vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 61 »


Re: Koranen
#49


See User information
Svar till Keliza


Står det inte heller i koranen att alla icke muslimer är otrogna?...och om jag reffererar till Eqtello el Qafrin vad säger det dig då?

Jupp det är vad man är, om du inte tror på Gud, om du inte underkastar dig för Gud, vilket du vet betyder att underkasta sig, så är du Otrogen. För att du förnekar den som har skapat dig, den som gav dig chans att ångra dig. Den som ger dig tecken hela tiden. Titta på fjärrlillen, först som ägg, sen som larv, sen går in i sin Puppa., och kommer ut som en fjäril. De samma för oss, först som ägg, sen som människa, sen ska vi till graven (Puppa/begravningskista) och sen ska vi återskapas inför Gud och stå för vad vi har gjort.

Sura 101
1. Chockvågen.
2. Vilken chockvåg!
3. Har du någon aning om vad Chockvågen är för något?
4. Det är dagen då människorna kommer ut som fjärilssvärmar.

Bara för att du kan Arabiska och Inte jag, betyder inte att du kommer förstå den och inte jag. Gud säger att han öppnar koranen till de som genuint vill bli vägledda. Om du öppnar koranen med egoistiska intentioner kommer du vilseledas mer än var du var innan du öppnade den.

3:7
Han sände ner denna skrift till er med okomplicerade verser, vilka utgör det väsentliga i skriften, liksom mångtydiga och allegoriska verser. De som hyser tvivel i sina hjärtan, kommer att ägna sig åt de mångtydiga verserna för att skapa förvirring, och för att få fram en viss mening. Ingen känner till dess sanna innebörd förutom GUD och de som är väl grundade i kunskap. De säger, "Vi tror på detta allt det här kommer från vår Herre." Endast de med intelligens kommer att ta sig i akt.

Sen hur andra människor, imamer eller vemhelst, som legitimerar sina felsteg, de kan jag inte stå för. Koranen säger att bara bland de få av alla troende kommer att belönas i livet efter. Detta är ingen enkel religion, Detta är monoteism. Så istället för att lyssna på den ena eller den andra, du får helt enkelt läsa det själv. Du ska inte ens ta mina ord, för jag själv student inom detta. Och jag kan inte Arabiska och kan inte förklara de arabiska orden för dig. Därför borde du egentligen läsa koranen för mig.


//Abyss

http://www.alem.se/blogg.html
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/28 23:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#50


See User information
Nej du kommer säkert kunna tyda den väldigt bra beroende på hur genuina översättningar du får från arabiskan till svenskan(engelskan).

Jag känner ett par personer som tyder Koranen och jag har fått svar på det mesta jag frågat om och min slutsats var att Mohammed var ingen profet, Inte en changs!...Han kunde inte ens förklara om en Demon fanns i hans hus eller om det var en ängel...Han sökte tröst hos hans fru Khadija? ser du den? Hon svara Nej....En profet borde veta skillnaden på en demon eller ängel...

men men det finns mycket mer och jag önskar dig lycka till med tydningen.

Det finns ingen som besitter Total Kunskap! Om gud nu ser allt kaos i världen och sitter och testar oss så hoppas jag att han vill att vi älskar alla människor vare sig jude muslim kristen eller otrogen och om han släppte djävulen lös på oss på detta jordeliv för att testa oss så borde kärlek vara ditt livsbränsle för att ens kunna fungera..

Gud är allvetande och ändå skapar han lucifer från första början? mycket mycket ironiskt,

Posted on: 2011/10/29 0:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#51


See User information
Svar till Keliza

Det tragiska är att du sätter dig över allt annat när du borde underkasta dig. Här sitter du och säger hur en Profet ska vara som om du har en mall och checklista på det. Profeten Muhammed fick inte ens förklara koranen, det enda han fick var att recitera det. Skriven klart och tydligt i svart och vit. Jag vet att du inte ser och absolut kommer du att vittna dig själv till sist.

Bara Gud vet de beslut av dina.
Tack för din frågor och lycka till med allt.


//Abyss
http://www.alem.se/quran/quran.html

Posted on: 2011/10/29 1:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#52


See User information
Avslut

Jag känner att jag har gjort min del här, och nu drar jag mig tillbaka från denna diskussions tråd och även vaken.se. Trots all mina skriv slarv fel känner jag att jag har besvarat de frågor jag har fått. Här på vaken.se blir jag kvar i ca. en vecka och efter det kommer jag avregistrerar mig.

Några av mina tidigare bidrag här på vaken.se
The Matrix
The Protocols of The Elders of Zion
Västvärlden
Obama släkt med Malcolm X?




Min övertygelse till varför jag har blivit muslim hittar du -------------- Här

Vill du komma i direkt kontakt med mig skriv din e-mail adress ---------------Här

Jag tackar för mig och avslutar med denna ------------------------------ Video


Selaam Aleykum
//Abyssina

Posted on: 2011/10/29 2:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#53


See User information
Kan man inte kunskapen om livets träd kan man aldrig förstå profeterna heller.

För religionen visar tecken på andlighet.

Men bara visar tecken inte lär ut den.

Sök kunskapen själv.

Religioner är manipulerade.

Posted on: 2011/10/29 9:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#54


See User information
Så sant som det är sagt. Tack, Shen! Och frid, Abyssinia.

Posted on: 2011/10/29 9:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#55


See User information
Abyssinia

Svar till Keliza

Det tragiska är att du sätter dig över allt annat när du borde underkasta dig. Här sitter du och säger hur en Profet ska vara som om du har en mall och checklista på det. Profeten Muhammed fick inte ens förklara koranen, det enda han fick var att recitera det. Skriven klart och tydligt i svart och vit. Jag vet att du inte ser och absolut kommer du att vittna dig själv till sist.

Bara Gud vet de beslut av dina.
Tack för din frågor och lycka till med allt.

---------------------------------------------

Du citerade själv att man inte skall tro på allt man läser os.v det var just därför Gud gav dig dina sinnen för att du skall kunna tyda vad som kan vara sant eller falskt...så om jag talar om för dig att Mohammed inte kunde se skillnad på en Ängel eller Demon så borde du i ditt hjärta förstå skillnaden på Guds budbärare och falska budbärare. En Profet gör mirakel och har konstant kontakt med Gud och du säger mig att jag skall underkasta mig och att jag inte borde ha en mall över hur Profeter skall bete sig?. Det minsta jag kräver av Guds budbärare är att de ska kunna se skillnad på Ont eller Gott....Det är inget stort krav! Till och med dem flesta människor ser sådant idag eller åtminstonde har en magkänsla av vad som kan verka fel eller rätt.

Sen så är Islam en Arab religion i grund och botten jag fattar inte varför folk försöker glorifiera Koranen. Förr i tiden så slaktade muslimer Judar och judar hatade muslimer så enkellt är det...Mohammed skulle inte byta 1 Muslim för livet av 10 tusen Judiska barn och det är sanningen. Inget mer med det...

Men vem skall övertyga vem egentligen...Jag e lika okunnig som nästa person därav ingen kan ha total kunskap så det ligger mellan att antingen tro på Jesus eller brinna i all evighet...eller Tro på Mohammed eller brinna i all evighet....Jag gillar inte det där så mycket men Gud får svara på mina frågor den dag jag dör och jag e redo att ta mina straff till skillnad mot dom som övertygar sig om att en o samma religion/Profet/ måste vara sann..









Posted on: 2011/10/29 13:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#56


See User information
till abyssinia.


Tack själv för dina svar med och det var en intressant diskussion lite synd att du avregistrear dig och lämnar vaken du borde va kvar så kan vi föra lite mer dialog angående detta ..

Posted on: 2011/10/29 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
#57
Ingen som verkar veta att profeten mohammed va en pedofil?
Bara det får mig att spy på islam...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#58


See User information
Damiano

Vet du hur många Kristna präster det e i denna generationen inom katolska kyrkan som har antastat små pojkar.. Det är en jävla skandal...Jesus antasta väll inte barn och svartmålade Bibeln och kristendomen men ännu idag i mellanöstern gifts det bort små flickor och dom anses vara vuxna när (mensen) faller in och det kan ske väldigt tidigt för vissa medan för andra tar det längre tid. Det handlar mycket om kultur och historia och deras levnadssätt.

Många byfolk i mellanöstern är väldigt fattiga och dom brukar gifta bort sina döttrar till rika män för att kunna överleva. Det är en av dom största faktorerna till varför dom gifter bort sina barn i tidiga åldrar, Utan pengar ingen mat, Utan mat dör dina barn i svält.

Posted on: 2011/10/29 15:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
#59
Eran "profet" gifte sig med Aisha när hon va 6 och satte på henne när hon va 9. Sen kan du fråga dig om hon mådde bättre för att hon inte va hungrig, jävla idiot.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#60


See User information
Vadå eran profet? han e inte min profet men du din lilla stackare som säkert inte ens vet vad hunger kan driva folk till som har det bra, har mat, värme, och trygghet kan inte ens föreställa dig hur dom har det så du kan ta o lägga dig va

Posted on: 2011/10/29 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Koranen
#61
Så du säger att det är ok att knulla småbarn sålänge man matar dom? Eller driver hungern barnen till pedofil-islamgubbarna? Utveckla gärna lite mer hur du tänker, vi är nog flera som är nyfikna på ditt tänk.

Edit: Jag skrev eran profet pga din dåliga svenska, men man behöver inte va muslim bara för att man inte kommer från Sverige, my bad. Är du från Sverige så ska du omedelbums springa till din svenska lärare och ge henne/honom en lavett.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#62


See User information
Ditt lilla troll tror du jag rättfärdigar det dom gör? du e fan dum i huvet...och skit du i hur jag skriver eller stavar du kan få en lavett av mig om du så önskar!

Min mening med det hela VAR! Underskatta aldrig människans vilja att överleva. Desperata människor under desperata omständigheter gör desperata saker! Eller det kanske e för komplicerat för dig att förstå...som sagt ta o lägg dig


Posted on: 2011/10/29 16:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#63


See User information
Ledsen om jag hoppar in igen i tråden...

Ha det gott Abyss, hoppas din väg leder dig dit du söker och att ödmjukheten tar överhanden även om du inte håller med en annan medmänniska som kanske inte ser likasant som du. Lycka till och sköt om dig!

Skulle även vilja passa på att skriva några rader om "sanningar" och hur vi förhåller oss till detta.

Symbolisk fiktion...
_______
Om påstår att en bil är gul och fullt ärligt visar en "gul" bil...

När B sedan kommer in och säger att bilen inte är "gul"...

A skulle "självklart" döma ut B för en helt sinnessjuk galning som inte har ögon för sanningar!

En intensiv påföljd skulle med all säkerhet börja med en hög av "påhopp" och argument.

Kan då inte lösningen vara båda svaren, att både A och B har rätt?

Faktum är att både A och B har rätt i min mening, det hela beror enbart ur vilken vy vi väljer att kika ifrån.

B "vet" att något som är "gult" i själva fallet innehar samtliga andra färger än gul, då det gula reflekteras och inte absorberas.

A erfar den som gul, vilket ur den vyn även är helt rätt.

Hur blir det då med aspekten mörker? I denna stunden beter sig väl allt svart?


_______

Passar på för den eftertänksamma och ber er reflektera över "rasism", där säkert en del tycker "vit" är ljusare än "svart" och därför "bättre"...
Nu är jag absolut inte för rasism, men kanske ur en mer "ramad" vy ter det som en sanning. Jag ser själen som könslös, utan begränsningar utom dom vi själva sätter upp som våra egna sanningar.

Samma gäller för politik, religion, böcker, idol osv osv... Gränserna är enbart dom vi själva sätter upp... För att sedan med näbbar och klor slåss för att trycka i varandra...

Ett underbart verktyg vi anammat oss via inlärningar... Från en helt annan part som lyckats undkomma och fortsätter sin tysta gång för att bibehålla sin makt över "oss". "Devide and conquer" i sin linda, där allt används för att i samtliga aspekter lura dig från din egna verklighet!

Jag ber er om eftertanke, innan påhopp görs, för En sanning kanske inte alla gånger är rätt ur en mer överkriplig vy, eller enbart bara ur ett annat. Helheten utgörs väl av båda?

Påhopp kan ses som ett mer primitiv form för tvång, där en tvingar sin syn på en annan, när "vuxet" beteende inte räcker för att hävda sin "sanning"...

Snarare bör väl slutet på alla konflikter bli att vi "målar" in oss i ett hörn, där vi sedan slåss för att inte ha fel, då vi redan investerat så mycket ork för att slåss för en sorts sanning?

Jag skulle uppmana samtliga till att fundera ordentligt över "någoting", som "ber"/"kräver"/"förväntar"/"tvingar" Dig överlåta någon form av makt, från dig själv.
Detta gäller i allra högsta grad våra egna ståndpunkter och val av begränsningar...

Nu står jag väl "ensam ute i skogen" igen och bara maler på...


Vill bara säga att jag är ingens ledare eller elev, utom min egen. Jag är precis lika viktig som du, inte viktigare eller visare än någon annan. Ser bara från en annan vy, vilket i sig enbart är en aspekt av lika värde. Precis som vi alla bär på och är vad som krävs i den stunden vi behöver det i vår egna väg. Detta är varför jag enbart delger vyer och mer om reflektioner. Skulle jag inte det, har jag inte lärt mig någonting och varit kvar i den lärdomen på min väg... Samtliga vyer behövs, annars skulle vi knappast lära oss något och utvecklas. Vi behöver motsättningar fortsatt, för att ha en möjlighet att berika våra egna vägar. Vi borde lära oss av dom, inte påtvinga och slåss för dom.

Jag hoppar ur tråden for gott nu.

Fred på er!
<3

Posted on: 2011/10/29 17:54

Edited by Avatar on 2011/10/29 18:12:07
Edited by Avatar on 2011/10/29 18:15:22

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#64


See User information
Avatar/

Tack för inhoppet men ja tror inte att det där trollet fattar.

Sanningen är,
Alla vi är hycklare!
Vi sitter och diskuterar hur allt e fel, barn våldtas av pedofiler, mord och korruption, och sedan sitter vi i våra trygghetscirklar och har mage nog att skylla allting på dom som beter sig omänskligt i ett omänskligt system. Om man inte går till roten av ett problem och bara säger titta där är de skyldiga, då kan man lika gärna ge upp.

Och bara för att Mohammed satte på en 9 år gammal unge betyder det inte att det inte finns t,ex Svenska gubbar som åker till (Thailand) och våldtar småbarn, Eller präster som antastar barn, Eller kineser i Kina som säljer sina barn från 1 års ålder som sedan växer upp som sex slavar. Vadå har Mohammed påverkat dessa sjuka människor ock?, knappast va?, Vet många allt detta? Dom verkar tro att Mohammed har tagit Copyright på Pedofileriet.

Hur kan man begära att alla människor skall vara mänskliga i en omänsklig värld?. Omgivningen formar dig till den du är och med tanke på Media,TV,Radio m,m så har jag full förståelse för hur kraftigt hjärntvättade vi har blivit.

Vi behöver alla var och en rannsaka oss själva och inse att vi inte gör mycket skillnad, Som sagt hyckleri på full nivå och jag har i alla fall mage nog att erkänna att jag är en hycklare, Men det är bara första steget, Nästa steg är att verkligen försöka skapa förändring. Om man bara är här för att spy ut sina miss-nöjen och vägrar förändra något eller är för FEG för det, då är man på fel plats!

Ergo Proxy/Meditatio XXII

There is a different truth for each of us,
As long as Evil and shame continue to exist,
Silence is our only joy.
----------------
Do not awaken us,
Until the end,
Leave us in peace!


Posted on: 2011/10/30 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#65


See User information
Tror inte att sanningens tablett
är smaksatt med sockersött choklad?
Du måste släppa allt skräp
du har samlat på dig
Verken du vill eller ej
Koranen är källan till
all kunskap och visdom
Den är vägen till rättfärdighet!

Människans natur, hennes ego
16:4 Han skapade människan
från en liten droppe,
därefter blir han en
ivrig motståndare.


BigBang Teorin Bekräftas och även
att all liv består av vatten
21:30 Inser inte de icke troende att
himlen och jorden tidigare var en solid massa,
som vi lät explodera in i existens?
Och av vatten skapade vi alla levande ting.
Ska de tro?


Universium expanderas
51:47 Vi konstruerade skyn med våra händer,
och vi kommer fortsätta att expandera det.


Universium kommer dra ihop i sig.
21:104 På den dagen kommer vi att
vika ihop himlen,
som man viker ihop en bok.
Precis som vi initierade första skapelsen,
kommer vi att repetera den.
Det är vårt löfte;
vi kommer absolut att fullfölja det.


Jorden är inte perfekt rund
79:30 Han skapade jorden äggformad.

Bergens, floder och stjärnornas
funktion för männiksan
16:15 Och på jorden placerade Han stabilisatorer (berg),
så att den inte ska rasa samman med er,
liksom floder och vägar,
så att ni ska kunna bli vägledda.
16:16 Och landmärken, liksom stjärnorna;
att användas vid navigering.
16:17 Är En som skapar lika en som inte skapar?
Ska ni nu ta er i akt?




TROR DU KORANEN KOMMER FRÅN EN MÄNNISKA?

Posted on: 2012/1/24 21:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#66


See User information
Allah --> (Kab)-ALLAH Kabbalah --> Tora

Posted on: 2012/1/24 22:18
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#67


See User information
Torah och Kabbalah är inte samma sak!
och muslimer ska oxå läsa Torah
Tron bland riktiga Judar
och riktiga muslimer är desmma
För båda är det
En gud, och ingen annan än Gud

och INGEN
Hadith och Talmud

Posted on: 2012/1/24 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#68


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Torah och Kabbalah är inte samma sak!
och muslimer ska oxå läsa Torah
Tron bland riktiga Judar
och riktiga muslimer är desmma
För båda är det
En gud, och ingen annan än Gud

och INGEN
Hadith och Talmud


De kommer från samma sak.

Vi kan ta det ett steg till Talmud.

Kabbalan är den rena läran i Judendomen.

THE JEWISH TALMUD is “Holy Writ” for the Jews.

http://www.realjewnews.com/?p=156

The Talmud supercedes the Old Testament in authority for the Jews. And the Talmud is the most racist, hate-mongering , blasphemous book the world has ever known.

The Talmud was written in Hebrew between the 3rd & 6th Centuries as a codification of the so-called Oral Law that the Jewish rabbis claim was handed down from Moses.

But the Messiah Jesus censored the “Oral Law” when He said, “By the traditions of your elders you make void the Word of God.” (St Matthew 15).

The English translation of the Talmud has been watered down so as to conceal from the Gentiles the “satanic verses” contained in the original Hebrew.

The “Satanic Verses” of the Talmud can be classified into 3 categories:

1) Jewish Supremacy.
2) Hatred Towards The “Goys” (Gentiles).
3) Blasphemies Against Jesus Christ, The Virgin Mary, & All Christians.


SATANIC VERSES OF THE TALMUD’S
“JEWISH SUPREMACY”

* “If a ‘goy’ (Gentile) hits a Jew he must be killed.” (Sanhedrin 58b)

* “If a Jew finds an object lost by a ‘goy’ it does not have to be returned.” (Baba Mezia 24a)

* “If a Jew murders a ‘goy’ there will be no death penalty.” (Sanhedrin 57a)

* What a Jew steals from a ‘goy’ he may keep.” (Sanhedrin 57a)

* “Jews may use subterfuges to circumvent a ‘goy.’” (Baba Kamma 113a)

* “All children of the ‘goyim’ (Gentiles) are animals.” (Yebamoth 98a)

* “Girls born of the ‘goyim’ are in a state of ‘niddah’ (menstrual uncleanness!) from birth.” (Abodah Zarah 36b)


SATANIC VERSES OF THE TALMUD’S
HATRED TOWARDS THE GENTILES

* “The ‘goyim’ are not humans. They are beasts.” (Baba Mezia 114b)

* “If you eat with a ‘goy’ it is the same as eating with a dog.” (Tosapoth, Jebamoth 94b)

* “Even the best of the ‘goyim’ should all be killed.” (Soferim 15)

* “Sexual intercourse between the ‘goyim’ is like intercourse between animals.” (Sanhedrin 74b)

* “When it comes to a Gentile in peace times, one may harm him indirectly, for instance, by removing a ladder after he had fallen into a crevice.” (Shulkan Arukh, Yoreh De ‘ah, 158, Hebrew Edition only)


SATANIC VERSES OF THE TALMUD’S
BLASPHEMIES AGAINST JESUS CHRIST, THE VIRGIN MARY,
& ALL CHRISTIANS

* “‘Yashu’ (derogatory for ‘Jesus’) is in Hell being boiled in hot excrement.” (Gittin 57a)

[’Yashu’ is an acronym for the Jewish curse, ‘May his (Jesus) name be wiped out forevermore.’]

* Yashu (Jesus) was sexually immoral and worshipped a brick.” (Sanhedrin 107b)

* “Yashu (Jesus) was cut off from the Jewish people for his wickedness and refused to repent.” (Sotah 47a)

* “Miriam the hairdresser had sex with many men.” (Shabbath 104b, Hebrew Edition only)

* “She who was the descendant of princes and governors (the virgin Mary) played the harlot with carpenters.” (Sanhedrin 106a)

* “Christians who reject the Talmud will go to hell and be punished there for all generations.” (Rosh Hashanah 17a)

JUDAISM’S REIGN OF GLAMOUR IS COMING TO AN END!

I WAS RAISED AS A JEW. Christendom has fawned all over the Jews for the last 60 years. But all of this is now coming to an end.

Christians are waking up to the fact that Judaism and the Jews are haters of Jesus Christ, Christianity, and fervent Christians who preach the Gospel.

Do you wish to get a Talmudic Jew raving mad?

Simply Tell That Jew That If He Does Not Accept Jesus Christ As His Lord & Saviour
He Is Going To Suffer In Hell!
___________________________________

For More See: “Kill Civilians? The Talmud Tells Me So!” Click Here

And: “Judaism’s Strange Gods” - Interview With Michael Hoffman Click Here http://www.realjewnews.com/?p=120

[img width=300]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1bSI88nhuZ63bQuwXx6Hb9MCo2BYvOYEs3jU0jzAZkl84WK4P3liPtWsk_A[/img]

Posted on: 2012/1/25 3:41
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#69


See User information
Steffo skrev:

De kommer från samma sak.


Tror du verkligen på
vad du klipper o klistrar in?

Koranen och Kabbalah är inte samma
det kommer du se först efter
du har börjar läsa
Vad gäller konspiration
låt de konspirera

9:78 Inser de inte att GUD känner till
deras hemligheter och deras konspirationer,
och att GUD är Den Som Känner
till alla hemligheter?

58:10 Hemlig konspiration är djävulens idé,
genom vilken han försöker skada de som trodde.
Han kan emellertid inte skada dem mot GUDs vilja.
På GUD ska de troende lita.


Var en av oss på denna planet
Vi här under en kort period
så livet är inget annat än test
du har frivilja, kommer du
vända dig till rättfärdighet?
Tro inte att koranen inte kan användas
med ondskefulla intentioner
men först förstå att DE VET!
De vet vad som finns in i den
De vet hur den kan befria
så de vilseleder massan
med Hadith och Sunna
med Kabbalah och Talmud
förstår du inte att ...
det du klipper o klistrar in
är deras ord?

Posted on: 2012/1/25 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#70


See User information
Islam är en sekt, man dyrkar personen Muhammed.

Jag lovar att jag skrev det själv.

Posted on: 2012/1/25 14:02
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#71


See User information
Steffo skrev:

Islam är en sektman dyrkar personen Muhammed.


Du har rätt!
De dyrkar Muhammed och
sätter hans namn bredvid Gud.


Skillnaden mellan riktiga Muslimer
och vilseledna muslimer

Riktiga Muslimers trosbekännelse är
Det finns ingen Gud förutom Gud.
(La Elaaha Ella Allah)


Vilseleda muslimers trosbekännelse är
Det finns ingen gud utom Allah
och Muhammed är guds profet.
(La Ilaha Illa Allah Muhammad Rasul Allah)


Går du i en moské och säger
La Elaaha Ella Allah
De kommer slänga ut dig

För de måste du
sätta Muhammed namn bredvid Gud

Vad gäller Islam,
det är bara en organisation


Posted on: 2012/1/25 14:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Koranen
#72


See User information
Jag tror det sorterar ut sig per automatik, vi kom inte hit för att tro, vi kom för att förstå.

Tror man så hoppas man, vet man, kan det kvitta.

Posted on: 2012/1/25 14:41
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 6 ... 61 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS