vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ironiskt är bara förnamnet...

See User information
Visst är det lustigt att i dessa tider när man blir mer och mer benägen att plocka ut sina pengar ur banken och placera dom i madrassen, så kommer polisens nya vapen, hunden som kan sniffa sig till pengar ut på marknaden?

Någon vill tydligen inte ha fysiska pengar i omlopp. Jag menar med bankomater som bara spottar ut en begränsad del; banker som kräver föranmälning vid större uttag eller inga uttag alls; bristen av information vid rån avseende mängd pengar stulen; den upphottade rånrisken som medfört att fler och fler städer byter kontanter mot kort; GoogleWallet mfl där man betalar med telefonen; dåliga räntor på bankkontot och så givetvis konto/kredit-kort istället för kontanter.

Försöker man få bort alla fysiska pengar eller är det någon som lägger beslag på dom? Skuldsedlar skapar ju kontroll vilket den fysiska pengen inte gör, snarare frihet. Så den vinkeln är ju logisk.

Någon annan som reflekterat över detta?

Posted on: 2011/10/31 11:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ironiskt är bara förnamnet...

See User information
Det enda vapnet vanliga människor har mot bankherraväldet är att kunna ta ut sina pengar i kontanter. Även om du köper guld och silver så för du trots allt över valuta från ett konto till ett annat. Möjligheten är stor att du även för över valutan mellan två konton i samma bank.

Posted on: 2011/10/31 11:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bankväsendet är privatiserat.

Folk ska inte behöva låna sina egna pengar uppbackat av nada.

Posted on: 2011/10/31 16:44
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Bankväsendet är privatiserat.

Folk ska inte behöva låna sina egna pengar uppbackat av nada.

Hear, hear!

Posted on: 2011/10/31 19:52

See User information
Boparmen, jag såg det där inslaget på TV-nyheterna, jag bara skrattade.. Sen tänkte jag, undrar vilken anledning dom kommer använda för att rättfärdiga dessa sedelhundar?

Posted on: 2011/10/31 22:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Det är ganska otroligt att dethär privata bankmomopolet som bankiren skor sig själv på har kunnat existera så länge utan att folk fattat att det var ett pyramidspel.

Posted on: 2011/11/1 6:05
Resized Image

See User information
TeBe, nu återstår bara att göra kontanter olagliga så kan de börja sitt sökande. Kan inte tänka mig en mycket bättre anledning för att få invadera någons hem. Alla tjänar ju pengar så alla har en anledning att gömma undan dom.

Posted on: 2011/11/1 6:34

See User information
1. Lägg bankerna i händerna på folket.

2. Slopa räntesystemet den är ändå totalt orealistisk prova räkna själv.

Pengar kan användas till något gott ochså.

Men då gäller rätt lagar rätt värderingar rätt insikt rätt kunskap och rätt vilja.

Posted on: 2011/11/1 6:57
Resized Image

See User information
Boparmen, japp..

Men det måste dyka upp lite passande anledningar i massmedia för att kunna implementera dessa tillvägagångssätt.

Det blir väl samma tjat om jakt på "svarta pengar" och "grov kriminalitet".

Men det måste väl till nåt mer? Vi får säkert se i massmedia inom kort vad dessa hundar skall användas till..

Posted on: 2011/11/1 11:42
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Om dom vill kolla pengaströmmarna för att se om nån har orimligt mycket pengar i förhållande till omständigheterna är det väl bara bra? Är det inte det som folk står och hurrar för under occupy-demonstrationerna?

Jag tänker på det där med dom 99 procenten som har lite och den enda procenten som äger alltihop.

Joakim von Ankas pengatank reser sig högt över den övriga bebyggelsen i Ankeborg. Men polisen jagar bara Björnligan.

Måste man verkligen ha hundar för att hitta dit?

Jag tror att dom flyttat aprilskämten till oktober. I vilket fall som helst så driver nån med oss... det uppenbara avfärdas som rena utopier, medan man fördjupar sig i detaljer på nanonivån.

Titta bara på USA: man startar krig i alla världsdelar och har flotta och flyg över hela planeten - men kan inte på något vis stoppa knarkhandeln och dess transit genom Mexico. Tror ni på den?????

Pengarna som knarkarna får genom att slå sönder min bil och sno mina grejer går till knark från ställena där vi har trupper.

Om folk insåg HUR rutten världen är skulle alla gråtande ta emot Jesus, vår ende vän på denna iskalla planet. Förutom kanske Corruptio och någon till...

Posted on: 2011/11/1 12:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper