklister som var ute och tränade."

Italienare gillar att köra fort, att någon kör som en idiot har inget med Marijuana att göra. Har man ett dåligt omdöme så behöver inte CB ge en ett bättre omdöme. Men enligt ett flertal studier så kör många bil bättre av CB då man blir väldigt medveten om vad som kan gå fel och analyserar saker i minsta detalj som shen påpekar.

Är man i 50-60 års åldern och aldrig har rökt och får en hög dos THC i sig, så kör man dock nog inte mkt bättre...

Jag läste en historia en gång om folk som tog svamp och körde motorcyckel och gick på tak. Folk med en hjärna som har tagit svamp vet att det är det sista man hade gjort, man är mer medveten om vad som kan gå fel och mer försiktig än normalt. men inget kan stoppa idioter för att göra idiotiska saker.



Posted on: 2010/12/6 11:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Helt off topic.

Voffarna är för roliga!

De verkar både stenade och fullständigt informade till sciencereligionen.

Ett häftigt citat från deras form:

Har blivit utslängd från vaken.se sedan jag fick utstå påhopp efter påhopp av en moderator (TreeOfLiberty) på vaken.se tills jag under själv varför han gjorde så men då slängde moderatorn ut mig. Jag har tyvärr kallat de på vaken.se för talibaner men kom sedan på att de var en förolämpning mot talibanerna för trots deras intolerans går de att prata med men att få något vett i vaken.se är svårare än att flyga till Mars.

hehe...

Ett annat:

Jag har också, litet grand, varit inne på forumet på vaken.se och av det jag har läst hittills liknar det väldigt mycket vad som skrivs på olika New Age-forum - trots att man, som du påpekar, kan hitta tongångar som är negativa gentemot New Age. Men innehållet är ändå delvis så likartat att jag gissar att det finns New Age-folk som är inne på vaken.se och kanske vice versa.

hehe... Anahata, Avatar, Aliens, och några andra New Agare.

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=6374&start=60

Forum som forum?

Posted on: 2010/12/6 12:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
"Vaken.se har nu blivit klimatförnekare och anti-GMO."

Jag undrar om det överhuvetaget finns någon fritänkare bland vof folket. Deras ledande debunker i frågor som 9/11 etc, har inte studerat ämnet mer än att läsa på en blogg och en debunkning hemsida. Dom har gjort bort sig många gånger i debatter om 9/11 och klarar inte av att debattera med oss.

Skämt om NWO ödlor är allt dom har att komma med när man diskuterar riktig maktpolitik. Utredningar av USAs kongress och vägledningsdokument från elitens tankesmedjor samt avslöjanden av akademiker och professorer är dom inte intresserade av.

Och dom är själva kritiskt tänkande individer enligt dom själva, därför att dom förstår att USA ljög om massförstörelsevapen, och därför förstår dom också att det hade varit mycket smartare att gömma ett riktigt massförstörelsevapen i irak och sedan "hitta" det, istället för att utföra 911 som hade krävts att "tusentals människor höll tyst".. I verkligheten krevde operationen kanske hundra personer eller mindre om man tittar på vilka som kontrollera luftförsvaret/säkerheten i tornen etc etc.

Snacka om kritiskt tänkande... Vem hade dödat tretusen människor för global militärisk makt liksom?. USA har ju bara sponsrat dödspatruller världen runt och mördar miljontals människor varje år genom IMFs och VBs politik. Läkemedelsföretagen har inga problem med att döda tusentals människor för att gå i vinst men några globalister hade aldrig kunnat göra det, dom har högre moraler..


Posted on: 2010/12/6 13:22

Edited by TreeOfLiberty on 2010/12/6 13:37:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Jag har inte läst allt här än , bara skummat, men mycket snack om röka cannabis här, Det är inte den hälsosamma vägen att röka cannabis,

Betydligt mer medicinskt att inta oralt, Också viktigt med vilken kvalitet då det finns vinstsyften i branchen.

Folk verkar totalt glömma att det finns en skillnad på bruk och missbruk. Och drar gärna alla droger över en kam.

Ordet drog är ett misshandlat ord. Glöm nu inte er Treo efter julsupandet nu det gör levern gott.


Nobelpristagaren Francis Crick var påverkad av LSD när han först förståd dubbel helix strukturen i DNA över 50 år sedan.

Att Shareware finns kan vi tack cannabisen för också.

Att legalisera det kommer med all säkerhet sluta med att det blir enkelt för läkemedelsbolagen att lägga vantarna på denna växt man inte få ta patent på. Man kan oxå göra mer än "punda" på hampa.

Legalisering eller dekriminalisering?

Från det ena till det andra, Hur kan man vara klimatförnekar?
Helt omöjligt. Klimat sträcker sig över en period på mer än 30år för att kallas klimat. Och inget man kan förneka och visar på var kunskaps nivån ligger om man kläcker sådana urbota korkade kommentarer.

Troligen vet dom inte skillnad på väder och klimat.


Posted on: 2010/12/27 12:28
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Samtidigt kan du inte utgå från att vi som kritiserar Cannabis bruk, tar någon julsup eller Treo.

Posted on: 2010/12/27 12:37
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Det utgår jag inte från Bireal, den som känner sig träffad få göra det.

All respekt till dig om du inte dricker eller använder cannabis. Då väger dina ord tyngre i en sån här diskution

jag gillar dock julsnapsen, skippar treon bara ;)

Ville mest påpeka det hyckleri som finns hos många som talar om hälsa och klankar ner på en växt för att sedan supa skallen i bitar med lösningmedel.


Jag menar inte att klanka på någon, jag menar att man måste sätta saker i perspektiv för vad det är.

Jag är för cannabisbruk men mot missbuk. Men jag har ingen rätt säga vad någon ska eller inte ska trycka i sin kropp.

Cannabis/hampa är inte bara en drog, det finns så mkt mer därtill.





Posted on: 2010/12/27 12:55
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Det ekade och mullrade i berget:

Quote:

Shen skrev:
Kroppen är bara ett skal.
... för jag har genomgått alla vinklar och blivigt ankarlöst som man säger
på engelska genom mina övningar från kropp till sinnet som jag lärde mig
genom en buddistisk övning.
Chi är bara energi.
Och vi är alla från samma källa och samma begynnelse.


Men har du inte fått ett tungt chi-ankare...

Energi och materia är samma sak. Övningar eller vad det nu kan vara är
mest bara chi-övningar och inget som gör en till bättre människa - det är
i stort wasted time - istället blir man rörigare och mindre sig själv -
det som inte är en själv är då (ersatt av) annat - allt är liv och
medvetande. Så idag sägs det att "vi" är nästan inte ens human längre -
vad är vi då? Då är det demoniska saker, eller aliens - agendan är deras -
få bort många och ersätt/ta över resten, gör dom själlösa... de är så
de
tror de kan undkomma det som pågår - det är hela agendan... inget annat.

Vad är det för övning du kallar buddistisk?

Här är en artikel som kanske tog upp lite kring det, minns inte, men från
gammal kinesisk horisont, tror jag.

Tales from the Practice of Medicine: Multiple Personalities

Carolyn's case proves that a human body could be compared to a piece of
clothes. Whoever dons it controls the human body. When the ghost apertures
are open and a person's main consciousness is not strong enough, demon
spirits can invade and control the body. After the ghost apertures were
closed, malevolent spirits no longer interfered with Carolyn. The symptom
of multiple personalities thus vanished.

http://www.pureinsight.org/node/1499

-----

Att behålla sitt huvudmedvetande starkt är en viktig sak.

Att ge upp det (huvudmedvetandet) är precis vad som syftas till genom New
Age-grejer, ayahuasca, droger... hasch... shamangrejs osv osv... - om man
inte gör det så blir man allt mindre sig själv - och ger bara röst åt
annat - men likt väl tror man att det är en själv... ens egna tankar...
och man kan sparka som besatt... i försvar av det man tagit in... det är
det som sparkar - för det vill inte lämna en, dö.
Det var någon som en gång bannade mig som "slimline" när jag postat det
nedan - tror ni den Personen röker på, eller bara är allmänt dålig -
skanning väntar den hjälpbehövande Personen som mest är en Störning på
forumet.

Nu idag så postade jag det på nytt, som Kalinka, och nu är jag av
komaadmin bannad.

Detta:

Det där jag postade om demoner var från en bok jag hittade på
Pingstkyrkans Second hand (Second chance) för 1 kr.
"Rakt på sak om demoner" av Lester Sumrall.

Här är några utdrag, det var där jag tog och kopierade från.
http://www.paranormal.nu/devil.pdf

En sak han skriver om i den boken kan man också läsa mer om här:
Miraklet i Manilla

http://www.levitikon.se/pdf/Demonbefrielse_dokumenterat.pdf

Posted on: 2010/12/27 13:15
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Psycore: man måste städa framför sin egen port först. Jag har brukat det mesta nästan missbrukat. Och är det ett berusnings preparat man är ute efter så är cannabis riktigt det bättre valet i hälsoperspektiv. Det jag motsätter mig är som jag tidigare sagt flummet om cannabis och andlighet. Det är för mig det mest basic att man håller sitt tempel rent och inte fyller sig med yttre substanser för att på såvis nå en högre nivå, då vandrar man inte på en rättfärdig väg , utan på shamaners och häxors, som mer än gärna lånar ut sina kroppar till lägre väsen.

Samtidigt förtjänar jag ingen respekt för att jag håller min kropp ren , det är bara naturligt, som vi är skapta.

Posted on: 2010/12/27 13:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Lite advice.

Tror du du håller din kropp ren när du stoppar i dig likdelar?

Lol
Ren har hört det användas många gånger men inte många av er vet ordets betydelse.

När du lever på ljuset kan du komma och säga att du är ren , tills dess lever vi alla under karmans förbannelse.

Var inte stolt över vad du äter (Rinpoche).
När ni är det har ni inte insett livets värde.
För.
Allt är ett.
Den dagen ni upplevt ljuset utvecklas erat samvete till den grad att ni får skuldkänslor när ni trampar på gräset.

Att inse karma.
Ingen av er vill igentligen bort från samsara ni har bara intalat er detta men den riktiga hängivenheten finns inte där.

Ingen av er är renare än någon annan.

Ödmjukhet är inte att intala sig att man är bättre än någon annan.

Ni måste djupare ner till nästa nivå deeper.

Jag är inget, jag jämför mig inte med någon.
Varför skulle jag? Vem har rätt att dömma?
Ska jag med mitt korta liv ha rätt och döma när fadern och den heliga anden som är evig bevittnar allt varför ska jag då låtsas ta deras plats?

Livet är kort men anden evig den som dömmer andra dömmer sig själv (Remember).

Allt förändras allt rör på sig idag vilse imorgon har du vingar , vem har rätt att dömma.
Strävandets teater det är i brist om 8 faldiga vägens processer.

Vad vi människor måste sluta göra är tävla och se ner på varandra.
Ingen är bättre än någon annan.
Allt är bundet till varandra.


Vet att vissa tolkar detta som översitteri men tänk på vart du själv står öppna sedan munnen.


Posted on: 2010/12/27 14:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Utdrag ur Zhuan Falun, Föreläsning Sju, Om att äta kött:

"I Sydostasien eller i Kinas södra regioner, såsom Guangdong och Guangxi, finns det en del lekmän som inte säger att de kultiverar Buddha, eftersom orden att kultivera Buddha låter för gammalmodiga. De hävdar att de äter buddhistisk mat, är vegetarianer, vilket antyder att det att vara vegetarian är att kultivera Buddha. De tar frågan om att kultivera Buddha så enkelt. Hur kan det att vara vegetarian vara samma sak som att kultivera Buddha? Alla vet att detta bara är en sorts mänskligt fasthållande och begär, just detta fasthållande, bara detta enda fasthållande har släppts. Endast genom att släppa alla mänskliga begär och fasthållanden, såsom avundsjuka, tävlan, upprymdhet, skryt och flertalet andra mänskliga fasthållanden, kan man fullborda sin kultivering. Hur kan det vara möjligt att kultivera Buddha bara genom att släppa fasthållandet att äta kött? Det påståendet är felaktigt."

Posted on: 2010/12/27 15:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Soros satsar miljoner på att legalisera marijuana


See User information
Ja du har rätt Xtas.

Men vad jag finner mest underlig är buddha natur.

Vad är buddha natur?

Buddhanatur är naturlighet.
Hur kommer det sig att dom 5 visa hade alla svaren?
För att dom var naturliga.
Var kom kunskapen om energierna och chakran?
Kunskapen om livets träd?
Från att vara naturlig.
Kunskapen att vara, var vida känd och lika naturlig och alldaglig som den luft vi andas.
Men med tiden konsumentsamhället utvecklades och människans fokus riktades ut blev det självklara en gömd kunskap.

Det var som en läkarvän jag kände en gång sa när han fick frågan vart skulle du resa om du kunde resa bakåt i tiden.
Han svarade tänk om du kunde resa tillbaks 2,5 milj år och träffa en humanoid som inte behövde äta och levde på ljus.
När jorden ger elden till människan är när människan är redo.
När människan lärt sig älska henne och tömt sig på eld.
Förr var jorden ditt hem din källa till säkerhet och ett liv.
Såsom indianerna ser på jorden idag (MODER).
När jorden känner detta är när hon ger dig elden.
Men vad är säkerhet källa till liv idag?
Inget av sann börd utan bara illusioner.
Dom som vill henne illa idag ex (elitister) kommer aldrig nå någonstans i det eviga livet.
Inte nog med att dom sålt sin själ till ett återfödelsens liv i glömska genom att döma sin nästa och stänga hjärtan.
Men dom har även sett till att förbli andefattiga för att allt vi tänker känner och vet stannar inte kvar hos oss.
Anden vet och jorden vet.
Energi = andligt.

Det som fördrivit världen till sitt helvete är hemlighetsmakeri och du finner den inom varenda gruppering i denna värld även dom som säger sig kultivera.

Vad säger man?
Många kramar på er alla.

Posted on: 2010/12/27 15:36
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 6 7 8 (9) 10 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS