vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#1


See User information
Den 11 maj, passande nog, ska LVU-fallet på Gotland återigen rättsligt prövas, om tvångsomhändertagandet ska kvarstå, eller ej. Till sommaren är det två år sedan Domenic tvångsomhändertogs på de mest märkliga grunder. Fosterfamiljen vill nu överta vårdnaden av honom. Den biologiska familjen står nästintill rättslös. Hela förfarandet i fallet är rättsvidrigt, från början till slut. Vaken borde vara där med en mängd aktivister för att fredligt demonstrera mot myndigheters handlande i detta ärende.

Posted on: 2011/4/9 12:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#2


See User information
Det är bra då kommer vi en gång för alla öppet se hur att rättsröta och nazist korruption styr landet.

Om rätten tar barnet ifrån dom riktiga föräldrarna säger det en hel del om vad lagen är till för.

Posted on: 2011/4/9 13:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#3


See User information
Det blir kammarrätten i Stockholm

Posted on: 2011/4/9 15:42
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#4


See User information
En respons på mitt ärende, det är ju för dåligt. Är det verkligen ingen som vill hjälpa till med att försöka få rättvisa skipad i detta ärende. Om vi står utanför Kammarrrätten tillräckligt många, skulle vi kunna få medias ögon på oss.

Posted on: 2011/4/14 11:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#5


See User information


Håller på att kolla på det, om möjligheten finns för att medverka. Tycker ärendet är skit och hanteringen som AB staten bedriver är rent ut sagt sjukligt. Så finns chansen, skulle jag absolut vilja vara där.

Posted on: 2011/4/14 13:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#6


See User information
Bra Avatar!
Det var någon som var inne på detta med manifestation i samband med Domenic och förhandling i fallet, tidigare här på forumet. Vem var det? Skrivaren hade en del bra idéer om jag inte minns fel.
Det är inte så lång tid kvar, så ska vi hinna måste vi nog mobilisera oss så snart som möjligt.

Posted on: 2011/4/14 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#7


See User information
Så länge som majoriteten " tror " att påstådda "lagar" som egentligen endast är bolagspolicy måste följas trots att dom uppenbarligen skadar människor och andra levande varelser, utan att dessa tillfrågats och gett sitt enskilda uttryckliga, signerade medgivande , så kommer vi att få uppleva detta mer och mer.

Visst är det fantastiskt att man i denna självutnämnda ankdamm yrar om demokrati ( vika de flesta inte ens kan definiera ) Läs Mobbstyre, där 51% kan göra livet surt för resterande 49% .

Att det i praktiken är endast ett fåtal ärthjärnor som via enfaldiga , köpta , vilseledda oduglingar i sk. riksdag och regering dikterar villkoren verkar duga för merparten av denna geografiska regions innebyggare, och så länge man väljer att förtränga dessa fakta och shoppar livsviktiga elektronikprylar på gubbdagis så har man förverkat rätten att beklaga sig.

Det är ju helt klart uppenbart att det värsta för en ung människa är att tillbringa sin uppväxt hos en öm och hängiven mor, som förvisso vägrar inse poängen med att låta spruta in nyttigheter i sin sons armveck såsom det uppiggande medlet kvicksilver, sqvalen mm. Undrar om det finns nåt samband eller är det bara indoktrineringstvånget som är anledning till ett av dom svinigaste maktövergrepp vi tvingas bevittna just nu.

DET ÄR INTE ACCEPTABELT DET SOM SKER IDAG, inte på nån punkt, så det kan ju va hög tid att göra nåt åt det, fast risken är att det blir som vanligt, visst jag tycker att miljön är viktig och naturen och barnen osv, bara det inte går ut över mina komfortzoner och vanor, och viktigast av allt är att så länge jag själv inte blir drabbad så är allt frid och fröjd.

Dominic verkar va en fin kille och hur besvärligt det än ser ut idag så känns det som att det kommer att forma honom till en tillgång på det godas sida framledes, för Karma kan ju va en bitch HeHe.

Tänker på er och på oss alla, inklusive dessa individer som vi idag betraktar som veritabla bölder i häcken, på nåt obegripligt vis kanske dessa stackare också en dag kan bli med i mänskligheten och vi kan lägga dessa sorgsna dagar i ett arkiv för eftervärlden att skratta åt.

Bli en rebell, kvadda några solglasögon idag och lapa in den "farliga" solen i 30 min så ni får en överdos av det farliga D- vitaminet typ 10-20.000 IE och med tanke på dessa ärliga nyttiga idioter som prostituerar sig på Livsmedelsverket och hävdar att 400IE är max och allt över är mer eller mindre dödligt, kan det vara så att just bristen på denna viktiga ingrediens är anledning till att vi upplever det vi upplever idag.

Lev väl.




Posted on: 2011/4/15 8:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#8


See User information
Betyder ditt inlägg, Nomad, att du är med på en manifestation den 11:e maj utanför Kammarrätten i Stockholm…?

Posted on: 2011/4/16 22:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#9


See User information
Nike,

inser att du vill väl, och det är bra. Frågan är hur var å en på bästa sätt kan bidra till både detta enskilda nog så viktiga ärende samt allt annat vi tillåtit passera på område efter område.

Ställer gärna och alltid upp på en medmänniska om jag känner att jag kan göra nytta, en sak jag lärt mig under åren ang. systemet och framförallt systemets nyttiga idioter är att protestera och skriva på listor är som att hälla högoktanigt bränsle på en brasa. Se Codex Alimentarius, Kärnkraften, EU mm. mm. mm.

Som jag ser det för tillfället så verkar öppningen till en bättre väg finnas i att fler akut lägger ned den tid som krävs att inse att så länge man inte orsakar skada så är man suverän och oavsett vad sk " myndigheter " påstår så är det upp till var å en att ta beslut som rör ens liv. Det fula är att dom i smyg plockar en i taget utan publicitet precis som i detta fall, eller när dom vräker människor åt sina uppdragsgivare Bankerna mm.mm.

Har ett antal gånger stått på barrikaderna och tampats med systemets busar och det var ju skoj, för står man OSJÄLVISKT på rättvisans och sanningens sida så har man ju som bekant en "osynlig" fördel HiHi, som alltid retar gallfeber på" legoknektarna"

Det jävliga är att ignoranta enfaldiga familjemedlemmar, grannar och andra förvirrade zombies som vägrar tänka på egen hand är de som är värst och både suger musten ur ens ansträngningar och mer eller mindre gör jobbet åt systemet.

Så en ide är att de som kan och känner att manifestera vore bra för Dominic och hans familj, så självklart, det är också en erfarenhet, den sk. media vissa hoppas på att attrahera vet vi ju vid det här laget vem som dikterar och hur dom allt som oftast lyckas vrida kärnan i en frustrerande riktning.

Dessutom kör man det beprövade tricket att kalla de som kräver rättvisa för rättshaverister, viket omgivningen direkt anammar och sågar vederbörande. Googla ordet "Rättshaverisk" och se om det egentligen beskriver nåt helt annat.

Ang prövning i rätten så är problemet att Svenska domstolar är alla oavsett valör registrerade vinstdrivande bolag som dessutom irriterande nog helt kontrolleras av systemet, sen läääänge. Kolla allabolag.se Lika i hela västvärlden Suck

Den enda rättsinstans där det teoretiskt är möjligt att få en sak rättvist prövad är i en jurydomstol där jurymedlemmarna blivit 100% igt informerade om en jurys fullständiga potential. Tänk efter, för att bli nämndeman i dagens skämt till "rättssystem" måste man vara medlem i ett politiskt parti, precis som om det är där man finner män och kvinnor som besitter verifierbar VISDOM HaHa.

Tänk sen 4 sossar på bänken och en anklagad SD:are, stor chans till en opartisk prövning, är denne dessutom mörkhyad, piercad, och sexuellt avvikande i dessa mönstermedborgares ögon så kan ju var å en "Gissa " utgången, med något krystade förklaringar i det sk. domslutet.

Låter man sig dessutom luras att tro att en sk "Advokat " ökar ens möjlighet att få rätt i sak då har man en lååång studieväg att gå, för mig som är trög tog det bara c:a 3000 timmar att fatta den gigantiska bluff vi blivit utsatta för i GENERATIONER, men det är väl inget att hänga läpp för, dessa timmar slår all skola och allt TV tittande jag sorgligt nog genomlidit.

När och om den kritiska massan är nådd angående insikt i vad äkta frihet handlar om då behövs inga manifestationer och protester ( vilka systemet ser som medgivande med lite gnäll) utan då kliver man ur detta system och deltar i nåt bättre som gagnar alla inklusive en själv, och inte som idag där ett fåtal dikterar villkoren på alla andras bekostnad.

Vill man fortfarande vara kvar i rådande system så är det upp till var å en, men då finns ingen chans att hjälpa nån i Dominics situation, visst om man är nog många upplysta så kan man ju alltid ställa ultimatum till systemet där det svider i deras plånbok och det kan ju va käckt, men i det långa loppet bör vi alla se oss själva djupt i ögonen och träna på att vara ärliga först å främst med oss själva, sen lära oss att förlåta både oss själva och varann och starta ett nytt blad för oss förvirrade och lättledda människor.

Detta kanske inte var det svar du ville höra men man vet aldrig när och hur livets pusselbiter kommer farandes.
Hoppas det finns nån i detta inlägg du och andra kan ha nytta av.

Om du skulle råka känna Dominic och hans familj och dom skulle uppskatta min assistans i nån form så är det bara att fråga. Kan tidvis vara ett hyggligt bollplank om det finns ett genuint intresse att uppnå ett mål oavsett insats.

Hur vet man om man är intresserad i nånting, jo man slukar allt man kommer över i ämnet och ställer en zillion frågor både till sig själv och alla andra stackare som kommer i ens väg HiHi.

Ha det bra Nike samt alla andra goa män och kvinnor.




Posted on: 2011/4/17 10:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#10


See User information
Jag är på

Posted on: 2011/4/18 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#11


See User information
Tack Fiskpinnar! Äntligen ett klart JA! Känner du fler som kan tänkas säga ja till detta?

Dig Nomad, blir jag ärligt lite trött på. En massa ord. Vart leder de? De är knappast någon tröst för den splittrade familjen Johansson. De vet exakt vad de kan förvänta sig av en domstol och av advokater. De behöver STÖD och människor som hjälper dem att fortfarande TRO och HOPPAS att situationen kan förändras, till deras fördel. Eftersom situationen faktiskt kan förändras, det har den gjort förr för människor i utsatta och outhärdliga situationer. Vi som står utanför och inser hur de lider, måste hjälpa dem, det är vår medmänskliga skyldighet, som jag ser det. Jag vet inte hur den bästa hjälpen ser ut, jag kan bara komma med sådant jag har möjlighet och förmåga att göra.

Vad gäller annan hjälp för familjen Johansson, det vill säga Christer, Annie och Domenic, så kan du erbjuda din hjälp själv, eftersom de läser vad som skrivs här.

Posted on: 2011/4/18 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#12


See User information
Hej nike,

om du inte fann användbara pusselbitar i mitt inlägg så är det OK, så trots många ord så lyckades det inte ändå att få fram budskapet, visste inte att för att göra inlägg i detta forum samtidigt förpliktade att ställa upp på av dig ledda manifestationer.

Men vi kan väl alla ha mindre bra dagar. Hoppas dock att det går bra för er och att ni lyckas bättre med era ansträngningar än vad jag haft förmånen att erfara.


Posted on: 2011/4/18 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#13


See User information
Hej Nomad

Jag kanske var orättvis mot dig, men jag är bara så trött på alla som pratar utan att handla. Du kanske inte tillhör dem, jag känner ju inte dig. Det går så trögt att få till någon manifestation och det gör mig frustrerad. Människor har fördömt och hatat myndigheter när de har läst vad som har hänt i just detta aktuella ärende och nu har vi möjlighet att gå samman i Stockholm och göra något, men få visar då intresse. Om det är en dålig idé jag har, kom med en bättre! Vi kan ju inte bara överge denna familj som vi vet är ytterst orättvist behandlad!
Om någon har någon annan idé, eller är igång med något annat som gäller familjen Johansson, så vore väldigt bra om det spreds, så att fler som ville kunde hjälpa till.

Posted on: 2011/4/18 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#14


See User information
Hej Nike,

det är lugnt, känner igen en äkta entusiast.

Skrev i vanlig ordning ett längre inlägg i morse men det är andra gången det försvinner i cyberrymden Hmm.

Så då är vi två frukosterade HeHe

För den som vill bolla tankar och ideer som därefter resulterar i HANDLING som gagnar oss alla framledes är välkommen att höra av sig på:

Backtothefuture1111@gmail.com

Stå på dig Nike och ni få tappra som kan närvara i Maj

ofta mångordig men alltid välmenande Nomad


Posted on: 2011/4/19 16:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#15


See User information
Hjälp familjen att i tid och rum identifiera om kammarrätten i Stockholm är någonting med framtida VÄRDE för hela eller delar av den splittrade familjen Domenic!

Är kammarrätten i Stockholm EN offentligt eller privat organisation lokalt någonstans på den inre marknaden i Europeiska unionen?

Är kammarrätten i Stockholm EN del av EN statlig svensk tillsynsmyndighet, som inte kan avtala bort strikt ansvar för producerat resultat i handläggning eller beslut i brev till EN drabbad enskild svensk unionsmedborgare, som vill, kan och vågar VÄRDESÄKRA resurser och producerat resultat?

Har EN drabbad svensk medborgare rätt till skadestånd av det allmänna (regeringen) om svensk tillsynsmyndighet i tid och rum vill, kan och vågar producera säkerhetsbrist som är fördragsbrott, lokalt på den inre marknaden?

Tre frågor som kräver "Stop, Think and Act"

Posted on: 2011/4/19 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#16


See User information
Jag kommer, någon som annordnat något?

Posted on: 2011/4/26 1:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 11 maj, LVU-fallet Domenic på Gotland ska prövas i rätten
#17


See User information
På onsdag nästa vecka, den 11:e kl 10 börjar alltså förhandlingen. En protest är planerad och vem som vill kan möta upp där utanför Kammarrätten. Adressen är Birger Jarls Torg 5. Det kommer att finnas ett plakat, så ingen behöver ta med något. Skulle ni ändå vilja ha med ett sådant, tänk på att hålla en god ton – inga slagord eller på annat sätt aggressiva ord. Vi vill hålla en lugn, stillsam och fredlig protest, i Gandhis anda. Gå gärna in på Facebook och gruppen "Return Domenic Johansson to His Parents" och bli medlem.
Vi vill även att så många som möjligt skickar ett brev till kammarrättsrådet som tjänstgör under förhandlingen. Brevet återfinns i nämnda grupp på Facebook om du blir medlem där.

Posted on: 2011/5/6 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Finns fler fall än dominic där socialtjänsten gör fel
#18


See User information
Socialtjänsten är sannerligen Sveriges svarta får...
http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning


Hur många fall finns det? Hur mycket fascism finns det egentligen i Sverige?

Posted on: 2011/5/22 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Finns fler fall än dominic där socialtjänsten gör fel
#19


See User information
Bara en del av en större härva... Långt bara i dagens slaveri sverige... Det kommer en dag, då dessa stofiler kommer få ta ansvar för sitt handlande.

Bilden blir allt mer skrämmande...

Kanske för förstasidan?





Information från videosidan;

In Britain today, a secret court system is stealing and trafficking peoples children. The author Jack Frost summed it up in his book Gulag of the Family Courts. Other journalists have described it as Child Stealing by the State. When a small community newspaper, the UK Column, was set up in Plymouth to expose massive public sector fraud and corruption, the volunteers had no idea of what was to come. They were shocked at reports of child stealing sent in by parents from across Britain.

Brian Gerrish makes a return On The Edge with Theo Chalmers, where he discusses the Social Services corruption throughout the United Kingdom, Scotland, Ireland and Wales.




Presentation

In the beginning it was hard to accept some stories as true. Some mothers and fathers appeared traumatised. Could their claims be believed? And then the first mother with evidence arrived in the UK Column office. Ring files of letters, emails and court documentation. The evidence was overwhelming lies, false evidence, perjury, false psychiatric assessments, kidnapping, psychological pressure, police threats, blatant collusion of defence and prosecution legal teams against the parent, failure to prosecute the perpetrators of medical incompetence and child abuse, and blatant victimisation of the innocent parent the mother.

Recorded: February 11th, 2010

Posted on: 2011/10/15 14:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS