vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

9/11 ur en annan vinkel

See User information
http://www.septemberclues.info/

Jag verkar inte hitta någon tråd som ger denna länk tidigare på Vaken. Tycker att det är värt att utvärdera denna teori om 9/11. Med hjälp av filmmaterial som setts på TV har personen bakom septemberclues analyserat dess innehåll och kommit fram till världshistoriens kanske största bedrägeri. Det fanns aldrig några plan. Värt att kolla upp imo.

Posted on: 2011/4/26 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 9/11 ur en annan vinkel

See User information
Vi har skrivit om det kan vara möjligt att låta skickliga illusionister skapa såna här intryck, men det rann väl lite ut i sanden. Det finns faktiskt möjligheter att exempelvis låta stora föremål, som exempelvis Frihetsgudinnan och, lite mer anknytningsbart, rymdfärjan, försvinna framför ögonen på en vaksam publik genom att vrida perspektivet.

Tråden spann sedan vidare på en faktiskt mycket underhållande serie verk av kända illusionister, men man kan säga att illusionsteorin till sist sågades av en rätt enig panel av vakentyckare.

I vilket fall som helst har uppmärksamheten koncentrerats mest kring husens kollapser och den delen av WTC-scenariot får väl anses utagerad vid det här laget, husen fälldes helt enkelt.

Inte mycket att snacka om, det är spill av tid.

Men om man lyckats föra allmänheten bakom ljuset med hjälp av nån sorts illusionisttrick när det gäller de inflygande planen är det förmodligen vare sig första eller sista gången såna tricks används.

Rymdfärjan trollades bort inför tv-kameror nån gång på nittiotalet och en annan gång lyckades en kille göra ett helt hangarfartyg osynligt. Att göra tricket åt andra hållet har jag aldrig hört talas om.

I naturen förekommer ju hägringar men fenomenet är svårstuderat eftersom det kräver så speciella förutsättningar.

Men det finns inte många på den nivån i den branschen, så att det skulle finnas oavhängiga experter är nog ganska otroligt...

Kunde jag själv verkligen göra "svävande damen" på fullt allvar skulle jag hålla käften.

Posted on: 2011/4/26 16:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om det aldrig fanns några plan.. då borde det finnas filmer (tagna av privatpersoner) som visar den andra plankrashen fast utan plan, dvs endast ett exploderande torn.

För att inte tala om alla ögonvittnen som borde förneka förekomsten av plan.

Väldigt vågat stunt i så fall, med tanke på alla som redan iaktog och filmade det första brinnande tornet och spränga torn två, bara så där och hävda att det var ett plan.

Posted on: 2011/4/26 16:12

See User information
Det intressanta är väl ändå att det inte finns så mycket inspelat material från den dagen, titta på t ex youtube så finns egentligen bara medias egna bilder samt ett fåtal "amatör" filmer. Man visar i dokumentären att dessa amatörer egentligen inte är några amatörer utan jobbar inom mediabranschen. Men se gärna dokumentären och avgör själva efteråt.

Posted on: 2011/4/26 16:27

See User information
Om det överhuvud taget finns en enda bild tagen av "media" i materialet är det ju alldeles oerhört eftersom det ju tyder på förkunskap. Själv tycker jag nog att nyheten kom alldeles oerhört snabbt fram på TV-kanalerna, det tog ju bara några minuter och det är klart, det hela var ju synnerligen spektakulärt men det krävs ju ändå nån form av godkännanden att få lägga ut en nyhet direkt medan det faktiskt händer antar jag, man bryter ju alla pågående program rätt av och det brukar ju vara svårt att komma fram på 112 ibland bara för att det hela låter för extremt men i det här fallet bröts alla sändningar i hela världen direkt tydligen.

Visserligen har man ju sett hur alla andra kanaler har på CNN i bakgrunden för att se vad som är lämpligt att visa. Det är väl deras bilder som banat vägen för att det gick så fort men man måste ändå förvåna sig. Det kunde ju ha varit en banal flygolycka men här visste man besked direkt. Den snabbheten skall sättas i profil mot långsamheten att inte ha några amerikanska plan i luften, inga missiler, ingenting under kanske någon timmas vetskap om kapningen. Hmm? Och om man visste att planet kapats, hur kunde man gissa sig till målet och hitta en bra plats att filma träffen från? Det hände ju förstås på förmiddan när alla var på plats, skall tilläggas... (trots tidsförskjutningen var ju folk på dagpass redo även härhemma) = timingen var perfekt! Och vare sig aktörerna handlade på den ena eller den andra gruppens mandat var valet av tidpunkt naturligtvis resultatet av noggranna överväganden.

Kanske "media" borde bevaka landet i stället för militären... "en katt är bara bra om den fångar råttor", som Mao sa.

Som en lustig detalj kan nämnas att aldrig har en fasadskylt i Göteborg plockats ner så kvickt som den på Svenska Mässans husfasad mot Korsvägen. World Trade Center stod det lite pråligt på huset men den försvann som om den torkade in i väggen på, jaa, någon timme eller nåt... och ändå satt den flera våningar upp.

Posted on: 2011/4/26 17:20

Edited by Asgeir on 2011/4/26 17:38:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Så svårt borde det inte vara att hitta ett endaste vittne som inte såg något plan utan såg södra byggnaden bara explodera. Det var ju tusentals människor som iaktog vad som pågick

Posted on: 2011/4/26 18:23

See User information
Jadå det fanns många vittnen som sa att de inte kunde höra eller se några plan men om t ex jag ägde en tidning skulle det vara ganska lätt för mig att låta bli att skriva om det.

Under livesändningen kort efter attentatet så var det en hel del på gatan som vittnade om explosion och missiler och det var först efter att media intervjuade sina egna som plan kom in i bilden.

Varför använde varenda TV-bolag som sände därifrån olika sorters filter i kameran? Varför visar olika tv-bolag olika inflygningar till det andra tornet?Och varför fanns det inga mindre bolag som kunde sända ifrån platsen? 2001 var det inte heller så där jättevanligt att folk hade kamera på mobilen. Men i dokumentären visar de på dessa teorier också.

Våga se den, diskutera efteråt.

Posted on: 2011/4/26 18:54

See User information
I mina samlingar av knepiga saker har jag en liten leksak från 2001 i mina samlingar som delades ut samtidigt som en av filmerna i Ringentrilogin hade premiär (Sagan om de Två Tornen). Leksaken distribuerades av Burger King och är en liten gudafigur som föreställer den gräslige vålnaden Sauron och så en liten bit tape med bilder på ryttare med svarta kåpor för att fullborda det lilla djävulsaltaret barnen kan leka med hemma.

Vad har detta nu med de Två Tornen att göra?

Tja, om den hemlige manusförfattaren har velat lägga ut en massa knepiga trådar att gå vilse i kan detta vara en av dom.

Riktiga kriminalfall går oftast att lösa om inga kommissioner eller plötsliga ändringsdirektiv uppifrån förstör allt.

Förnekar man ovaniköpet att brottet skulle kunna vara ett brott och misstänkliggör de misstänksamma behövs väl egentligen ingen utredning.

Personligen har jag lagt 9.11 bakom mig, liksom en hel del annat. Som Palmemordet, Estoniasänkningen, Anna Lindh, chemtrails mm.

Slutdiskuterat...

Posted on: 2011/4/26 19:15

See User information
Nu har jag inte sett filmen eller forskat direkt mycket inom ämnet, men om nu planen inte fanns på riktigt skulle det väl iaf vara någon sorts hologram, alltså folk som är där ser planen, men de finns inte på riktigt utan är endast projektioner.. Har hört en hel del inom det och det verkar finnas en del väldigt avancerad teknik inom ämnet..

Men jag har ingen åsikt om det eller tror på det.. men det kanske kan vara något att betänka med tanke på vittnen som sett planen..

Posted on: 2011/4/26 19:20

See User information
Gå till http://www.septemberclues.info/ del 2 och spola fram till minut 31 sekund 10 och fortsätt titta lite så förstår ni vad det kan röra sig om.

31:10 min http://www.septemberclues.info/

Posted on: 2011/4/26 19:27
Enlighten the people, generally, and tyranny and oppressions of body and mind will vanish like spirits at the dawn of day.
/Thomas Jefferson

See User information
Se även 43:40 min i samma video. En medlem från 9/11 commission försäger sig ganska rejält. En stund innan går dokumentären igenom "the eyewitness" teorierna.

Asgeir jag håller med dig om att det nu gått väldigt lång tid och det är dags att se framåt men i och med att världen har förändrats så fatalt av 9/11 attacken så tycker jag att om man kan få fler folk att reagera på t ex dessa "nya" uppgifter så kanske folk kan vakna upp ordentligt och kanske börja bry sig.

9/11 är den avgörande faktorn i allt vad som händer just nu.

Posted on: 2011/4/26 19:44
Enlighten the people, generally, and tyranny and oppressions of body and mind will vanish like spirits at the dawn of day.
/Thomas Jefferson

See User information
i 43:40 pratar han om pentagon

Posted on: 2011/4/26 20:04

See User information
ändock så är den officiella historien även där att det skulle vara ett flygplan

Posted on: 2011/4/26 20:19

See User information
Det jag reagerar på tror jag är att det har fått namnet "no plane" om det egentligen handlar om en missil utklädd till ett plan.
Eller har jag missuppfattat något? Var det ett utklätt plan eller var det inget plan?

Posted on: 2011/4/26 20:26

See User information
Något kom flygande i luften och träffade tillfälligtvis kontoret med papper och handläggare som bestod av personal som sysslade med att titta igenom vart 1.500 miljoner dollar som försvunnit ur försvarsbudgeten månde tagit vägen. Nu brann ju alltihop upp så tyvärr fick man lägga ner den undersökningen.

Det finns en gammal gudom som heter NEMESIS. Sist han var i farten på allvar var under våren 1945 och ett tag framåt. Sen dess har han inte varit synlig på ett tag men förr eller senare dyker han alltid upp.

Jag tyckte att jag skymtade nåt stort och rökigt i töcknet, hallå där, vart är du på väg och vem är du... hallååå...

Posted on: 2011/4/26 20:34

See User information
Hologram

Posted on: 2011/4/26 21:56

Anonym
den här filmen är inte direkt omtyckt inom sanningsrörelsen då de som så länge försökt bevisa diverse teorier plötsligt tvingas inse att även deras egen "sanning" var "fel". vet att ex.vis att skaparna av loose change inte sympatiserar med septemberclues, vilket är lite märkligt. se följande länk för mer om detta: http://www.youtube.com/watch?v=zJcwoiR24sM

mängden ögonvittnen är för övrigt inte så många som man kan tro då man från norra sidan av manhattans gatunivå inte ser husen på södra sidan eftersom man i princip alltid är omgiven av andra hus. detta säger jag av personlig erfarenhet. dvs om du inte befinner dig i antingen ett höghus eller omedelbart runt/omkring world trade center så lär du inte sett något av attacken. tippar på att det kan finnas MAX tiotalet civila videoinspelningar av attacken och av dessa så tippar jag på att hundra procent omhändertogs av staten.

See User information
septemberclues är skräp från början till slut, dom har inget som stödjer deras teori, och det finns inget argument som någon kan posta, som kommer få denna löjliga teorin att se trovärdig ut. Det finns bra videos som debunkar vad dom tar upp också om man söker efter det.

Vad gör det för nytta att spekulera om hologram? kommer vi närmare sanningen? får man fler människor att vakna upp av det? eller har det den motsatta effekten?.

Sedan borde man fråga sig själv, varför i hela världen skulle man använda sig av ett hologram, när man har sett till så att flygförsvaret inte är i närheten och inte kan ingripa, och har övningar som utspelar kapade flygplan etc för att förvirra NORAD. Flera stycken flygledare gjorde kontakt med de kapade planen, och man kan tydligt se på stålet vid krashzonen i tornen att stålet pekar inåt efter krashen. Man hittade delar av planen på taket till byggnad fem, och även på gatan etc.

Posted on: 2011/4/27 19:25

See User information
Personligen tycker jag att dokumentären visar på att mediabolagen har använt videoredigering. Betänk också att livesändningarna hade en delay med drygt 15 sekunder. Och nog kan dokumentären styrkas genom att man själv tar en titt på de officiella medainspelningarna som finns på nätet. Då märker man hur förgrunderna och bakgrunderna ändras, lägg där till olika färgfilter på varje respektive kanal och du har egentligen lyckats med konststycket att lura folk att det var plan som kraschade. Jag tror att i det första tornet small de av bomber inne i byggnaden och i den andra skedde nog detsamma eventuellt en kryssningsmissil.

Jag ser inga som helst problem att det skulle vara ett problem för sanningsrörelsen. Det bekräftar bara vad alla vet. Att byggnaderna revs med hjälp av explosiva ämnen.

Posted on: 2011/4/27 20:13

Anonym
om man tycker filmen är skräp så förstår man inte tesen.
videoredigering har använts... det tyder på ett uppsåt.
det här är som att få läsa C-kursen direkt. ta A först.

btw när säger de något om hologram?

See User information
Ingenstans vad jag vet, var ett tag sedan jag såg den så jag kanske missade det. Eller så sorterade jag bort det för att det känns som en långsökt förklaring.

Posted on: 2011/4/27 23:19

Anonym
egna slutsatser av dem alltså.

Henryhope och ThreeOfLiberty:

filmskaparen menar att missiler använts och att man sedan ovanpå den inspelningen redigerat in silluetter av flygplan som flyger in i den redan befintliga explosionen. man bevisar bl.a att samma videoupptagning som sändes i media innehåller olika element från olika inspelningar. med upp till tre olika nyhetskanaler som nyttjar samma källa till sina inslag.

mer video: http://www.youtube.com/watch?v=5BvmdWAIs14

Edited by hanuman on 2011/4/27 23:36:42

See User information
Sen har vi ju det helt oskadade passet som sades tillhöra en av kaparna som mirakulöst sades ha överlevt en händelse där hela flygmaskiner försvann spårlöst. Det fanns ju väldigt lite rester av kroppar, nästan allt maldes ju till damm. Men passet som bevisar vilka kaparna skulle ha varit fladdrade alltså ur infernot och låg utanför den sammanstörtade byggnaden.

Posted on: 2011/4/28 5:52

See User information
Det var ju en massa rykten i omlopp, men inte bara rykten. En amerikansk officer begärde politisk asyl i Canada för att han var rädd för följderna efter att han talat med pressen om förkunskap hos sina överordnade. Det och lite till nedan:

http://www.apfn.org/apfn/wtc_whistleblower.htm

Uppgifterna om den till Canada avhoppade officeren har omsorgsfullt tagits bort ur alla raderbara filer.

Men fram tonar istället en bild av en osynlig världsregering, i stånd till vilka missdåd som helst.

Det myckna talet om demokrati just nu känns som ett verkligt hån

Men dom är farliga, hade det funnits en riktig polis, en domarkår bestående av orädda och vakna människor och en vaksam press här i landet hade nog fler vågat ta bladet från munnen.

Men dom har gjort sitt jobb grundligt. Vi är egentligen chanslösa. Alla försök att sprida lite ljus stupar på att den som tvivlar avkrävs "bevis" som helt enkelt inte finns dels för att dom gjorts oåtkomliga, förstörts eller helt enkelt avfärdas på ett oerhört nonchalant sätt.

Hela frågeställningen kan inte avfärdas med att det är "USA" som ligger bakom detta ofattbara självmål. Den genomsnittlige amerikanen och svensken eller medborgaren i vilket land som helst har precis lika mycket att vinna på att avslöja och ställa dessa banditer mot väggen.

Men som sagt, jag är pessimist. Och alltför många tycks ha insett sakens svåra läge men valt att ansluta sig till banditerna istället.

Mexico eller Sverige eller USA: vi har samma problem och samma herrar och det är lika svårt att göra nåt åt det...

Vi släppte fram banditerna för långt och nu står vi där med tvättad hals. Vad kan en arbetslös diskare på Macdonalds göra om han blir ihjälslagen för att inte gå kartellernas ärenden... (medan polisen gäspar).

Jag har ingen lösning, det är kört, helt enkelt. Hur det hela gick till i detalj ändrar inte på detta.

Om inte NEMESIS vaknar

Posted on: 2011/4/28 7:31

Edited by Asgeir on 2011/4/28 7:47:03
Edited by Asgeir on 2011/4/28 7:51:17

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper