vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#49


See User information
Ni som tror på konspiration här får nog undersöka saken innan ni jublar i förtid. Men klart, ni är inte ute efter sanningen utan bekräftelser för att ni har rätt.....viss skillnad.

Undersöker man saken ser man att det framförallt är tre emails media hänvisar till och media och resten missförstår allting.

Kan varmt rekommendera denna film som förklarar allt.

http://www.youtube.com/watch?v=7nnVQ2fROOg&feature=player_embedded

Så slipper jag förklara allt själv.

Posted on: 2009/12/8 9:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#50


See User information
Quote:

eezy skrev:
Så lämpligt att de hackades så nära inpå Köpenhamn. Opec jublar och jag som pluggat ekologi fattar inte, trots Club of Romes intressen, vad som e så jävla bra med koldioxid. Speciellt inte när regnskogen fortsätter att minska, vilket väl innebär att mindre koldioxid kan upptas? Någon som kan förklara?


eezy, här har du information om att Co2 gynnar träden..

Greenhouse gas carbon dioxide ramps up aspen growth
http://www.news.wisc.edu/17436

”The study, by scientists from UW-Madison and the University of Minnesota at Morris (UMM) and published today (Dec. 4) in the journal Global Change Biology, shows that elevated levels of atmospheric carbon dioxide during the past 50 years have boosted aspen growth rates by an astonishing 50 percent.

”Trees are already responding to a relatively nominal increase in atmospheric carbon dioxide over the past 50 years,” says Rick Lindroth”

Posted on: 2009/12/8 9:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#51


See User information
Är det försvarbart att några träd växer snabbare när andra försvinner helt? Eller läste du inte hela artikeln?


Kolla vem som vill att du ska vara klimatskeptiker innan du kan kalla dig för sanningstalare, är du snäll.
http://www.desmogblog.com/oily-echo-machine-behind-climategate

De gjorde likadant innan Kyoto men miljörörelsen har kämpat för att lyfta frågan längre än så.

I Kenya tigger barn längs vägarna nu (min syster är voluntär där nu) men de tigger inte pengar utan vatten. Är det också ett påhitt?
Att Tuvalu och andra länder kommer ligga under vatten om 80 år?
Att Himalayas glaciärer smälter när hälften av världens befolkning är beroende av dem för vatten?

Visst har klimatförändringar skett på jorden tidigare men då har inte de flesta (då djur som dinosaurier) överlevt.

Posted on: 2009/12/8 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#52


See User information
P1, analog repris nu, fram till nyheterna kommer det handla om klimatmötet. Nånstans där i slutet kommer ett uttalande av Gro Harlem Brundtland, fd statsminister, fd WHO-generaldirektör, som är ett av de mest ignoranta uttalande jag hört från klimatalarmisterna sida! Tyvärr är jag väldigt dålig på att skriva norska...men det var ett citat att lägga på minnet precis innan hon lämndade reportern! (finns att ladda ner som dagens 17-timma av "Studio Ett" här http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?programid=1637 så får man väl klippa loss det). Jag blir rädd när jag hör en sån nonchalans av någon som har sådan makt över vår framtid...om jag var en av de forskare hon inte tror finns och som jobbat med klimatforskning hela livet skulle jag bli heligt förbannad!

"det där med andra forskare, det bryr jag mig inte om"
"de är inga experter" eller nåt sånt...sen gick hon argt iväg och ville inte höra något mer från den artige reporten om vilka experter som finns...

Posted on: 2009/12/8 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#53


See User information
delfin76: Du säger att de flesta djur dog vid tidigare värmepucklar, men alltså, medeltiden var ju inte länge sen i såna här sammanhang - titta på puckeln i den här vedertagna grafen- isbjörnarna och alla andra överlevde det! Vi har bra långt kvar innan vi kommer upp i en sån uppvärmning igen! http://media.kusi.com/images/chart2.jpg (oavsett om det var exakt lika varmt som på den här vedertagna grafen eller inte så är det ingen som har debunkat hela perioden som ett beställningsjobb av ExxonMobil) Alla som gråter över isbjörnarnas död inom ett fåtal år i de propagandafilmer som syns övreallt numera har hittills missat att förklara hur de får ihop det där...

Och den där desmogbloggen, ja, den har jag sett många gånger innan, den kommer ofta upp i kommentarer på DN.se

Vad står det i din länk om Heartland Institute, de som tidvis samarbetar med folk som Monckton och Lindzen och organiserar den där hemska konferensen din blogg pratar om: "Used to receive funding from ExxonMobil," Lägg märke till "Used to"

Vad tycker ExxonMobil (världens största oljeföretag) idag?
Jo, de är FÖR koldioxidskatter http://seekingalpha.com/article/11403 ... over-cap-and-trade-system ...så det förklarar nog att de inte är så intresserade av att "köpa" Lord Monckton längre, som är den största kritikern av alla mot koldioxidskatter...notera också detta om Heartland:

"Sixteen percent of the organization's income came from corporations and 84 percent from individuals and foundations. Heartland does not accept government funds and does not conduct "contract" research for special-interest groups." http://www.heartland.org/about/

Ställ de "hemska" 16% de får av företag mot de gigantiska summor av allas skattepengar som pumpas in i klimatforskning bara man ser till att yppa "man-made global warming" i anslagsansökan (de finns väldigt många vittnesmål om hur osäkra klimatforskare gett efter för att livet blir så mycket lättare om man väljer "the good side").

Vad gäller Kenya är jag inte tillräckligt insatt, det är naturligtvis beklagligt att det är så. Jag ska se över det. Jag är inte svartvit i min bild av världen och jag kan ta till mig forskning från båda sidor (men jag tror också oavsett att alarmistsiffrorna är överdrivna, vilket också bekräftas av en ignorerad rapport av Richard Lindzen som kom nu i år) Dock har ju inte läget för u-länderna blivit bättre sen odling för biobränsle drivit upp råvaropriserna på livsmedel senaste åren, det drabbar inte oss så hårt, men för de som knappt har råd med en skål ris om dagen är det skillnaden mellan svält och inte svält - ett exempel på att argumentet "det skadar ju ingen om vi vidtar åtgärder även om vi har fel" som ofta hörs inte stämmer.

Vad gäller saker som kommer ligga under vatten så tar jag allt sånt med en nypa salt numera, det ändrar alarmisterna hela tiden på, man har hållit på så sen 1989, men när åren går och det börjar låta fånigt så flyttar man fram årtalen det ska inträffa och justerar ner nivåerna....

(edit: ändrade konstiga meningsbyggnader pga sömnbrist)

Posted on: 2009/12/9 0:25

Edited by AladdinSane on 2009/12/9 1:17:33
Edited by AladdinSane on 2009/12/9 1:31:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#54


See User information
Vilken konstig graf som du säger är vedertagen?! (mediakusi nåt)
Kan du skicka källan är du snäll.
Den liknar inget jag har sett och då har jag ändå sett många grafer.
Vem har du fått den ifrån?
16% från företag och 84% från individer och foundations, aldrig undrat vilka som står bakom de 84%!
Exxon började förlora marknadsandelar när de öppet redovisade att de stödde antimänskligklimatpåverkan att de gjorde en PR ändring och numer säger man sig vara gröna precis som Vattenfall i Sverige driver "miljö"kampanjer. Det är bara greenwashing att tvätta sitt varumärke men sen satsar de ändå på kolkraftverk, oljeutvinning etc.

Några gjorde en film om ungdomar i Mikronesien om deras land som kommer försvinna under deras liv. Jag ska skicka den.

Nej världen är inte svart eller vit men vad är liv utan vatten?
I Mikronesien saltvatten ner i dricksvattnet och i Kenya inget vatten.
Nej biobränslen är definitivt ingen lösning.

Posted on: 2009/12/9 9:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#55


See User information
Den låg på den här sidan: http://www.kusi.com/weather/colemanscorner/11595211.html Jag vet inte allt om den grafen men eftersom Coleman använder den efter sitt forskarupprop så tror jag inte att det är något han själv har hittat på och ritat i Paint. Och alltså, helt säkra på exakt hur varmt det var då går det ju av naturliga skäl inte att bevisa, men att det var väldigt varmt under den tidsperioden går det att se, varmare än vad vi är nära idag.

Ja, det står i alla fall att det är från "1,600 individuals, foundations, and corporations." Det går säkert att hitta massa sliskiga republikaner, tobaksmiljonärer etc etc där. Heartland har i alla fall givit en plattform åt klimatforskare som inte bjuds in att tala på¨andra ställen. Skulle jag vara en skeptisk forskare som funnit något viktigt så skulle jag vara ganska frustrerad om jag inte kunde få berätta det för omvärlden.

Hursomhelst hade jag mina nuvarande åsikter om klimatet långt innan jag hörde talas om Heartland och Lord Monckton. Hade inte sett/läst någonting med honom för två månader sen.

Jag har varit medlem i både Fältbiologerna och Grön Ungdom, men nånstans kring Al Gores film kom så blev jag mer och mer trött på att miljörörelsen bara kom att handla om klimat. Den som öppnade ögonen på mig var en svensk docent i släkten som la fram allt för mig (jag vill inte namnge honom för han är så trött på frågor om klimat för man drunknar bara i mail om att man är "oljegubbe", han vill ägna sig åt annat nu).

Posted on: 2009/12/9 11:50

Edited by AladdinSane on 2009/12/9 12:14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#56


See User information
allvetaren: Jag har tittat på filmen du skickade. Visst tar Rush Limbaugh, Glenn Beck och "vår" käre Alex i från tårna - men det gäller ju det mesta de gör. Notera dock att det inte bara är de som reagerat på Climategate - Eduardo Zorita, en klimatforskare knuten till IPCC som INTE är på skeptikersidan, tycker ändå att Climategate är såpass allvarligt att de inblandade skall uteslutas från fortsatt IPCC-arbete. Han kan betydligt mer än dig och mig om detta och säger ändå "Short answer: because the scientific assessments in which they may take part are not credible anymore." http://wattsupwiththat.com/2009/11/27 ... rther-ipcc-participation/

Och visst är det ett överciterande av samma mail i media, särskilt första veckan, men med dagens höga mediatempo blir det mycket cut n paste...jag har själv inte läst alla mail, vet inte när jag skulle ha tid till det, kanske i sommar? Men om man exempelvis följer dessa tre bloggar, som skrivit seriöst och nyanserat om klimat även innan Climategate så dyker det då och då upp nya analyser av fler mail http://camirror.wordpress.com/ (tillhörande forskaren Steve McIntyre som ofta avhandlas i mailen) http://noconsensus.wordpress.com/ http://bishophill.squarespace.com/

Sen får vi ju komma ihåg att läckan inte bara visade mail utan även deras (medvetet) bristfälliga kod som är VÄLDIGT pigg på att göra små uppåtsving nästan vad man än matar den med...( sen "glömmer"din film de mail som visar på viljan att vägra Freedom of Information-requests, slänga saker efter att man läst dom etc) Och sen har vi ju "borttappat" data etc etc (och det handlar inte bara om de rena termometerdata som nu offentligörs i Storbrittanien för att whitewasha)

(Edit, missade lklistra in länkar och sånt nu, måste gå o köpa kaffe, sen får jag nog stänga av datorn några dagar och julstäda, blivit nätberoende på min ledighet sista tiden...)

Posted on: 2009/12/9 13:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#57


See User information
One thin September soon

A floating continent disappears

In midnight sun

Vapors rise as

Fever settles on an acid sea

Neptune’s bones dissolve

Snow glides from the mountain

Ice fathers floods for a season

A hard rain comes quickly

Then dirt is parched

Kindling is placed in the forest

For the lightning’s celebration

Unknown creatures

Take their leave, unmourned

Horsemen ready their stirrups

Passion seeks heroes and friends

The bell of the city

On the hill is rung

The shepherd cries

The hour of choosing has arrived

Here are your tools

- Al Gore, 2009

Får lov att dricka upp mitt kaffe här innan jag stänger datorn,
begrundandes denna nya dikt av mångsysslaren Al Gore. Posta
din egen klimatdikt i kommentarerna på James Delingpoles blogg, vinn en bok! http://blogs.telegraph.co.uk/news/jam ... prize-poetry-competition/ Bland alla dikterna hittade jag
denna fina länk http://www.copenhagenclimatechallenge.org/ där 140 vetenskapsmän ifrågasätter det som sker nu. Där finns också "The 10 Questions" med ingående svar från den som kan området bäst. Så jag hänvisar dit nu för min del...även om andra på Vaken naturligtvis får svara allvetaren och delfin76...men själv är jag ändå samhällsvetare, så jag kan nog inte tillföra mer.

Posted on: 2009/12/9 15:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#58

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#59


See User information
Om någon missade de i går så va det på sverigesradio nyheterna ett ca 15sec inlägg där de raporterade om att klimatforskrna har undanhållit viktiga fakta och att människans påverkan av uppvärmningen inte behöver vara så stor som man tidigare trott !

Posted on: 2010/2/27 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#60


See User information
Sitter uppe igen och lyssnar på p3....och ett av nyhetsinslagen handlar om en sojabonde i Bracilien som har fått nervskador pg av bekämpningsmedel (förbjudet i övriga världen) som det är tvungna att använda för hålla nere pricerna på djurfodertillverkning som LANTMÄNNEN köper in till foder för svenska bönder......WF AAArrrGGG!!! Detta va ekots EGNA undersökning.......så budskapet tränger igenom även i massmedia !!! :) :)

Posted on: 2010/2/28 3:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#61
Quote:

Peteristen1 skrev:
Sitter uppe igen och lyssnar på p3....och ett av nyhetsinslagen handlar om en sojabonde i Bracilien som har fått nervskador pg av bekämpningsmedel (förbjudet i övriga världen) som det är tvungna att använda för hålla nere pricerna på djurfodertillverkning som LANTMÄNNEN köper in till foder för svenska bönder......WF AAArrrGGG!!! Detta va ekots EGNA undersökning.......så budskapet tränger igenom även i massmedia !!! :) :)
Finns många trådar om detta.
Sök på "roundup"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#62
Nu har en kommission städat upp!

Klimatforskare frias från misstankar

http://www.dn.se/nyheter/varlden/klim ... fran-misstankar-1.1134544


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#63


See User information
Attans, då ökar sannolikheten 'att det är vårt fel tack vare att det är vi som släpper ut växthusgaser på alla planeter i vårt solsystem'.... allt blir varmare nu...

VEM har tefat-teknologin och varför åker de runt för att värma upp hela solsystemet? ;)

Posted on: 2010/7/8 9:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#64


See User information
Den kommission som undersökt uppgifterna mot institutet på universitet East Anglia i Norwich, England konstaterade att "anklagelserna är ogrundade."

Verkar lite fattigt med detaljerna. Någon som känner till mer om den här kommissionen och vad de grundar sin slutsats på ?

Posted on: 2010/7/8 10:32
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#65


See User information
Climategate Whitewash Complete: Third Inquiry Clears Everyone Involved

A third and final inquiry into the climategate scandal has exonerated everyone involved and declared that there is no question over the science behind manmade global warming – even though, like its predecessors, it has not investigated the science.

The so called “independent” inquiry into scientists at The University of East Anglia’s Climate research Unit found that “Their rigor and honesty as scientists are not in doubt”.

http://www.infowars.com/climategate-w ... clears-everyone-involved/

Posted on: 2010/7/8 11:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#66


See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Verkar lite fattigt med detaljerna. Någon som känner till mer om den här kommissionen och vad de grundar sin slutsats på ?


Icehorn, jag hittade en del matnyttigt i en del av blogginläggen till artikeln som void länkar till ovan.

Posted on: 2010/7/8 16:22

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#67


See User information
Quote:
Tror knappast att det är oljebolagen som ligger bakom då oljebolagen ger mycket support till klimat propagandan.

http://www.informationliberation.com/?id=27859


På vilket sätt tjänar oljebolagen på klimatförändringarna?

Posted on: 2011/4/21 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#68


See User information
Quote:
På vilket sätt tjänar oljebolagen på klimatförändringarna?


Varför läste du inte hans länk?.

Posted on: 2011/4/21 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#69


See User information
På första sidan i denna tråd.

Posted on: 2011/4/21 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#70


See User information
"På första sidan i denna tråd."

Ok?. Varför läste du inte hans länk? som förklarar varför oljebolagen tjänar på det.

Posted on: 2011/4/21 20:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#71


See User information
Jag läste men förstod inte. Dessutom var det länge sedan. Finns det någon som kan förklara?

Posted on: 2011/4/22 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hackare tog e-mails från miljöforskning
#72


See User information
Klimatskatt är väl pengar som går till att minska koldioxidutsläppen? Bör gå att kolla upp någonstans..

Posted on: 2011/4/25 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS