vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Chemtrail/Contrails över Stockholm

See User information
Asgeir, Asgeir, Asgeir. Vad gör du? Låt mig citera dina dumheter.

"Jag upprepar vad jag har sagt innan: det är inte EN kondensstrimma som visar på något, det är anhopningar av strimmor spm tydligtvis anlagts för att täcka in större områden på kanske trettio mil i fyrkant som uppdagats och finns dokumenterade i bl.a tidigare trådar här på forumet.
Att diskutera varje strimma efter ett plan men missa helheten är som att se en infanteridivision grupperad för anfall och säga "Oj va många jägare!"
Felet med hela diskussionen och många andra diskussioner är att tyckerier kan man ägna sig åt EFTER faktainsamling, inte innan!
FN-organisationer och andra internationella organ har uttalat sig om dessa chemtrails eller aerosoler som de också kallas, och på universiteten finns det utbildningar inom ämnesområdet.
Men ändå orkar folk skriva inlägg efter inlägg som går ut på att förneka själva existensen av chemtrails
..."

Burr. Jag får rysningar, är du sann eller skojar du bara med farbror? Jag vet inte vart jag skall börja eller om det ens är någon idé, det lutar åt det senare då jag frågar mig själv. Är den där människan mottaglig för information eller sitter skygglapparna på så hårt att det är ogörligt?

Jag låter dig vara vilsen i den här världen och hoppas innerligt att du varken gör dig eller någon annan skada genom ditt sätt att tänka och resonera. För faktiskt så skrämmer du mig, och det är de inte många som gör.

Du vet så lite och förstår mindre så för att fylla det tomma luckorna hittar du på inte bara för din egen skull utan även för att göra dig intressantare i andras ögon.

Tänk bara på de radikal vegetarian som kallar allt dödande för mord, lika inskränkt är du i dina tankar. Det går inte att passera genom det hårda skalet av känslan "jag tänker stora tankar". Det är ogörligt. Men lycka till i din besprutade värld där alla vill åt dig och alla är onda, för godheten står du för och alla vill åt den.

Hå hå ja ja. Världen är ur led ...

Posted on: 2011/4/19 14:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Från och med nu ska jag börja kontrollera mina observationer via http://www.flightradar24.com/ och se om kondensspåren stämmer in på några pågående flygningar över där jag gör mina observationer.

Jag borde kunna upptäcka rätt snabbt om det är nåt som inte stämmer. :)

Jag uppmuntrar alla er andra att göra samma sak var ni än befinner er. Då kan vi ganska snabbt få en bild av vad som händer...eller inte händer.

Posted on: 2011/4/19 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag gjorde det förra sommaren när sprutandet var på topp. I augusti någon gång. Enligt flightradar24 själva så skall ca 60% av reguljärflygen vara utrustade med den utrustning som gör dem synliga på deras sida.

Märkligt nog var det bara var tionde plan som syntes på deras hemsida.

Vad det beror på kan man ju spekulera i...

Och till alla er som pysslar med personliga påhopp och helt sonika bestämt er för att allt är som det ska (contrails-anhängare och annat pack med andra ord) kan sticka från forumet, eller iaf häcka i en annan tråd. Tack.

Posted on: 2011/4/19 15:15

See User information
SMHI om global dimming:
http://www.smhi.se/kunskapsbanken/met ... ogi/global-dimming-1.3928

Se vad bra det är med skit i luften, hela den temperaturhöjningen som IPCC förutspådde har uteblivit pga "Global dimming". (Givetvis räknas i detta fallet inte co2 molekylen som aerosol, utan jävulens molekyl)

Hur flyget ligger bakom denna dimming finns det massor att läsa om bla här
http://www.pa.op.dlr.de/pazi/
http://www.esrl.noaa.gov/csd/arcpac/scienceplan.pdf
http://www.asp.bnl.gov/ARM_ISDAC.pdf

där och i alla patent står det även hur man kan öka "global dimming" genom manupulation av bränsle eller andra lösningar. och vipps så blir alla AGWare så glada att stora anslag delas ut till geoengineering, som här tex
http://gow.epsrc.ac.uk/ViewGrant.aspx?GrantRef=EP/I01473X/1

Och då blir SMHI och andra AGWare jätteglada, hela den uteblivna temperaturhöjningen kan skyllas på "global dimming", IPCC kan ju inte ha fel, och utan någon dimmingeffekt hade IPCC inte haft någon ursäkt kvar.

Förmodligen (förhoppningsvis) är "Chemtrailsen" inte mer än boostade kondensstrimmor i syfte att orsaka global dimming. Givetvis kan dom inte erkänna att det är flyget som orsakar detta, då har dom bränt sej själva, dels skulle dom ju erkänna "Chemtrails" och det är ju bara en tokig myt ;)dessutom vill dom ha till ett beslut som tillåter geoengineering (med dagens "oavsiktliga" dimming som referens), och då faller det hela på plats varför vi inte får något erkännande.

Tja, det var lite tankegångar från mej

Posted on: 2011/4/19 15:36
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
God-Morgon
"Jag gjorde det förra sommaren när sprutandet var på topp. I augusti någon gång. Enligt flightradar24 själva så skall ca 60% av reguljärflygen vara utrustade med den utrustning som gör dem synliga på deras sida.

Märkligt nog var det bara var tionde plan som syntes på deras hemsida.

Vad det beror på kan man ju spekulera i...
"

Milda makaroner, här var det sprutande må jag säga.
En liten reflektion.
Tror du inte att de som dom sprutar ut har gjort dig galen?
bevisa motsatsen.

Ja berätta du, du som vet. Varför är det så? Vad spekulerar du i, ödlor kanske eller ondsinta flygplan eller en högre makt?

Om du skulle vara ärlig i en diskussion så skulle jag på några få rader bevisa att det inte är någon som spejar på dig. Vågar du få dina grundmurar raserade?

Posted on: 2011/4/19 16:17

See User information
ärlig?
vad menar du?
jag är Alltid ärlig.
Eller jag gör iaf ett så gott jobb jag kan med att inte fara med osanningar eller dravel.

Galen?
Ja, kanske det. I mina ögon är de allra flesta, de som i dagens samhälle betraktas som "normala", galna.
Någon sa en gång att linjen mellan galenskap och geni är hårfin. Det kanske ligger något i det?

Jag har ingen lust att lyssna på några personliga påhopp, eller hur du tänker såga det jag sagt i någon tidigare tråd, eller försöka vimsa till mitt resonemang.
Jag är som en formbar boll, min ståndpunkt är Alltid flytande.
Du förstår, jag lär mig nya saker varje dag, därav är jag varken konservativ eller principfast i sakfrågor.

Men varsågod om du vill försöka förlöjliga mig.
Till vilken anledning förstår jag inte, men om det får dig att må bättre så go ahead.

Posted on: 2011/4/19 17:22

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Chemtrails ligger oftast över vissa områden och avslöjas genom att dom på satellitfoton klart och tydligt är områdestäckande. Ännu mer avslöjande är ju att de ofta ligger där lufttrafik är ovanlig och täcker in områden mellan städer utan flygförbindelser. Observera att det finns fler länder än USA som har satelliter uppe!

Vad menar du med "områden mellan städer utan flygförbindelser"?

T.ex. kan plan mellan Japan och England, eller Ryssland och USA ta vägen över Norrland.
På de flesta platser passerar det flygplan i närheten (och man kan se längre än man tror, jag har sett plan som varit åtminstone 15 mil bort klara dagar från höga punkter) då och då. Dessutom kan strimmor färdas en bra bit med vinden och därmed observeras långt från den plats där planet flög över.

Att strimmorna på satellitbilder verkar tecka vissa områden kan bero på att dessa områden är områden som just då haft gynnsamma meteorolgiska förhållanden för att bilda kvarliggande strimmor.

Posted on: 2011/4/19 20:47

See User information
Quote:

sliparn skrev:

Sedan önskar jag att de som anser att dessa sk chemtrails som nu rapporteras runt om vårat klot är helt normala och ser ut som de alltid gjort, plockar fram fotoalbumen före 2000 och försöker hitta dessa trails samt de stora slöjorna till cirrusmoln de orsakar.

http://contrailscience.com/contrail-photos-through-history/

Posted on: 2011/4/19 20:53

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

sliparn skrev:

Sedan önskar jag att de som anser att dessa sk chemtrails som nu rapporteras runt om vårat klot är helt normala och ser ut som de alltid gjort, plockar fram fotoalbumen före 2000 och försöker hitta dessa trails samt de stora slöjorna till cirrusmoln de orsakar.

Jag måste säga att det där var ett gäng väldigt övertygande bilder.
Hmm... Jag vet att minnet sviktar mig, men jag har ändå svårt att tänka mig att himlen alltid skulle sett ut som den gör nu för tiden.
Jag är definitivt open-minded för att det bara är contrails vi ser där uppe, men logiken säger mig något annat, om man ser till regelbundenheten bland annat.

Och i min minnesbild är det bara de senaste 2 åren som vår fina stad, Jönköping, fått sin himmel kriss-krossad på det här viset...

mmm...
vi får väl se.
Jag har tidigare lovat att jag ska besöka en psykolog och allvarligt fundera på min psykiska hälsa om allt är som "vanligt" den 1a januari 2013, och det står jag för

...chemtrails existerar!

Posted on: 2011/4/19 21:30

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

sliparn skrev:

Tack!
Det är precis sådant som jag menar! Fast kan du hitta något i ditt eget fotoalbum, gärna från Sverige?

John P Holdren har medgivit att sedan tidigt 90 tal har USA haft geoengineering försöksprogram, så det är ganska troligt att dessa försök fastnar på kort. Dessutom är cirrusbildningen av contrails inte något helt onaturligt, läser man vad forskningen vet så har alltid förutsättningarna funnits, men att vid ökning av tex svavelhalten i bränslet, eller ökad sotproducering så har cirrusmoln lättare att bildas, samt har en längre livstid. En dimmingeffekt blir resultatet, denna dimmingeffekt har enligt forskningen en stor potential att minska "global warming"

Då är frågan kan flyget ha gjort någon utvärdering av sin klimatpåverkan? Om dom gjort det, vilken linje skulle dom då välja att gå när dom ska utveckla bränslet mm?
A. Att öka klimatpåverkan (öka global warming effekten)
B. Att minska klimatpåverkan (minska global warming effekten)

TreeOfLiberty skrev:
"sedan utvecklas det nya bränslen också som säkert kan påverka det på nya sätt"

Japp, precis! En ändring av den kemiska sammansättningen av bränslet (av tex klimatskäl) ÄR geoengineering (eller chemtrails om man så vill). Du har därmed ställt dej på chemtrailteorins sidan ;)

Det som gör att jag inte kan släppa detta är att för ca tio år sedan sändes ett meteorologprogram på radio, en dam ringde och frågade Pär Holmberg varför flygplanen helt plötsligt började göra moln.
Pär svararde att:
Flygplan kan INTE göra moln, det är en myt, kondensstrimmorna försvinner på några minuter.

Mycket märkligt uttalande av en expert på SMHI, om nu det nu alltid varit så vanligt med cirrusmoln tillverkade av flyget, eller hur?

Detta ämne är värt att hålla ögonen på, svaret behöver inte vara så dramatiskt som endel teorier framhäver, kanske är det en medveten utveckling av motorer, bränsle mm för att öka den där dimmingeffekten så flyget kan friskriva sej från co2 beskattning. Forskningen ger iallafall stöd för detta.

Posted on: 2011/4/20 10:26

See User information
Nu undrar jag: den här tråden är ju ändå ganska gammal. Har iNGEN tittat på de NASA-bilder som visade existensen hur tydligt som helst som låg här åtminstone i höstas. Har man sett dom och lägger till det faktum att dom numera är oåtkomliga, så lär insikten att chemtrails är högst verkliga fisa in plötsligt och övertygande. Nå, är jag den ende som klickade på länken???

Jag har hittat andra sattelitfoton på samma tema...

När jag började läsa och skriva på Vaken, illustrerade de som gjorde inläggen flitigt med länkar, men det har liksom vibrerat bort på nåt sätt...

Jag tycker att det är tråkigt att stå och stampa på samma ställe och fråga sig själv exakt samma sak den ena gången efter den andra och förkasta exakt samma svar. När argumenten tryter börjar personangreppen. Hoppa gärna på mig, jag älskar bråk.

LÄS PÅ FÖR HELVETE FÖR MIG ÄR SAKEN FULLSTÄNDIGT UTAGERAD

I likhet med 9.11, Estonia och en hel del annat.

Lycka till, för övrigt, och Glad Påsk.

Posted on: 2011/4/20 10:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Ni tittar på ett träd och ser en sten.

Bredvid det röda sträcket är det en sk. sprejning, kan någon av er förklara hur i helskotta man får in allt det där i ett flygplan? Jag mätte lite och sträcket är på 400km. Inga undanflykter utan försök att vara ärliga, allt annat är en pyramidal knockout.

http://i52.tinypic.com/35ksutc.jpg

Väntar otåligt på en förklaring.

Posted on: 2011/4/20 12:45

See User information

Quote:

Pax skrev:
Ni tittar på ett träd och ser en sten.

Bredvid det röda sträcket är det en sk. sprejning, kan någon av er förklara hur i helskotta man får in allt det där i ett flygplan? Jag mätte lite och sträcket är på 400km. Inga undanflykter utan försök att vara ärliga, allt annat är en pyramidal knockout.

http://i52.tinypic.com/35ksutc.jpg

Väntar otåligt på en förklaring.

Har du inte läst en enda rad av vad vetenskapen skriver om hur strimmorna/molnen bildas, eller vilka mekansimer som gör att kondensstimmorna kan spridas och hänga kvar i timmatal utan att lösas upp?

"hur i helskotta man får in allt det där i ett flygplan"

Vatten finns redan i atmosfären, det behöver dom inte ta med sej;) det som syns är vattenånga! Det dom behöver ta med sej är något som binder vattenångan/molekylerna till stabila enheter, och bla sot från avgaserna gör just det, kan dom öka svavelinnehållet i bränslet så ökar sotbildningen och effekten blir att moln bildas lättare, men även andra kemikalier antingen tillsatta i bränslet, eller injecerade i motorn har den effekten att moln lättare kan bildas (det kan du läsa i alla patent och forskningsrapporter)

Geoengineering handlar om att få vattenångan att stabilisera sej till moln, INTE att sprida 100% kemikaler som blir egna kem-moln. Du verkar ha extremt lite kunskap i ämnet PAX, ändå kivas du ständigt om just chemtrail. Läs på eller lägg ner.

Posted on: 2011/4/20 14:24

See User information
Är det där chemtrail 2.0. Från början var det bilder på "sprutmunstycken" som sprutade ut kemikalier. Flera här på forat kände av det redan efter 30 min, även en och annan katt fick ändrat beteende. Läs äldre trådar så får du se. Det var lika sant som dina påståenden, och alla var lika övertygande om att det var barium mm. som sprutades ut från planen.

Allteftersom det orimliga i påståendena gick upp för konspiratörerna så ändras utsagorna till en mera rimlig förklaring. Dvs. chemtrail 2.0.

Apropå min kunskap, så kan man inte ha kunskap i ett icke ämne.

För övrig så innehåller molnen ingenting annat än ånga. Jag kan bevisa det med enkel fysik som även du skulle kunna förstå.

Posted on: 2011/4/20 15:16

See User information
De som kommer ihåg flygtrafiken från förr känner igen att "trailsen" förändrat sig. De började komma på mitten av 80 talet. Efter det att ett antal flyplan korsat himlen så blev det inte mulet eller kallt förut, det blir det nu. Kemikalier eller inte, med mening eller inte, det råder en förändring, det är enkla fakta att ta sig an.

Hade varje trail varit sig lik så skulle jag inte uppmärksammat fenomenet, nu är inte varje trail lika. Skulle kölden skapa detta fenomen så skulle trails högre och högre upp vara mer påtagliga, så visar sig inte fenomenet. En del ligger på ganska låg höjd och släpper ut nåt som sprider sig, i flera timmar, medans flyplan högre än dom släpper ut något som försvinner med en gång, ibland tvärtom givetvis.

Må gott

Posted on: 2011/4/20 15:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Hur som helst så är det kul att FN vill förbjuda det som inte existerar....eller hur Pax.

More than 190 nations agreed last week to ban geoengineering as part of action under a United Nations treaty to protect the diversity of life on Earth. The countries, which are parties to the 1992 UN Framework Convention on Biological Diversity, met for a conference of treaty partners in Nagoya, Japan.

Geoengineering refers to large-scale technological intervention, such as reflection of sunlight, to address rapid climate change.

http://pubs.acs.org/cen/news/88/i45/8845news1.html

Posted on: 2011/4/20 18:10
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Pax skrev:
Är det där chemtrail 2.0. Från början var det bilder på "sprutmunstycken" som sprutade ut kemikalier. Flera här på forat kände av det redan efter 30 min, även en och annan katt fick ändrat beteende. Läs äldre trådar så får du se. Det var lika sant som dina påståenden, och alla var lika övertygande om att det var barium mm. som sprutades ut från planen.

Allteftersom det orimliga i påståendena gick upp för konspiratörerna så ändras utsagorna till en mera rimlig förklaring. Dvs. chemtrail 2.0.

Apropå min kunskap, så kan man inte ha kunskap i ett icke ämne.

För övrig så innehåller molnen ingenting annat än ånga. Jag kan bevisa det med enkel fysik som även du skulle kunna förstå.

Chemtrail 2.0? Nä detta är 1.0 Barium och aluminium är ett par av kemikalierna som kan användas för att boosta molnbildningen, svavel eller svaveldioxid andra . allt finns att läsa i forskningsrapporterna och patenten. Detta är väl det som sagts hela tiden? Det där med munstycken på vingarna mm, härstammar säkert från forskningsprojet där sådan utrustning använts, knappast troligt att vanligt passagerarflyg utrustas på detta vis.

Och förresten är vetenskapen kring molnbildning av flygets kondens ett "icke ämne"?
Är Vetenskapen kring hur man kan öka den effekten ett
"icke ämne"?

Sedan påstår du dej veta att moln endast kan innehålla vattenånga, inget annat! Vilket nonsen, har du verkligen så usel insikt i detta ämne?

Posted on: 2011/4/20 20:03

See User information
THE VERY PEOPLE RESPONSIBLE FOR CHEMTRAILS EXPOSED RIGHT HERE!

Meet the Scientists, the Geo-engineers/ Royal Society, responsible for poisoning our air &screwing with the Weather! Hasn't their work proven to be just FANTASTIC with all the Chemtrails & INSANE WEATHER this Winter - all this Record Cold? If you're looking for the Names & faces of the people responsible - HERE YA GO!

http://youtu.be/Lw3eGPFrRkA

UK House of Commons: "The Regulation of Geoengineering"

Here you can browse the report together with the Proceedings of the Committee. The published report was ordered by the House of Commons to be printed 10 March 2010.

HTML Report: http://www.publications.parliament.uk ... ct/cmsctech/221/22102.htm

PDF Report: http://www.publications.parliament.uk ... lect/cmsctech/221/221.pdf

GAO Testimony: "Preliminary Observations on Geoengineering Science, Federal Efforts, and Governance Issues" Print E-mail
Thursday, 18 March 2010 05:58

GAO - United States Government Accountability Office

Testimony Before the Committee on Science and Technology, House of Representatives

"CLIMATE CHANGE - Preliminary Observations on Geoengineering Science, Federal Efforts, and Governance Issues"

Statement of Frank Rusco, Director Natural Resources and Environment

http://www.gao.gov/new.items/d10546t.pdf

Posted on: 2011/4/24 11:07

Edited by gaston on 2011/4/24 11:26:58

See User information
Tyvärr har jag sett ganska många chemtrails dessa dagar. Jag är nyinflyttad till Stockholm och de gjorde mig nästan gråta för dumma fåren. Trots inte så mycket här i Södertälje.

Konstigt?

Posted on: 2011/4/24 14:00

Edited by josephblauman on 2011/4/24 14:22:07

See User information
Monsanto berättar att de skapat "chemtrailsresistenta" grödor för fattiga bönder?

The International Food Policy Research Institute:

http://www.ifpri.org/publication/deli ... neered-crops-poor-farmers

Delivering Genetically Engineered Crops to Poor Farmers
Recommendations for Improved Biosafety Regulations in Developing Countries
A new generation of genetically engineered (GE) crop research aims to alleviate these pressures through the improvement of subsistence crops—such as cassava, sorghum, and millet—that incorporate traits such as tolerance to drought, water, and aluminum in soils as well as plants with more efficient nitrogen and phosphor use.

Posted on: 2011/4/25 11:24

See User information
Quote:

josephblauman skrev:
Tyvärr har jag sett ganska många chemtrails dessa dagar. Jag är nyinflyttad till Stockholm och de gjorde mig nästan gråta för dumma fåren. Trots inte så mycket här i Södertälje.

Konstigt?

Menar du att det är betydligt fler chemtrails över Stockholm än över Södertälje?

Det låter lite märkligt, med tanke på att ett plan som flyger rakt över Stockholm på marschhöjd är inga problem att se från Södertälje.

Södertälje ligger ca 30 km från Stockholm, och plan på marchhöjd flyger på 10-12 km höjd.

arctan(12/30) = 21,8 grader
arctan(10/30) = 18,4 grader

Ett plan över Stockholm syns alltså från Södertälje ca 18-22 grader över horisonten. Inga problem att se.

Posted on: 2011/4/25 20:34

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper