vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#1


See User information
Direkt till kritan då, jag har ett gäng ritningar men jag är inte särskilt händig samt så är alla rekommenderade delar för dyra för mig att skeppa in, eftersom de enbart verkar finnas i utlandet så vitt min manual antyder.

Finns det någon som är bra med verktyg samt kanske har lite "skrot" liggande som man kan använda gratis bara för att se om det fungerar?

Posted on: 2011/7/5 2:04
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#2


See User information
Vilken modell tänkte du bygga?

Posted on: 2011/7/5 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#3


See User information
Kan du skölda av dom första magneterna i en rail konstruktion så lär du kunna bygga en med rail princip.

http://www.youtube.com/watch?v=Vo2-Qb3fUYs

För att skölda av magneterna i en parendev design kan det fungera med att placera magneten i ett metal rör med en plastring som hindrar kontakt med väggarna.

Se hur en cylindrisk magnet uppför sig i ett rör när den släpps ner i röret och nästan faller i slow motion.


Posted on: 2011/7/5 11:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#4


See User information
Quote:

Shen skrev:
Kan du skölda av dom första magneterna i en rail konstruktion så lär du kunna bygga en med rail princip.


Den som kan "skölda av magnetiska fält i rumstemperatur" får direkt nobelpriset. Då har vi flygande tefat imorgon.


Att ta sig in i magnetfältet kan likställas med att lyftas upp från marken. Sen är det busenkelt att "falla" i magnetfältets riktning såsom videoklippet visar.


Men det kan hända att jag missförstår dig. Vi kanske tänker på olika saker.

Posted on: 2011/7/5 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#5


See User information
Magnetmotorer värkar locka väldigt många och anledningen till det tror jag är att dom ser ganska enkel ut att bygga. Tittar man runt lite på tuben och andra ställen på nätet så värkar det dock inte vara många som lyckats bygga en självgående magnetmotor.

V-motorn som jag tror Shen syftar på värkar vara intressant. Ingen aning dock om det verkligen fungerar.
http://www.youtube.com/watch?v=FLek_3Hpwus

Att blanda gravitation och magnetism kanske är något som kan lyckats. Satt och funderade på det för några dagar sedan men lyckades "debunka" mina egna idéer.

Vore kul med en diskussion om ts idéer.

Posted on: 2011/7/5 15:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#6


See User information
Magnetisk sköldning är lite knepigt dom försök jag sett har mestadels gått ut på att vika in plåtbitar runt varandra så att man kapslar in fältet och om jag inte minns fel använda sig av ett tomt batteri.

Rail konstruktionen kan fungera om man lyckas kapsla in dom första magneterna som stöter bört kulan.

Forma sedan magneterna så dom aviker från varandra lite på höjden och bildar en cirkelform likt trappsteg.

Fäst järnkulan på en plastaxel och på ett hjul som drivs när magneterna skjuter ifrån kulan.

Den sköldning jag härnäst ska prova ska vara genom att använda rör med magenten i ena änden eftersom magnetfältet trycks ihop och förlängs i röret då elektronerna får det tight att cirkulera runt polerna när denna ska falla genom röret. Är röret långt nog bör ena polernas fält kunna hindras eller iallafall bromsas från att reagera på ena sidan av magnetpolen.

Något som ska experimenteras med framöver.

För tillfället försöker jag utveckla en relativt kostsam produkt pga delarna är svårtillgängliga ,som tillåter elbilarna ladda upp sig själva men det är inte lätt och hitta investerare som anser sig vara för goda för att prata med vardagliga människor. Det är otroligt vad självgoda människor är vad gäller bedöma människors kunskap när dom har sitt på bordet. När folk har sitt och nöjer sitt ego så ger dom upp och försöker utveckla saker vidare. Annat är det när folk saknar vardagslivets lyx såsom mat rinnande vatten avlopp osv har du goda ideer i en sån miljö tas dom tillvara och man tackas för sina ideer. Men i dagens värld räcker det inte med en god ide utan man bör vara född multi miljonär helst. Man pratar mycket om klasser i andra länder men i Sverige och dom bortskämda västvärldens folk finns det ochså en gömd klass ingen talar om fastän alla vet om att den existerar. Detdär att alla har lika möjligheter märkte man ju längesedan att det var teater. Ingen kan allt men man kan alltid lära sig något från alla. Om man kunde ta tillvara på folks ider skulle det inte existera några frågor . Men en sådan god värld lever vi inte i utan man ska helst se ner på människor , kunna utnyttja andra , smöra ljuga och vara trångsynt för att lyckas förändra världen till det bättre. I mina ögon har världen förlorat till sin stor del att vara det klassrum som ska tillåta en förbättra sin karma för att dom som födds upphöjda med gamla själar är rättfärdiga och sanna trampas ner istället i dagens värld. Det är skamligt att se vad världen har blivit av, men förändring måste förr eller senare ta sin plats annars lär vi begrava oss själva om inte genom våra val så bara genom vår mentalitet som sätter oss över varandra.


Posted on: 2011/7/5 16:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#7


See User information
Ja, det är den som har magneter formade i V eller U strukturer. Däremot säger jag som pingu att inte vet vad du menar med att "skölda" eller avskärma magnetisk strålning shen, för så vitt jag vet går det inte. Känner en person som också ägnat flera år att försöka producera en sådan maskin efter den principen, men som sagt just att det idag inte finns några kända sätt att avskärma permanenta magneter.

Planerna är på en s.k. HoJo motor, alla andra jag läst har redan på första söksidan eller andra påståtts vara scams, men jag har än så länge inte läst en enda negativ kommentar kring just dessa ritningar, oavsett hur långt man kollar i googles sökningar på saken.
Så vem kan hjälpa mig?

Posted on: 2011/7/5 17:35
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#8


See User information
Jag har bara sett Rons metod hittils med batterierna.

http://www.youtube.com/watch?v=uxFzQ78EVhM

Ingen äkta sköldning men bör fungera för avleda magnetismen.

Vet inte om han delar med sig av hela sanningen, men han ska tydligen ett en mötesplats därute i etern i forumform någonstans för utveckling av olika magnetmotorer inklusive sin egen modell där han hjälper folk osv osv. Har inte letat så mycket efter hans forum har så mycket annat just nu men det kan nog inte vara helt fel att alla vi som jagar detta enas någonstans och utvecklar vidare våra ideer. För med statens hjälp och patentverken lär man inte komma någonstans så länge man inte kan skuldsätta folk eller skapa monopol.

Posted on: 2011/7/5 17:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#9


See User information
Man får nog börja med att fundera på hur alla energiflöden ska se ut om man ska använda permanentmagneter.

En permanentmagnet kan ses som ett material som har hög elektrisk tröghet/dämpning i en riktning och låg elektrisk tröghet i en annan riktning.

Tröghet(Magnetisk_hysteres) är inte samma sak som ledningsförmåga(Konduktivitet).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnetisk_hysteres
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konduktivitet

Sen kan man föreställa sig att omgivningen konstant vibrerar i alla riktningar. Elektroner vibrerar in mot magneten från alla håll. I magnetfältets plan upplever elektronerna tröghet/dämpning och i den andra riktningen dämpas elektronernas vibrationer väldigt lite.

Varje atom blir då en liten elektrostatisk motor som växelverkar med magnetfältets vibrationer. Därmed omvandlas omgivningens elektriska energi till magnetisk energi. (och tvärt om)

Om du däremot isolerar så att det inte kan tillkomma eller fly elektroner så lätt. Dvs du ökar den elektriska trögheten även i denna riktning. Ja då trycker du ut en annan form av energi ur ditt system. Kinetisk/rörelse energi. Energi som du kan tappa ur i form av exempelvis värme. http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_refrigeration


För det är alltid jämvikt. Samma mängd energi överallt. Energin är dock uppdelad i olika energiformer. Trycker du in överskott av en energiform, samt isolerar alla andra energiformers flöde utom en, så pressas den mest flyktiga energin ut ur ditt system. Dvs den som du inte isolerat/dämpat för. Den med lägst tröghet mot vibrationer.


Ska du leka med permanentmagneter så måste du i stort sett rita kopplingsschema för hur elektronerna ska få vibrera (eller inte få vibrera) i magneterna. Hur magnetfältet ska få vibrera. Samt hur kinetisk energi ska få flöda.

Och du behöver bestämma dig för vad du vill extrahera från omgivningen, kinetisk energi, elektrisk ström eller magnetiskt fält. Dämpar du en av dessa energiformer så kan du transformera energi mellan de övriga två tills du tömt ditt system på någon av energiformerna.

Därför är pulserande system, som kan få återhämta sig och återställa balansen mellan de olika energiformerna, att föredra om du vill plocka ut energi som ska regenereras från omgivningen.

Det fungerar mycket likt en transistor, du bestämmer flödet mellan två energiformer genom att dämpa de övriga energiformernas flöden.

Och att omvandla elektrisk energi till kinetisk energi är lättast när du fullständigt dämpat magnetfältens vibrationer (Maximal magnetisk tröghet, du pressar ut magnetfälten helt ur materialet) och har maximal ledningsförmåga. Då har du maximal konvertering av el till kinetisk energi.

Dämpar du elektricitet med isolering eller resistans så konverteras magnetiska fält till kinetisk energi (och tvärt om).

Dämpar du kinetisk energi genom att bara låta elektricitet gå längs fasta ledningar så konverterar du maximalt mellan elektricitet och magnetisk energi. (Exempelvis en spole)

Du kan rita upp en triangel med el, magnetism och kinetisk energi i var sitt hörn. Energi vibrerar där det är minst tröghet/dämpning. I din triangel håller du för den energiform du dämpar. Så kan du se vilka två energiformer du transformerar mellan.

Posted on: 2011/7/5 17:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#10


See User information
Bra förklaring.

Låter som good vibrations lol.

Växelverkan är ordet.

Letar efter en video som visar dom magnetiska fälten samverka i en magnetmotor som jag hittade förr men verkar vara puts väck just nu.

Ett steg i taget.

Ingen som vet något om vad som hänt med lutec.com.au/ ?

Ryssen som använde teslas ide för att ta energi från jorden såg ochså bra ut men jag är inte så kär i den iden.

Gillade larouche rörelsens utal att lösa energiproblemen med magnetmotorer glömmer aldrig det.

Inte direkt något man hört komma ur munnen på Miljöpartiet direkt fastän det är därifrån orden igentligen skulle komma.

So much för den miljön.


Posted on: 2011/7/5 19:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#11


See User information
Jag har provat att göra en AA batteri magnetsköld och man kände att det inte var lika stark magnetism på den sidan batteriet var på men det var knappt märkbart när jag provade.

Den här magnetskölden värka funka om det inte är fake. Frågan är hur magnetfältet ändrar sig.
http://www.youtube.com/watch?v=QKD64MEdVEE

Posted on: 2011/7/5 19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#12


See User information
Kan vi skippa allt teoretisk teknobabbel? Det var inte syftet med tråden, ni kan skriva sånt i trådar om teorier kring detta.

Jag ville veta vem som är villig och har resurser för att konstruera maskinen i mina ritningar. Tid, plats, kostnader osv. PM:a mig om detaljer gärna.
Ber admin att städa bort allt som hädanefter inte innehåller sådan info.

Posted on: 2011/7/5 22:27
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#13


See User information
Hur går det med byggandet?

Posted on: 2011/7/18 23:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#14


See User information
Här är några intressanta v-gate-koncept som kan fungera:
http://www.youtube.com/watch?v=3r2aZ3llqok&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_fb7LsGIKDw

Och här kan du köpa magneter:
http://www.supermagnete.de/eng/index. ... Irjue6njaoCFYG_zAodU0LyyA

Avskärmning går inte som jag känner till men testa med ovanstående koncept och prova dig fram till något som fungerar.

Posted on: 2011/7/19 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#15


See User information
Varför bygger ingen en magnet motor på konceptet med magnetkanonen, ni vet den där de skjuter magneter i en magneträls, lägg upp hela iden i en cirkel koppla på ett hjul på projektilen och dubblera så du har två drivkällor i cirkel....varför skulle det inte fungera ?

Posted on: 2011/7/19 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#16


See User information
Quote:
Varför bygger ingen en magnet motor på konceptet med magnetkanonen, ni vet den där de skjuter magneter i en magneträls, lägg upp hela iden i en cirkel koppla på ett hjul på projektilen och dubblera så du har två drivkällor i cirkel....varför skulle det inte fungera ?

Det funkar inte eftersom du har ett för stort motstånd när magneterna ska börja om på rälsen igen. Man måste ha något som stör den eller dom första magneterna. en puls av elektromagnetism kanske funkar. Allt hänger på hur mycket energi man måste använda för att få magneten att börja om på rälsen.

Posted on: 2011/7/19 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#17


See User information
Men är energin större när projektilen väl är i rörelse kan den energin användas till att dra in den andra projektilen i sin bana, upprepar man detta och synkar det hela när kraften är störst för att dra in den nästkommande projektil förbi det tröga motståndet så får du en kedjereaktion.....men det förutsätter att den drivande kraften är större, men det vet jag inget om, det borde gå att mäta motståndet med elektrovåg hur många kg det krävs för att träda in i projektilbanan kontra de kg dragningskraft som produceras i projektilbanan.....att försvaga ett magnetfält är inte svårt men ta bort det är omöjligt ! har funderat mycket på detta men har aldrig gjort något experiment, men är riktigt sugen på att testa. Har lång mekanisk bakgrund och kan svarva fräsa mm så bygga något vore ganska enkelt om man bara har tillgång till en verkstad !

Posted on: 2011/7/19 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#18


See User information
Hmmm Kan ha hittat en lösning på V gate metoden men måste hitta min magnetbana som jag tycks ha förlagt för att testa experimentet.

En dag så snurrar det nog vidare ; )

Posted on: 2011/7/20 17:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#19


See User information
Någon som har V gate hemma?

Posted on: 2011/7/21 11:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#20


See User information

Hur går det med bygget?



Kom över följande lilla snutt i sökande efter andra, vilka tydligen youtube mfl tagit bort...





Sen en liten till, med beskrivning.



Posted on: 2012/11/27 7:59

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#21


See User information
Ta gärna en sök på "gravity wheel" på youtube ..

Det är fortfarande det absolut enklaste sättet att skapa fri energi..

Men vad är det här egentligen?
Ska ni generera magnetism i en riktning?

Som dom som byggt pyramiderna gjorde?

Lyfte stora stenar genom riktad magnetism ungefär.. (Antar jag)

Posted on: 2012/11/27 9:10
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#22


See User information

Misstänker det skulle behövas helsikes yta med långa rader av "gravity wheel" för att driva en enkel spis, bil, båt...

Däremot verkade problemet med filmen jag posta, att den nästan är för effektiv och har problem med värmen som bieffekt... Kanske rätt älskvärt här uppe i norr, både få el och värme...


Gör du en spole av tex koppar tråd, sen petar in den i ett uttag (rekommenderas inte), kommer den smälla med en intressant effekt... Den flyger upp i luften före... Misstänker bara att forna "Egypstierna" bara bemästrade den förmågan...

Sedan har vi munkarna som trummar upp sten i luften... Den är bra intressant.

Posted on: 2012/11/27 13:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#23


See User information
Önskar jag kunde få se munkar som trummar upp stenar..

Posted on: 2012/11/27 17:33
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hjälp mig bygga en magnetgenerator snälla.
#24


See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Önskar jag kunde få se munkar som trummar upp stenar..


Finns även shamaner i skynken som leviterar själva... Andra som tänder eld med bara viljan och ger elchocker vid enbart beröring och pressat ätpinnar genom trödbord...

Finns gott om saker vi väljer att inte acceptera, på grund av normen "normal"...

Posted on: 2012/11/27 20:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
72 user(s) are online (72 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 72

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS