vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



O.T.O. Sverige
#1


See User information
Satt och sökte efter böcker av Aleister Crowley och snubblade över denna sida. Herregud!!!Jävla pedofil och satanist gubbar!
Veckans citat som bjuds på sidan:

Vi är alla marionetter, jag råkar bara vara en marionett som kan se trådarna.

Doktor Manhattan

Intressant att läsa om deras besatthet av den Thelemiska religionen och Aleister Crowley!!!!

O.T.O.

Posted on: 2010/1/21 10:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#2


See User information
Såg den här för ett tag sen: http://www.aleister-crowley-666.com/HOME.html

Har f.ö. The Book of Lies och The Book of Thoth sedan länge. Bättre läsa saker av honom än om honom, då hans självpåtagna epitet The Beast verkligen blåses upp till för stora effektsökande proportioner. (vilket i synnerhet ses i dokumentärer, lite larvigt faktiskt)

Ps. Var såg du ngt om pedofili på den sidan?? Blir lite förvånad.

Posted on: 2010/1/21 10:51
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#3


See User information
Nej, det står inget om pedofili på sidan. Men det är ju det dom sysslar med under sina ritualer, jävla svin.
Aleister hade väl ett förhållande med en 11 åring?

Posted on: 2010/1/21 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#4


See User information
Quote:

Sandy skrev:
Nej, det står inget om pedofili på sidan. Men det är ju det dom sysslar med under sina ritualer, jävla svin.
Aleister hade väl ett förhållande med en 11 åring?


Njaee.. hade han? Är det inte en av skrönorna? Många kvinnor och ett gäng män - men barn..? Hm.. fast vad vet man?

Vilka källor säger att O.T.O. sysslar med pedofili i sina ritualer? Sånt bör ju i så fall läggas på bordet.

Posted on: 2010/1/21 11:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#5


See User information
Om dom sysslar med pedofili går dom emot sina värderingsgrunder och visioner. Men det vore väl iofs inte första gången en hemlig orden gjorde det. Av princip så är jag skeptisk till allt och alla som verkar i det fördolda.

Dom skriver om kärlek och respekt hit och dit. Villkorslös kärlek och respekt behöver man inte arbeta i hemlighet med. Nånting stämmer inte riktigt. Dessutom verkar dom vilja sammakoppla sig med både tempelriddarna och en orden som skulle ha sitt ursprung långt bak i tiden. Samtidigt har man som sin "profet" en man som föddes långt senare och som mest verkar ha varit förlorad i sitt eget sökande.

Kan man inte bara starta en förening/orden som verkar för kärlek, fred och vänskap utan massa hemlighetsmakeri och bisarr historia.

Kanske är dags för en sådan? Kanske är det dags för en öppen orden med namnet "Amor Vincit Omnia" där alla är välkomna och där allt arbete både inom och utom sällskapet sker helt öppet.

Posted on: 2010/1/21 12:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#6


See User information
OTO:arna framstår som ganska tafatta om man jämför med tex Dragon Rouge etc. som tar det ett steg längre.
Pedofilrykten och sånt får nog stå för var och en individuellt.
Vad jag däremot hört är att en eller flera från OTO liger bakom Flashback, vilket känns logiskt när man tänker på moralen på den sidan.

Posted on: 2010/1/21 13:02

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#7


See User information
Det är som med alla religioner o filosofier; ledare o följeslagare, mästare o slavar, NEJ TACK! Själv tror jag på humanism, vi behöver varandra för att överleva, andlighet är något som jag upplever när jag rör mig i skogen. OTO låter som trams :)


Posted on: 2010/1/26 17:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: O.T.O. Sverige
#8
"Nej, det står inget om pedofili på sidan. Men det är ju det dom sysslar med under sina ritualer, jävla svin."

Har du ett bevis för detta eller är det bara vad du tror?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: O.T.O. Sverige
#9
Hah hah... De tar pengar för att initieras i en högre grad... Så brukar väl ändå inte frimureriet fungera?

http://www.oto.se/1_avgifter.php

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#10


See User information
Do what you will shall be the whole of the law.

Jag känner en kille som var ganska högt uppsatt i OTO i Sverige. Mitt ex. var med där ett tag och kände honom. Han är biskop inom någon satanisk order nu. Ganska harmlös kille som inte verklar lyckas så bra med sida trick.

Inte så märkvärdigt. De är mest där för att sprida kunskap om svartmagi för ungdommen.

Posted on: 2010/1/26 18:27
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#11


See User information
Känns bra, väldigt bra att se att objektivitet och logik på ett högre plan har tagit fart och formats på vaken.se. Ni ser inte bara ena sidan av myntet som är lätt hänt då kronan tilltalar egot och inte kungen vi slavar för. Keep up the good discussions!

Posted on: 2010/1/26 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#12


See User information
Gör vad du vill skall vara Lagens helhet.

Till O.T.O:s försvar.

Jag är initierad medlem i O.T.O, och har flertalet vänner och bekanta verksamma inom s.k. "hemliga ordnar och sällskap"; frimurarna, Dragon Rouge, A:.A:., Typhonian Order, EOD etc. Jag har studerat ockultism, magi, mysticism och esoterica i snart 20 år. Jag svarar här, för mig, som privatperson, och därmed är denna post INTE en officiell kommentar från O.T.O Sverige. Detta är enkom mina personliga reflektioner på vad jag anser vara ignoranta, otrevliga påhopp.

Jag kan ibland häpna över hur människor är blixtsnabba med att döma vid första anblick och godta tabloidmediernas paranoida uppmålning av magiska/esoteriska ordnar. Ignoransen och naiviteten marscherar hand i hand, och tyvärr så även i denna tråd.

Har det någonsin slagit er att det finns logiska anledningar till "hemlighetsmakeri" inom s.k. mysterieskolor och ordnar av initiationsmagisk karaktär?
Den inre alkemiska processen, den spirituella vägen mot självfulländning (vad nu denna månde bestå i) är en process som sker stegvis. För att kunna manövrera en bil måste du först öva, studera osv. Att kasta sig in utan någon som helst förkunskap eller praktisk erfarenhet kan ha förödande effekter. Så även inom andlig utveckling och vidgandet av medvetandet. Vad som lyfter O.T.O ur sektkontext är dess kärna av valfrihet. Du är enkom skyldig att utföra din sanna vilja; finna, finslipa och underlätta ditt alignerande som stjärna i ett kosmiskt omlopp. Detta kan utföras på många olika vis, och O.T.O:s kunskapskropp erbjuder ett av flera sätt att ta sig an detta arbete.
Vad det gäller medlemsavgifter är dessa nödvändiga för att finansiera initiatorisk parafernalia, administrativt arbete, utskick osv.

Sandy skrev:
"Jävla pedofil och satanist gubbar!"
"Nej, det står inget om pedofili på sidan. Men det är ju det dom sysslar med under sina ritualer, jävla svin."
"Aleister hade väl ett förhållande med en 11 åring?"

Ovanstående påståenden är inte bara lite så plumpa, Sandy.

Den centrala, regelbundna ritualen/ceremonin inom O.T.O är den gnostisk-katolska mässan. Att spotta ur sig anklagelser om pedofili etc. är fullkommligt befängt, ett sådant grovt övergrepp mot en annan människas kropp och vilja strider mot thelemas, och därmed mot O.T.O:s doktrin, par excellence!
Klicka här för mer information angående den gnostisk-katolska mässan för den intresserade.

Metaphor skrev:
"Vad jag däremot hört är att en eller flera från OTO liger bakom Flashback, vilket känns logiskt när man tänker på moralen på den sidan."

Information skall i mitt tycke vara fri. Flashback är enligt mig något av pionjärer inom fri info. Alternativa informationsflöden behövs för att balansera individen i och med den propaganda och maktapparat som är kommersiell media. Jag antar att du med ditt spekulativa uttalande vill koppla O.T.O till "dålig" moral? Din logik ter sig för mig väldigt förhastad och infantil.

Kärlek är lagen, kärlek under vilja.

Posted on: 2011/7/9 23:47

Edited by Quinotaur on 2011/7/10 0:09:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: O.T.O. Sverige
#13
Försvinn från detta forum ditt satanistsvin!!!!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#14


See User information
Försök att vara lite vänliga mot andra medlemmar och då inräknas både satanister och okultuster.

Angående magiska ordnar och dess hemlighetsmakeri så tror jag att det bara är struntprat med att det skulle vara så mycket kraftfulla övningar i de högre graderna så att de måste vara hemliga. Jag har sett massor av dessa hemligheter avslöjas och göras offentliga och det är inget märkvärdigt. De går heller inte att genomföra om man inte har tränat länge i enklare övningar.

Det verkliga anledningen till hemligheter tror jag är ett maktspel. Att förr i tiden gömma sig för kyrkan är en av delarna, men mer handlar det nu om att den med mer kunskap kan stärka sitt ego. Nu behöver det ju inte vara sanning för alla, men troligen många. Mycket av informationen är mer någon form av underhållning för intellektet och leder snarare bort från källan.

Vill man studera lite praktisk magi kan jag rekommendera
An initiation into Hermetics
www.infinite-beyond.com/scripts/bardon_initiation.pdf

Men vill man befria sig för egot så prova den åttafaldiga vägen.
http://www.thebigview.com/buddhism/eightfoldpath.html

Posted on: 2011/7/10 8:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#15


See User information
Jag var ganska intresserad under några år och har nog läst alltihop. Men det är så att i och med att alltihop finns att läsa helt öppet och att Crowley faktiskt själv ville starta en EXOTERISK rörelse i motsats till teosoferna att alla anklagelser om hemlighetsmakeri ju faller platt till marken!

Dessutom var Crowley en stor skämtare och en hel del får nog läsas med glimten i ögat...

Crowleys eget inre raseri tändes när fadern som jag tror var sjundedagsadventist en gång slängde en julkalkon i soptunnan! Det var en granne som tyckt synd om barnen i det strängt religiösa hemmet och försökt att smyga åt dom lite julmat.

Hade inte detta hänt hade Crowley aldrig blivit den han blev nämligen 666

Posted on: 2011/7/10 8:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: O.T.O. Sverige
#16
Om man läser deras gradsystem så ser man satanistiska läran rakt igenom bland annnat fulländad överstepräst i ILLUMINATI!!!:

Den Tredje Triaden, eller Jordens Människa 0° Minerval
I° Kvinna och Syster, Man och Broder
II° Magiker
III° Mästermagiker
IV° Perfekt Magiker och Deltagare i Enoks Kungliga Valv
P.I. Perfekt Initierade, eller Prinsessa/Prins av Jerusalem

Mellan den tredje- och den andra triaden D.E.W. - K.E.W. Dam/Riddare av Öst och Väst
Den Andra Triaden, eller Älskaren V° Prinsessa/Prins av Rosenkorset
Riddare av Pelikanen och Örnen
Medlem i Senaten för Riddarna av den Hermetiska Filosofin
Nobeldam/Riddare av den Röda Örnen
VI° Lysande (Tempel-)riddare av Kadoschorden, den Helige Graals Deltagare
Storinkvisitor
Medlem i den Stora Tribunalen
Prinsessa/Prins av den Kungliga Hemligheten
VII° Mycket Lysande Storinspektor
Biskop i Ecclesia Gnostica Catholica
Medlem i den Högsta Stora Rådsförsamlingen

Den Första Triaden, eller Eremiten
VIII° Fulländad Överstepräst i Illuminati
IX° Initierad i Gnosis Helgedom
X° Rex Summus Sanctissimus (Enväldige och Högst Helige Drottning/Kung)
XI° Initierad i elfte graden. (Denna grad är av teknisk natur och har ingen relation till Ordens generella uppbyggnad.)
XII° Frater Superior, Ordens yttre överhuvud

Jävligt märklig att Micro sitter och försvarar sånt folk??
TA BORT MITT KONTO FRÅN DENNA SIDA OMEDELBART!!!!!!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#17


See User information
Åter några historielösa jänkare som på alla sett försöker skapa sig en tradition bakåt, där det bara är ett stort hål. Det sorgliga i kråksången är att det är så många virrpannor som går på det där.

Jag har väldigt svårt att förstå fascinationen av det som kommer från andra sidan pölen. Vi och dom, där vi står lägre än dom. Hur är det möjligt att så många har gått på myten om usa?

Det är bara att läsa igenom trådarna här så ser man hur stark den där kraften är. Fast det som man missar är att "de" har samma fascination för oss, vi står för det mystiska. osv. ni står på varsin sida och önskar er bort till den andre och ingen fattar eller ser vad den andre ser.

Gissa varifrån det flesta av alla konspirationsteorier kommer ifrån. Just det usa. Och vilka nappar på den kroken BARA för att det kommer fån usa...

Det skulle gå upp för var och en om man frågade sig varför istället för att.

Håhå ja ja. Tiden är ur led.

Posted on: 2011/7/10 9:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#18


See User information
Tydligen förstår ingen vare sig innebörden av orden ironi eller parodi.

Posted on: 2011/7/10 11:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#19


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Hade inte detta hänt hade Crowley aldrig blivit den han blev nämligen 666


De människor som existerar innehåller 6 protoner, 6 neutroner och 6 elektroner.

Det är det vi kallar för kött har denna "kemiska" sammansättnig,kolla själv.

Syreatomer, O,hittar man bland annat i syrgasen vi andas, men också i vatten och ...

Ibland tränger sig andra väsen in i oss ifrån"andra sidan",ett eller flera.

När man dyrkar en tänkt GUD,vem dyrkar man då?...


Posted on: 2011/7/10 14:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: O.T.O. Sverige
#20


See User information
Har ingen koll på oto men det verkar ju bara vara en av många stigar för att lura spirituellt intresserade iväg från sanningen... Pedofiler eller ej, verktyg för eliten

Posted on: 2011/7/10 18:00
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS