Vakencorner
|
Bill Gates igen...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vilka ord...
”Om vi inte reducerar befolkningstillväxten kommer vi aldrig att komma till rätta med koldioxidutsläppen. Jag efterlyser regler för reproduktion. Det är en viktig sak vi kan göra i miljöfrågan – och till ett lågt pris” http://di.se/Artiklar/2011/1/28/22583 ... ledaren-losa-fattigdomen/
Posted on: 2011/1/28 13:54
|
|||
|
||||
|
Re: Bill Gates igen...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dom här tankarna brukar planteras hos personer som blivit invigda i mystiska ordnar de senaste hundra åren, Bill Gates är ofelbart en av dom. Det går till så att offret (Bill Gates) träffar nån människa som utstrålar en viss kraft och imponerar på honom. Denna person talar sedan om för honom att han anser Bill Gates eller vem det nu är, måste vara ett geni.
Sedan leds han in på mystikens vägar och får träffa intressanta människor (=andra "genier") på enligt ryktet välkända ställen för hemliga ordnar, typ Bohemian Grove. Men alla gör i början allt för att verka som om dom är helt normala och att allt som sägs om gruppen (Bilderberg, Bohemian Grove, Denver osv) är helt fel och att hela gänget är helylle. Vid det här laget börjar offret känna sig hemma i gruppen och då är han redan såld till den Onde. När man väl litar på någon kommer blåsningen! Detta är en gammal känd teknik men den går att lyfta över i Nobelprisens värld också! Har man sagt A får man säga B. Nu kommer dom djupa samtalen om världens problem och har man väl slukat betet får man gå vidare... Till och med gamla utrikesministrar i supermakter som Henry Kissinger och desslikes kan vara med i såna här Jönssonligor på hög nivå! Den minnesgode minns nog hur Bilderbergarna häromåret fick vara med om nån sorts påskeldsfirande. Man luras att delta i icke rumsrena aktiviteter. Har man inte varit med om sånt innan blir man ju djupt imponerad. Vad det hela går ut på? Ja offret tror ju att han är utvald av Det Heliga Hemliga Storsällskapets Höge Vesir men i själva verket är dom väl bara ute efter hans pengar. På något sätt mjölkas han omärkligt av denna samling förslagna män med kåpor och peruker och medaljer på sig... Stackars Bill Gates...
Posted on: 2011/1/28 14:57
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@Boparmen: Starka ord... får medhåll från mig :)
@Asgeir: Klok som vanligt, illumination eller hehe ;)
Posted on: 2011/1/28 17:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Helt vanligt folk jag inte för allt i världen kan tänka mig skulle vara "illuminerade" ellet what-not har ju sagt skit som: "Jag tycker man borde ha barnkörkort."
Detta syftar inte på pedofili alltså kära läsare utan licens för att skaffa barn, den statliga barnkidnapparligan räcker tydligen inte längre.
Posted on: 2011/1/28 17:10
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Liknande kommentarer har jag också hört, av helt vanligt folk. Seriösa diskussioner hur man bäst förhindrar att dom mindre värda, oönskade människorna skaffar barn eller hur man genom lagstiftning bör ta barnen ifrån dem om olyckan varit framme så att säga.
Andra kommentarer kring förslaget om att tvinga in arbetslösa i det militära har fått mig att tappa ytterligare en gnutta av hoppet för människan. "-Bra förslag, lika bra dom gör nån nytta istället för att gå och dra benen efter sig och kosta massa pengar för oss vanliga människor." Ledsamt.
Posted on: 2011/1/29 0:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fast det är inte i samma liga, samma division eller ens samma sport som att kidnappa barn från fullt friska individer vilket sker idag.
Jag är arbetslös själv och skulle inte ha något emot en sådan lösning på problemet, eller att sättas in i en arbetsbrigad...
Posted on: 2011/1/29 6:03
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Värnplikten som vi just avskaffat hade kunnat användas lite grann på det sättet. Det var ju många som fick körkort eller lärde sig att sköta olika sorters maskiner och teknisk utrustning i lumpen och detta hade de sedan nytta av. De lärde sig också att leda och organisera och värdet av ordning och reda.
Och detta har vi kastat på sophögen... Precis som om det var en tanke har alla återvinningsplatser omgivits med fängelseliknande staket och bevakas dygnet runt, vilket är mer än man kan säga om tryggheten i städernas centrum! Hmmm
Posted on: 2011/1/29 9:44
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja, måste erkänna att om det varit som förut hade jag kunnat vara mera positiv då militären kunde fylla rätt många civila funktioner också och faktiskt vara utvecklande för individen även om personen inte var någon "stridspitt". Har själv mycket goda erfarenheter från värnplikten!
Nu däremot med lagändringar och att eventuellt behöva sättas in mot sitt eget folk och tvingas godkänna utlandstjänst, dvs skickas in i krig har gjort att jag inte är riktigt lika välvilligt inställd till förslaget.
Posted on: 2011/1/29 10:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Chriss, även jag hade goda erfarenheter av lumpen och mina utlandstjänstgöringar även om jag idag inte skulle göra om varken eller. Men vad denna politik och avskaffandet av allmän värnplikt gör, är ju och spelar rätt in i händerna på EU om skapandet av en en-världs-armé som i nuvarande form är NATO. Det är ingen slump att Bildt har så nära relation med Bilderberg och i alla år sysslar med utlandspolitik.
Posted on: 2011/1/29 10:55
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login