vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 23 »


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Håller med dig Zin, men tyvärr filtrerar jag kanske inte längre på samma sätt gällande rädslor (Som kan kallas Fear mongering eller nått sådant). Har själv ingen direkt oro, eller rädsla om framtiden. Vad som är vad, är enbart aspekter och tolkningar från ett perspektiv. Finns grymt mycket än bara Maya och Calleman i detta, men jag håller med om mycket där. Det som sker i världen är en reaktion, av En helhet. Kanske väljer vi det enbart att se ur ett eller ett par perspektiv som platsar i vår inlärda "strut" vi kollar genom. Så länge vi inte ser den gemensamma nämnaren, så väljer vi enbart att de enstaka aspekter av en händelse. Vi kan välja tolka det genom en religion, en sorts vetenskap, labels som 2012, end of days... osv. Fantasin är inte "begränsad", utom det vi själva sätter upp... Vi är våra egna största hinder och hjälp.

Har aldrig varit "Slutet" (Med stort S), enbart En början och Ett slut... Även detta sett från Ett perspektiv, allt kommer som bekant åter tillbaka till en själv, oavsätt vilka verktyg vi väljer att nyttja efter bästa förmåga. Både enskilt och som mänsklighet... Längst hela fraktalet.

Som jag ser detta, är det enbart några "gupp på vägen", vilket vi genomgår, sedan är mycket upp till oss hur svårt vi vill göra det. Det är "naturen" som harmoniserar sig, från sin poläritet. Här har jag stort hopp till mina medmänniskor... En förändring sker, där vi försöker med alla sätt förhindra det, vilket bara leder till en mer fördröjd reaktion. Idag görs allt, för att samtliga skall se utom sig för svar, absolut inte inåt...

En hel sanning, måste innefatta alla aspekter, åsikter, vyer... Platsar inte en vy, åsikt eller annan form... Kan det inte vara hela sanningen.
Så om vi alla bär på En vy, med En pysselbit av En sanning...

Här är en annan liten pusselbit, där Dogon presenterar sin världsvy lite kort (2,5h). Det är långt bara Maya, som sagt.




Posted on: 2011/8/1 15:54

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Snubblade över denna lilla serie igår och i denna delen så tar de i slutet upp jordens lutning och hur den ändras och att det påverkar vårt "medvetande". Tyckte den teorin verkade rätt så trovärdig faktiskt. Iaf just nu :)






rekommenderar hela serien för den som är intresserad..

Finns på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=PDMzvJOu9vQ&feature=related

Posted on: 2011/8/1 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Tack Zin, hade inte sett denna.

Visst är det intressant hur fler kommer till en väldans liksidig åsikt om vad som sker... Oavsätt ålder, kön, kunskap, bakgrund, religion, jordläge?

Har själv inte undersökt vad som sägs i se sista avsnitten, kanske något som kommer med tiden.

Åter igen, tusen tack och en sådan där röd (något bulli, med ett hack på toppen) sak det verkar tabu på forumet att prata om och tilldela varandra.

Posted on: 2011/8/2 11:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Allt går i cykler hur man än vrider och vänder på det.
Allt reflekterar universums rörelse och dom stora naven.

Posted on: 2011/8/2 12:00
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Precis, den insikten med. Visst är det en fantastisk framtid vi går till mötes... Underbar tid att vara delaktig i.

Skulle vara kul att göra om pollen för att se om det skett en ändring i medlemmarnas tankar, men tyvärr går pollen att manipulera. Så det är meningslöst med pollen. Det går att rösta en gång per dag som icke påloggad, sedan en röst per konto... Har du sedan 2+ datorer + användarkonton på burken i sig... Så var och en har så många röster som orken och intresset finner lämpligt. Fösta gången jag skrev om det på tråden, satte "Nej" sidan fart som bara tusan... Även om jag har mina misstankar, pekar jag inte finger. Kanske bara ytterligare en lustig happening... Och om det är en bug eller en "feature", får admins träta om...

Hur som, fridens på er!

Posted on: 2011/8/2 12:43

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Tackar för den länken Zin, fick vatten på min kvarn tillräckligt nu :)

Posted on: 2011/8/2 12:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Wohooo, Zin.

Drunvalo Melchizedek, Nassim haramein, sitchin zecharia, Marko rodin och många fler i ett och samma paket!!! Bättre än kinderägg!

Snyggt sammanfattat. Kommer använda denna serie om jag vill inviga någon i alla dessa ämnen.

Posted on: 2011/8/2 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Ja varsågoda. Men tacka han som gjort serien då jag endast bidrog med en länk :)

Det kanske kan vara något att publicera på första sidan på Vaken..?? någon som vet hur vi går tillväga med det.. :)

Posted on: 2011/8/2 20:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Jag tänkte precis skicka honom hur det hela tolkas inom fri-energi-kretsar.

http://peswiki.com/index.php/Site:1/0:The_Theory_of_Everything

http://peswiki.com/index.php/Article: ... _Ring_Theory#Valstad_Coil

Jag har inte hittat tillräckligt med info för att tro på det. Men det är ett intressant experiment att se vad som händer när man låter magnetfälten interagera på detta sätt.

Posted on: 2011/8/2 22:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information


Är det ingen av er som reagerat på att vi haft M6.x jordbävningar alla dagar denna veckan på vår vackra planet?

Är det ingen av er som reagerat på "börsraset" i dagarna?

Är det ingen av er som reagerat på dina egna känslor av oro?

Är det ingen av er som reagerat hur allt nu bara bombas efter Norge om att vara rädd?

Är det ingen av er som reagerat på hur hutlöst chemtrails/geo-ish blåses ut efter detta?

Är det ingen av er som reagerat på hur allt större vulkaner fått känningar (inkl Island?) sista veckan?

Är det ingen av er som reagerat på den utökade aggressionen bland era medmänniskor?

Är det ingen av er som reagerat på den ökade polisaktiviteten med helikoptrar?

Reflektera... Inte agera med våld, någonsin...


Posted on: 2011/8/7 0:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Svaret på många av Avatars frågor?
Kan kännas som mkt repetition men det mesta är med...
ca 1,5 tim "nygjord" välgjord "awakening", om någon har missat denna.

http://www.vimeo.com/27240681

Peace and Love
T1

Posted on: 2011/8/7 0:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

T1 <3!

Ville bara få medmänniskorna att reflektera i sig själva

Dock kommer din post o vids ge en pusselbit till en och annan!

Tack! <3!

Kul att se det har hänt så mycket på forumet sista året!

Posted on: 2011/8/7 1:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
♥ If we want a world in Love we just need to be Loving.

♥ If we want a world in Peace we just need to be Peaceful.

~David Icke

Enkelt och så talande...

Peace and Love
T1

Posted on: 2011/8/7 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

T1,

En väldans intressant filmsnutt du posta. Mycket av detta stämmer väldigt väl vad jag "såg" under mitt "uppvaknande". Detta "uppvaknande" inträffade under en millisekund, vilket kanske är svårförklarat i så många led. Såg däremot inga stjärnor, kometer eller sådant.

Försökt skriva om detta i mina trådar under tiden sedan dess. Kanske ett "freak of nature", en odd "happening"? . Tja, åskådaren får väl döma detta som vanligt... Hehe!

Sköt om sig och tack för snutten!

Posted on: 2011/8/8 14:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Måste posta detta...tror denna filmsnutten har vart uppe här innan, men det är många pusselbitar som faller på plats när denna kvinna förklarar hur vår hjärna fungerar och vilka upplevelser hon hade under en stroke.

http://www.ted.com/talks/jill_bolte_t ... ul_stroke_of_insight.html

Posted on: 2011/8/8 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Videoserien som Zin postade var ju minst sagt gäckande men vilken risk är det att detta är scientologi-junk? Det framlägs ju på liknande sätt och jag reagerade extra på när de pratade om att varelser från andra dimensioner infekterar vår kropp och vi måste bli av med dem. Sci-varning på den...




Posted on: 2011/8/9 9:20
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Elenin är mycket större än vad dom påstår.


http://www.youtube.com/watch?v=os8lM0diknY&

Den jag såg liknande mest en mörk måne med lava som trängde ur dess sprickor.



Posted on: 2011/8/11 11:49

Edited by Shen on 2011/8/11 12:09:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Hmm...

Svarar på mitt eget inlägg och medger att detta nog inte är scientologi. Man bör komma ihåg att käre Ron H. läste Z Sitchins texter och skapade sin egen version av det hela, och adderade en betalfunktion till sig själv..

Indigo children verkar vara en intressant topic. Stämmer helt med vad jag observerat vad gäller små barn nuförtiden. Var får de all sin vilja ifrån. Hur kan de vara så bestämda redan vid så unga år. Typiskt att man själv är för sent ute igen.. "Missed it by that much"



Posted on: 2011/8/12 9:41
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Alla är vi byggda likadana.

Vissa har levt fler liv och lärt mer.

Men ingen står före eller över någon annan allt är en fråga om vilja och tro och att söka kunskapen .

Vi har alla samma förmågor.




Posted on: 2011/8/12 9:54
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

Posted on: 2011/8/12 14:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Det är vad dom vill kalla planet X.

Avståndet enligt denna nu är 0.4 Au när den ska passera.

http://feedbox.info/comet-elenin-september-26-2011#2


http://www.youtube.com/watch?v=ztmEG3kSHSg&

Posted on: 2011/8/12 15:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information

Som jag ser det, är det mycket mer än det som står... Vilket är i största del av så gott som allt som skrivs på forumet...

Nu börjar det lekas runt knutarna och dessa stackare har ingen aning vad som är på väg... Här är lite mer båg, men det finns en kärna... Som jag ser detta, hör allt samman som sker.








Posted on: 2011/8/12 17:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Det var i någon tråd jag sa att man ska ge sig på källan till problemet och någon svarade företaget monsanto.

Nej nej kära vänner det är hembesök som gäller.

I monsantos fall skulle det vara hembesök hos dom som sitter i bolagstyrelsen.

Både hos bolagsdirektörer och politiker.

Man kan tänka sig att om alla öppnar hjärtat så blir det självklart vilka som utnyttjar andra och deras dagar blir korta på makten.

Sant men under tiden måste dom kriminella politikerna och deras kompanjoner i företag som monsanto ((igentligen)) ha hembesök storpisk och generalprygel.

För under den tiden det tar för jorden att vakna, så vet ingen hur många mer dom hinner mörda.

Posted on: 2011/8/13 9:43
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?


See User information
Lika bra att jag postar detta här, då i mitt tycke detta handlar om "skiftet" vi är inne i.

Del 1.




Del 2.




Del 3.




Del 4.




Posted on: 2011/8/13 11:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS