vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Vaken i Agenda
#49


See User information
Quote:
Vaken.se och Mikael Cromsjö är knappast hela sanningsrörelsen.


Finns ingen anledning att nämna detta, då alla vet det och håller med. Detta programet handlade främst om vakenrörelsen, som träffas på torget, vem tror du att dom pratar om...

"Sök på UFO Fukoshima och du får massor av träffar. knappast ett fåtal."

Träffar till UFO sidor ja. Så fort svensk media ska prata om något som Obama eller osama bin ladin, så blandar man in UFOn och onda judar för att få det att se löjligt ut, istället för att bemöta riktiga argument om frågorna som deras program handlar om. Och nu fick vi ju höra igen om hur man kan läsa att judarna tar över världen på vaken etc. Massmedian visar gång på gång att dom är rädda för att bemöta all den faktan som granskas på sidor som vaken, och försöker få det att se ut som att det finns mycket judehatare bland den alternativa median, vilket det inte gör.

Nazister etc har inget med saken att göra, det har alltid funnits nazister och deras ideer har ju alltid varit att judar är onda på grund av att dom bland annat suttit i maktpostioner och blåst folk, det snackade ju nazisterna själva om, så självklart kommer dagens nazister prata om det då också. Att blanda in dessa nazister med alternativmedia är precis som att blanda in dom med massmedian, att det finns nazister som tror på saker som massmedia skriver och därför borde man inte tro på massmedia.

Posted on: 2011/5/5 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#50


See User information
[img width=40]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ5mZouOBotjtbzhXYGtubcgyf6wmltSsjyD2V_8Wwo8InBXwob[/img]

[img width=70]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9rog5O6rXC4MloD5rXVHcGAxIb7Rr_XumxFYK3v0chB5cC3HY[/img]

[img width=80]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSerOJhf-aJxEW1-VGfk1pQe58wn9s834gvu7UZqoOUow3acgZl[/img]

Posted on: 2011/5/5 21:07
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#51


See User information
Vill man vara en ledarfigur så tar man och arbetar och gör ett egen namn. Torbjörn Sasserson och Mats Sederholm gör det.

Jag använder nu uttrycket vakenrörelsen för att inte blanda in UFOn i saken.

Vakenrörelsen kan defineras noggrannare, men jag det är fler som jag räknar in i det.

Jag representerar mig själv men är samtidigt vakens grundare.

Posted on: 2011/5/6 18:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#52


See User information
Hej

Agenda behandlade sanningsrörelsen men lät vaken eller "Cromsjös egen site" gestalta det hela.

Var och hur begreppet vakenrörelsen uppstått vet jag inte.

Det skulle ju kunna kopplas till just Vaken vilket lått leder till att man tror att Vaken ÄR sanningsrörelsen. Varning!

Beträffande "att göra sig ett eget namn", så är det i mitt fall inte något egensyfte att göra mig ett namn eller att bli en ledarfigur. Liksom så många andra skribenter såsom Linda, Sasserson, Delavante inte heller ytterst har det syftet.

Jag gör "min grej" och mitt hjärta klappar för människan och mänskligheten. För att kunna nå ut med ens budskap måste man ha ett namn annars finns man inte och därmed heller inte ens budskap. To be or not to be.

Vi är många och är spridda. Det är viktigt att alla verkar utifrån sin karaktär och personlighet. Var och en ska verka ur sin egen kraft då detta ger maximal effekt samtidigt som vi ska bry oss om varandra och stötta varandra.

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2011/5/7 0:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#53


See User information
Det kan vara bra att skapa ett eget namn och inte använda det som media skapat åt oss. De har i så fall företräda på ett definera vilka vi är.

Vakenrörelsen är ett passande namn på det sätt att det är upp till oss att bestämma vad det ska betyda. Det var Petterson som tog fram det namnet.

Att media sedan försöker bygga upp en bild av vad det betyder är självklart. Att det handlar om vaken.se, som leds av Cromsjö och inefattar massa antisemiter och ufologer.

Det vore på sin plats att definera vakenrörelsen tydligare:

Det kan även vara definerat som någonting vi håller med varandra om. Att vi är mot anti-semitism, rassism och inte är intresserade av att diskutera UFOn i dessa sammanhang. Att vi strävar efter att lösa våra konflikter internt och externt med empatisk kommunikation.

Sanningsrörelsen är ett större begrepp, alla som söker sanningen och inte begränsar sig till normativa tankegångar. Hit vill nog de flesta knyta sig, då det inte inefattar någon yttre struktur som kan bli korrupt.

Att ha två benämningar kan vara fördelaktigt. Vakenröreslen är en del av sanningsrörelsen, som 9/11-rörelsen är en del av sanningsrörelsen.





Posted on: 2011/5/7 7:43
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#54


See User information
En liten syn på saken från lilla mig....


Vad vi ser är ju en Global gräsrot-rörelse som växer snabbt i världen. En rörelse som inte bara visar på symtomen i samhället, vilket är det MS-media sysslar med. Vi försöker peka på orsakerna varför det ser ut som det gör i Världen.
Det Geo-Politiska spelet bakom kulisserna med Banksterväldet i toppen och deras styrmedel ( organisationer, Think-Thank-grupper ) under och dess olika verktyg för att kontrollera och manipulera fram olika skeenden till deras fördel, som alltid gynnar dom super-rika i världen. Deras monopol när det gäller det Monetära systemet, krigsindustrin ( dom superrika kontrollerar krigsindustrin och annan Multinationell industri genom korsägande och användadet av TRUSTER ) , informationsflödet ( Telegrambyråer och MS-Media... ) och energi i huvudsak gör att man har förslavat människor och länder under ett skuldberg ( Skuldsättning av medborgare och Länder ) som nu har nått sin topp ( Peak ) framför allt i Väst-Världen. Vad denna gräsrots-rörelse framför allt har börjat konkurrera på är informations-sidan. Och Konkurrens är det minsta man vill ha. I Demokratins namn slår man ner det sista motståndet med ett cyniskt spel där miljoner oskyldiga får sätta livet till nu och tidigare i Första och Andra Världskriget.
Deras snabbt växande övervaknings system är att inom snar framtid stoppa och tysta det uppvaknande som sker globalt.

Vi har genom historien sätt vad som hänt statsmän , och ser nu vad som händer statsmän som går utanför det Monetära system som dom super-rika har monopol på .

Politiker har blivit " horor " åt dom super-rika i världen utan att ens veta om det, i dom flesta fall. Håller dom sig inte inom ramarna för det Politiskt Korrekta blir dom inte långvariga i sin Politiska karriär.

Det intressanta med denna Globala gräsrots-rörelse är att den sträcker sig över Religiösa och Politiska gränser.

Det är människor som mer ser till våra grundbehov och inte dom alla skapade behov som blir under ett totalt korrupt och brottsligt Monetärt Banksystem som bildar svall-vågor in i resten av systemet, bland alla medborgare , om det så är Demokrati eller något annat styre. Så i förlängningen så blir ingen oskyldig.

Så jag erkänner !! Jag är själv medskyldig till det här förfallet på grund av min Okunskap.....











Posted on: 2011/5/7 9:45

Edited by sparta88 on 2011/5/7 10:07:30
Edited by sparta88 on 2011/5/7 10:10:30
Edited by sparta88 on 2011/5/7 10:15:33
Edited by sparta88 on 2011/5/7 10:17:23
Edited by sparta88 on 2011/5/7 10:19:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#55


See User information
Tillägg .

En av avarterna och styrmedlen för dom super-rika
har blivit " False Flag Operation "

Problem , Reaction, Soloution....

Posted on: 2011/5/7 10:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#56


See User information
Sanningsrörelsen är väl medias variant av "911-truthmovement"?

Vakenrörelsen är ju det globla uppvaknande vi ser i alla länder och bland alla männiksor. Något som började för länge länge sedan..

vaken.se skapades väl som en effekt av att folk "vaknar" i världen. Dvs vakenrörelsen är det största och en naturlig effekt av att folk vaknar blir att portaler likt vaken.se skapas..

am I wrong?

Posted on: 2011/5/7 10:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#57


See User information
Nepp....
forum och webbar som dessa är en reaktion på infon som började dyka ut ca: 2003. All info fanns långt innan det, men då fick man leta efter den, nu sprider den sig som löpeld...

Posted on: 2011/5/7 11:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#58


See User information
Hej Micke

"Det kan vara bra att skapa ett eget namn och inte använda det som media skapat åt oss. De har i så fall företräda på ett definera vilka vi är."

Jo det håller jag med om. Det är inte minst viktigt för ens egen identitet men också av de skäl som du nämnde. Risken finns som jag menade, att siten Vaken "mutar in" sanningsrörelsen i Sverige. Redan i programmet Agenda så fanns förvirringen då reportern satte likhetstecken mellan begreppet Vakenrörelsen och sanningsrörelsen. Ordet Vakenrörelsen är annars suveränt.

Mats

Posted on: 2011/5/7 12:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#59


See User information
Quote:

matsen skrev:
Hej Micke

"Det kan vara bra att skapa ett eget namn och inte använda det som media skapat åt oss. De har i så fall företräda på ett definera vilka vi är."

Jo det håller jag med om. Det är inte minst viktigt för ens egen identitet men också av de skäl som du nämnde. Risken finns som jag menade, att siten Vaken "mutar in" sanningsrörelsen i Sverige. Redan i programmet Agenda så fanns förvirringen då reportern satte likhetstecken mellan begreppet Vakenrörelsen och sanningsrörelsen. Ordet Vakenrörelsen är annars suveränt.

Mats


Sanning & Freds- rörelsen ? På Engelska låter det bättre . Global Truth & Peace Movement / Sweden.

Det är kanske dags att få in dom vi känner runt om i Världen under ett samlings/ Paraply namn ??

Vi det här laget vet vi vilka som har det breda perspektivet.







Posted on: 2011/5/7 19:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#60


See User information
Jag tror inte det går att kategorisera, eller ens hitta gemensamma nämnare för, alla uttryckssätt som informationsfenomenet har.

Dagens informationsmöjligheter skall jämföras med boktryckarkonsten och telefonen. Det är något nytt.


Finns ingen enad "sanningssökare"-grupp som tycker samma sak... eller tolkar information på samma sätt.

Vissa sanningssökare är "galna på riktigt" samtidigt som andra är professorer och ingenjörer som är så vetenskapliga som det går. Att tro att dessa är samma "grupp" är vilseledande.

Posted on: 2011/5/8 2:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#61


See User information
Missa inte ursäkten från agenda till "vakengrundaren" i gårdagens avsnitt. Sista 30 sekunderna. De nämnde inte att de hade hittat på en konspirationsteori om ufo-klippet de visade... jag hittar inget på hela internet om Ufo-kopplingen.

Posted on: 2011/5/9 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#62


See User information
OOOOJJJ... vilken ursäkt. Nästan som att be om ursäkt med en bukett rosor, för ett mord. Skamligt.

Posted on: 2011/5/9 19:26
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#63


See User information
http://svtplay.se/v/2418736/agenda/del_16_av_20

42 min 12 sek in.

Quote:
"Grundaren till sajten VAKEN.SE, Mikael Cromsjö, står inte bakom alla åsikter som framförs på sajten."


Lite som att han inte står för det som står på Vaken.se?! Bara jag som får den känslan att det är de vill säga med det uttalandet!?

Posted on: 2011/5/9 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#64


See User information
samma här. Uschligt så det förslår. Vad har dom för jävla problem???

Posted on: 2011/5/9 20:07
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#65


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Missa inte ursäkten från agenda till "vakengrundaren" i gårdagens avsnitt. Sista 30 sekunderna. De nämnde inte att de hade hittat på en konspirationsteori om ufo-klippet de visade... jag hittar inget på hela internet om Ufo-kopplingen.

Jag tror inte att du har sökt ordentligt isåfall.

http://deathby1000papercuts.com/2011/ ... t-in-german-news-footage/

http://www.google.se/search?q=fukushima+ufo

Posted on: 2011/5/10 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#66


See User information
Quote:

Anti skrev:
http://svtplay.se/v/2418736/agenda/del_16_av_20

42 min 12 sek in.

Quote:
"Grundaren till sajten VAKEN.SE, Mikael Cromsjö, står inte bakom alla åsikter som framförs på sajten."


Lite som att han inte står för det som står på Vaken.se?! Bara jag som får den känslan att det är de vill säga med det uttalandet!?

För mig var det väldigt tydligt då de betonade ordet "alla" väldigt tydligt, att de ville säga att M.C. inte står bakom allt som framförs på vaken.se utan bara delar av det.

Jag har lite svårt att förstå vad som är så upprörande. Samma sak står ju tydligt här på forumet också:

OBS! Enskilda debattörer i forumet representerar INTE vad vaken.se står för. Vaken.se:s grundare eller administratörer tar inget ansvar för inlägg i Forumet, varje användare av forumet ansvarar för sitt eget material. Tänk på att skriva på ett respektfullt sätt. Samarbeta istället för att motarbeta!

Posted on: 2011/5/10 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#67


See User information
Klart det finns fejkade videoklipp med ufo runt kärnkraftverket.

Vad skulle ett ufo (oidentifierat flygande objekt) kunna göra som är en konspiration? Definitionen "konspiration" är ju inte hur bred som helst.

Jag hittar inte själva teorin att det skulle föreligga en konspiration såsom påstås i agenda, finns ingen som påstått att ufot ligger bakom olyckan någonstans på nätet:

"Var det flygande tefat som låg bakom kärnkraftsolyckan?"

Så jag ber igen om hjälp att hitta konspirationen på det stora vida internet. zpz2 kunde inte visa mig någon sida som påstår att det skett en "konspiration". Bara länka till videoklippen som visar en klutt.

Posted on: 2011/5/10 20:22

Edited by pingubenji on 2011/5/10 20:46:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#68


See User information
Självklart att agenda själva hittade på det där påståendet. Det finns gränser för hur korkad man kan vara som journalist och det här är inte exempel på dålig research, det är exempel på medveten svartmålning.
Ska vi hitta på en ny check fras: "allt är tillåtet i krig och svartmåla vakenrörelsen"?

Posted on: 2011/5/11 8:04
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#69


See User information
Men UFO kopplingen på är det kanske att koppla UFOt till någon konspiration. Det ser inte ut att finnas någon konspiration om att UFOt skapat olyckan. UFOt circulerar nog efter olyckan. Agenda påstår att vakens användare tror att UFOt orsakade olyckan.

Posted on: 2011/5/11 8:26
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#70


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
...det här är inte exempel på dålig research, det är exempel på medveten svartmålning.


Jag tror ju iofs att det främst är ett resultat av felaktiga fördomar och ett försök att visa sitt missnöje kring "problemet med disinfo". Dvs samma problem som vi irriterar oss på dagligen. Det är ett undermedvetet försök att skuldbelägga vaken.se för alla galenskaper som skrivs och produceras runt om i världen. Någon måste vara mobboffer, och vaken.se är ett lätt offer pga av sin öppna natur! Vem som helst får skriva exakt vad de vill så länge de inte bråkar. Därmed kommer alla tankar och funderingar in på forumet och vaken kan därmed skuldbeläggas för vad som helst.

Ingen vill ha ogrundade rykten, felaktiga påståenden eller fejkade videoklipp med exempelvis UFO som smutsar ner det informationsflöde varifrån vi skapar oss vår världsbild. Att många sedan tror vaken.se och dess besökare vill ha felaktig information i cirkulation är beklagligt, det är tvärt om. Det är en fördom som måste slås hål på.

Det handlar väldigt mycket om associationer. (Den effektiva) metoden som vakenrörelsens kärna valt för att sprida "sitt budskap" påminner om sekter som sprider sin tro. Det förvirrar mottagaren.

Sen spelar det ingen roll att budskapet är något i stil med


1) "Undersök mer i din omgivning!"
2) "Undersök hur instabilt det ekonomiska systemet faktiskt är. Lär dig vad pengar är"
3) "Undersök hur lika höger- och vänster- politik faktiskt är. Är vårt politiska system så demokratiskt som vi tror?"
4) "Undersök hur farliga alla nya kemiska föreningar och genmodifierade grödor faktiskt är"
5) "Inse att det inte skett några studier på dessa nya kemikalier och grödor"
6) "Undersök hur några få individer kan parasitera på omgivningen genom det ekonomiska systemet. Hur gör de?"
7) "Undersök hur omfattande detta utnyttjande i själva verket är"
8) "Jämför de handlingar som vi kallar för brottslighet och de handlingar som parasiterna gör helt lagligt."
9) "Filosofera om vilka handlingar som egentligen är värst för samhället"
10) "Tänk mer, läs mer, ifrågasätt mer!"

(Dessa budskap är de som jag upplevt de senaste åren, kan ha glömt något. Kontentan är "Lär dig mer om din omgivning, sov inte bort ditt liv. Att studera hur korruption florerar är ditt ansvar som medborgare!")

Sen har det ständigt kommit (och bannats) en massa troll som spridit falska "budskap". Det hela har utvecklats till en hel kultur som vill bekämpa ifrågasättande och fritt tänkande på vaken.se genom att koppla det till trollens aktiviteter, mytomanernas utsagor, auktoritetstrots, eller sektbeteende.

Att inte kunna urskilja sanningssökare "i mängden av oliktänkande" är nästintill elakt, det betyder att man inte försökt lyssna och förstå dessa människor. Att man metodiskt fryser ut dem utav lättja. Det är en form av segregation. En ickerasistisk form av segregation.

Kanske den värsta av alla segregationer eftersom den hindrar en konstruktiv utveckling av samhället. Samhället som verkar bli mer och mer korrupt i takt med större och större resursbrist (i förhållande till efterfrågan).

Posted on: 2011/5/11 11:01

Edited by pingubenji on 2011/5/11 11:23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#71


See User information
Segregationen exkluderar oliktänkande professorer och andra sakkunniga lika mycket som det exkluderar sjuka människor. Det är alltså inte ett bra verktyg för att separera galningar och intelligenta ledare från varandra. Det är bara en form av "rädsla för att lära sig något nytt som kan komma att falsifiera sina tidigare trosuppfattningar".

Posted on: 2011/5/11 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Agenda
#72


See User information
-pingubenji!

Jag tror säkert att mönstren du beskriver stämmer väl med mainstream media överlag, men när det gäller hur vaken.se behandlats så tror jag att det är värre. Jag tror att det ÄR medveten svartmålning.
Om man som journalist HITTAR PÅ(att UFOs skulle ligga bakom Fukushima katastrofen) och tar upp judekortet i beskrivningen av vaken så tror jag att avsikten kan bara vara illasinnad. Det är så uppenbart avsiktligt att man vill skapa en dålig bild av vaken.se när man gör så här.

Posted on: 2011/5/11 15:18
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS