vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Feminist rörelsen startades av CIA

See User information
Jag tror inte en sekund på "röstningen". Bara att använda proxy så kan du rösta flera gånger...

Egentligen har alla "rätt"... det finns idag flera olika tolkningar av feminism. Exempelvis den ursprungliga frihetssträvan och den nyare bittra tolkningen som är ett resultat av smutskastning och galningar.

Och jag motsätter mig egentligen den stöld av ordet som tillåts genom att enbart ge ordet feminism betydelsen från den senare tolkningsgrenen. Det är att låta gamla värdegrunder smutsas ner av finansiella krafter som vill splittra samhället.

Quote:
... har någon [männen] öht rätt att avgöra vilken livsstil som är "lämpligast" för andra människogrupper [kvinnor]?

Det intressanta är att den ursprungliga feminismen handlar om just denna frågeställning du tar upp... männen "äger" fortfarande kvinnor på många ställen på jorden. Naturligtvis är det en gråskala där alla nyanser finns. Men generellt så är det fortfarande inte jämställt, mannen har en övergripande tendens att utöva våld istället för förhandling. Så citatets ord är på ett sätt feministiska ifall du uttryckte dem för att skapa mer rättvisa för kvinnorna.

Sen ska man naturligtvis inte underskatta vikten av andra områden där mannen är underlägsen kvinnan redan idag. Det finns många aspekter av rättvisa. Likväl som det finns balanserade områden. Men för att förbättra läget måste det diskuteras, och det är den tolkningen av feminism som alla mina vänner och bekanta valt att göra.

Men att bara blint påstå att sin tolkningsgren är den enda tolkningsgrenen i existens och därtill "ond". Ja då tycker inte jag att man läst på om ämnet eller bjudit till diskussion om vilken tolkning som är sundast att förstärka i samhället.

Jag tror inte det gynnar någon, varken män eller kvinnor, att demonisera hela samlingsbegreppet feminism bara för att vissa individer
1)feltolkar feminismen,
2)utövar sin bitterhet och sedan
3) finner att sin tolkning inte var konstruktiv. (se trädets länk**)
4) Sprider sin lärdom om att tolkningen inte var fruktfull.

**http://www.varldenidag.se/index.php?o ... sk=view&id=5721&Itemid=30

Denna handlingskedja ska inte behöva smutsa ner den tolkningen som majoriteten kvinnor gör. Den tolkningen som fokuserar på frihet och rättvisa mellan Båda könen.

Sen är det högfärdigt av männen att inte jobba lika hårt från andra hållet, män visar sig mer och mer vara ovilliga att hjälpa till och lösa problemet. Män vill fortsätta dominera både andra män och kvinnor i sin omgivning. Detta ser jag som ett problem.

Måhända att det varit biologiskt fördelaktigt för en kvinna att hitta en dominant hane att para sig med. Men ska vi bygga ett civiliserat samhälle tror jag inte på tanken att männen ska fortsätta misshandla sina fruar och kriga mot varandra.

Jag anser att allt det maktmissbruk som sannings-"rörelsen" uppdagar månad efter månad är ett resultat av männens överdrivet aggressiva sätt att förhålla sig till omgivningen.

Feminister och sanningssökare har på det sättet samma strävan. Jag skulle nästan vilja kalla det "var sitt ansikte" på viljan/strävan till ett bättre samhälle.

Posted on: 2011/3/29 6:00

Edited by pingubenji on 2011/3/29 6:17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jo, röstningen är en katastrof. den uppenbart överrepresenterade ja-sidan som tyder på proxy-röstning säger ju en del om mentaliteten hos dem som vill förbjuda feminism. har tagit upp det förut; men tanken att man ska förbjuda något är så kontraproduktivt och lågt att jag knappt orkar förklara det ordentligt. fred och lösning nås ju genom tolerans och acceptans. om någon vill vara feminist låt dem vara det, är ju knappast så att de skadar någon. men å andra sidan, varför ta tag i stora frågor som våld, svält och krig när man istället kan gnälla lite på ett forum över att andra kämpar för jämnlikhet (fegt). våga vakna idag och inse att feminism inte är en legitim fiende mot utvecklingen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bill DeBerg. Jag kommer inte svara på dina inlägg i denna tråden, du har inte läst mina inlägg ordentligt så jag har ingen ork att gå igenom något med dig.

Quote:
hanuman skrev: vissa failar totalt i sin vilja att veta bäst. för även om ni har "rätt" så finns det ett "feltänk". nämligen att nån annan skulle leva som ni anser

Självklart får man leva som man vill och tänka som man vill, så länge man inte skadar någon så kan man inte i ett fritt samhälle förbjuda någon grupp från att existera.

Quote:
våga vakna idag och inse att feminism inte är en legitim fiende mot utvecklingen.

Saken är den att du inte vet vad feminism är för något, det är ett hot mot utvecklingen då det fördummar kvinnor. För visa har det tagit tio år att inse det, feminism är inget populärt hoss många kvinnor, väldigt många är emot det, av självklara själ. Släpp programmeringen att ordet står för något bra.

Posted on: 2011/3/29 10:26

See User information
Feminism som tanke är god men resulterar i som TreeOfLiberty säger: fördumning av kvinnor. Tänk dig Maskulinisterna stå och säga "BORT MED GENTLEMÄNNEN! DET SKAPAR ORÄTTVISOR!" Ja... Man kan ta jämlikheten hur långt som helst och bör inte delas upp kvinnor mot män. Jämlikhet skall inte uppmanas från ett kön.

Posted on: 2011/3/29 14:08

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Bill DeBerg. Jag kommer inte svara på dina inlägg i denna tråden, du har inte läst mina inlägg ordentligt så jag har ingen ork att gå igenom något med dig.

Ok!

Tackar för din tydlighet. Jag har BEVISAT att jag har läst dina, men uppenbarligen kan du inte håla debatt och: You loose.

Enkelt.

Du kan / vill inte försvara dig tydligen, och jag är villig.

Ungefär när Lor Moncton vill ha debat med Al Gore, fast Gorey Al dyker aldrig upp.

Lätt att kommer med lite länkar eller hur?

Men du kan inte backa vad du står för här, hur då CIA ligger backom det.

Hittade du lite mer Makow länkar? Det kanske hjälper dig lite, ni kanske kunde vara polare? ; )

Posted on: 2011/3/29 15:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

alarik skrev:
Feminism som tanke är god men resulterar i som TreeOfLiberty säger: fördumning av kvinnor.

FÖRDUMNING av Kvinnor?

På vilket sätt exakt? Kan du bevisa det du påstå?

Eller är de för intellektuella för dig, och du känner dig hotat och vill bara sätta en ETIKETT på de som "dumma" och fortsätta blunda för det hela?

Tänk dig Maskulinisterna stå och säga "BORT MED GENTLEMÄNNEN! DET SKAPAR ORÄTTVISOR!" Ja... Man kan ta jämlikheten hur långt som helst och bör inte delas upp kvinnor mot män. Jämlikhet skall inte uppmanas från ett kön.

Elitens agenda ÄR att dela oss, Feminismens agenda att ENA.

Posted on: 2011/3/29 15:38
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Ni får detta med:

Webster’s Dictionary defines feminism as “The theory, cult or practice of those who advocate such legal and social changes as will establish political, economic and social equality of the sexes.”

http://sociologyindex.com/feminism.htm

Posted on: 2011/3/29 15:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Kvinnor som säger att män är djur är dumma.
Vad Webster's Dictionary säger har inget med verkligheten att göra.
Bevisa att demokrati råder med Webster's Dictionary också om du kan.

Posted on: 2011/3/29 19:03

See User information
Att kvinnor säger MÄN (de som styra samhället, krig, ekonomi, hemliga sällskap) är som DJUR?

Antar att du menar (eller de själva) något våldsamt djur?

Vad säger kvinnorna?

http://www.womensweb.ca/violence/rape/daterape3.php

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape

Kvinnor pratar med varandra, och sällan med män om hur vanligt det är med våldtäkt, framförallt med tonårs killar.

Du är kanske snäll, och förstår vad "NEJ" betyder.... däremot inte alla MÄN.

Kolla här lite:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_of_college_women
"Twenty-five percent of college males admitted to sexual coercion of some form.[1] Another study done by the National Institute of Justice estimated that one-fifth to one-fourth of women in college are victims of sexual assault.[2] The differences of statistics maybe due to reporting and research techniques. Alcohol plays a large role in date, acquaintance, party, and gang rape.

White women in college are more likely to be victims of rape.[3] Regardless of race, majority of victims know the assailant.

Black women are more likely to report sexual assault that has been perpetrated by a stranger.[4]

Teen girls are more likely to think that stranger rape is more serious than other forms of rape.[5] Victims of rape are mostly between 10 and 29 years old, while perpetrators are generally between 15 and 29 years old.[6]"

And it goes on and on and on...

Män våldta, inte kvinnor.

Det gör DJUR också på ett sätt, kanske DÄRFÖR kvinnor började kalla män för djur?

Men, vad vet VI?

Vi här har haft för övrigt, ett bra liv, med många bekvämligheter, haft det "gott", vita, aryanska, leva i ett land med STORA bank-skulder med många möjligheter då till att resa, bor i en fin lägenhet, sälja vapen till u-landet, titta på porr, äta vad vi vill, ragga tjejer, köpa prylar... en riktig MANS WORLD här....

Posted on: 2011/3/29 19:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
det är verkligen vridet när man ser folk sitta på forum och oroa sig över dem som vill ha mer jämnlikhet. jag tycker ni ska gå ut på stan och fråga folk om de är feminister. om svaret är ja så ska ni även notera hurvida de vill försöker skada er eller inte. undrar hur länge ni får stå för att träffa på en enda "militant" feminist. för det är ju snarare den bilden ni själva driver som är den propagerade agendan. dvs den agenda som får folk att vara mot varandra istället för med varandra.

ni som målar upp ideologier som något dåligt gör det med hjälp av er egen rädsla. jag tror egentligen idealen skrämmer er och då är det bekvämt att påstå det vara "betalat" eller "fel" men egentligen så är det ju bara vad livet helst gör just nu.

ni kanske saknar kvinnliga förebilder i er vardag och således oroar er för denna fabricerade grupp av militanta feminister? för om ni var i kontakt med verkligheten så skulle ni inte sitta här på forum och vika er för elitistisk propaganda. "vi sponsrade feministmen" jo ja tackar ja det passar att lita på en elitist i sammanhang som stödjer er egen uppfattning, eller hur?

jag tror inte erat snack om "det stora hotet" aka feminismen skulle få medhåll om ni tog det till gatan. tippar faktiskt på att ingen ens skulle orka bry sig. för så sanslöst fel slår tesen som ligger till grund för denna tråd.

See User information
Det är en sak som jag stör mig på och det är att ordet horkarl eller horbock inte värkar existera idag. Anledningen tror jag beror på att vi har kopierat mycket av den Amerikanska kulturen. Kvinnor kan fortfarande bli kallad slynor eller horor om dom jökar för mycket med många olika män. Däremot om en man jökar runt med många kvinnor så värkar folk se upp till den personen och så tror jag inte det har varit i Sverige tidigare när vi hade en lite mer Kristen moral.

Posted on: 2011/3/30 9:11

See User information
Quote:

alarik skrev:
Kvinnor som säger att män är djur är dumma.

Alla som generaliserar stora grupper är dumma. Fördomar är "dumma". Det är även dumt att säga elaka saker om hela grupper, för då blir medlemmarna upprörda när de känner sig missförstådda och svartmålade. Till slut blir de bittra och lever upp till de negativa påståendena.

Detta gör de med motiveringen:

"Ska folk hålla på och behandla mig som en terrorist får jag väl bli en terrorist. Jag är inte värd ett liv där jag behandlas sämre än jag är!"

Om ni bara visste hur många som agerar efter denna filosofi.

På detta sätt skapas flera olika utanförskap... genom brist på uppmärksamhet, respekt, belöning, erkännande,,,

Den gruppen som vi kallar "mainstream" är egentligen de som skapar mest utanförskap.

Därför ser jag mycket allvarligt på handlingen att "smutskasta grupper", i detta fall "feminister".

Posted on: 2011/3/30 16:18

See User information
Yuri Bezmenov ex KGB Psychological Warfare Techniques. Subversion & Control of Western Society 1/7

http://www.youtube.com/watch?v=JN0By0xbst8

Väldigt intressant i sju delar..

Posted on: 2011/3/30 19:55
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Citat:

dumma

Jag har hört kommunpolitiker komma med den förklaringsmodellen.

Som man säger i Tomelilla: Den var GOUO!

Ha ha ha...

Posted on: 2011/3/31 6:07

See User information
Resized Image

Posted on: 2011/3/31 6:09

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper