vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Mediablackout - Aktuellts redaktionschef Eva Landahl svarar!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mediablackout - Aktuellts redaktionschef Eva Landahl svarar!

See User information
De kände inte till detta... de har ju bara två journalister som är fullt upptagna med ehec-smittan...

För övrigt, var hittar jag information om vad det handlar om?

Posted on: 2011/6/9 10:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Svensk media tycker inte det är så häftigt när det är 20 personer på ett torg...

http://www.youtube.com/watch?v=RcztL-LkyF8

De känner väl inte att de behöver rapportera detta.
De är säkerligen ovetandes om denna karta:
http://www.thetechnoant.info/campmap/

dvs detta:
http://www.youtube.com/watch?v=Rlf7n1mmOSw
http://www.youtube.com/watch?v=o7IOWD-BUCg

Posted on: 2011/6/9 12:15

See User information
Kommentar:

The First Global Revolution

http://www.green-agenda.com/globalrevolution.html

http://www.scribd.com/doc/13088153/Cl ... e-First-Global-Revolution

Passar perfekt för N.W.O. , riv det gamla systemet genom kaos för att införa det nya genom ordning!!

Posted on: 2011/6/9 21:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Om det är något jag inte förstått så är det hur man förenar "global revolution mot bankster-eliten" med "global revolution som spelar bankster-eliten i händerna."

Det finns många här som vid första tecken på kaos och demonstrationer anser att det är club of rome som ligger bakom folkrörelsen och kaoset. Samtidigt så vill samma människor driva på en revolution mot bankstervärlden för att det behövs skipas rättvisa... folket ska inte rånas varje dag.

Så i slutet av dagen: Är folkrörelsen "hand i hand med club of rome" eller "mot club of rome" och bankster-eliten?

Förklara? Är hela vaken-rörelsen genererad av club of rome för att skapa konflikter i samhället?

Någon som har lust att svara hur de ser på dilemmat?

Oavsett hur man gör, så gör man fel. Att inte demonstrera gynnar eliten, att demonstrera gynnar eliten.

Vad göra?

Posted on: 2011/6/10 1:50

See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Oavsett hur man gör, så gör man fel. Att inte demonstrera gynnar eliten, att demonstrera gynnar eliten.

Vad göra?

Ptja, att demonstrera öppet är den givna metoden och har påverkan till viss del. Vad jag tror har långt bättre effekt är blott ökat medvetande och intresse för dessa frågor. Det är lite naivt att bara gotta sig åt tanken att någon styr skutan och man själv ej behöver bry sig så mycket. Politik har dock ofta en underton av tråkigt tyvärr. Vad värre är att vi väljer att ge bort makten över våra liv och inriktningen för våra mål och drömmar, till kapitalet och dess ackumulerande strömningar. Alla blinkande lampor i livet distraherar mer än de lyser upp till slut...

För mig är det lite en strid mot eget samvete att leva idag och vara extra medveten om världen och dess struktur.
Jag finner det svårt att leva utan att hyckla. Så är systemet byggt, och väldigt svårt att förändra inifrån. Har människan bara kunskapen om vad som pågår omkring sig så kan man aktivt välja att ställa sig utanför, men de flesta människor tar inte banklån bara för att de är ovetande om fraktionella reserver och dylikt, utan för att de behöver bo. De flesta jobbar inte för att göra världen till en bättre plats, utan för att försörja sin konsumtion. Jag tror inte att en god standard är särskilt svårt att utforma, om det görs på rätt sätt. Detta är inte målet med dagens industri eftersom vi som vanligt gör saker tvärtom, alltså för att tjäna ekonomin väl är vi allt annat än ekonomiska.
Sedan finns det tusentals andra faktorer som ingår och denna diskussion kan nog lätt bli lång, men för att sammanfatta min åsikt innan jag spyr;

Ju fler som fattar hur pengar används som råvara utan att ha annat än skuld som täckning, ju svårare blir det för politiker och företag att våldta planetens resurser. (alltså land, hav och valboskap)

Man får inte glömma att bakom alla dessa fina uniformer och titlar står ofta intet vetande människor och försöker visa sig duktiga för vad de är intalade att tro på. Med bl a detta i åtanke bör det finnas mer utav dialog människor emellan om vad som är ett humant och värdefullt samhälle, och mindre om vilken nysvensk som jagar bollen bäst under svenskt flagg eller vilken kändis som är minst kass på att dansa i TV.

Det rör på sig om än väldigt sakta, tids nog krävs handling, och då hoppas jag vi hunnit bli tillräckligt många upplysta för att ge Illuminati en skugga.

Posted on: 2011/6/10 3:57

See User information
Vi borde alltså göra filosofi 'till något sexigt'/'till ett folknöje' så att fler utövar det och fler värderingar utbyts på ett konstruktivt sätt som hanterar alla känsliga ämnen sakligt och respektfullt.

Första steget borde då vara att arbeta för att filosofi bli obligatoriskt i alla skolor och utbildningar. Att ämnet ska resultera i att studenterna/eleverna finner glädje i att behandla problematiska ämnen konstruktivt och respektfullt utan att undvika känsliga frågor.

Det "målet" skulle jag ställa mig bakom. Då är inte manifestationer lösningen. Manifestationer leder visserligen till att saker uppdagas, men nästa generation måste lära sig innebörden av orden "demokrati" och "rättvisa" på nytt genom att de utnyttjas av en ny generations brottslingar. Så manifestationer är på det sättet ingen långsiktig lösning.

"Make philosophy sexy!" är en idé som kan vara tänkvärd om man tänker långsiktigt

Posted on: 2011/6/10 11:04

See User information

Posted on: 2011/6/15 0:26

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Om det är något jag inte förstått så är det hur man förenar "global revolution mot bankster-eliten" med "global revolution som spelar bankster-eliten i händerna."

Det finns många här som vid första tecken på kaos och demonstrationer anser att det är club of rome som ligger bakom folkrörelsen och kaoset. Samtidigt så vill samma människor driva på en revolution mot bankstervärlden för att det behövs skipas rättvisa... folket ska inte rånas varje dag.

Så i slutet av dagen: Är folkrörelsen "hand i hand med club of rome" eller "mot club of rome" och bankster-eliten?

Förklara? Är hela vaken-rörelsen genererad av club of rome för att skapa konflikter i samhället?

Någon som har lust att svara hur de ser på dilemmat?

Vad göra?

Det är skillnad på demonstrationer och demonstrationer!
Titta bara på Göteborgskravallerna, de fredliga demonstranterna som kom med kritik mot eliten fick inte fram sitt budskap pga kravall-demonstranterna som fullständigt övertog all uppmärksamhet, dessutom skuldbelades de fredliga demonstranterna då kravalisterna inte kunde knytas till någon organisation. Kravall-demonstranterna gjorde helt enkelt ett jobb åt eliten genom att, inte bara krossa skyltfönster utan även krossa demonstrationerna.

Vad jag hört så är det ofta genom "movments.org" som dessa kravallister får sina resor till olika demonstratoner ordnade. Detta behöver inte betyda att alla rörelser som är anslutna till movments.org i sej är skyldiga, men organisationen infiltreras och utnyttjas av eliten för att rekrytera ungdommar till att utföra kravaller. Alan Watt har även lagt fram bevis för att "eliten" (kommer inte i håg exakt vilka det var, sök själv) utbetalat stora belopp till denna organisation. Infilttration av oönskade på demonstrationer är inget lättlöst problem, eliten är inte dumma, dom vet exakt hur dom ska göra för att utplåna all kritik.

Jag skulle gissa att majoriteten av alla terrordåd och kravaller som saknar krav eller budskap är en produkt av eliten, då dessa alltid har en destruktiv inverkan på de som får skulden, och att lägga skulden på någon är inte svårt när man äger median. Det är väl så elitens "Globala Revolution" ska genomföras.

Att annonsera om stora fredliga demonstrationer kan innebära stora risker, eliten kan flyga in kravall-demonstranter (som förmodligen inte har en susning om vem som ligger bakom det hela) från hela europa för att förstöra och förgöra demonstrationer, men vad är alternativet?
Att stanna hemma och titta på Diggiloo med en påse ostbågar?
Knappast, men att hålla koll på vilka som deltar i demonstrationer är oerhört viktigt.

Posted on: 2011/6/15 8:14
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Här e live stream från Greklands uppror idag.

http://www.livestream.com/stopcarteltvgr

Posted on: 2011/6/15 10:37

See User information

WATCH! Level 4 Emergency Fort Calhoun(Nebraska) Nuclear Plant Flooded About to Get Worse -

http://www.youtube.com/watch?v=H-yhPCapHOo&feature=share

Posted on: 2011/6/16 5:21

See User information
Det är slutspelet. Illuminati försöker köpa upp demonstranter och styra världen mot eko-fashism, medans ljusarbetare försöker väcka de sovande demonstranterna.

Jag tror att de vakna kommer att vinna!

Posted on: 2011/6/16 6:27
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Nej vi förlorar hur vi än gör, vi möter schackspelare som tänker 30-40 steg iförväg. Dom vet vad planen är medans vi bara gissar, och som ni märker så börjar dom väcka folk i allt större utsträckning. Så en del av agendan är att många ska vakna, varför? Ordo Ab Chao!

See User information
Quote:

Damiano skrev:
Nej vi förlorar hur vi än gör, vi möter schackspelare som tänker 30-40 steg iförväg. Dom vet vad planen är medans vi bara gissar, och som ni märker så börjar dom väcka folk i allt större utsträckning. Så en del av agendan är att många ska vakna, varför? Ordo Ab Chao!

Visst kan "agendan" vara svårstoppad, men deras plan är inget vi "bara gissar" den planen finns nedskriven i deras egna skrifter som tex "Ecosience" och "the first global revolution". Samma agenda återfinns i dom tunga dokumenten som politikerna skriver under (förmodligen utan att en läsa) Att läsa deras manual och dra slutsater är mer än gissningar. Eliten har ingen anledning till att "väcka folk" vad skulle dom tjäna på att visa sitt rätta ansikte, avslöja att de förgiftar oss med maten, vaccinen osv?

Det dom säker försöker är att infiltrera och förlöjliga vaken/sannings-rörelsen genom att beblanda dom med allsköns UFO, snömannen osv. Men den effektivaste metoden att sänka vakenheten borde vara att sprida lögner att hela vaken/sannings-rörelsen är deras påfund, då faller allt motstånd platt, och ingen tror på vakenrörelsen längre. Har du tänkt på det? som du själv sa, dom är 30-40 steg före!

Posted on: 2011/6/16 10:52
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Den gröna agendan är kontrollerad genom FN och UNESCO eller snarare kidnappad....de har sett att den gröna vågen är på stark frammarsch och "sträcker ut en hjälpande hand" genom en rad stödorganisationer som Gaia projekt som har sina tentakler i hela världen, men det har vart planerat länge, grundfrågan är hur vida vi verkligen behöver styrande organ som ständigt skall hålla strypgrepp på mänskligheten när vi är fullt kapabla att styra oss själva genom de universella lagar som finns i de människor som vill leva i fred och frihet.
Hur som helst så tycker jag att en ändrad syn på konsumtion och en klokare syn på naturen är ett måste oavsett om FN och staten skall vara med och peta i brasan när människor flyr till friheten, detta är ett återkommande tema i våra historia, titta på vad som hände med de som flydde till Amerika för att söka friheten......det som händer i dag med gröna vågen är samma sak.....så när de med brett leende kommer och knackar på i mitt framtida paradis kommer de mötas med en verbal rudspark och ev våld för att skydda det som rättmätigt är mitt och mina medmänniskors......Frihet från SLAVERI !!!!

Posted on: 2011/6/16 15:07

See User information
Frågan handlar om vad som får människor att ändra beteende och mentalitet kring viktiga frågor. Behöver vi då en styrande hand för att få en miljövänlig värld utan girig energitillförsel?

Friheten från det slaveri du pratar om är Arbete för överlevnad som sedan utvecklats vidare till det västvärlden håller efter; materiella objekt som i grunden finns för vår bekvämlighet men som övergår i onödighet.

Paradigmskiftet är just att förstå vad som är bra eller inte bra för oss själva och samhället vi lever i - därefter kan vi alla gå mot en ljusare framtid. Det gör vi och det har vi alltid gjort. Än viktigare blir då frågan om människor har påverkat oss i denna riktning eller ej - oavsett moraliska frågetecken.

Posted on: 2011/6/17 0:37

See User information
felpostning. skulle göra inlägg i en annan tråd.

Posted on: 2011/6/17 1:31

See User information
Om frihet handlar om att överleva så kan jag sätta mig i skogen och äta kottar.....frihet är individuell och är aldrig lika för alla, men för att förstå överlevnad i ett holustiskt perspektiv så måse vi anpassa oss och respektera olikheter och samtidigt tänka på andra människor och hur vi beter oss mot naturen.....vi har levt av naturen i hundratals år och nu är det dags att leva med den.
Det jag är rädd för när statliga organ skall lägga sig i är som med allt annat, är att lagar och regler garanterat kommer skrivas och följer du inte det till punkt och prickar så sitter du bakom lås och bom.....ekofashism
Men är deras agenda att informera och inte styra så kommer jag lyssna men kommer någon och pekar med hela handen, då är jag inte fri !

Posted on: 2011/6/17 10:12

See User information

Posted on: 2011/6/19 13:54

See User information
Såhär rapporterar då slutligen media, tror det ska vara de demonstrationsplaner som tråden började med.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/40-000-demonstrerade-i-madrid

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ove ... ade-i-spanien_6256956.svd

Posted on: 2011/6/20 6:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper