vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#1


See User information
Hej

Jag har kontaktat flera certifierade laboratorium och fått fram att man kan testa efter tre metaller till ett pris av runt 400-500 kr. Tänkte först testa regnvatten och sedan jordprover. Utomlands så har man på detta viss framgångsrikt kunna påvisa extremt höga halter av bland annat aluminium och barium. Den tredje metallen att testa efter skulle t. ex. kunna vara titan eller strontium. Tar gärna emot förslag på vilka metaller som man bör testa.

Om flera personer ställer upp med en donation behöver det inte blir så dyrt per person. Resultaten läggs upp på Vaken, åtminstone i forumet men om en onormalt hög nivå av någon metall hittas så blir det väl som en nyhet. Efter detta kan man gå vidare och samla in luftprover.

Alla donationer redovisas och om de som vill kan få namnet skrivit bredvid donationssumman.

Donationer kan skickas till:

Bank: SEB
Clear: 5501
Kontonummer: 0171120

Går också bra med paypal: marcusborg83@yahoo.se



Posted on: 2010/9/23 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#2


See User information
Skriv gärna något så att jag fattar att det är en donation. T. ex. chemtrails eller prover.

Posted on: 2010/9/23 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#3


See User information
50 kr donerade än så länge.

Posted on: 2010/9/24 14:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#4


See User information
Totalt 100 kr donerat nu.

Posted on: 2010/9/24 17:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#5


See User information
150 kr donerat nu. Funderade på om man ska be laboratoriet att testa efter metalljoner eller om man kommer att hitta aluminiumoxid samt bariumoxid i ett vattenprov?

Posted on: 2010/9/27 10:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#6


See User information
Och vad får dig att tro att de ämnen/föroreningar du hittar i marken har något som helst med chemtrails att göra?

Posted on: 2010/9/27 22:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#7


See User information
Idag är både vatten,jord,luft,människor,och andra på planeten levande varelser lika förorenade, inte av naturliga orsaker utan av en mycket trolig avsiktlig sådan enligt många oberoende forskare bland annat Clifford Carnicom.

MORGELLONS , sök på nätet, kommer från chemtrails.

www.carnicom.com
www.carnicominstitute.org


Posted on: 2010/9/28 0:40
Have guitar, will travell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#8


See User information
Bra idé! Men på något sätt måste analysen som sagt kunna kopplas till eventuella chemtrails, vilket innebär att man t.ex. behöver få reda på vad som är "normalt" att hitta vid en jord- och vattenanalys. Vilka metaller kan man förvänta sig att hitta i vilket fall, och vad är "normal" halt av metallerna man söker efter?

Mitt tips är att ta hjälp av någon sakkunnig i detta. Man kan t.ex. vända sig till ett universitet. Om detta experiment sker på ett sakkunnigt sätt så är jag klar tintresserad av att göra en dokumentärfilm om det hela!

Posted on: 2010/9/28 19:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#9


See User information
Det borde finnas statistik om vad som är normala halter av metaller i regnvatten. Man kan ju skicka testresultaten till någon som har kunskap om regnvatten och be om en åsikt.

Tips gärna efter vilka metaller och ämnen man ska söka efter. Vad jag förstått tar laboratorium betalt per metall och ämne man vill testa.

Lutar åt att det blir aluminium, barium och en metall till.

Posted on: 2010/9/29 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#10


See User information
Kanske kan Länsstyrelsen ha koll på vilka ämnen som finns naturligt i regnvatten och till följd av vanliga utsläpp från trafik och industri.
Du finns i Skåne, antar jag? Här finns kontaktuppgift till nån på Länsstyrelsen där som kanske kan ha koll, och kan svara på och kanske t.o.m. kan maila en förteckning på vad regnvatten normalt innehåller.
http://www.lansstyrelsen.se/skane/amn ... a_naturlig_forsurning.htm

Posted on: 2010/9/29 18:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#11


See User information
Det har nu kommit in sammanlagt 536,55 kr. Det kan kanske räcka till ett vattenprov, ska ta och kontakta ett laboratorium under veckan.

Posted on: 2010/10/4 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#12


See User information
Ett laboratorium har nu skickat provrör som jag ska samla in regnvatten i. Efter de fått tillbaka provröret tar en analys tio arbetsdagar.

Alla pengar som kommit in går åt till detta prov. Behövs ungefär lika mycket till för ett jordprov.

Posted on: 2010/10/10 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#13


See User information
"Och vad får dig att tro att de ämnen/föroreningar du hittar i marken har något som helst med chemtrails att göra?"

Man har hittat höga halter av aluminum i snöet i bergen av alaska. Rätt uppenbart att det är chemtrails från flygplan, hur skulle det annars ha hamnat där?.


Posted on: 2010/10/11 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#14


See User information
Jag skulle kunna samla in snö istället för ett jordprov kanske? Fast först blir det ett prov på regnvatten. Om det kommer in mer pengar så kan jag antingen testa snö eller jord.

Posted on: 2010/10/11 14:05

Edited by jin83 on 2010/10/12 2:14:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#15


See User information
Quote:

jin83 skrev:
Jag skulle kunna samla in snö istället för ett jordprov kanske? Fast först blir det ett prov på regnvatten. Om det kommer inte mer pengar så kan jag antingen testa snö eller jord.


Jag har arbetat med fältarbete i geokemi.

Hur man bereder material för en analys är ofta standardiserad. Skall du ta prover på regnvatten så bör du söka fram en metod för hur man går tillväga. Du bör också vara medveten om att syre i regnvattnet genomgår olika former av processer. Ämnen som finns i regnvattnet kan omvandlas med tiden.

Snö och jord är inga bra material att undersöka.

Jord är ofta sediment. Sediment lagras under många år. De halter som eventuellt kommer ut i form av chemtrails kan inte på något vis kopplas till sediment. Till det krävs många mätserier och obersvationer på ungefär samma plats - det kräver därtill ganska mycket kunskap om vattenmonitoring. Program för matematisk statistisk är nästan ett måste.

Jag är utbildad civilingenjör inom miljö- och vattenteknik. Mitt examensarbete var vattenmonitoring av ett vattendrag. Det tog mig 6 månader att fixa det och då var det en betydligt enklare uppgift än att samla in diffusa utsläpp i luften.

Posted on: 2010/10/11 14:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#16


See User information
Tack för informationen Therold. Jag tänkte samla vatten under en regnig dag och skicka till till företaget jag anlitat. Metaller som eventuellt finns i vattnet lär väl inte försvinna?

I alla fall, har inte pengar att ta hela mätserier utan det blir enstaka prov om inte något här på Vaken har möjlighet att testa prover gratis.

Kommer att försöka få myndigheter att på olika sätt mäta hur mycket aluminium, barium och andra metaller som troligtvis släpps ut i dessa chemtrails.

För några dagar sedan var himmelen helt blå i Malmö. Idag var det tjockt med chemtrails och flera plan var uppe och sprejade.

Posted on: 2010/10/13 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#17


See User information
Mer information och länk till dokumentation kommer att komma. Det hittades inte så stora mängder aluminium, barium och titan i regnvattnet men det fanns där.

Aluminium Al (uppslutet): 0.024 mg/l
Barium Ba (uppslutet): <0.02 mg/l
Titan Ti (uppslutet): <0.05 mg/l

Posted on: 2010/11/23 0:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#18


See User information
Kom ihåg att regnet du testar nödvändigtvis inte kommer ifrån Sverige. Så här uppstår regn:

Solen värmer upp marken som i sin tur värmer luften över marken, vid tillräckligt hög temperatur skillnad släpps en luftmassa likt en bubbla i en gryta fylld med kokande vatten. Denna luftmassa kallas Termik och när denna termikblåsa av varm luft och tillräckligt hög fuktighet når en viss höjd (beroende på temperaturskillnad på höjd) så kondenseras fuktigheten till vattenånga och moln bildas. När molnet är tillräckligt mättat, att molnet består av så mycket vattendroppar att molnet blir för tungt så faller det ned i form av regn.

Detta är en typisk förklaring för bildandet av ett cumulusmoln, som oftast faller regn ned när Cumuluset har utvecklats till ett Cumulunimbus (åskmoln).

Detta betyder att molnet kan bli otroligt stort, flera mil, och dessutom drifta långt, speciellt vid högre vindhastigheter.
Så Vatten som regnar ner i Malmö kan komma flera mil ifrån.

Men sätter man in hög och lågtryck i bilden och ser till en större molnbild med varm och kallfronter:

Där det högre trycket alltid strävar efter att jämnas ut. Effekten blir då att vi har rörligt tryck över hela jordklotet med varierande väder och molnbildning beroende på vattenfuktighet och solinstrålning och självklart och vilket tryck det är.

Så vatten som faller ner i Sverige vid fronter kommer under sommarhalvåret ofta ost-sydost ifrån eller Atlanten. Vad man då bör fundera över är om metalleran följer med vattnet i marken som sedan värms upp och efter det kondenseras på hög höjd. Dessutom bör man ha i åtanke NÄR man samlar in regnvattnet så det inte är regnvatten från Tyskland.

Posted on: 2010/11/23 9:17

Edited by alarik on 2010/11/23 9:33:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#19


See User information
alarik. Ge dig inte på något som du kommer att förlora. Jag har ett flertal ggr försökt att förklara att det dom tror är flygbesprutning inte faller ned i deras huvuden. Trots det så läser man hur vaken ungar blir täppta i näsan 30 min efter att de har sett flygplanen och katter så betett sig konstigt efter samma tidsrymd.
Det går inte förklara något för någon som vill tro hellre än att veta. Det går inte.
Det du skall göra är att nicka jakande till dumheterna och hålla med. Du kommer aldrig att kunna visa molnen kan ha bildats i andra länder.

Posted on: 2011/1/23 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#20


See User information
Pax, din laxask.

Har någon en teori så är det bra om dom försöker följa upp det på vetenskapliga grunder.

Just här blir det dock svårt. Är inte ute efter att vinna eller förlora något, bara delge kunskap jag besitter.

Posted on: 2011/1/24 3:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#21


See User information
Que.
Nu är det så här att jag står på din sida, vi säger samma sak.
Läs för bövelen.

Posted on: 2011/1/24 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Donera till vatten- och jordprover i syfte att bevisa chemtrails
#22


See User information
Hehe Pax, jag vet att du tog mitt parti. Jag försökte bara säga det, att jag har inget parti :).

HARÄÄÄ GÖÖTT

Posted on: 2011/1/24 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS